Strana 1 z 3

316i Compact-prasknuta hlava/tesnenie

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2007, 06:04
od crumar
Ahojte.

Tak stalo sa to, co ho som sa najviac obaval. V tom lepsom pripade mam prasknute tesnenie pod hlavou, v tom horsom hlavu.
Auto zacalo dymit, prehrievat sa, stracala sa voda, nekuri a dnes rano som pozrel na olejovu zatku a je tam pena. :cry:

Poradi mi niekto, co treba vsetko kupit?
V ETK su uvedene 2 rozmery tesnenia pod hlavu (cislo dielu 11 12 7 504 586 a 11 12 7 504 587) ktore z nich mam kupit? Treba kupit tesnenie aj pod kryt ventilov?

Co ma najviac zaujima, akymi momentami sa hlava dotahuje.
Za rychlu odpoved vopred dakujem.
:wink:

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2007, 06:56
od palo
najprv rozober a potom uvidis co treba kupit,aby si nenakupil zbytocne

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2007, 18:29
od Nitro
MAM KNIHU O TOM.....PRID SI JU PRECITAT.....ALEBO PREFOTIT

tušim 300NM

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2007, 21:29
od Diablo
tušim 300Nm, ale nie si istý :wink: Odporúča sa vymeniť aj skrutky za nové.

Napísané: Piatok, 26. Októbra 2007, 22:13
od VLADKY242
Jj skrutky by mali isť nové :lol: :wink:

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 01:56
od polnoc
ked budes menit tesnenie tak nezabudni na vybrus hlavy :wink: pozri si aj olejovu vanu ,a ako vyzera to dymenie :?:

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 09:05
od crumar
Takze je to asi takto.

- na olejovom vicku pena nie je a ani na olejovej riske
- na volnobeh to dymi v norme, ale akonahle mu pridam, zacne viac dymit
- na volnobeh z vyfuku kvapka voda
- pri rannom starte autom trasie, nejde na vsetky valce, po niekolkych sekundach je vsetko v poriadku, dalsi start je uz bez problemu
- teplota motora sa na volnobehu zvysuje a elektricka vrtula nezapina
- na lavej strane hlavy valcov je vidiet mokre miesta v oblasti tesnenia

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 09:25
od BMino
skusal si to utiret pri tom tesneni, ci ti to bude aj dalej robit?

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 09:30
od BMino
stalo sa ti, ze si to chcel nastartovat, chytilo to a potom zdusilo a bolopocut ze nejde na vsetky valce?

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 10:12
od crumar
BMino napísal:
stalo sa ti, ze si to chcel nastartovat, chytilo to a potom zdusilo a bolopocut ze nejde na vsetky valce?


Este som to neskusal utierat, vcera som to len zbadal, dnes vyskusam.

Problem s trasenim auta nastal, ked sa dost ochladilo. Vzdy rano, ked som auto nastartoval, triaslo nim. Po cc 15 sekundach to prestalo a islo tak, ako ma. Myslel som si, ze moze byt nieco zo svieckami. Pred par dnami som si vsak vsimol, ze to dost dymi. Pred dvoma dnami vsak auto prestalo uplne kurit a ked som zastal a zacal cuvat, teplote isla hore. V Piatok som dorazil rano z nocnej, teplota opat hore. Vypol som a ked znova natocil, tak z vyfuku hotova dymovnica.

Zacinam mat podozrenie aj na vodnu pumpu. Mimochodom, prava horna hadica co ide do chladica z bloku motora je po chvili nenormalne horuca. Lava spodna hadica, ktora ide z chladica do termostatu nie je tak horuca, da sa na nej udrzat v pohode ruka. Ma to tak byt? Mne sa to nezda.
Idem sa este pozriet na sviecky, ci ich nezahaduje. Inak motor ide vyborne, ziadne problemy s vykonom a pod.

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 11:16
od BMino
no podla toho coje to udrzat, monzo ti neotvara termostat, ale ak sa zohreje ta spodna po tom co auto dosiahne prevadzkovu teplotu a zacne "normaly" rezim chodu, tak je to ok, este mozno cidlo teploty, kamarat ho mal tiez zle a triaslo mu motor sem tam,
utri ten olej a chod s tym na diagnostiku co ti povedia, tych par usetrenych stoviek nestoji za to, aby sa ti cosi drahsie potom dodrbalo

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 12:10
od Nitro
vrat ho povodnemu majitelovi....

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 13:42
od polnoc
crumar ja ta nechcem strasit ale mas na 90%prasknute tesnenie diky ktoremu ti vyteka olej a vteka voda do sistemu zachvilu ti odide termostat ked us neodisiel podla fsetkeho ti praskne olejova vana ,predne gufero a tesnenie pod expan. nadobou chladica lepsi pripad inak praskne chladic :cry: nemal si nahodou len cistu destylovanu vodu v chladici :?:

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 13:45
od crumar
Chalani dik za rady. Problem je z casti lokalizovany. S hlavou a tesnenim nie je nic.

Vymontoval som vsetky sviecky, su suche. Start prebehol uplne hladko, bez spominaneho trasenia.

V systeme bolo strasne malo vody, tato pravdepodobne vyviera pretoze mi nezopina vrtulu na chladici. Vybral som ju, napojil priamo na baterku. Je funkcna. Zrejme to bude chybnym cidlom teploty vody, ktory je nasrobovany na chladici. Ak sa mylim, opravte ma.
Vie mi niekto povedat, ako to cidlo spravne premerat? Je napojene na nejake relatko? Myslel som si, ze do vrtule ide staly prud, ale nejde. Potrebujem zistit, ci nie je problem medzi vrtulou a tym cidlom. Ak nie, kupujem nove cidlo.

Napísané: Sobota, 27. Októbra 2007, 13:51
od crumar
polnoc napísal:
crumar ja ta nechcem strasit ale mas na 90%prasknute tesnenie diky ktoremu ti vyteka olej a vteka voda do sistemu zachvilu ti odide termostat ked us neodisiel podla fsetkeho ti praskne olejova vana ,predne gufero a tesnenie pod expan. nadobou chladica lepsi pripad inak praskne chladic :cry: nemal si nahodou len cistu destylovanu vodu v chladici :?:


Ja som uz vystraseny od Piatku. Dnes som vsak kludnejsi.
:wink:

Nie, kupil som tam cca 2L nemrznucej (modrozelenej). Dnes som ale na odskusanie dolial iba destilovanu. Vsetko ide ako ma. Auto kuri aj na volnobeh. Podla mna to bude tym blbym chladenim. Rozmyslam, ze by som potom vymenil komplet napln do chladenia.

Olej som si nevsimol ani vo vode, takze som sa asi zbytocne vystrasil.
Kazdopadne to budem sledovat.