Strana 1 z 1

E36 - Ako skontrolujem množstvo oleja v prevodovke?

Napísané: Pondelok, 30. Júla 2007, 06:30
od pgrno
Ako sa viem pozriet ci mam dost oleja v prevodovke? 97 316i touring.
spodok prevodovky som mal dost zaolejovany tak chcem skontrolovat ci ho tam je dost a prip. v akom je stave.
aky olej tam ide?

Re: mnozstvo oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 30. Júla 2007, 06:37
od LuCKy
pgrno napísal:
Ako sa viem pozriet ci mam dost oleja v prevodovke? 97 316i touring.
spodok prevodovky som mal dost zaolejovany tak chcem skontrolovat ci ho tam je dost a prip. v akom je stave.
aky olej tam ide?


Nie je tam náhodou nejaký imbusový šróbik, ktorý treba odkrútiť a ak Ti bude pretekať olej, tak ho tam je dosť? Inak olej v prevodovke je doživotný, pokiaľ ho nemusíš meniť, tak to ani nerob (viem, že potrebuješ zistiť len či ho tam je dosť ale aby si vedel, tak som Ti napísal aj toto :wink: ).



LuCKy

Re: mnozstvo oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 30. Júla 2007, 08:19
od BlackMW
pgrno napísal:
Ako sa viem pozriet ci mam dost oleja v prevodovke? 97 316i touring.
spodok prevodovky som mal dost zaolejovany tak chcem skontrolovat ci ho tam je dost a prip. v akom je stave.
aky olej tam ide?


ked vlezes pod afto, zo spolujazdcovej strany je 6hranny srob
(nejaka 19-ka nebo tak neco..) asi v polovici vysky prevodovky.
ten vysrobujes a strcis tam prst, mal by si citit hladinu..
alebo tam strc mobil s fotakom a odfot aby si videl hladinu..
ked ti vytiekol treba doliat, ale co, to ti neporadim..
ja som dolieval taky cerveny sajrajt co som kupil na OMV..
plna prevodovka je 1.1 litra, ak potrebujes doliat v domacich podmjenkach,
zober si lievik, 0.5 m hadicku, daj to nejak dokopy, vyber kozu okolo radiacej paky, vyber penu,
prestrc hadicku cez tunel dole a zasun do tej diery kam si pchal prst :oops:
potom si sadnes za volant a lejes do lievika..
pod autom mas kameru a na LCDcku co mas zabudovane sledujes kedy ti to uz tecje von..
ked nemas kameru a LCD, postaci aj 1 ks clovek.. Obrázok
jednoduchsie, alebo ak nemas cloveka, je to so striekackou zospodu,
ale iba ak je dost velka inac ti to bude trvat tri hodiny Obrázok

Napísané: Pondelok, 30. Júla 2007, 09:57
od pgrno
presne na taky srobik som aj myslel ze tam niekde musi byt. len som ho zatial neobjavil.dik za info pozriem.

robil som nejaky cas vo VW a zaoberali sme sa manualnymi prevodovkami. ono ten olej casom hustne a nabera rozne kovove supinky od opotrebenia ozub.kolies. na vyspustnom srobe obycajne byva magnet ktory by to mal zachytit, ale nezachyti vsetko.
ide to potom do lozisk a robi to ryhy.

ako urcite vydrzi aj jedna napln, ale ked dam novy olej, prevodovka nebude mat taky odpor,lahsie sa bude tocit, cize lepsie zrychlenie a uspora paliva, a pojde aj lahsie radit stupne.

Napísané: Pondelok, 30. Júla 2007, 13:13
od BlackMW
pgrno napísal:
presne na taky srobik som aj myslel ze tam niekde musi byt. len som ho zatial neobjavil.dik za info pozriem.

robil som nejaky cas vo VW a zaoberali sme sa manualnymi prevodovkami. ono ten olej casom hustne a nabera rozne kovove supinky od opotrebenia ozub.kolies. na vyspustnom srobe obycajne byva magnet ktory by to mal zachytit, ale nezachyti vsetko.
ide to potom do lozisk a robi to ryhy.

ako urcite vydrzi aj jedna napln, ale ked dam novy olej, prevodovka nebude mat taky odpor,lahsie sa bude tocit, cize lepsie zrychlenie a uspora paliva, a pojde aj lahsie radit stupne.


moze byt, na bmw mam s prevodovkami velmi dobre skusenosti,
trapil som ich asi 5 roznych, olej som nikdy nemenil a vzdy isli ako hodinky..
na forde som zlikvidoval 2 prevodovky na jednom aute..
inac ked uz rjesime, dost agresivne sa mi hreje radiaca paka,
neviem ci to je od vyfuku, alebo od motora, alebo ci tam neni velky odpor, husty olej alebo co a hreje sa kvoli treniu..

Napísané: Utorok, 31. Júla 2007, 13:38
od pgrno
nemas ju podsvietenu? nejakou silnou ziarovkou, ktora tam potom produkuje teplo. alebo to fakt moze byt tym ze mas husty olej a hreje sa to tym padom viac ako obvykle.

ale s takymto som sa este nestretol.

Napísané: Utorok, 31. Júla 2007, 13:41
od BlackMW
pgrno napísal:
nemas ju podsvietenu? nejakou silnou ziarovkou, ktora tam potom produkuje teplo. alebo to fakt moze byt tym ze mas husty olej a hreje sa to tym padom viac ako obvykle.

ale s takymto som sa este nestretol.


hreje sa radiaca tycka, dole pri koreni je horuca..
ale asi to bude od vyfuku, zda sa mi ze cely tunel bol horuci..

Napísané: Utorok, 31. Júla 2007, 13:42
od pgrno
paci sa mi ten sofistikovany pristup BlackMW k plneniu prevodovky a kontrolovaniu cez zabudovany LCD. cela akcia sa trochu predrazi ked LCD zabudovane nemas. :)

Napísané: Utorok, 31. Júla 2007, 13:45
od BlackMW
pgrno napísal:
paci sa mi ten sofistikovany pristup BlackMW k plneniu prevodovky a kontrolovaniu cez zabudovany LCD. cela akcia sa trochu predrazi ked LCD zabudovane nemas. :)


no sak netreba lcd, lacnejsia alternativa je poprosit nejakeho okoloiduceho,
ale daj pozor na farbu aby si nekukal jak ti mizne radiaca paka aj s prevodovkou v stredovom tuneli :D