Strana 1 z 2
E36/E46 - Ake su vlastne BMW v kazovosti a drahosti dielov?
Napísané: Utorok, 5. Septembra 2006, 21:10
od Peped
Čaute. Ja síce nemám BMW ale plánujem si zaobstarat. Je to auto mojich snov, vždy keď oklo mna prefrčí ma srdce zabolí.
Mohli by ste mi poradiť čo je výhodnejšie a aké poruchy ma čakajú. Pokukujem po novších e36 alebo staršich e46. Ale majú už dost km nabehaných, nebude sa to moc kaziť?! Ake su vlastne BMW v kazovosti a drahosti dielov?
Nedávno som predal Mazdu a to boli pekné pálky za ND
Napísané: Streda, 6. Septembra 2006, 16:22
od Diablo
V podstate na e36 sú diely dostupné dokonca aj originál u BMW, je to úplne v pohodičke.Oproti japoncom sú to určite veľké rozdiely.
Napísané: Streda, 6. Septembra 2006, 17:46
od jariq
neviem aku si to mal mazdu ale na e36 budu diely isto lacnejsie
Napísané: Streda, 6. Septembra 2006, 22:02
od Peped
Mazda 323 1.6 GTi r.v.89.
To som rád. A aký motor by ste mi poradili aby som ho radšej nekúpil, niečo som čítal že napr. 325 tds-ká žerú olej a praskajú hlavy?! To je pravda? Kolko z kolkátich.
Samozrejme že by som chcel s dobrým výkonom ale tá poistka
To musí byť pálka napr. na 328

Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 07:30
od Diablo
Ťažko povedať kolko z kolkátich, ale Jaríkova je asi prvá o ktorej viem, že takýto problém zatial nemala.
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 13:44
od Olda H
Peped napísal:Mazda 323 1.6 GTi r.v.89.
To som rád. A aký motor by ste mi poradili aby som ho radšej nekúpil, niečo som čítal že napr. 325 tds-ká žerú olej a praskajú hlavy?! To je pravda? Kolko z kolkátich.
Samozrejme že by som chcel s dobrým výkonom ale tá poistka
To musí byť pálka napr. na 328

O těch hlavách a žraní oleje je pouze tlachání a stěžování si lidí, kteří se nevěnují svojim rádoby miláčkům. Je to holý nesmysl, pokud se budeš autu věnovat. U nafty (TD/TDS) je samozřejmostí, že nesmíš vytáčet studený motor a po svižné jízdě musíš chvíli nechat volnoběh na ochlazení turba. Pokud tyto nejzákladnější věci nebudeš dodržovat, tak se nesmíš divit, že ti odejde turbo, nebo prdne hlava. A potom najedeš bez problémů a v pohodě hrubo kilometrů. Mám 325 TD a od výměny do výměny (dle diod) oleje nemusím dolívat ani litr. Najeto cca 150 t. km

Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 15:04
od Peped
Tak to som rád, lebo práve TD alebo TDS by som chcel-aký je vlastne medzi nimi rozdiel? Chem to hlavne kvoli krutiacemu momentu a spotrebe

, i ked ten zvuk diesla je podla mna otrasný

.
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 15:07
od kačo
to je pravda... myslim to co napisal Oldo H. .... tak to mas u vsetkych motoroch... ak pri zeravom turbe po blazneni hned vypnes motor a chvilu nepockaas taq sa necuduj, ze ti pukne hlava alebo odiide turbo... ak budes sa budes pravidelne starat o auticko a dopovat ho len originalnymi nahradnymi dielmi alebo aditivami a budes dodrziavat hore uvedene zasady, nemas sa coho obavat...

.... smelo do 325tds... (len pred kupou si ho riadne prever

),,,... GOOD LUCK pri kuupe...
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 15:13
od kačo
Peped napísal:Tak to som rád, lebo práve TD alebo TDS by som chcel-aký je vlastne medzi nimi rozdiel? Chem to hlavne kvoli krutiacemu momentu a spotrebe

, i ked ten zvuk diesla je podla mna otrasný

.
Motor - obsah motora - rok vyroby - vykon - krutiaci moment - zrychlenie z 0-100km/h - maximalna rychlost - spotreba - pocet valcov - typ motora
325td ---2498 ---91-98 ---85 (115) / 4800 ---222 / 1900 ---12,0 s ---198 km/h --- 6,9 l ---6válec --- M51
325tds ---2498 ---93-98 ---105 (143) / 4800 ---260 / 2200 ---10,4 s ---214 km/h ---6,7 l ---6válec ---M51
dufam ze si porozumel tej tabulke... lepsie je TDS :) ....
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 15:59
od Peped
Tak teraz tomu už chápem

. Díky chalani,
Vivat TDS!!!
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 17:54
od kačo
.. VIVAT la TDS.....
rado sa stalo...

Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 18:05
od Olda H
Peped napísal:Tak to som rád, lebo práve TD alebo TDS by som chcel-aký je vlastne medzi nimi rozdiel? Chem to hlavne kvoli krutiacemu momentu a spotrebe

, i ked ten zvuk diesla je podla mna otrasný

.
No rozdíl, motory jsou identické (stejné). TDS má nižší chladič, a ještě mezichladič (intercooler). Jinak naprogramovanou řídící jednotku. Proto ten vyšší výkon a kroutící moment. Od toho se odvíjí o nějaké deci nižší spotřeba. Chystám se na dodělání mezichladiče,vedení tlaku a výměnu řídící jednotky. Potom ještě čipnout a bude o kousek lepší. Uvidíme co ukáže brzda.
A navíc pokud nemáš odrovnanej motor, tak zvuk každého šestiválce je nádhernej

Je to pastva pro uši !!
Napísané: Štvrtok, 7. Septembra 2006, 18:20
od Olda H
Ještě k těm náhradním dílům. Z vlastní zkušenosti doporučuji pokud možno originál náhradní díly. Nejsou zase o tolik dražší než napodobeniny, a vydrží stoprocentně déle a nemusíš se trápit s jejich dopasovávaním.
Re:
Napísané: Nedeľa, 10. Januára 2010, 17:49
od karcis
Peped napísal:Mazda 323 1.6 GTi r.v.89.
To som rád. A aký motor by ste mi poradili aby som ho radšej nekúpil, niečo som čítal že napr. 325 tds-ká žerú olej a praskajú hlavy?! To je pravda? Kolko z kolkátich.
Samozrejme že by som chcel s dobrým výkonom ale tá poistka
To musí byť pálka napr. na 328

Len chcem podotknut ze mam 3liter a poistku platim 150e !! Ak niekto potrebuje, rad pomozem.
Re: E36/E46 - Ake su vlastne BMW v kazovosti a drahosti dielov?
Napísané: Nedeľa, 10. Januára 2010, 19:02
od belowzero
ja mam za moju 2,8cku 200e na rok... a to mam pisane na seba

cize ziadny rodic ani nic :)