... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

obchodna sekcia
 
yankee79
Autor témy
Príspevky: 83
Registrovaný: 9.5.2007
Bydlisko: Svidnik-Kosice

Exx - Vymena klimakompresora

Piatok, 7. Marca 2008, 12:31

Sevas hlopi.
Chystam sa vymenit klimakompresor a samozrejme ze aj kladku za novsi s tichsim chodom.:) Na co si mam dat pozor a coho sa vyvarovat a co si zabezpecit este pred vymenou mam na mysli nejake svorky, tesnenia, sk-pasky a pod. Vdaka.
Only BMW
E36 318i 05-
E46 330iA :) 08-
 
cicero
Príspevky: 26
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: E36, 318is,103kW,'97
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Piatok, 28. Marca 2008, 23:22

.. vela ti neporadim, ale chcem sa spytat na ten tvoj stary. Je funkcny a vadi ti pri nom iba hlucnost ? Mozno by som ho od teba odkupil. Moj zrejme nefunguje :([/quote]
 
cicero
Príspevky: 26
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: E36, 318is,103kW,'97
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Piatok, 28. Marca 2008, 23:26

..inak ked sme pri tejto teme - vymena klimakompresora. Vie mi niekto poradit o tejto teme ? Da sa robit nieco s kompresorom ked nema vykon vo vyssich otackach, pripadne ked uplne nejde ?? Ci je to individualne ? Ak sa najde nejaky technik, co by to vedel pozriet - otvorit a tak, potesi...
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Sobota, 29. Marca 2008, 05:56

no keby tu bol nejaky fachman na klimy tak by som aj ja mal par otazok....tak sup sup dole masku :smile:
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Sobota, 29. Marca 2008, 16:49

takze, ked idete otvarat chladici okruch, malo by sa odsat chladivo"latka" po vacsine R134a, potom si vymenis kompresor, chladic, vymennik, potrubie, expanzny ventil... nic ine ma nenapada. POZOR aby ziadna necistota sa tam nedostala, ani vlhkost!!!Poktom sa okruch tlakuje dusikom- aby si zistil ci ti neunika z okruhu (keby ze klimu pustis s dusikom zabezpec si new kompresor) najlepsie 24hod. potom sa dusik vypusti napoji sa vakumpumpa cca 20 sa vakuuje (musis pocut podla chodu vakumpumpy) do vakua sa potom naplni chlad. latka v mozstve udaneho na stitku(niekde pod kapotou).

potrebne naradie:

chlad. manometre
dusik. manometre
dusik
Chlad.latka R134a cca.500g
vakumpumta
rychlospojky (saci-vytlakovy)
ked potrebujes odsat -odsavacka,nadoba na latku
skusenosti s chladiarinou
info ti poskytnem, ale tie veci si nezabezpecis... :(
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
Užívateľov profilový obrázok
jani
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.10.2006
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Velky Krtis

Sobota, 29. Marca 2008, 18:37

ak je na klimakompresore napis firmi DELPHI tak ich vyrabam ja :D som kontrolor kvality v zavode....
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Sobota, 29. Marca 2008, 19:52

gf.no1 : ak mozem tak takato vec, chcel by som rozbehat klimu v mojej e34 , zaludnosti:
-povodne bolo chladivo R12
-minimalne rok je system ovoreny bez kondenzatora, trubky nie su nijako zablednovane, remen z kompresora je dole samozrejme

Ma vyznam sa do toho pustit?kupovant kondenzator a vetrak klimy ?

Samozrejme finalna faza naplnenie uz odbornikom...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Nedeľa, 30. Marca 2008, 13:53

fioro napísal:
gf.no1 : ak mozem tak takato vec, chcel by som rozbehat klimu v mojej e34 , zaludnosti:
-povodne bolo chladivo R12
-minimalne rok je system ovoreny bez kondenzatora, trubky nie su nijako zablednovane, remen z kompresora je dole samozrejme

Ma vyznam sa do toho pustit?kupovant kondenzator a vetrak klimy ?

