Strana 1 z 3

Strata napätia - chybný altrenátor

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 13:37
od Hoky
Sevaste všetci.
Včera sa mi stala strašne nepríjemná vec na diaľnici medzi TT a NR ale pekne od začiatku.
V nedeľu sadnem do auta začnem štartovať a nič. Síce začalo točiť ale motor nenaskočil (320d E46 r.v. 2000, 100kW). Skúsil som to druhý krát a vtedy už len štartár pastorok vysunul a už netočil. Podotýkam, že deň pred tým som normálne jazdil. Tak som to skúsil natočiť cez káble a naskočilo to. V domnení že to bude zlý akumulátor som ho hneď aj vymenil, nie síce na fungel nový ale vo veľmi dobrom stave. Dal som ho tam a pekne to naskočilo. Zmeral som ho a ukázalo mi to niečo nad 12V. Ráno že idem do roboty a zasa nič, ten istý alkumulátor čo som večer meral a mal OK hodnoty mi teraz ukázalo ledva 4V. Tak som tam hodil ten pôvodný, čo sa do rána pekne nabil a odišiel do práce. Asi po 85 km jazdy sa mi rozsvietili kontrolky ABS a ASC, ale do BA som dorazil, tam vybral akumulátro a hodil na nabíjačku. Zase som baterku nabil do plna nechal asi hodinku vychladnúť a hodil do auta a pekne naštarovalo(keď som dorazil do BA a vypol motor a chcel hneď skúsiť znova natočiť to už nešlo). Tak že teda hádam domov nejako prídem, ale asi po 25 km sa mi zase rozsvietili už spomínané kontrolky a po ďaľšík 10 km sa mi rozsvietil aj výkričník a motor nešiel viac ako 100km/h. Začal spomalovať až úplna postál, motor úplne hlasno klepal a tak sa mi to javilo ako keby nejde previdelne na všetky valce. Tak som to vypol a už nenaskočil. Všimol som si že najako začal vychádzať dosť hlasný divný zvuk spod palubovky, v tých miestach, kde je RJ a relátka. Neviem či to s tým môže mať niečo spoločné ale ak by tam bolo skratované relátko tak asi preto nestíha vyrábať alternátor dostačoné napätie a ten skrat vyšťaví baterku či už počas jazdy alebo keď auto nečinne stojí. Alebo tam môže byť aj zlá činnosť RJ keď to tak tam divne hučí... Dobíjanie mi ani raz nezasvietili, ak nerátam štartovanie, ale to hneď po naskočení motora normálne zhaslo. No ja fakt neviem, keď s týmto tu má niekto nejakú skúsenosť tak sem s ňou prosím...

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 14:33
od VLADKY242
Zmeraj dobijanie na baterke .MUsí byť viac ako 14V pri naštartovanom afte :wink:

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 16:10
od Hoky
VLADKY242 napísal:
Zmeraj dobijanie na baterke .MUsí byť viac ako 14V pri naštartovanom afte :wink:


Toho som si vedomý, ale akumulátor sa vybíja aj keď auto stojí... Niekde sa tam ku?va stráca napätie... :-k

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 16:35
od lajooriginal
skus odmerat kludový odber prudu...ked auto ,,zaspi"

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 20:21
od Fabo.sk
Alternator vymenit?

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 22:54
od VLADKY242
Hoky napísal:
Toho som si vedomý, ale akumulátor sa vybíja aj keď auto stojí... Niekde sa tam ku?va stráca napätie... :-k
Však pisal že afto aj počas jazdy . Tak kolko dava alternator :?:

Napísané: Streda, 5. Marca 2008, 23:19
od jozef56sk
ja si myslim ze aj ta druha bateria je na prt. 80amperova bateria do skratuby pretalila ja stvormilimetrovy drot a nie akesi kontakty na relatku akedy bola niegde chyba pocitac ti to povie.

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 04:18
od Hoky
lajooriginal napísal:
skus odmerat kludový odber prudu...ked auto ,,zaspi"


A kolko by mal byt teda ten kludovy odber :?: :?: :?:

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 10:38
od BlackMW
Hoky napísal:
A kolko by mal byt teda ten kludovy odber :?: :?: :?:


do 20 mA

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 16:57
od lajooriginal
do 40 mA

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:15
od BlackMW
kto da viac ? :D

kazdopadne aby ti to vyslahalo baterku za noc, musis mat kludovu spotrebu > 200 mA

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:17
od lajooriginal
tak to jo...to už je odber jak svina

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:22
od BlackMW
lajooriginal napísal:
tak to jo...to už je odber jak svina


ale no, hovorim ze viac ako 0.2 A..

inac pri odomknutom aute som nameral odber 0.2A,
a ked zabudnem zamknut, tak rano uz nenastartujem..
bateria je dost stara ale aj tak, za 10 hodin by to malo zozrat 2 A
zo 72 Ah baterie,
jak je mozne ze nenastartujem ? nejak tomu nerozumiem..
iba zeby kvoli niecomu stupol odber casom..

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 18:20
od version2
max. odber moze byt 0.05 A!!!
niekedy nestaci, ked nabijas len 12 hod baterku, ked to mas velmi vybitu tak treba aj niekedy 2 dni nabijat.
Skus odmerat hustomerom vsetky clanky, malo byt byt 1.28.
Moze byt aj vnutorny skrat.
Baterka by mala byt v nabitom vstave 12.8 V a pri beziacom motore 14.1 V!!!

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 19:27
od lajooriginal
BlackMW napísal:
ale no, hovorim ze viac ako 0.2 A..

inac pri odomknutom aute som nameral odber 0.2A,
a ked zabudnem zamknut, tak rano uz nenastartujem..

to tam budes mat niekde nežiadaný odber a mas jedno ci auto zamknes alebo nie...zhruba po 20 minutach by malo zaspat ci je zamknute alebo nie...