Strana 1 z 2

Problém E 46 320d - tlak a teplota chlad. kvapaliny

Napísané: Štvrtok, 13. Decembra 2007, 18:18
od solo
Ahojte. Ak máte skúsenosť poradte. Auto dymilo na bielo, hlavne pri stud. motore, strácala sa chl. kvapalina a teplomer kolísal medzi modr. poľom a stredom stupnice. Vymenili sme termostat, tesnenie pod hlavou valcov a zrovnali hlavu. Pri tom sme vymenili aj turbo, ktoré bolo síce funkčné ale už pískalo /230 000 km!/. Zároveň sme zfunkčnili ohrev vody Webasto. Auto šlo solídne, voda sa nestrácala. Cca 3000km. Následne bol urobený chip motora zo 100kW na cca 120kW. Všetko šlapalo perfektne. Až po dlhšej ceste cca 300km a na dialnici pri cca 130 - 140km/h vyrazilo spodnú hadicu od chladiča. Po oprave a naliatí chlad. kvap. v servise som celú spiatočnú cestu kontroloval chladenie kde hadice boli po dlhš. jazde úplne tvrdé a následne som uvolnoval tlak v systeme cez zátku vyrovnávačky. Nechce sa mi veriť že by to bola vada hlavy. Aj výkon bol premenlivý, raz išiel motor do ťahu viac raz menej. Rozdiely neboli markatné, ale vyzeralo to že turbo nepracuje pravidelne. A ešte prídavný ohrev beží stále počas chodu motora!! Teplota sa drží v strede poľa. Ak webasto odpojím (konektor) teplota klesne až skoro do modrého pola. Kde hladať príčíny??? ďakujem

Napísané: Piatok, 14. Decembra 2007, 14:11
od lajo
Skontrolovali ste hlavu, či nie je prasknutá? Či bolo zrejmé, že to bolo tesnenie? A potom ste odvzdušnili chladiaci systém? Alebo nemal si tam priveľa vody?

Napísané: Piatok, 14. Decembra 2007, 15:01
od solo
Hlavu sme nedali tlakovať, mechanik vylúčil poškodenie ako velmi nepravdepodobné!? Pred opravou bol tlak v hadiciach normálny, bol len slabý únik vody. Po výmene tesnenia únik žiadny, systém odvzdušnený. Ale ved po ceste som asi 5xslabo povolil zátku na exp. a uvolnil tlak a po 20-30km boli hadice zase na prasknutie! Uvažujem ešte o vodnej pumpe, ale neviem ako zistiť uroveň jej funkčnosti. Asi len výmena a ďalej sledovať.

Napísané: Piatok, 14. Decembra 2007, 15:34
od lajo
Mne keď mám studený motor, tak dám dole z expanznej nádržky štupeľ, a keď naštartujem, tak tam čurá. Inak nemyslím si, že vodná pumpa, lebo sa ti to neprehrieva. Keď odpojíš webasto, tak sa ti nenapínajú tie hadice? Ja len ako laik, že keď to máš stále pustený, tak či ti nezačne vrieť voda tam, a kvôli tomu sa ti pretlakuje systém. Inak ja tiež mám dosť napnuté tie hadice.

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2007, 16:38
od solo
Keď odpojím webasto (dohrev) hadice tiež dosť tlakujú. Mechanik ma uistil že ja to v norme. Akurát potom teplota kolíše madzi stredom a modrým poľom, podľa zaťažovania motora a auto slabšie kúri. A stále ma trápi ten biely dym z výfuku. V stredu idem do bawarie na PC, dúfam že na niečo prídeme.
Ináč LAJO dík za ss a upozornenie.

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2007, 22:06
od lajo
Za studena aj mne dymí. Vodnou pumpou asi nič nevyriešiš, lebo sa ti tá voda neprehrieva. Ja mám tiež dosť tvrdé tie hadice. Som zvedaví, či ti niečo zistia na počítači, lebo to zrejme stým nemá nič spoločného.

Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 15:53
od solo
Tak výsledky z diag. na PC v Bawarii BB.
Skoro všetko o.k. Rôzne símače na motore nehlásia žiadnu el. chybu. Predstrek na čerpadle o.k. Problém: regulácia plniaceho tlaku turba!
Podotýkam že turbo je fungl nové.
Po debate s technikom padli len možné typy závady:
-zlé turbo, nenadstavené (nechcelo sa mi veriť, je origo)
-zanesené hadice a interculer olejom
-vadná váha vzduchu (rieši mnoho ohľadne prípravy zmesi)
-vstreky už môžu blbnúť
Malý šok: doma som vyhodil váhu vzd. a čo nevidím, na boku chýba malý termistor ktorý býva len zacvaknutý v plieškoch! kto to pozná, vie o čom hovorím. Asi už vyletel aj z výfuku.
Tak zajtra uvidím, nová váha je už na ceste a keď ju nahodím, dúfam že už nebudem písať na túto tému. Daj BOŽE aby tomu bolo tak!
Ináč váha vyzerá byť o.k., nevie niekto el. hodnoty toho termistora?
Bola by do rezervy alebo na predaj.

Napísané: Streda, 19. Decembra 2007, 21:56
od lajo
Ja som svoju hlavu dal spraviť známemu, vymenil tesnenie a pod., a keď som to bral domov, nešlo turbo. Popozeral som sa okolo toho, a on nezapojil relátko na podtlak turba, tak ti prajem, aby to bola len maličkosť. Napíš výsledok

Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 20:50
od solo
Už som asi v koncoch! Dnes sme hodili novú váhu - slabý pokrok. Auto dymí hlavne za studena, neskôr menej. Zablendovali sme ERG - slabý pokrok, dymí stále len o chlp menej. Ináč motor i turbo ide do ťahu s krátkym slabým výpadkom okolo 2 200ot, hadice dosť tlakujú hlavne po dlh. jazde. Voda sa nestráca ale ten dym je značný. Možno skśime ešte vsrtreky, ale mám pochybnosti. Že by predsa len PRASK. HLAVA?!

Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 23:00
od lajo
No a stráca sa ti voda??? Inak, keď som mal v ťahu tesnenie, tak som zahriaty motor som zhasol, po 3-5 minút som znova naštartoval, a vtedy brutal dym z výfuku. Mne tiež dymí, kým vodu nemám medzi paličkami v norme, a dosť, v zime by to malo byť ok

Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 23:02
od VLADKY242
Jj stracala by sa ti voda keby hlava puk puk bola :wink:

Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2007, 23:12
od kenedy_e46
:shock: tento problem mam aj ja a neviem co stim straca sa mi malicko voda a teraz to dymi na bielo nonstop hlavne na volnodeh. inak hadice by mali byt natlakovane ked je zohriate auto lebo sa zvatsi objem chladiacej a cim vetsi tlak tim vetsia teplota varu nie :?:

Napísané: Piatok, 21. Decembra 2007, 09:26
od crumar
Nebudem vytvarat novu temu, tak to hodim sem.

Vymenil som tesnenie pod hlavou, termostat... Zlepsenie vyrazne, avsak vcera som dlhsie stal na mieste a tak som chcel vo vnutri trosku zakurit. Na volnobeh mi fuka chladny vzduch, tak som mu trochu pridal plyn kym nezacal fukat teply vzduch. Vonkajsia teplota okolo -5 stupnov. Vsetko sa tvarilo v pohode, ale po chvilke sa motor prehrial. Rychlo som ho vypol a isiel som sa pozriet na vicko ventilov. Pena ziadna, uplne ciste. Hadice tvrde ako skala. Myslite si, ze to moze mat na svedomi vodna pumpa? Ked som menil tesnenia, tak som ju nedaval dole, pretoze som myslel, ze je v poriadku, lenze teraz mam pochybnosti, ci tieto problemy nesposobuje prave ona. Ako sa vlastne prejavuje chybna vodna pumpa?

Napísané: Piatok, 21. Decembra 2007, 10:21
od lajo
No mne tiež radili, aby som vymenil hneď vodnú pumpu, ale ja som bol lenivý, ale zdá sa, že mi pracuje správne. Mal si to potom poriadne odvzdušnené? Keď je vadná pumpa, tak môže sa prehrievať, lebo ti necirkuluje voda, a keď sa ti prehrialo, tak tá voda v systéme začal vrieť, od toho tie moc tvrdé hadice. Určite by som vymenil tú pumpu

Napísané: Piatok, 21. Decembra 2007, 11:17
od crumar
lajo napísal:
No mne tiež radili, aby som vymenil hneď vodnú pumpu, ale ja som bol lenivý, ale zdá sa, že mi pracuje správne. Mal si to potom poriadne odvzdušnené? Keď je vadná pumpa, tak môže sa prehrievať, lebo ti necirkuluje voda, a keď sa ti prehrialo, tak tá voda v systéme začal vrieť, od toho tie moc tvrdé hadice. Určite by som vymenil tú pumpu


Kupim vodnu pumpu a vyskusam.
Zatial dik.