Strana 1 z 3

samosvor E3- M50

Napísané: Pondelok, 10. Októbra 2011, 22:52
od gomez89
Cafte,Vie mi nekdo vysvetlit ako vlastne je to stmi samosvormi? Funkciu samosvorov poznam,no nejde mi do hlavy,ako to je stymi cislami-oznaceniami,ze ako ten diff "zviera" dufam,ze sa nepytam kok....u 8)
V skratke,seriovy diff je na prd,ide zima a chcelo by to nejaky iny..existuje viacej typov?

Dakujem

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 04:26
od johnyfly1
ako to bolo? open dif, samosvor a zvarosvor? :mrgreen:

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 13:34
od Dogg88
myslis asi toto:
320i - 3,45
325i 3,15
328i - 2,97

to je nejaky pomer ci jak, som to nasiel na nete...je to o tom ze ked napriklad das 3,45 z 320i na 325i alebo 323i (tak to ma djtommmi) tak ti pojde auto pomalsie ale bude mat lepsie zrychlenie...

take nieco zhanas ci jak?

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 15:00
od gomez89
Dogg88 napísal:
myslis asi toto:
320i - 3,45
325i 3,15
328i - 2,97

to je nejaky pomer ci jak, som to nasiel na nete...je to o tom ze ked napriklad das 3,45 z 320i na 325i alebo 323i (tak to ma djtommmi) tak ti pojde auto pomalsie ale bude mat lepsie zrychlenie...

take nieco zhanas ci jak?


Mam na mysli,zeby skor sa kola krutili naraz,aby sa dalo auto lepsie dostat do smyku.nejde mi prave o to zrychlenie,alebo aby slo pomalsie.. ja ta chapem co sa mi snazis vysvetlit.. skor nemam jasno v tych pomeroch.. napr.3,64?? aky je tam rozdiel? cim nizsie tym je otvorenejsi? a cim vyssie c.tym viacej zviera???

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 15:45
od dracik.bmw
gomez89 napísal:

Mam na mysli,zeby skor sa kola krutili naraz,aby sa dalo auto lepsie dostat do smyku.nejde mi prave o to zrychlenie,alebo aby slo pomalsie.. ja ta chapem co sa mi snazis vysvetlit.. skor nemam jasno v tych pomeroch.. napr.3,64?? aky je tam rozdiel? cim nizsie tym je otvorenejsi? a cim vyssie c.tym viacej zviera???

Nie to co pises ty je ohladne rychlosti...Vadsina svorou ma 25% svornost..TO chces vediet...Ked chces vadsiu svornost treba tam niec urobit na tych lamelach silnejsie ci viacej ich tam dat neviem presne.Bo 25% svornost to na lade nepomoze bo aj tak ked bude jedno koleso na smyklavejsom povrchu bude hrabat len to :wink: ..By si musel mat 100% hehe...A tie cisla co pises ty nemaju stym nic spolocne bo to urcuje len prevodovej pomer pre urcity typ motorizacie.. :wink:

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 16:06
od compact
hej tak ako píse dracik, akurát M3 3,2i mala svornosť 35% a ten prevodový pomer difu sa posprávne udáva napr. 1:3,64 to znamená že ked kardan otočí 3,64x tak polosi 1x

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 18:01
od gomez89
Jasne rozumiem... teda aky diff odporucite aby sa kolesa tocili naraz?? Cize ostava moznost tam dat jedina samosvor??

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Utorok, 11. Októbra 2011, 18:19
od fafa111
Nikdy sa ti nebudu kolesa so samosvorom točiť rovnako, ak to takto myslíš. Iba ak zavaríš obyčajný diferák, potom áno, obidve kolesa budú ist rovnako. Do premávky je to ale odvážne, lebo napr. na kruháči ti bude jedno koleso preskakovať. ( a to nehovorím o praskaní poloosi, je to fakt pnutie v premávke) No na drifty je to asi najlacnejšie a najlepšie riešenie.
Preto človek vymyslel diff so svornosťou, aby to šlo aj v bežnom živote.
Popozeraj videá na nete, tam mas dokonca rez diferakom a vidno ako to pracuje, aj lamelový (LSD),aj kužeľový.

Ešte ma napadlo, raz som videl inzerat, kde na E36 mal elektonicky uzatvaratelný diff, možno je to to čo hladaš.

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Streda, 12. Októbra 2011, 18:42
od dracik.bmw
No ked chces mat 100% svornost tak jedine zvarosvor.Jedine BMW co malo tusim 100% svornost je E60 M5,M6 tam si si to mohol navolit neakym tlacitkom ale inak na starsich to nebolo na ziadnom..Bolo jedno super videjko na YOUTUBE ako to pracuje ale neviem to najst.Porovnanie M5 E39 a M5,M6 E60,E63 :wink: ...

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Streda, 12. Októbra 2011, 18:50
od johnyfly1
treba rozdelit rucnu brzdu na dve ...jedna na jedno koleso a druha na druhe ..v zime zabrzdis koleso ktore potrebujes...a mas to ako svor teda iba v zime :mrgreen: :mrgreen:

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Streda, 12. Októbra 2011, 19:24
od dracik.bmw

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Štvrtok, 13. Októbra 2011, 22:55
od gomez89
dracik.bmw napísal:
No ked chces mat 100% svornost tak jedine zvarosvor.Jedine BMW co malo tusim 100% svornost je E60 M5,M6 tam si si to mohol navolit neakym tlacitkom ale inak na starsich to nebolo na ziadnom..Bolo jedno super videjko na YOUTUBE ako to pracuje ale neviem to najst.Porovnanie M5 E39 a M5,M6 E60,E63 :wink: ...


Rozumiem.lobo som sa vyjadril teda,kedze mam uz teraz v tom jasno...vdaka vasmu vysvetleniu.
Teda ta 100% svornost nepripada do uvahy.Potrebujeme iny diff,ako je ten seriovy. je na prd.aj ked kara stoji hoc na trave a mu trocha prudsie pridam,len jedno koleso zabera. Cize samosvor pripada do uvahy podla Vas? Ten zvarosvor urcite ne [-X 8)

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Piatok, 14. Októbra 2011, 11:58
od dracik.bmw
Samosvor je dobra vec pokedy su uz neni zoslahane lameli.A tych 25% znamena ze to ze nemoze byt vadsia zmena povrchu ako 25% voci druhemu kolesu nad 25% uz hrabe len jedno koleso.

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Piatok, 14. Októbra 2011, 18:21
od fafa111
Ak ti máme napísať názory, aký diferenciál by sa ti hodil, tak nám prezraď, načo to presne chceš.
Len aby ti v zime točili obidve kolesa, keď sa chceš vyhrabať zo snehu?

Re: samosvor E3- M50

Napísané: Sobota, 15. Októbra 2011, 08:38
od dracik.bmw
Ked sa chces vyhrabat zo snehu tak zainvestuj radsej do kvalitnych gum a nie do samosvoru...Urobis lepsie.. :wink: ..Alebo si kup OFFROAD a tam si zamknes diff a mas 100% :lol: ..Trebarz taku Nivu :twisted: