Strana 1 z 1
E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Sobota, 30. Apríla 2011, 16:09
od maurom22
nazdar chcem sa opitat kolysali mi otacky a dusilo sa to stalo tak som vymenil sviecky a vahu vzduchu a nic sa nezmenilo iba troska lepsie to znelo ale problem ostal tak som odpojil kabel od vahy vzduchu a zrazu auto fici len neviem do kedy. co sa vlastne deje ked je ten konektor odpojeny? sak na nieco tam musi byt. moze byt ten kabel cely zly? diky
Re: e 36 325i vaha vzduchu
Napísané: Sobota, 30. Apríla 2011, 17:29
od BoriPP
Po odpojení váhy vzduchu to bude žrať ako sviňa.. Keby si mal turbo, tak by auto vôbec nešlo.. ale aj tak pri jej odpojení nemalo ísť auto tak ako keď je zapojená.. neviem..
Re: e 36 325i vaha vzduchu
Napísané: Sobota, 30. Apríla 2011, 17:59
od maurom22
lenze to auto ide normalne a nezda sa mi ze by bolo v nudzovom rezime no a zere to 12.8
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Sobota, 30. Apríla 2011, 20:32
od pelo
Toto je klasicky test, ako zistis, ci je problem vo vahe vzduchu. S pripojenou vahou motor robi blbosti, kolisaju otacky, skapina, trha pri jazde. Odpojis ju a motor zrazu ide normalne. Nie uplne normalne, moze mat problem drzat volnobezne otacky po ubrati plynu, ale niektore symptomy zmiznu. V tomto stave ide motor v nudzovom rezime na priemerne hodnoty, co ma v pamati. Samozrejme to nie je optimalny rezim, ma vyssiu spotrebu a horsi tah. Vacsinou to ukazuje na vahu vzduchu. Najlepsie je hodit to na diagnostiku, skusit funkcnu vahu z ineho auta.
Ale pozor, nie vzdy to musi byt vaha vzduchu, aj ked po jej odpojeni priznaky zmiznu. RJ berie udaje z viacerych cidiel a podlo toho upravuje zmes a predstih. V jednoduchosti, na vstupe vezme udaje z vahy o tom, kolko vzduchu ide do motora, podla toho nastavi bohatost zmesi, upravi predstih (aj podla cidla klepania). Na konci traktu vezme udaje z lambdy, ci bola zmes optimalne namiesana a spalena a podla toho zmes doladi. Moze byt ale problem, ze vaha aj cidla su v poriadku, ale prisava niekde tzv. falosny vzduch, tzn. ze prisava vzduch az za vahou, takze RJ o nom nevie, ale prejavi sa to na vystupe z lambdy a vtedy RJ nevie, co sa deje, pretoze az v takom rozsahu sa nevie prisposobit...ked odpojis vahu, RJ nevie, kolko vzduchu do motora ide, len to odhadne z udajov v pamati a ma k dispozicii uz len udaje z labmdy a cidla klepania, preto s odpojenou vahou ide motor relativne normalne...
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Sobota, 30. Apríla 2011, 22:32
od maurom22
nom prvy krat mi robilo presne co pises tak som kupil druhu vahu vzduchu pripojil som kabel do nej a vsetko ficalo. asi po 1000km zacalo robit to iste isiel som do servisu tam mi povedal ze vaha je v riti tak som ju dal reklamovat medzi tym som kupil druhu ale po asi 500km zase to iste tak som isiel na diagnostiku a vyhodila ze lambda je zla tak som ju vymenil ale iba mala zmena tak sa vymenily sviecky a zistilo sa ze ta vaha co tam bolo je v poriadku skusaly ju na dvoch inych autach a ficala. tak ze vaha je ok. dalej pozerali mi rj a jak po nej buchli auto zacalo ist normalne potom zase mu zacalo hrabat tak sa vymenila rj a auto fici ale bez zapojenia toho kablu do vahy vzduchu. ale aj tak mam pocit ze raz ide lepsie a raz slapsie otacky stale drzi pekne tak ze asi bude v riti ten kabel z vahy inac uz neviem
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2011, 06:53
od MiňoZA
Skontroluj si dokladne vzduchove hadicky ktore idu z kolena do volnobezneho ventilu. To co opisujes moze byt zapricenene prave malou prasklinkou. Je to to najmenej co mozes urobit, nez vyhodis mozno zbytocne peniaze za novu vahu.
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2011, 09:59
od pelo
Skontroluj vsetko co ide do sania az za vahou vzduchu, vsetky gumene kolena za vahou a podobne. Mal som podobny problem na M43, trhalo mi motorom pri urcitych otackach, niekedy aj nahodne, ale to bolo take trhanie, ze hodilo celym autom...diagnostika ukazala lambdu. Odpojil som z nej kabel, motor isiel uplne normalne. Vymenil som ju za novu Bosch, pripojil a zas to trhalo. Odpojil som kabel z vahy, motor isiel relativne dobre, len padali otacky po ubrati plynu, obcas to skapalo. Vymenil som vahu za druhu, zase to trhalo... Nakoniec to bol u mna ventil odvetrania nadrze, ktory mal vnutri odhnite kontakty, takze RJ ho nevedela zatvorit. Odpor na svorkach bol ale este v rozsahu, kedy ho RJ nevyhodnotila ako zly a nezapisala ho do chyb. Za urcitych podmienok ho RJ zatvara a otvara a vtedy aj pocita s urcitym mnozstvom vzduchu, ktory vaha nemeria (vyustenie ventilu je az za vahou) a podla toho upravi zmes. Kedze ale nevedela o tom, ze je zly a snazila sa ho ovladat, nesedel jej potom udaj z lambdy a drbalo jej z toho. Preto, ked bola odpojena lambda, alebo vaha, tak motor isel normalne, lebo to nevedela skontrolovat v uzavretej slucke...
Treba skontrolovat vsetko, co vstupuje do sania za vahou, pripadne tieto hadice odpojit a zaslepit (pozor ale na posilovac brzd, ked z neho odpojis podtlakovu hadicku, brzdy pojdu tazko, aby si sa potom nedivil a neskoncil v strome), to je moj nazor. A pokial to robi len volnobeh, tak potom este volnobezny ventil to moze bytt...
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2011, 10:51
od maurom22
pojdem to popozerat poridne a nemoze to byt este skrtiaca klapka? ten ventil odvetravania nadrze kde ho najdem? niekde pri nadrzi?
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2011, 10:56
od MiňoZA
Mal by to byt ten valec s dvoma hadickami, hned pod vahou.
Re: E36/325i - vaha vzduchu
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2011, 13:15
od pelo
Pocitam, ze to bude rovnake ako na M43. Z nadrze ide modra hadicka odvetrania, ta je pripojena do takeho velkeho valca (filter s aktivnym uhli), ktory je pod vahou. Z neho ide kratka hadicka do ventilu odvetrania a vystup z tohto ventilu ide hadiskou do sania. Do toho ventilu je pripojenz konektor, dost blbo sa odpaja.
Teraz si uz presne nepamatam, ale tak sa mi zda, ze ked som odpojil ten konektor, tak to trhanie prestalo. Tak som ho rozobral a vnutri bol uple zhnity kontakt. Uz som ho nedaval naspat, kedze sa na nom ulamali plastove zapadky, tak som zaslepil tu hadicku, co ide do sania a takisto hadicku, co ide z toho filtra s uhlim, nez mi z Bavarie objednali novy...skus odpojit ten konektor, ci sa to nezlepsi, akurat bude potom zapisany v chybach RJ...