Strana 1 z 2
E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 14:23
od dexter
mohli by ste mi prosím upresniť rozdiely medzi 325 TD a 325 TDS
myslím motorické nie v počtoch koní
vdaka
Re: E 36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 14:49
od luky2208
Iná RJ motora,TD nemá intercooler,TD nemá prietokomer vzduchu,a TD nemá plastové sanie

Aj vstrekovacie čerpadlo je iné ale len tým že ma inú prírubu.
Re: E 36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 16:16
od Milosss
ve36ke mala kazda tds uz vahu vzduchu? A tiez nemala tds navyse aj chladenie piestov olejom??
Re: E 36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 18:42
od luky2208
Milosss napísal:ve36ke mala kazda tds uz vahu vzduchu? A tiez nemala tds navyse aj chladenie piestov olejom??
V E36ke bola už vaha ale len u 325tds. Ostrek piestov si niesom istý.
Re: E 36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 14:37
od dexter
luky2208 napísal:Iná RJ motora,TD nemá intercooler,TD nemá prietokomer vzduchu,a TD nemá plastové sanie

Aj vstrekovacie čerpadlo je iné ale len tým že ma inú prírubu.
takže ked pomením tieto veci mám hipoteticky TDS
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 16:37
od E36.325
Ja mam tds a nemam tam vahu vzduchu a nemam ani plastove sanie.
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 17:32
od dexter
ja mám len TD a váhu mám teda myslím že je to ono
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 20:12
od Olda H
Td a TDS se opravdu liší pouze v řídící jednotce a intercooleru. To ostatní je dle roku výroby - váha vzduchu, vstřikovací čerpadlo atd. I TDS nemělo v letech 93/94 váhu vzduchu.
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Pondelok, 10. Mája 2010, 20:03
od dexter
nie je na TDS aj väčšie turbo
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Pondelok, 10. Mája 2010, 20:49
od Olda H
Motory jsou identické, turbo i jeho tlaky taktéž, vstřikovací čerpadla taky. A navíc se dají motory a jejich díly (včetně řídících jednotek) použít a prohodit s motory na E36 TD/TDS i na E34 TD/TDS. Rozdíly jsou v přidání intercooleru pro ochlazení vzduchu do turba a tím větší objem vzduchu a v řídící jednotce, kde je nastaven jiný průběh vstřikování a množství paliva. Ale vždy je dobré z vaianty TD na TDS zařadit intercooler. To protože se dostává do motoru více paliva a pokud není dodáváno i více vzduchu, tak můžou motory TD kouřit, nebo i praskat hlavy. Ostatní věci jako váha vzduchu, typ turba, vstřikovacího čerpadla je pouze ladění v různých letech a plnění různých emisních norem atd...
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Utorok, 11. Mája 2010, 13:48
od antonvrabel
intercooler nechladi vzduch do turba ale z turba do sania pretoze ho zohriali vyfukove plyny.cim je vzduch studensi tym viac obsahuje kysliku ktory je pri spalovani dôlezity.atd...
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Utorok, 11. Mája 2010, 14:11
od durike
antonvrabel napísal:intercooler nechladi vzduch do turba ale z turba do sania pretoze ho zohriali vyfukove plyny.cim je vzduch studensi tym viac obsahuje kysliku ktory je pri spalovani dôlezity.atd...
no myslim ze ten vzduch je teplejsi hlavne kvoli vyssiemu tlaku toho vzduchu...
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Utorok, 11. Mája 2010, 16:21
od Olda H
Ano od turba. Nemá smysl se chytat slovíček a hledat problém kde není

. V každém případě kdo rozumí motorům, ví o čem je tady řeč. Šlo tu o vysvětlení rozdílu mezi TD a TDS a to tu snad padlo

, vyvrácení fámy že je potřeba měnit spoustu věcí aby se dosáhlo přeměny z TD na TDS.

Rozebírat zda má chladnější vzduch více kyslíku ? nevím, ale vím že chladnější vzduch má menší objem než teplý a proto ho přichází více do motoru k většímu množství paliva které dávkuje řídící jednotka TDS oproti TD.
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Utorok, 11. Mája 2010, 18:01
od dexter
vdaka páni mal som to tu patrične vysvetlené a podla toho sa aj zariadim
Re: E36 rozdiel medzi 325 TD a 325 TDS
Napísané: Utorok, 11. Mája 2010, 21:02
od antonvrabel
Olda H napísal:Ano od turba. Nemá smysl se chytat slovíček a hledat problém kde není

. V každém případě kdo rozumí motorům, ví o čem je tady řeč. Šlo tu o vysvětlení rozdílu mezi TD a TDS a to tu snad padlo

, vyvrácení fámy že je potřeba měnit spoustu věcí aby se dosáhlo přeměny z TD na TDS.

Rozebírat zda má chladnější vzduch více kyslíku ? nevím, ale vím že chladnější vzduch má menší objem než teplý a proto ho přichází více do motoru k většímu množství paliva které dávkuje řídící jednotka TDS oproti TD.
nechcel som s teba robit debila.len som to upravil pre tych co nevedia.ked sa chladnejsieho vzduchu dostane viac do motora je tam viac kysliku

preto som napisal atd... aby som nepisal 2stranky a nepopisoval to co vela ludi vie.mal som td prerobene na tds.nacipovane a intercooler a stihalo tds-kam z mensou spotrebou ako tds