Strana 1 z 2

Exx - Vymena klimakompresora

Napísané: Piatok, 7. Marca 2008, 12:31
od yankee79
Sevas hlopi.
Chystam sa vymenit klimakompresor a samozrejme ze aj kladku za novsi s tichsim chodom.:) Na co si mam dat pozor a coho sa vyvarovat a co si zabezpecit este pred vymenou mam na mysli nejake svorky, tesnenia, sk-pasky a pod. Vdaka.

Napísané: Piatok, 28. Marca 2008, 23:22
od cicero
.. vela ti neporadim, ale chcem sa spytat na ten tvoj stary. Je funkcny a vadi ti pri nom iba hlucnost ? Mozno by som ho od teba odkupil. Moj zrejme nefunguje :([/quote]

Napísané: Piatok, 28. Marca 2008, 23:26
od cicero
..inak ked sme pri tejto teme - vymena klimakompresora. Vie mi niekto poradit o tejto teme ? Da sa robit nieco s kompresorom ked nema vykon vo vyssich otackach, pripadne ked uplne nejde ?? Ci je to individualne ? Ak sa najde nejaky technik, co by to vedel pozriet - otvorit a tak, potesi...

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 05:56
od fioro
no keby tu bol nejaky fachman na klimy tak by som aj ja mal par otazok....tak sup sup dole masku :smile:

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 16:49
od gf.no1
takze, ked idete otvarat chladici okruch, malo by sa odsat chladivo"latka" po vacsine R134a, potom si vymenis kompresor, chladic, vymennik, potrubie, expanzny ventil... nic ine ma nenapada. POZOR aby ziadna necistota sa tam nedostala, ani vlhkost!!!Poktom sa okruch tlakuje dusikom- aby si zistil ci ti neunika z okruhu (keby ze klimu pustis s dusikom zabezpec si new kompresor) najlepsie 24hod. potom sa dusik vypusti napoji sa vakumpumpa cca 20 sa vakuuje (musis pocut podla chodu vakumpumpy) do vakua sa potom naplni chlad. latka v mozstve udaneho na stitku(niekde pod kapotou).

potrebne naradie:

chlad. manometre
dusik. manometre
dusik
Chlad.latka R134a cca.500g
vakumpumta
rychlospojky (saci-vytlakovy)
ked potrebujes odsat -odsavacka,nadoba na latku
skusenosti s chladiarinou
info ti poskytnem, ale tie veci si nezabezpecis... :(

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 18:37
od jani
ak je na klimakompresore napis firmi DELPHI tak ich vyrabam ja :D som kontrolor kvality v zavode....

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 19:52
od fioro
gf.no1 : ak mozem tak takato vec, chcel by som rozbehat klimu v mojej e34 , zaludnosti:
-povodne bolo chladivo R12
-minimalne rok je system ovoreny bez kondenzatora, trubky nie su nijako zablednovane, remen z kompresora je dole samozrejme

Ma vyznam sa do toho pustit?kupovant kondenzator a vetrak klimy ?

Samozrejme finalna faza naplnenie uz odbornikom...

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2008, 13:53
od gf.no1
fioro napísal:
gf.no1 : ak mozem tak takato vec, chcel by som rozbehat klimu v mojej e34 , zaludnosti:
-povodne bolo chladivo R12
-minimalne rok je system ovoreny bez kondenzatora, trubky nie su nijako zablednovane, remen z kompresora je dole samozrejme

Ma vyznam sa do toho pustit?kupovant kondenzator a vetrak klimy ?

Samozrejme finalna faza naplnenie uz odbornikom...


tak ked to nieje zablendovane, tak PRUSER a dost velky.

1. preco bolo odpojene?-zrejme diera v kondenz.
2. kompresor ci je funkcny-bol?
3. vetrak klimy- to co je?

vela sance tomu dedavam, ale ked chces mat tu klimu tak treda sa do toho pustit.
ked financne nie je narocny kondenzator, tak sa to tam len nahodi,
naplnit a vyskusat, prinajhorsom ti odide kompresor,ci pokazeny,ci odpojeny to je jedno :wink:

naplnit ti to naplnim aj ja
len R12 sa uz nepredava, ale asi je este nejaka nahrada daco mp39 ci co

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2008, 14:15
od fioro
odpojene lebo tukes na predok, odniesol si to kondenzator a ventilator (vetrak), este predosly majitel a poskladal to bez kondenzatora a ventilatora a ani nijako nezablendoval...
ci ide/isiel kompresor neviem, predpokladajme ze ano..
chladivo no cital som ze sa to lisi mazivom alebo cim, ze starsi system nemusi zvladnut to nove, ale ze su aj nejake retrofit maziva...

kondenzator nie je problem , ten sa da pomerne lacno, ventilator je vacsia paleta, a su nanom nejake odpory, ktore ak nebudem mat zapojene, neviem ci sa to rozbehne...

co vsetko mohlo byt poskodene tym ze to nebolo zablendovane?

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2008, 15:03
od gf.no1
zatial nic nie je poskodene, akurat moze byt povlak hrdze na zeleznych castiach okruhu, hlavne v kompresore
ked sa pusti komp. tak vtedy sa nieco stane...zadrie komp., upcha sa expanzny atd.
retrofit ani nie lebo cely chlad. okruh je vyvinuty na nejake chladivo a ked tam supnes ine vsetko bude ok len nebude chladit. kazdy druch chladiva pracuje v inych rozmedziach -teplot , vtedy sa meni aj exp. ventil.
ked sme nevyhodily tie chladiva mp39 tak maly by sme mat cca.40 kg
tebe tam ide cca. 500g.

tie odpory- neviem,neverim ze odpory
skor cidla teplot,alebo na kondenzatori, tlakove cidla- to jest na zapinanie-vypinanie ventilatora
ale nehadam sa neviem-treba vidiet
pripadne zisti aj cenu kompresora :wink:

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2008, 21:10
od BJS
gf.no1 napísal:
zatial nic nie je poskodene, akurat moze byt povlak hrdze na zeleznych castiach okruhu, hlavne v kompresore
ked sa pusti komp. tak vtedy sa nieco stane...zadrie komp., upcha sa expanzny atd.
retrofit ani nie lebo cely chlad. okruh je vyvinuty na nejake chladivo a ked tam supnes ine vsetko bude ok len nebude chladit. kazdy druch chladiva pracuje v inych rozmedziach -teplot , vtedy sa meni aj exp. ventil.
ked sme nevyhodily tie chladiva mp39 tak maly by sme mat cca.40 kg
tebe tam ide cca. 500g.

tie odpory- neviem,neverim ze odpory
skor cidla teplot,alebo na kondenzatori, tlakove cidla- to jest na zapinanie-vypinanie ventilatora
ale nehadam sa neviem-treba vidiet
pripadne zisti aj cenu kompresora :wink:

Je to výkonový rezistor, no keď tam nebude, nič vážne sa nedeje. Je to len pre prvý stupeŇ výkonu ventilátora. Pôjde ti len na druhý. Mám to tiež tak odkedy mám to auto. Akurát ten nábeh je tam trochu surovší, pretože ventilátor rozbieha na plno z nuly, nie z polovičného výkonu. Trošku to poznať na el. inštalácii. No keď jazdíš kľudne, málokedy zopne.

Napísané: Utorok, 1. Apríla 2008, 13:33
od cicero
gf.no1 napísal:
takze, ked idete otvarat chladici okruch, malo by sa odsat chladivo"latka" po vacsine R134a, potom si vymenis kompresor, chladic, vymennik, potrubie, expanzny ventil... nic ine ma nenapada. POZOR aby ziadna necistota sa tam nedostala, ani vlhkost!!!Poktom sa okruch tlakuje dusikom- aby si zistil ci ti neunika z okruhu (keby ze klimu pustis s dusikom zabezpec si new kompresor) najlepsie 24hod. potom sa dusik vypusti napoji sa vakumpumpa cca 20 sa vakuuje (musis pocut podla chodu vakumpumpy) do vakua sa potom naplni chlad. latka v mozstve udaneho na stitku(niekde pod kapotou).

potrebne naradie:

chlad. manometre
dusik. manometre
dusik
Chlad.latka R134a cca.500g
vakumpumta
rychlospojky (saci-vytlakovy)
ked potrebujes odsat -odsavacka,nadoba na latku
skusenosti s chladiarinou
info ti poskytnem, ale tie veci si nezabezpecis... :(

..no do kelu. uz mi je jasne, co je na tom tak drahe. a zaroven ma to privadza do smutku, ze klimu nemam a zrejme si ju sam nespravim.

Re: Vymena klimakompresora

Napísané: Utorok, 29. Septembra 2009, 23:54
od jergy_zm
Mam taky problem, ze ked mi bezi klima, kompresor je dost hlucny,a vydava taky rapkavy zvuk - hlavne na volnobehu, ked stojim.... da sa to nejak odstranit??? vymenit nejake lozisko alebo nieco podobne??? mysllim ze menit cely komprpesor je zbytocne, ked normalne funguje, akurat hrkoce. :?: :?: :?:

Re: Exx - Vymena klimakompresora

Napísané: Štvrtok, 1. Októbra 2009, 21:05
od jergy_zm
nikto nic??? nechcem zakladat novu temu............. :bmwball:

Re: Exx - Vymena klimakompresora

Napísané: Streda, 3. Augusta 2011, 13:51
od marosss
Mám v pláne(okrem iného)výmeniť na mojej E46 klimakompresor, lebo vydáva strašné zvuky. keď zhodím remeň a točím rukou tú remenicu na ňom, tak to vydáva škripovaté zvuky, akoby bolo rozpadnuté ložisko. Mám už v podstate zohnaný zo sachovalého auta. Terajšiu náplň si dám vytiahnut v nato špecializovanom servise, kompresor demontujem, nahodím druhý a dám naplniť? Je to celý postup, alebo je to zložitejšie?