Samozrejme finalna faza naplnenie uz odbornikom...


tak ked to nieje zablendovane, tak PRUSER a dost velky.

1. preco bolo odpojene?-zrejme diera v kondenz.
2. kompresor ci je funkcny-bol?
3. vetrak klimy- to co je?

vela sance tomu dedavam, ale ked chces mat tu klimu tak treda sa do toho pustit.
ked financne nie je narocny kondenzator, tak sa to tam len nahodi,
naplnit a vyskusat, prinajhorsom ti odide kompresor,ci pokazeny,ci odpojeny to je jedno :wink:

naplnit ti to naplnim aj ja
len R12 sa uz nepredava, ale asi je este nejaka nahrada daco mp39 ci co
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Nedeľa, 30. Marca 2008, 14:15

odpojene lebo tukes na predok, odniesol si to kondenzator a ventilator (vetrak), este predosly majitel a poskladal to bez kondenzatora a ventilatora a ani nijako nezablendoval...
ci ide/isiel kompresor neviem, predpokladajme ze ano..
chladivo no cital som ze sa to lisi mazivom alebo cim, ze starsi system nemusi zvladnut to nove, ale ze su aj nejake retrofit maziva...

kondenzator nie je problem , ten sa da pomerne lacno, ventilator je vacsia paleta, a su nanom nejake odpory, ktore ak nebudem mat zapojene, neviem ci sa to rozbehne...

co vsetko mohlo byt poskodene tym ze to nebolo zablendovane?
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Nedeľa, 30. Marca 2008, 15:03

zatial nic nie je poskodene, akurat moze byt povlak hrdze na zeleznych castiach okruhu, hlavne v kompresore
ked sa pusti komp. tak vtedy sa nieco stane...zadrie komp., upcha sa expanzny atd.
retrofit ani nie lebo cely chlad. okruh je vyvinuty na nejake chladivo a ked tam supnes ine vsetko bude ok len nebude chladit. kazdy druch chladiva pracuje v inych rozmedziach -teplot , vtedy sa meni aj exp. ventil.
ked sme nevyhodily tie chladiva mp39 tak maly by sme mat cca.40 kg
tebe tam ide cca. 500g.

tie odpory- neviem,neverim ze odpory
skor cidla teplot,alebo na kondenzatori, tlakove cidla- to jest na zapinanie-vypinanie ventilatora
ale nehadam sa neviem-treba vidiet
pripadne zisti aj cenu kompresora :wink:
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Nedeľa, 30. Marca 2008, 21:10

gf.no1 napísal:
zatial nic nie je poskodene, akurat moze byt povlak hrdze na zeleznych castiach okruhu, hlavne v kompresore
ked sa pusti komp. tak vtedy sa nieco stane...zadrie komp., upcha sa expanzny atd.
retrofit ani nie lebo cely chlad. okruh je vyvinuty na nejake chladivo a ked tam supnes ine vsetko bude ok len nebude chladit. kazdy druch chladiva pracuje v inych rozmedziach -teplot , vtedy sa meni aj exp. ventil.
ked sme nevyhodily tie chladiva mp39 tak maly by sme mat cca.40 kg
tebe tam ide cca. 500g.

tie odpory- neviem,neverim ze odpory
skor cidla teplot,alebo na kondenzatori, tlakove cidla- to jest na zapinanie-vypinanie ventilatora
ale nehadam sa neviem-treba vidiet
pripadne zisti aj cenu kompresora :wink:

Je to výkonový rezistor, no keď tam nebude, nič vážne sa nedeje. Je to len pre prvý stupeŇ výkonu ventilátora. Pôjde ti len na druhý. Mám to tiež tak odkedy mám to auto. Akurát ten nábeh je tam trochu surovší, pretože ventilátor rozbieha na plno z nuly, nie z polovičného výkonu. Trošku to poznať na el. inštalácii. No keď jazdíš kľudne, málokedy zopne.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
cicero
Príspevky: 26
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: E36, 318is,103kW,'97
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Utorok, 1. Apríla 2008, 13:33

gf.no1 napísal:
takze, ked idete otvarat chladici okruch, malo by sa odsat chladivo"latka" po vacsine R134a, potom si vymenis kompresor, chladic, vymennik, potrubie, expanzny ventil... nic ine ma nenapada. POZOR aby ziadna necistota sa tam nedostala, ani vlhkost!!!Poktom sa okruch tlakuje dusikom- aby si zistil ci ti neunika z okruhu (keby ze klimu pustis s dusikom zabezpec si new kompresor) najlepsie 24hod. potom sa dusik vypusti napoji sa vakumpumpa cca 20 sa vakuuje (musis pocut podla chodu vakumpumpy) do vakua sa potom naplni chlad. latka v mozstve udaneho na stitku(niekde pod kapotou).

potrebne naradie:

chlad. manometre
dusik. manometre
dusik
Chlad.latka R134a cca.500g
vakumpumta
rychlospojky (saci-vytlakovy)
ked potrebujes odsat -odsavacka,nadoba na latku
skusenosti s chladiarinou
info ti poskytnem, ale tie veci si nezabezpecis... :(

..no do kelu. uz mi je jasne, co je na tom tak drahe. a zaroven ma to privadza do smutku, ze klimu nemam a zrejme si ju sam nespravim.
 
Užívateľov profilový obrázok
jergy_zm
Príspevky: 463
Registrovaný: 8.10.2007
Auto: Trabant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Vymena klimakompresora

Utorok, 29. Septembra 2009, 23:54

Mam taky problem, ze ked mi bezi klima, kompresor je dost hlucny,a vydava taky rapkavy zvuk - hlavne na volnobehu, ked stojim.... da sa to nejak odstranit??? vymenit nejake lozisko alebo nieco podobne??? mysllim ze menit cely komprpesor je zbytocne, ked normalne funguje, akurat hrkoce. :?: :?: :?:
Suzuki Burgman 400
Volvo S70 LPG
Trabant 1.1 limo
ex:
BMW E36 ///M3 3.2i US limo
Lada Niva Tajga 1.6 4x4
Citroën Berlingo 1.9D
ARO 10.4
Škoda Felicia Combi VanPlus 1.9D
BMW E36 318i limo
Trabant 1.1 limo
Gilera Dakota 350 Enduro
Škoda M 120 L LPG
Trabant 601 limo
Simson S51 Enduro
Babetta 210
 
Užívateľov profilový obrázok
jergy_zm
Príspevky: 463
Registrovaný: 8.10.2007
Auto: Trabant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Exx - Vymena klimakompresora

Štvrtok, 1. Októbra 2009, 21:05

nikto nic??? nechcem zakladat novu temu............. :bmwball:
Suzuki Burgman 400
Volvo S70 LPG
Trabant 1.1 limo
ex:
BMW E36 ///M3 3.2i US limo
Lada Niva Tajga 1.6 4x4
Citroën Berlingo 1.9D
ARO 10.4
Škoda Felicia Combi VanPlus 1.9D
BMW E36 318i limo
Trabant 1.1 limo
Gilera Dakota 350 Enduro
Škoda M 120 L LPG
Trabant 601 limo
Simson S51 Enduro
Babetta 210
 
Užívateľov profilový obrázok
marosss
Príspevky: 331
Registrovaný: 18.6.2008
Bydlisko: MA

Re: Exx - Vymena klimakompresora

Streda, 3. Augusta 2011, 13:51

Mám v pláne(okrem iného)výmeniť na mojej E46 klimakompresor, lebo vydáva strašné zvuky. keď zhodím remeň a točím rukou tú remenicu na ňom, tak to vydáva škripovaté zvuky, akoby bolo rozpadnuté ložisko. Mám už v podstate zohnaný zo sachovalého auta. Terajšiu náplň si dám vytiahnut v nato špecializovanom servise, kompresor demontujem, nahodím druhý a dám naplniť? Je to celý postup, alebo je to zložitejšie?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných