Strana 1 z 1

E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 18:57
od jozino24
Ahojte, cital som toho dost na fore, ale napisem aj ja moj problem, skusim co najpresneise popisat a ked mozete skuste napisat vase nazory.

Mam BMW 318i touring, r.v. 1996, 85 kW, automat prevodovka, E36
Tak 2 mesiace dozadu sa mi tratila voda v systeme, nasli sme 2 hadicky ktore slzili, dotiahli sme ich a secko slo OK.

Cca mesiac dozadu zacalo auto rano horsie startovat, ale ked som trosku pri starte pridal, secko slo ok, po par dnoch bol start coraz horsi, musel som pridat aj plyn a drzat na 4000 otacky a z vyfuku dym... pocas jazdy za mnou bol husty biely dym aj 5 km... mechanik mi vravel ze je to OK, ze to je len kondenz....

No asi tyzden dozadu som bol menit vzduchovy filter a skusil hadice a boli vraj az fest natlakovane.

Vravi ze tesnenie pod hlavou alebo hlava...

No pred 2 dnami som stretol znameho a ten mi vravel ze to moze byt este viko na nadobke s chladiacou zmesou. Tu zas citam ze nejake tesnenia to mosu byt este...

Kazdopadne viem ze ked je doliata voda a prejdem tak 100 km stati sa tak pol litra - liter vody ale pocas jazdy sa neprehrieva, ked sa strati uz viac vody, vtedy postrehnem ze trosku stupne teplota, co je asi uz normalne ze ma tendenciu stupat teplota ked je malo vody v systeme, ale ked je voda doliata, tak tych 100 -150 km problem nerobi. Kazdopadne ked uz je malo vody v systeme prestane kurit a len z casu na cas trosku teplo je z kurenia.

Este co mi poradil mechanik, vecer skusit pootvorit trosku viko a dostat prec tlak z hadic. Rano start je potom normalny a nedymi ani pocas jazdy... Ked to neurobim, ze necham natlakovane hadice, rano je start problemovy.

Este jedna info, v aute je namontovane aj LPG.

Je mozne ze vzduch do systemu z niekadial tlaci? okrem prasknutej hlavy a tesnenia? Moze to byt viko na nadobke ze mozny pretlak nevypusti a voda zmizne so splodinami cez vyfuk? Tesnenie som menil tak rok dozadu.

Ked mate dalsie otazky, pytajte sa. Uz ked mam menit tesneie pod hlavou, dat na pretlakovanie hlavu a bude ma to stat 10 tis aj s robotou, to radsej kupim poloblok radsej, bez sania a vyfuku....

Dik za vase nazory a postrehy

Re: BMW 318i E36 - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 19:22
od BMino
jozino24 napísal:
Moze to byt viko na nadobke ze mozny pretlak nevypusti a voda zmizne so splodinami cez vyfuk? Tesnenie som menil tak rok dozadu.


voda je v uzavretom okruhu, takze jedine co moze, tak menit skupenstva, cize ak zas vychladne z pary je voda, rovnake mnozstvo
ak je dym biely a tlakuje hadice tak hlava alebo tesnenie
ak mas okruh tesny a nikde nepresakuje, kam potom ta voda zmizne, ked je to uzavrety okruh? do spalovacieho priestoru a potom cez vyfuk
ja by som pozrel hlavu a tesnenie, mozno to blbo zlozili
vyhodit hlavu, az taka robota nie je a potom uvidis na com si :roll:

Re: BMW 318i E36 - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 19:25
od xtreme
BMino napísal:
ja by som pozrel hlavu a tesnenie, mozno to blbo zlozili
vyhodit hlavu, az taka robota nie je a potom uvidis na com si :roll:

#-o

Re: BMW 318i E36 - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 19:28
od SurrendeR
v prvom rade maj za studena v chladici vody max do stredu chladica (taka vecsia riska by tam mala byt)
tlakovalo aj mne hadice a bol to len preplneny system (voda sa teplotou roztahuje). To ze dymi za studena, to robi kazdy starsi a hlavne objemnejsi benzin.
a teraz ked je takto vlhko, tak to je este jasnejsie.

takze. vytiahni vodu, nechaj ju tak do stredu chladica. Nemala by sa ti ani stracat , bo predpokladam ze ti mizla cez netesnosti pri takych tlakoch.

Re: BMW 318i E36 - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 23:00
od TomTomZH
pocul som uz aj take nieco, ked sa straca voda moze to byt aj tym ze je niekde prasklina na radiatore a pomaly to odteka a odparuje takze nemas ani mokre flaky... neviem co je na tom pravdy.

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 20:48
od jozino24
A dam este taku otazku, kebyze neotvara termostat? teraz je von dost zima.. takze motor sa ochladzovat moze dostatocne... lebo prejdem aj 40 km a to dostanem ho otacok a horna hadica ku chladicu je horuca a spodna sotva vlazna... samozrejme to uz vtedy ked su hadice natlakovane... kazdopadne dat dole hlavu, pozriet tesnenie a nehovoriac o prebruse hlavy a pretlakovani ci neje prasknuta... radsej kupim poloblok bez sania a vyfuku....

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 21:32
od crumar
V prvom rade sa pozri na olejove vicko, ci je len od oleja alebo s bielym sajrajtom. ;)

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 09:48
od jozino24
No praveze na vicku neje nic... ale uz som sa zmieril s tym, ze kupim poloblok radsej, bez sania, vyfuku... ak niekto mate, ponuknute... BMW 318i Touring r.v. 1996, ale ci to je M40 abo M43 toto netusim, ze vraj v technicaku to je, tam je zas uvedene v riadku 13 toto 184 E2

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 11:20
od BMino
jozino24 napísal:
No praveze na vicku neje nic... ale uz som sa zmieril s tym, ze kupim poloblok radsej, bez sania, vyfuku... ak niekto mate, ponuknute... BMW 318i Touring r.v. 1996, ale ci to je M40 abo M43 toto netusim, ze vraj v technicaku to je, tam je zas uvedene v riadku 13 toto 184 E2


daj poslednych 7 cisel vin a budes si isty

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 11:26
od jozino24
VIN je EU65395 poloblok bez sania a vyfuku... ponuknite....

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Utorok, 8. Decembra 2009, 12:07
od BMino
jozino24 napísal:
VIN je EU65395 poloblok bez sania a vyfuku... ponuknite....


M43 :D

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Sobota, 26. Decembra 2009, 18:18
od jozino24
tak motor uz mam, cez tyzden sa to postupne cele prehodi, odskusame a uvidime.

Re: E36/318i - Miznutie vody a biely dym

Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 08:27
od jozino24
Takze 7 a 8 januara 2010 mi prehodili motor od baaga, voda sa netrati, hadice netlakuje, motor ma normalny vykon, predtym som vysiel na dialnicu a bol problem dostat sa nad 100km/hod. Teda sa bavime o tom, ze som siel na dialnicu od Sp. Stvrtku smer PP, kde je asi 4 km usek stupanie hned od vjazdu... po rovinke 150 problem nebol... Teraz to ide normalne, jasne ze mu nedam pecky za studena... ale predtym aj po 50 km ze bol zohriaty motor bol problem...

Takze teraz to ide ok, klop klop klop na drevo aby som nezakrikol...