Strana 1 z 1

318TDS ZHAVENIE V ZIME aj V LETE ?

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 16:05
od jany
Ahoj,
mam tieto otazky: (cisto akademicke)

1. naco su v motore zhavice ?
2. zapalenie zmesy nastane tak, ze sa cisty vzduch stlaci a dosiahne teplotu cca 1.000 stupnov (upravujem 600),
a do tohto horuceho vzduchu sa vstrekne nafta a vznieti sa
3. ked plati bod 2, tak naco mam v motore zhavice ?
4. zhavi to aj v lete aj v zime ?
5. ked to zhavi v zime tak naco ? Pri prvom stlaceni vzduchu vo valci piestom je 600 stupnou a
a teda tam je uz vznetove prostredie
6. ked je vonku -20 stupnov tak pri prvom stlaceni vzduchu vo valci je 600-20 teda 540 stupnov,
teda to musi chytit aj bez zhavenia, sak hore dolu 20 stupnov - teda 40 ak berieme -20 a 20.
7. jasne klasicky nejaky maly diesel, ktory sa rozbieha sklukov a na desiaty krat chyti je to ok bez zhavenia ....
8. 318tds ma nejake naroky na zhavenie pri starte za studena ?

Mate niekto nejake linky na odborne clanky ohladne tych zhavicov, ktorymi by som mohol dokladovat znamemu,
a teda ze to zhavenie je potrebne a dokonca som cital ze aj doporucuju menit zhavice aj polrocne ....
A teda ze aj v lete su nutne, jasne ze nie ako v zime .... Ale urcite to je o zhaveni pri diesle alebo som magor a predca nie ?

Znamy sa ma znazi presvedcit, ze ma oblbli v bavarii, ked mi odporucili kupit si nove zhavice,
pretoze vraj v lete nezhavi sa vobec, ze az pri -5 stupnoch ....

Mne to zhavi teraz ok, mam nove zhavice BERU, v lete trochu svieti kontrolka zhavenia.
Urcite ale tie zhavice sa ohreju.....

Neviem najst nikde nejaku dokumentaciu na odborne clanky ohladne toho.......

JANY

Re: 318TDS ZHAVENIE

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 19:29
od jany
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8 ... ICE#p74043

Tohle říkají pro DDE 4.0 chytré dokumenty (WDS):

Žhavení
Při teplotách pod 5 °C se zapíná žhavení nejméně na 4 vteřiny. Čas žhavení se prodlužuje s klesající teplotou.

Dožhavování
Dožhavování je použito po startu motoru při teplotách pod 20 °C pro zlepšení volnoběhu a výfukových zplodin.

Předstartovní žhavení
Přichází na řadu v délce asi 10 vteřin v případě, když po skončení žhavení není motor nastartován a zapalování zůstane zapnuté.

A originál ENGLISH:
Preheating
At temperatures below 5 °C, preheating takes place for at least 4 seconds. The preheating time increases as the temperature decreases.

After-heating
After-heating takes place after engine start at temperatures below 20 °C in order to improve idle and exhaust characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


Jsou použity standardní plášťové žhavící svíčky, které jsou ovládané elektronikou DDE 4.0 pomocí relé žh. svíček.

Pro novější motory, ty po "technickém updatu" M47/TU a M57/TU je použita elektronika motoru DDE 5.0 a quick-start žhavící svíčky (5,3-7,8V) jejichž ovládání není pomocí relé, ale řídícího modulu, který řídí jejich výkon oblíbenou pulsně šířkovou modulací.

Nevie niekto o niecom takomto aj na E36 ?

JANY

Re: 318TDS ZHAVENIE

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 19:38
od TT-SIMIK
...kde si zobral že pri prvej detonácii je vo valci 1000 stupnov??? to tá studená nafta sa ohreje????(neviem,ale nezda sa mi to)

čisto laicky...žhaviče su na to aby v prvej fáze chodu motora rožhavili rozprsknutú naftu, a tým sa odpálila detonáciu.....keď už je v motore vysoká teplota,tak nieje treba žhavenie,kedže vieme že nafta je pri stlačení dosť výbušná.......mne napríklad na bmw v lete žhaví tiež,ale to je len na 0,5sekundy max.... a hneď štartuje....ale keď som mal feliciu a v lete mi nešlo žlavenie, tak ani pri totálne horúcom motore mi nechcela naštartovať........a napríklad traktor ma centralny žhavič, nažhaví rano a a už potom celý deň nemusí....jasne že nehovorím o nových jon deeroch

Re: 318TDS ZHAVENIE

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 19:49
od jany
Podstatne je to, ze zhavice plnia ulohu aj v lete - zime teda po cely rok.

Maju viac rezimov:
Žhavení
Dožhavování
Předstartovní žhav
ení


A su dolezite za kazdeho pocasia - teda maly by byt v dobrej kondicii.
To tvrdim ja, a ako som aj uvadzal vysie aj ini ....
Vsak to po cely rok co jazdim vidim na pristrojovke, ze pri kazdom starte ci studenom alebo nejakom prerusovanom, sa ta kontrolka zhavenia rozsvieti a teda "zhavi" v nejakom tom rezime co pisem hore .....
Ci uz sekundu alebo dve alebo 10 - 15 .
A nie ze niekto robi zomna magora ze zhavice su naprd .....

Re: 318TDS ZHAVENIE

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 19:55
od TT-SIMIK
Pozri dobre že si vymenil....to neznamaná, že ak nieje žhavič prepalený,že je úplne ok....už som videl aj dobre žhaviče a nežhavili dobre...takže ak si menil a bolo treba tak dobre....a tu je presnejšie a vystižnejšie z mojej múdrej knihy o žhavení a vstrekovaí nafty

Re: 318TDS ZHAVENIE

Napísané: Utorok, 2. Februára 2010, 19:58
od jany
TT-SIMIK napísal:
Pozri dobre že si vymenil....to neznamaná, že ak nieje žhavič prepalený,že je úplne ok....už som videl aj dobre žhaviče a nežhavili dobre...takže ak si menil a bolo treba tak dobre....a tu je presnejšie a vystižnejšie z mojej múdrej knihy o žhavení a vstrekovaí nafty


Tak tak, pekna definicia, velmi studeny motor ...... Tak tu ide zhavenie klasicke.
Nerozoberaju ale ine pouzitie zhavicov ako dozhavovanie a predstartovne zhavenie - to uz su paradicky zo zhavicmi ....
Urcite je dobre mat v OK stave zhavice aj v lete ....

A nielen to, aj nove OK zhavice BOSCH sa nedoporucuje pre 318TDS, iba ako origos BERU.
Takze asi ten zhavic tam len koli niecomu ujovia z BMW dali ..... :D