Strana 1 z 2

E36/318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 18:30
od jany
Ahoj,
mam nasledovny problem pri starte 318tds, 4-valce, baterku mam vacsiu 74Ah.
Prejavovat sa to zacalo iba teraz ked je chladno vonku tak cca -4 az -6 .
Stratuje do dlho, tak na 3-4 krat to az chyti.....
Baterka toci - vyzera ze ok, zhavice normalne necham nazhavit .....
Baterka cisto nabita, tak cca tesne 3 roky.
Pocas startovania vychadza tmavy husty dym, ako by sa zle ta nafta spalovala .....
Po zohriati cca 3-5 min, start na prvu supu.

S padanim nafty som problem nemal, nafta akoby tam bola, ked tak dymy husto ....
Minuly rok v zime pri -15 mi to chytalo na 1x.
Ked som mal auto v garazi, cca nad nulou, tak start pohoda.

Mam podozrenie na zhavice. Moze byt ?
Ako sa to prejavuje, ked su zhavice zle ?
Viem to nejako odkontrolovat, ci to zhavi ok ?
Mam 4 vlace - teda 4 zhavice.

Dik za typ a rady.

Jany


J.V.

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:00
od luky2208
Tak ako prvé daj dole sanie. Potom zapni klúč a skušačkou zmeraj či ide prúd na jednotlivé žhavyče. Ak ide tak vyber žhavyče a oskušaj ich na baterke. Ak budu žhavyče OK tak sa potom zmier zo smutnou skutočnostou a to je že motor nema kompresiu :cry: .
PS: ten dym predpokladam že ide hustý sivo-biely. Presne toto som mal ja prvu zimu ked som kupil auto. Stačilo že to naskočilo 1x a potom to už chytalo bez problemov celý den. Uplne stačilo že to pobehalo 1min a už to išlo natočiť bez problemov. :? Ešte jedna poznamka !!! u tohoto motora je velmy dôležité ako točí štartér !!!! A nie vždy pomôže dať silnejšiu baterku. Treba štarter vybrať,prečistiť,premazať a poprípade vymeniť čo treba.

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:06
od jany
Ake zhavice tam dat:

http://www.katalog.orakor.sk/search/sea ... odeType=10


Teda ak to bude zhavic ....

Kompresiu by som ako stratil z dna na den ?
Doteraz to bolo ok.

J.V.

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:10
od jany
luky2208 napísal:
Tak ako prvé daj dole sanie. Potom zapni klúč a skušačkou zmeraj či ide prúd na jednotlivé vstrekovače. Ak ide tak vyber žhavyče a oskušaj ich na baterke. Ak budu žhavyče OK tak sa potom zmier zo smutnou skutočnostou a to je že motor nema kompresiu :cry: .
PS: ten dym predpokladam že ide hustý sivo-biely. Presne toto som mal ja prvu zimu ked som kupil auto. Stačilo že to naskočilo 1x a potom to už chytalo bez problemov celý den. Uplne stačilo že to pobehalo 1min a už to išlo natočiť bez problemov. :? Ešte jedna poznamka !!! u tohoto motora je velmy dôležité ako točí štartér !!!! A nie vždy pomôže dať silnejšiu baterku. Treba štarter vybrať,prečistiť,premazať a poprípade vymeniť čo treba.


A ak tam nejde prud ? Vtedy co ? Kabel ? Poistka ?
Ako odijde zhavic ? Pricina ?

Jany

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:21
od luky2208
žhavyče daj BOSCH alebo BERU ine neodporučam z vlastnych skusenosti. Ak nepojde prúd tak relé žhavenia alebo vedenie. A kompresia sa nestratí zo dna na den ale ked pišeš že to začalo až ked prišli mrazy tak to typujem na kompresiu,lebo ak by si mal špatné žhavenie tak by bolo vonku okolo nuly a motor by už dlhšie točil pokial by naskočil. Moje auto štartovalo do -5 stupnou. ked bola večšia zima tak už boli problémy. Ked budeš mať to žhavenie ok,tak kompresiu vyskušaš veľmi jednoducho: bud-postav auto do garaže ak maš taku možnosť,stačí ked vnej neklesne teplota pod nulu ! Alebo možnosť č.2- odpoj hadicu z turba do sania,a počas štartovania vstrekni štartovací sprej. Ak motor v momente naskočí tak je kompresia slabá a môžeš vylučiť padanie nafty a veci tomu podobné. :(

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:54
od jany
luky2208 napísal:
žhavyče daj BOSCH alebo BERU ine neodporučam z vlastnych skusenosti. Ak nepojde prúd tak relé žhavenia alebo vedenie. A kompresia sa nestratí zo dna na den ale ked pišeš že to začalo až ked prišli mrazy tak to typujem na kompresiu,lebo ak by si mal špatné žhavenie tak by bolo vonku okolo nuly a motor by už dlhšie točil pokial by naskočil. Moje auto štartovalo do -5 stupnou. ked bola večšia zima tak už boli problémy. Ked budeš mať to žhavenie ok,tak kompresiu vyskušaš veľmi jednoducho: bud-postav auto do garaže ak maš taku možnosť,stačí ked vnej neklesne teplota pod nulu ! Alebo možnosť č.2- odpoj hadicu z turba do sania,a počas štartovania vstrekni štartovací sprej. Ak motor v momente naskočí tak je kompresia slabá a môžeš vylučiť padanie nafty a veci tomu podobné. :(


OK.
Ale ze by sa ta kompresia stratila za rok ?
Minulu zimu 100% startovanie na 1x a pri -15 .....
A pocas roka som ho neprehrial, ziadne divoke jazdy, sem tam kde tu jazda v norme ...

Jany

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:05
od jany
Este som cital ze je tam v palivovom filtri nejake ohrievanie nafty, aby nebola pri mrazoch husta....
Nemoze byt problem aj toto ?
Je to takto z tym ohrievanim aj pri 318TDS ?

Jany

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:41
od luky2208
Pozri tie žhavyče a budeme mudrejší :wink:

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 22:22
od jany
luky2208 napísal:
Pozri tie žhavyče a budeme mudrejší :wink:


Cca preklad podobneho problemu:
Mate 4 žeraviace sviečky, ktore zapália palivo za studena. Aspoň jedna asi 2 alebo 3 zlyhali. To znamená, že ťažké spúšťanie a valce sú plné paliva, ktoré horí zle - odtiaľ dym.
Riešenie: nahradiť chybné sviečky.
Ps: výborný opis závady, takže chyba diagnostiky celkom jednoduché ...

Asi sa rovno pustim do vymeny tych zhavicov - komplet vsetky 4 dam nove.
Ked uz budem davat dole to sanie.....

Inac, to sanie, tam je nejake tesnenie, ktore treba menit, alebo tam staci nechat to povodne, alebo je to kov-na-kov ?

Este som narazil na fore cz, ze je tam niekde velka poistka na zhavenie .....
Tiez rele zhavenia.

Ale to by nezhavilo vobec, a urcite by som to bez zhavenia nenatocil.
Teda asi ostava iba varianta, ze 1-2 zo 4 zhavicov je OK, teda na 4-5 raz to naskoci ....


jany

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Piatok, 18. Decembra 2009, 10:13
od jany
luky2208 napísal:
Tak ako prvé daj dole sanie. Potom zapni klúč a skušačkou zmeraj či ide prúd na jednotlivé vstrekovače. Ak ide tak vyber žhavyče a oskušaj ich na baterke. Ak budu žhavyče OK tak sa potom zmier zo smutnou skutočnostou a to je že motor nema kompresiu :cry: .
PS: ten dym predpokladam že ide hustý sivo-biely. Presne toto som mal ja prvu zimu ked som kupil auto. Stačilo že to naskočilo 1x a potom to už chytalo bez problemov celý den. Uplne stačilo že to pobehalo 1min a už to išlo natočiť bez problemov. :? Ešte jedna poznamka !!! u tohoto motora je velmy dôležité ako točí štartér !!!! A nie vždy pomôže dať silnejšiu baterku. Treba štarter vybrať,prečistiť,premazať a poprípade vymeniť čo treba.


To sanie dam dole tak, ze odpojim ho od bloku motora, a tiez staci odpojit sanie od EGR (ventil recirkulacie spalin) ?
Alebo EGR nechat na sani, a odpojit privod od vyfuku ?
Cervene kruzky na obrazku tu dolu .....

Obrázok

Pohoda ? Ziadny iny problem ?

Jany

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Piatok, 18. Decembra 2009, 20:46
od luky2208
jany napísal:

To sanie dam dole tak, ze odpojim ho od bloku motora, a tiez staci odpojit sanie od EGR (ventil recirkulacie spalin) ?
Alebo EGR nechat na sani, a odpojit privod od vyfuku ?
Cervene kruzky na obrazku tu dolu .....

Obrázok

Pohoda ? Ziadny iny problem ?

Jany

Neviem či už ti Tajtrlik poradil ?
Ale ak nie tak postup je takýto :-vybrať mierku oleja (bude ti zavadzať a môžeš ju ulomiť)
-odšrubovať eska-pasku a odpojiť hadisu zo sania
-odskrutkovať 2x skrutku M8 ktoré držia na EGR
-odskrutkovať 8x maticu (origo su na kluč č.12)
-jemne podvyhnuť sanie a odpojit snimač teploty vzduchu a hadičku ktora ide ku snimaču tlaku turba.
-každí žhavyč ma kablik pod maticou M5 na kluč č.8
-žhavyč je na kluč č.12
- založíš nové žhavyče a matice ktore držia napajacie kable dotahuj s citom aby si nepretočil vnitro žhavyča !!!
-pri zakladaní sania utri dosadacie plochy od oleja a davaj VELKY POZOR !!!!!! aby si nepricvakol pod sanie kabel riadiaceho vstreku !!!!
-zapojiš hadičku a snimač
-zašrubuješ matky a založiš hadicu :wink:
Ak to maš už hotové tak si tento postup nevšimaj :-" :wink:

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Sobota, 19. Decembra 2009, 11:05
od Tajtrlik
Ano luky už osm mu písal ale tvoj popis je rozsiahlejší tak uvidíme aký bude výsledok.ale neviem načo dávať mierku na olej von? :-k mne nevadila no možno mám dáky špeci motor :D

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Sobota, 19. Decembra 2009, 11:13
od luky2208
Tajtrlik napísal:
Ano luky už osm mu písal ale tvoj popis je rozsiahlejší tak uvidíme aký bude výsledok.ale neviem načo dávať mierku na olej von? :-k mne nevadila no možno mám dáky špeci motor :D

Mam na mysli vytiahnuť ju len ako ked ideš kontrolovať olej. Lebo ta ručka na nej je dosť krehká a ked tam pchaš ruky a narabaš zo saním tak do nej tukneš a je ulomená. ale ak davaš pozor tak jej neublýžiš.

Re: 318TDS - problemovy start

Napísané: Sobota, 19. Decembra 2009, 13:17
od jany
OK,

zhavice pridu buduci tyzden, davam BERU 17A , tak potom sa dotoho pustam ....

Jany

Re: Exx/318TDS - problemovy start

Napísané: Sobota, 19. Decembra 2009, 21:20
od matoza
nezabudni pozriet hlavnu poistku zhavenia ! ja ju mam za bateriou . . . pekne schovanu !!!