Strana 1 z 1
jednotka a spiatočka idú ťažko zaradiť
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 08:56
od lochness
čavte bobríkovci.... prosím o radu
dosť blbo sa mi radí do jednotky a spiatočky, dokonca počas zaradenia jednotky cítiť, ako sa auto mierne pohne...

pri vypnutom motore ide zaradiť ľahúčko... keď je už kára zohriata, tak sa mi zdá, že to ide ľahšie... kde mám hľadať zradu? --- spojka, prevodovka? dík
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 09:10
od pgrno
to ze za tepla to ide lepsie je dane tym ze prevodovy olej sa zohreje a uz neni taky husty.
ale to s tym pohnutim to podozrievam spojku ze nedokonale odpaja od pritlacneho taniera.
mozno ze tam je vola a tym padom to tam trochu prilieha.
ale to je len moja domnienka. ale mozno teraz cez vikend to skusim ze dvihnem zadne koleso, nastartujem, stlacim spojku a zaradim. ked sa koleso pohne tak je niekde problem.
som myslel ci spojku nenam zavzdusnenu. tym padom sa tam ta bublina stlaci a ta vidlicka neposunie spojku tak daleko ako ma. to treba skusit odvzdusnit. v TISku je na to navod. tak to nastudujem a skusim.
na skontrolovanie stavu spojky maju v bmw servisoch taky specialny werkzeug a tym to relaticne lahko a pre auto bezbolestne skontroluju.
to by sa dalo skusit tiez.
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 09:36
od lochness
dík za reply...
mimochodom, čo si myslel -v TISku?- som zelenáč...

Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 09:45
od lochness
inak už mi známi spomínali, že je bežné, že sa ľahšie radí, keď je olej v prevodovke zohriaty, ale ten pohyb pri zaradení ma echt sere...
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 09:49
od pgrno
BMW TIS (Technical Information System)- to je taky soft kde su vsetky mozne manualy, informacie navody na opravu a tak.
tu niekde na fore je link odkial sa to da stiahnut.
to odpajanie riesim aj ja. len potrebujem teplu garaz s jamou. v TISku odporucaju odvzdusnit spojkovy valcek.
takto vyzera ten pripravok pre meranie opotrebenia spojkoveho kotuca.
ked 1 je OK, 2 zodrate oblozenie spojky
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 11:06
od lochness
ok, to si vyhľadám... boh ti žehnaj
...už len nájsť ten prípravok...v servise

Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 11:12
od pgrno
podla mna v prvom rade odvzdusnit.
to zmeranie hrubky oblozenia ma asi zmysel, ked spojka preklzuje. alebo trha. btw to mi robi sem tam tiez, ked idem v kolone takou blbou rychlostou ze na 1 je to dost vela a na 2 este malo. mam slaby motor tak to vyrovnavam spojkou a to trochu hadze potom.
odvzdusnime a uvidime.
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 17:54
od crumar
Presne taky isty problem je aj u mna. Myslim, ze spojka ma uz svoje za sebou. Na jar budem riesit vymenu a novy olej do prevodovky. Snad sa to zlepsi.
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 21:48
od lajo
Mali sme podobný problém na žiguláku

, zrejme to je spojka. Na koniec sme museli pri rozbehnutí najprv zhasnúť motor, zaradiť jednotku a potom sa rozbehnúť, a potom nám tak aj štartér odišiel, a potom nám to ukradli, a dodnes to je záhadou, že ako
Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 21:49
od Pepe
Ja som mal na TDS pridretý hlavný spojkový valec (pod pedálom) a odvzdušnenie nepomáha. Skús rukou potiahnuť pedál hore, či aj ty ho nemáš pridretý. V tedy v systéme vznikne meší tlak a robí to galibu pri radení 1 a R.
Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 09:25
od pgrno
pozeral som postup na odvzdusnenie. dalo by sa to spravit aj doma, ale treba dost improvizovat. jednak potrebujes nejaky pripravok na podrzanie spojkoveho valceka (pri prevodovke)aby ti to nevyletelo von, potom hore do nadobky zas nieco cim to budes tlakovat. v podstate tam ide o to ze dole na valceku je odvzdusnovaci ventil, tam das hadicku s nadobkou a hore do toho tlakujes (max 2bar) a pozeras kym ti ide cista tekutina bez bubliniek. tot vse.
otazne je, ci je bezne ze sa to samo zavzdusni. ci ma preco a hlavne odkial? skratka ci tato cela operacia nebude zbytocna a problem je niekde inde. ked sa auto v tych miestach nerozoberalo tak sa tam nema kade dostat vzduch ?
Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 13:32
od lochness
trochu som sa flákal na nete - tu je kopec podrobne napísaných/nafotených návodov:
http://www.bimmerdiy.com/dir/e36
Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 14:07
od pgrno
tam dokonca ani nevybrali valcek von. ono pre dokonale odvzdusnenie by to asi bolo najlepsie, pretoze ta bublina moze byt prave pri valceku ale mozno to staci aj takto.