Strana 1 z 1

E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako nan ho

Napísané: Utorok, 14. Septembra 2010, 21:28
od m4x
Zdravim,

nepisem to tu, ze by som to nehladal, takze prosim ti, ktori si chcu zgustnut a nabrat jeden prispevok tipu "to tu uz bolo 1000x, hladaj" - nech sa ide onanovat na inych kravinach.

Pozrel som viacero navodov no stale som z toho v prdeli, preco ? Pozrite foto.
Povedzte, kde je jezo a ako ho dam von ? :-))
Predpokladal som, ze to hnede je ten jezko, no ani za boha netusim ako ho vybrat von v takom stesnenom priestore a vcelku dost tazko pristupnom (neviem, no ja by som najradsej vybral sedacku, dvere a volant), no fakt netusim kedze vyzera uplne inak ako na vsetkych tych navodoch.
Taktiez ma zaujima, ktory mi bude pasovat z inych E36, ci je tam nejaky rozdiel, na ktory si musim davat pozor, alebo ho zapojim kludne aj z hoc akeho ineho.
Takze ako ho dostanem von? Je to ono ? (keby tam boli tie dve skrutky a vyzeral ako na inych navodoch, ani tu nepisem)

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Dakujem !

edit://
pokial by niekto mal toho jezka fungl, urcite dajte vediet. vdaka

Re: E36 - Jezko kurenia / odpor kurenia - ako nan ho

Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 07:16
od Mimo
podla fotky by som povedal,že vedla toho výrezu bude zospodu nejaká západka, kde sa tá súčiastka zasekne. skús sa pozrieť či v tom čiernom plaste nie je dierka alebo také niečo.možno to treba zospodu potlačiť a potom ťahať von :roll:
a podla čísla dielu to máš blower resistor
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... r_ac_unit/
osobne neviem čo to je a na čo to je :-" ale možno to bude mať funkciu ako ježko :?:

Re: E36 - Jezko kurenia / odpor kurenia - ako nan ho

Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 08:45
od m4x
ked si to prezries co si poslal, tak nakresleny tam je jezko, ale cislo dolu nie je - z toho mi vyplyva, ze do urciteho rocniku a typov namiesto "jezka" davalo odpor kurenia bez takeho chladica
je to presne na tom mieste ako vacsina navodov hovori o "final stage unit" - teda jezko
cize ono to je presne to co hladam, ale v nejakom inom prevedeni a sam nerozumiem preco je to ine a teraz ci to mozem nahradit aj jezkom :-? ak nie, kde zozeniem takyto odpor kurenia ?

co sa tyka toho ak osa to vybera, len vdaka fotaku uz viem ako to priblizne vyzera, inak tam ani len hlavu nestrcim a uz vobec netusim za co by som to mohol potiahnut
nik netusi teda viac ? :-)

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 22:05
od PetoK
Ahoj, máš to trochu popletené... taký odpor ako na foto hore bez chladiča s ihlicami sa dával do verzie kúrenia ktorá nebola s displayom a otáčky vetráku sa prepínali 4-stupň.prepínačom. V Digi klíme bol ježko, tam je regulácia tlačítkami a zobrazuje sa na displayi s ostatnými údajmi, teplotou atď.
Ak to fakt potrebuješ, mám tu jeden starší, ale dobrý, za nejakých 10 euri ti ho posuniem... :wink:

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 22:11
od m4x
PetoK napísal:
Ahoj, máš to trochu popletené... taký odpor ako na foto hore bez chladiča s ihlicami sa dával do verzie kúrenia ktorá nebola s displayom a otáčky vetráku sa prepínali 4-stupň.prepínačom. V Digi klíme bol ježko, tam je regulácia tlačítkami a zobrazuje sa na displayi s ostatnými údajmi, teplotou atď.
Ak to fakt potrebuješ, mám tu jeden starší, ale dobrý, za nejakých 10 euri ti ho posuniem... :wink:


mas PM [-o<

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Sobota, 18. Septembra 2010, 07:19
od anco79
Čau,ja mám to isté, E36 coupe dvojzon klima,odpojíš konektor inak to nevitiahneš,treba tomu trochu pomoct šrobovákom,je tam taká dioda či odpor...ja som ho nahradil drotom za tyžden sa prepalil tak som si za cca 40e objednal nový a za mesiac odišiel aj ten....zatial som nemal čas to riešiť.

