Strana 1 z 1

E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 14:10
od Thug compakt
Čaute,včera som zobral auto zo servisu, kompletná G.O motora M43 1,9 Compakt rv.99
Problémy nastali už dnes klasicky....nejde mi prvá rýchlosť ventilátora to som tu už písal pred chvílkou ale hlavný problém. Na aute sú vymenené krúžky, samozrejme aj tesnenie pod hlavou a všetky veci naokolo ktoré s tým súvisia.....
Ale dneska mi to fungl nové tesnenie prasklo, auto dimý ako dymovnica a na 99percent prasklo tesnenie....Otázka je prečo? bolo originál z BMW, dotiahnuté na doporučené momenty z BMW no všetko ako má byť..Jedine čo mi vŕta v hlave či je možné že mu uškodila tá 99stupnová teplota motora keďže sa vrtula zapínala až na druhý stupeň pri 99stupňouch. Alebo je nejaký špecialny postup po výmene tesnenia pod hlavou???? Nepochopitelná sytuácia nastala....Pomôôôôžte prosííímmmm.

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 14:18
od pepo286
Thug compakt napísal:
Čaute,včera som zobral auto zo servisu, kompletná G.O motora M43 1,9 Compakt rv.99
Problémy nastali už dnes klasicky....nejde mi prvá rýchlosť ventilátora to som tu už písal pred chvílkou ale hlavný problém. Na aute sú vymenené krúžky, samozrejme aj tesnenie pod hlavou a všetky veci naokolo ktoré s tým súvisia.....
Ale dneska mi to fungl nové tesnenie prasklo, auto dimý ako dymovnica a na 99percent prasklo tesnenie....Otázka je prečo? bolo originál z BMW, dotiahnuté na doporučené momenty z BMW no všetko ako má byť..Jedine čo mi vŕta v hlave či je možné že mu uškodila tá 99stupnová teplota motora keďže sa vrtula zapínala až na druhý stupeň pri 99stupňouch. Alebo je nejaký špecialny postup po výmene tesnenia pod hlavou???? Nepochopitelná sytuácia nastala....Pomôôôôžte prosííímmmm.

nie som automechanik ale co ja viem tak nestaci hlavu dotiahnut na spravne momenty ... na to je presny postup ktory vetsinou vyzera takto nejako:
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Xy Nm
- uvolnit skrutky v poradi 1 az 8 o pol otocky (180st)
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Zx Nm
- uvolnit skrutky v poradi 1 az 8 o stvrt otocky (90st)
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Yz Nm
a tak dalej a tak dalej ...
takze ak to dotahoval nejaky suflikar co len podotahoval vsetky na nejake momenty ... tak neviem neviem ..

dufam ze az tak velmi netrepem :) .. a ked hej, ta som ta oklamal :D

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 14:22
od Thug compakt
Práveže vymienal tesnenie už aj na iných BMW a tie jazdia v pohodičke....Nastala otázka či bolo od výroby zlé tesnenie alebo čo sa tam stalo...

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 15:43
od MT-SPEEDY
Zmen si nazov podla pravidiel :!:

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 16:04
od Thug compakt
Dík za upozornenie, ale pozeral som si pravidlá ale neviem čo som spravil zle....?????

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 16:11
od Mimo
viewtopic.php?f=2&t=13386
:D je to tu preesne nad tvojou témou označené ako dôležité

Re: BMW e36 316i /prasklo nové tesnenie hlavy, preco??

Napísané: Streda, 24. Júna 2009, 17:32
od Mireck
Ked uz mam hlavu dole z auta tak ju davam na magnetku zrovnat. Neveril by si aka kriva moze byt. Mam potom istotu ze ked ju dotiahnem podla predpisu tak to aj vydrzi. Pred poskladanim perfektne vycistit blok motora a zavity mna sruby. Nesmie byt v nich olej ani voda. A inac moze byt aj hlava prasknuta. Tekze hlavu dat zrovnat tych 20€ navyse sa oplati dat verte.

Re: Tesnenie pod Hlavou - Je úplne nové a prasklo, Prečo???

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 08:01
od R0nnIe
pepo286 napísal:
nie som automechanik ale co ja viem tak nestaci hlavu dotiahnut na spravne momenty ... na to je presny postup ktory vetsinou vyzera takto nejako:
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Xy Nm
- uvolnit skrutky v poradi 1 az 8 o pol otocky (180st)
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Zx Nm
- uvolnit skrutky v poradi 1 az 8 o stvrt otocky (90st)
- dotiahnut skrutky v poradi 1 az 8 na Yz Nm
a tak dalej a tak dalej ...
takze ak to dotahoval nejaky suflikar co len podotahoval vsetky na nejake momenty ... tak neviem neviem ..

dufam ze az tak velmi netrepem :) .. a ked hej, ta som ta oklamal :D

Pravdu hovoris, az na to ze sa tie sroby zakrucaju do kriza nie od 1 po 8. Ale to myslim ze by ,al automechanik vediet, akurat tie momenty by si asi mal zistit

Re: E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Piatok, 26. Júna 2009, 18:10
od Mireck
Postup utahovania a utahovacie momenty na M43

Re: E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Sobota, 27. Júna 2009, 16:40
od Thug compakt
dakujem. Rozobrali sme to a zistili že cez prvý válec niekde tečie voda....je to zaujímavé lebo presne cez tento válec mi zahadzovalo sviečku olejom....kde môže byť chyba?? praskutá hlava???? alebo blok???

Re: E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Sobota, 27. Júna 2009, 16:50
od retepp1
Treba to celé podrobne prezrieť keď to máš rozobraté... Prasklina je väčšinou jasne viditelná...

Re: E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Sobota, 27. Júna 2009, 19:25
od Thug compakt
A nemáte niekto nejaký typ prečo to môže byť??? Všetko je nové, krúžky, tesnenia, vodná pumpa, no všetko....a aj tak sa tá voda hnusná niekde presakuje do motora....s tým prvý Válcom je stále problém. Ešte pred celou rekonštrukciov mi zahadzovalo olej sviečku na tom prvom válci a teraz cez neho presakuje voda som s toho neštastný. Auto je 5 týždňou v servise, a stále nejazdí......

Re: E36/316i - Prasklo nové tesnenie hlavy, preco?

Napísané: Nedeľa, 28. Júna 2009, 05:29
od Mireck
Daj zrovnat hlavu aj teraz sme menili tesnenie pod hlavou na Mazde 626 a z hlavy muselo ist dolu 0,35 mm. To je uz dost. Popripade dat hlavu odtlakovat ci nieje prasknuta.