Strana 1 z 2

E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 17:05
od MuadDeeb
Mam trocha problem.

Uz asi druhy krat sa mi stalo ze som mal pustenu klimu a ked som auto potom odstavil a po chvili znova nastartoval, tak mi teplota motora vyskocila az do cerveneho policka. Aj ked vypnem klimu a otocim fukanie na najvyssiu teplotu, tak fuka teply vzduch (nie horuci) a motor sa nechce schladit. Popritom mi odpali 30A poistku pridavneho ventilatora. Kedy ju odpali neviem, lebo ako som ju zalozil a nastartoval, sledoval som asi 5 minut a poistka bola v pohode.

Dakujem vsetkym ktori by mi mohli poradit.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 17:44
od jararak
mas dost vody? toci sa ti pridavny ventilator? chodis pomaly a kratke trate, popripade stojis dlho na mieste?

totiz ja nemam vobec problem s prehrievanim ale nechodim kratke trate a vecsinou idem aspon predpisanou rychlostou, avsak nemam pridavny vetron.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 18:56
od compact
takže zajazdy drží teplotu? čo termostat? ale keby bol zlý to by asi vrelo aj za jazdy.....??

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 19:12
od MuadDeeb
No tak vrtula, ktoru vidim sa toci, vody mam dost, lebo ta je hned vedla chladica a pozeral som, bolo OK. Isiel som od kamosa s normalnou teplotou asi takych 5km a tam so zastal a odstavil. Je to cesta do prilahlej dediny.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 20:01
od Jannci
a ked sa ti prehreje, je horuci aj chladic?

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 21:45
od MuadDeeb
No tak to som neskusal. Ale ked som otvoril kapotu, tak sa na mna valilo dost teplo.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Streda, 22. Júla 2009, 21:56
od Jannci
MuadDeeb napísal:
No tak to som neskusal. Ale ked som otvoril kapotu, tak sa na mna valilo dost teplo.


teplo ti valilo od motora. treba zisit, ci je vrely chladic. ci ti cirkuluje voda celym systemom, ked je motor zohriaty na prevadzkovu teplotu

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 07:01
od MuadDeeb
OK, tak dnes ako pridem domov a vystupim tak hned pozriem ci sa da chytit do ruky.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 13:24
od birki
ta klimova vrtula to nebude mne nefunguje jazdim v bratislave v zapchach a naozaj teplota sa mi zo stredu nepohla a to klimujem len mi nefuka az tak studeny vzduch .

skor by som pozeral viskospojku termostat a chladic..

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 13:30
od MuadDeeb
Diky. Poprebehoval som este forum a zabudol som dopisat, ze z klimy mi ide teply, ale nie horuci vzduch. Moze to byt teda aj zavzdusnenym okruhom? Ked ho budem odvzdusnovat, tak na teplom motore mozem kludne otvorit vicko kde sa dolieva chladiaca (teda vedla chladica, biela plastova nadobka) a nechat vysycat vzduch?

Este jedna vec, boli popisane dve rozne veci. Cital som, ze ak pridam plyn na cca 5000rpm tak by sa ta voda mala z nadobky chladica vylievat von a malo by to byt OK. Druhy popis bol opacny, ak pridas a ti buble a syci, tak mas vadnu vodnu pumpu. Ako to teda je?

Dakujem.

Birki: Nie som mechanik, co je prosim ta viscospojka a kde ju mam hladat, co plni? Dakujem.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 14:13
od Jannci
visco je tepelna spojka mechanicka, nechadza sa na vrtuly co je na vodnej pumpe (taka velka vrtula medzi motorom a chladicom) a to kovove co uvidis uprostred lopatiek je ta spojka

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 15:26
od MuadDeeb
Diky za vysvetlenie.
Moj postup dnes: Isiel som z prace domov, mam to asi takych 8km po dialnici, siel som asi 105km/h. Motor sa zohrial az ku cervenej hranici, odstavil som, povolil odvzdusnovak a zacal sycat najprv vzduch. Potom som nechal bezat na volnobehu asi 2min, nasledne som pridal na 4000rpm na asi minutu, zacala sycat para a trocha striekat voda. Potom som nechal asi 2min bezat na volnobehu a vypol motor. Para a vzduch sycali este asi 4min a potom to prestalo. Skrutku som zavrel.

Ked som mal pootvorenu odvzdusnovacku, tak teplota motora ostala stat na palicke medzi stredom a cervenym polickom. Po odvzdusneni (neviem ci som ho urobil spravne) som po otoceni klucikom mal teplotu na normale.

Este jedna vec: Ked som prisiel domov na zohriatom motore, tak predna vrtula (co vidno za ladvinkami) sa netocila, zadna sla. Chladic bol horuci. Vrtula sa nedala pohnut, tak neviem....

Dakujem za dalsie info.

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 15:32
od Jannci
no, ked uz odvzdusnujes, postav sa tak, aby si mal predok auta najvyssie. Mne tiez neslo odvzdusnit, tak som vysiel s autom na obrubnik a este som ho zdvihol (cca tak 30cm oprot zadnym kolesam) az potom sa mi to podarilo odvzdusnit (to je tak, ked odvzdusnovak je na chladici, a ked som to znizil, tak uz chladic nebol najvyssi bod chladiacej sustavy) A este jedna vec, ked som odvzdusnoval, tak som to mal otvorene pokial netiekla voda z odvzdusnovaku a aj z nadobky

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 15:33
od BlackMW
MuadDeeb napísal:
Diky za vysvetlenie.
Moj postup dnes: Isiel som z prace domov, mam to asi takych 8km po dialnici, siel som asi 105km/h. Motor sa zohrial az ku cervenej hranici, odstavil som, povolil odvzdusnovak a zacal sycat najprv vzduch. Potom som nechal bezat na volnobehu asi 2min, nasledne som pridal na 4000rpm na asi minutu, zacala sycat para a trocha striekat voda. Potom som nechal asi 2min bezat na volnobehu a vypol motor. Para a vzduch sycali este asi 4min a potom to prestalo. Skrutku som zavrel.

Ked som mal pootvorenu odvzdusnovacku, tak teplota motora ostala stat na palicke medzi stredom a cervenym polickom. Po odvzdusneni (neviem ci som ho urobil spravne) som po otoceni klucikom mal teplotu na normale.

Este jedna vec: Ked som prisiel domov na zohriatom motore, tak predna vrtula (co vidno za ladvinkami) sa netocila, zadna sla. Chladic bol horuci. Vrtula sa nedala pohnut, tak neviem....

Dakujem za dalsie info.


omfg [-o<
takze si vypustil aj zvysok vody ktory tam bol (para)..
odvzdusnuje sa ked to nie je zohriate.. za studeneho motora vyber odvzdusnovak a do expanzky lejes kym nevyteka cez odvzdusnovak..
potom nastartujes, pustis kurenie naplno na najvyssiu teplotu, dolejes este a zavries..
ked je teplota v stvrtine a viac chladic neotvaraj..

okrem toho mas zrejme odidene cidlo na chladici ktore zopina elektricku vrtulu za ladvinkami v pripade prehriatia..
najprv skontroluj poistky (zusatzlufter) a rele (fan stage 1, stage 2)

Re: E36/323i prehrievanie motora

Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2009, 15:42
od MuadDeeb
Vdaka. Takze teraz mam pockat kym schladnem, zacat liat vodu do expanzky kym nezacne tiect z odvzdusnovacej skrutky? Pochopil som? Sorry ale taky navod odvzdusnovania som nasiel tu. Poistka 41 (zusatzlufter) bola vypalena predtym uz 2x, dal som tam vcera inu a dnes bola v poriadku. Pre istotu ju prehodim este raz. A co sa tyka rele, tak ktora pozicia? 10 a 11? Mam 323i r.v. 95 PFL. A ako prosim ta zistim ze je vypalene?

Este otazka, ak tu vrtulu nedokazem pohnut, tak je to OK? Ona sa pohne ked sa zopne?