Strana 1 z 1

E36 - Rozdiel medzi motormi 318i a 318is

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 00:52
od xtreme
viem si pozriet podla etk ze
318is boli dva modely (pri coupe):
m42, vyrabane od 1991 -1996
m44, vyrabane od 1995 - 1999

a 318i boli taktiez dva (sedan):
m40, vyrabane od 1989-1994
m43 vyrabane od 1993-1998

aky je rozdiel medzi motormi navzajom? myslim m40 a m43, a m42 a m44, a tiez by som chcel vediet, ci je rozdiel medzi 318i a 318is aj v inych dieloch, ako diferak, kardan, prevodovka (jej pomer), napravy, budiky, brzdy, elektrika atd., taktiez emisie, totizto sa mi velmi paci chod 318is ale v touringu sa nevyrabali, co pozeram, tak mi vrta v hlave prerabka na 318is tour.. je tam pomerne pekny rozdiel vo vykone, ale zaujima ma aj spotreba, spolahlivost. dakujem za dotazy k veci :!:
prosim nerieste veci ako ze radsej aby som siel do 6valca, zvazujem to,(i ked chcel by som si vyskusat teraz pre zmenu 4valec) ale momentalne ma zaujima tato vec. ďakujem

Re: rodiel medzi 318i a 318is e36

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 01:20
od eko.fresh
medzi m40 a m43 je priepastny rozdiel (detaily neskor)
medzi m42 a m44 je tiez dost velky rozdiel v motore, vela veci je novych. Nejde o to decko naviac.
m42,m44 maju dohc a variabline sanie, spodny ostrek piestov olejom a rozvody retazom, ladene zvody
m40 ma remen m43 ma variabline sanie tiez. M40 cvaka jak sijaci stroj - hydrostely.
m40 pouziva klasicky zotrvacnik, m42,m44 maju dual, spojka je taktiez ina.
m42,43,44 niesu narocne na udrzbu. m40 ma najhorsiu spotrebu. Inac je to celkom rovnake.
Presne rozdiely medzi 318i a IS ti nepoviem. Urcite brzdy, IS ma predu ventilovane predne disky a vzadu kotuce.
rozdiely su aj v podvozku, tvrdsie pruziny vacise stabiky atd atd, ak teda hovorime o originalnom stave
diff pomer si pozres z etk. Inac podla mna sa za tych par koni naviac takyto swap neoplati. 320i Touring to riesi o dost promtnejsie :wink:

Re: rodiel medzi 318i a 318is e36

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 01:51
od xtreme
hydrostely pokial viem ma aj 320i e36.. co je na nich zle? :-k
neviem.. pokial by bola prevodovka, kardan, diferak, aj napravy rovnake, tak uz stabiky, tie bude treba vymenit tak ci tak, pruziny to jednoznacne by som menil, brzdy su len plus ze sa zmenia k lepsiemu.. pokial by to boli len taketo upravy, ze brzdy, stabilizatory, pruziny, tak to by sa este oplatilo.. ale kebyze uz aj prevodovka, elektrika, budiky, atd. dalej nasleduju problemy s emisnou kontrolou, tak by som sa fakt na to vysral a siel do 320i.. len ma to celkom zaujalo is-ko kombik.. celkom sa mi paci ta myslienka..

Re: rodiel medzi 318i a 318is e36

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 01:54
od xtreme
a co je na tom pravdy ze is-ka su kazovejsie? :-"

Re: rodiel medzi 318i a 318is e36

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 07:13
od eko.fresh
xtreme napísal:
a co je na tom pravdy ze is-ka su kazovejsie? :-"


v podstate blok je rovnaky, hlava je ina... Ale nenapada ma co by sa mohlo na benzine s tak jednoduchou konstrukciou pokazit.
Co sa tyka M40 hydrostelov, odporucam precitat si E30.cz budes mudrejsi

Re: rodiel medzi 318i a 318is e36

Napísané: Streda, 16. Decembra 2009, 11:25
od truhlik333
si si isty ze m40 nema dvojhmotu?v tom pripade je to zamenne do m43