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Sobota, 18. Septembra 2010, 09:09
od m4x
nastastie mi PetoK poslal presne tento co potrebujem, takze ma snad zachranil, uz len to nejako vybrat

tak teda sa pokusim odpojit v tom uzkom priestore odpojit konektor a potom to nejako povytiahnut srobovakom, no len sa najviac obavam, aby som to nedolamal a nepozasekol vnutri - zrejme najhorsi scenar

zatial dakujem

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2010, 23:16
od break006
neboj sa toho....zoberies dole spodnu cast pristrojovky(asi 3 abo 4 sroby) a potom plast cez ktory fuka vzduch na nohy(je na 2 plastovych kolickoch) a potom mas k tomu relativne dobry pristup. ja som to vybral tak, že som to povytiahol za tie 4kable čo idu do toho a vybral.......mahradil som ten odpor alebo neviem co to bolo hrubym drotom a ide bez problemov. Len sa neboj za to potiahnut...nieje to niak inak chytene len to ide tazko von.

Re: E36 - Jezko kurenia/odpor kurenia,blower resistor-ako na

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2015, 23:47
od Grom
Ahojte.

Oživujem túto tému, keďže je zima a pokazilo sa mi to, čo v zime najviac "poteší" a to vetrák kúrenia. Mám dvojzónku digiklímu.
Začalo to sporadickým vypadávaním vetráku koncom minulej zimy. Proste som naštartoval studené auto, všetko išlo ako malo povedzme aj po 200km jazdy. Problém nastal po vypnutí teplého auta a následnom naštartovaní - vtedy sa vetrák nerozbehol. Rozbehlo ho asi po 3-10 minútach jazdy. Takto to fungovalo asi mesiac, potom sa oteplilo a vetrák šiel tak jak mal. Samozrejme v lete som to neriešil.. Túto "zimu" pohoda, ten istý problém začal asi pred mesiacom a pol. Blblo to asi týždeň a potom sa mi jedného pekného dňa vetrák nerozbehol ani pri naštartovaní studeného auta a ani po pol hodine jazdy vôbec. Skúsil som vymeniť ježka a bez výsledku. Odpojil som šteker čo ide do ježka, zmeral multimetrom a 12V tam bolo. Prepojil som piny aby som na vetrák pustil tvrdých 12V a nič.. Následne po ceste ku kamarátovi na garáž sa vetrák po 20 min jazdy rozbehol.. V garáži som to rozobral, dostal som sa k vetráku, ( debil samozrejme po celý čas keď som ho skúšal šiel ) točiť sa s ním dalo ľahko, vyčistil a vystriekal kontoxom som kontakty na prívodných kábloch a poskladal naspäť. Asi 3 týždne išlo všetko tak jak má. Dnes som šiel do roboty ( 1km ) a vetrák zas nič. Rozbehol sa až pri parkovaní doma večer.

Otázka znie, kde je chyba?

Ježko je podľa mňa OK. Mne z toho sedliackym rozumom vychádza zlý uhlík alebo odídené niektoré z vinutí v motore ventilátora. Poprípade sa chcem ešte spýtam na toto: http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... #8391749_2

Zaujíma ma diel číslo 2. Kde sa nachádza, čo to je a ako sa prejavuje to keď sa pokazí.

Sorry za slohovú prácu, no nechcem totiž zbytočne vyhodiť prachy za niečo čo bude možno dobré.