Strana 1 z 1

E36 318i Problem chod motora

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 10:21
od NOROV
Zdravim Vas.Naskytol sa mi problem s motorom,ktory uz pozorujem dlhsi cas,ktory sa nevyskytuje pravidelne a ani pri rovnakych podmienkach t.j. teplota motora t.j. robi to aj za studena aj pri prac.teplote,vonkajsia teplota ani ine povetern.podmienky.
Pri zaradenych prevod 1,2,3 ked sa dlhsie vleciem ponaly a drzim otacky cca 2000-2500ot/min ako keby miestami dusilo motor take jemne trhanie/sklbanie(neviem ako to presne nazvat)ale ak pridam sa sprava celkom normalne akceleracia ok.pri ubrani plynu sa pri klesnuti na tie otacky co som uviedol tiez to robi.Ale uz ako som to uviedol nerobi to stale.
pri vyssich prev stupnoch to nie je citit.
Vopred dakujem za kazdu radu aj postreh

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Sobota, 10. Októbra 2009, 18:51
od NOROV
To este nikto sa nestretol s takymto problemom :?: :arrow:
:-" :-" :-" :-({|= :-({|= :-({|=

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Štvrtok, 15. Októbra 2009, 22:23
od bihamoto
... a co to mas za motor ? M40? odpoj lambdu a uvidis ak nie tak reset riadiacke alebo diagnostika , prip. zavolaj a dojdes do servisu v TO

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Štvrtok, 15. Októbra 2009, 22:28
od bihamoto
... ak M43 tak pozry klapku v sacom potruby co dava dlhe a kratke potrubie podla otacok.

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 06:01
od truhlik333
tak tak adjuster unit, s tymto som si uzil aj ja rok trapenia, kolisanie volnobehu, tah od spodu nikde, stale hlasenie lambdy ze je zla, tu som vylucil kedze spotreba je ok.
Ta klapka po rozobrati je v principe jednoducha vec, je napajana 12V od startu po hranicu otacok 4120 tusim, ked potom RJ vypne prud do neho, otvori motylika a spriechodni dlhsiu cast sania, pri starte a otackach do 4120 musi pracovat pumicka-kompresorik ktori podtlakom zatvara tu klapku. ja som to vymenil ale z auta o rok mladsieho a sla este tyzden :lol: , ale rozdiel bol okamzity, najviac ma sralo prijazd na krizovatku po vyradeni sa motor zaklepal, zakolisali otacky pod 500-1000 a potom sa ustalil na 800, vycistene a pretesnene vsetko, icv cisty a pracujuci jak detska prdelka, demontaz na motore M43 a vymena trvala 10 minut, zhodis vahu len vyrchnu cast, vyberes 3 srouby, povytiahnes, pootocis a adjuster je von, v jednej teme som cital ze pri vymene niekto poohinal trubky ABS pri vymene, neviem ako to dokazal :?
Jedina nevyhoda tej veci je ze stoji 130 eciek, niekto to menil ze to vrci, ja som menil ze to nejde, prisiel som na to cisto nahodou ked som mal dole sanie a odstranoval problemy s tupym tahom, pretesnoval ze ta klapka nejde pri zapalovani.
vymen to. a dakujem aj Jarovi ktory s carsoftom mi nasiel chybu ako changeover valve-DISA butterfly, po googleni som nasiel presne toto vymenil a slapem neslapem bo stara nejde, musim kupit uplne new, po 10 rokoch predpokladam ze ju maju v riti vsetci.
priznaky: klepanie auta, trhanie, chyba lambdy, dlhe starty, chudobna zmes-vela vzduchu do motora

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 22:08
od NOROV
Mam M43 motor.Ale pri volnobehu nie je badatelne kolisanie otacok,tam drzi okolo 800ot./min, tusim raz sa stalo ze motor siel na vonobehu a skoro zhasol ale nie a normalne isiel aj ide dalej.spotreba OK.Robi to trhanie lepsie povedane sklbanie za jazdy pri 1.2.3 prev.stupni pri 2000-2500 ot./min (Ono je to taky pocit ako keby za jazdy jemne tukal do brzdy)ako som uz uviedol nie je to pravidelne, ale akonahle prehupne 2500ot./min ide OK.Na otackomeri nie je vidiet kolisnie otacok. Bolo aj tak,ze cely mesiac som nevedel,ze existuje motor.
hovorite,ze by diagnostika ukazala problem aj ked sa to nevyskytuje stale?
vopred dakujem za kazdu radu aj tie co su uz tu.

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Piatok, 8. Októbra 2010, 15:02
od pelo
Nazdar. Uz sa Ti to podarilo vyriesit? Mam tiez M43 ale 1,6 a mam problem, ze to trha tiez pri tych 2300 otackach, ale me to trha pri plynulej jazde v okoli tychto otacok a aj po brzdeni motorom a naslednom pridani plynu. Ale nie je to jemne trhanie ale doslova hodi celym autom a ozve sa rana z diferencialu (je tam trosku vola) a je to brutal citelne aj na dialnici na 5-ke. Najhorsie je to ale na 2-ke v zakrute, kedze som zvyknuty brzdit do zatacky motorom a potom pridat tak to vtedy vyzera skoro ako ked zadok "nakopnes spojkou," takze na zimu nejazditelne... Inak ja to riesim tu:

http://www.bmwklub.sk/bmw3/e36-316i-m43-1997-compact-sklbnutie-pri-urcitych-otackach-t35549.html

Re: E36 318i Problem chod motora

Napísané: Piatok, 6. Mája 2011, 15:23
od F!z:k
truhlik333 napísal:
priznaky: klepanie auta, trhanie, chyba lambdy, dlhe starty, chudobna zmes-vela vzduchu do motora


Tak toto riesim uz velmi velmi dlho.. klasika som pozrel vahu, derave hadice, odvetravanie hlavy, odvetravanie nadrze, volnobezny ventil.. nic.. stale trase auto. Na volnobehu tapece trasu, radio trase, no hroza taky strasny chod nema ani ta najvybehanejsia felda. Na krizovatke vyradim a otacky klesnu k 400 a potom pomaly vylezu vyssie.

Skusim teda pozret toto a jak to vyriesim, dam vedet aj s fotkami :D