Strana 1 z 2
chladic a vyhrievanie zadneho okna
Napísané: Pondelok, 15. Decembra 2008, 02:28
od matko_kubko
Zdravim,
prave som na aute spravil 1483km :) a doma som si vsimol ze chladic a okolie je poprskane ("hrdzavou vodou") akoby niekade vyfrkla chladiaca kvapalina (predtym nebolo).
Avsak ked som ho otvoril kryt, tak vyfuklo - bol stale natlakovany. A tiez velmi casto za jazdy kontrolujem teplotu a ta sa vobec nepohla od normalu.
Co som si vsimol nedavno je ze klesla hladina a vidno vnutorne rebra chladica cez nalievaci otvor zhora, predtym bolo vidiet hladinu.
Ako sa da overit ci to niekde tecie alebo to len v nejakom momente vypustilo pretlak, resp co sa stalo? Alebo mam len doliat zmes destil+chlad.kvap a bude to ok?
Btw, aku kvap. odporucate?
Druha otazka, vyhrievanie zadneho okna nejde, ked zapnem tlacitko tak to svieti, len na okne vzadu sa nic nedeje (takze poistka bude ok). Viete poradit kde sa pozriet, resp ako odmerat odpor, a najst kde je obvod preruseny? (Da sa kupit "nalepka" s vyhrievacimi kablami na okno, ktora by sa pripojila na povodne kable? alebo treba vymenit cele okno?)
Diky a prajem vam prijemne sviatky,
Martin
auto: E30 318i, 1986, M10, (Ljet, kat)
Napísané: Pondelok, 15. Decembra 2008, 06:26
od jimi
len že by ti neodchádzalo tesnenie pod hlavou, alebo rovno hlavna valcov.
A neprehrial si motor?
dolej vodu, poriadne to zatiahni a kontroluj hladinu. Uvidíš či ti to bude ešte vytláčať. Ak bude, tak ťa čaká oprava, minim. tesnenie.
čo sa týka ohrevu okna, zapni to a choď zmerať či na tých drôtoch,kt. idú k oknu je prúd. pravdepodobne nebude, lebo tie výhrevné čiarky neodchádzajú naraz. a tak hľadaj chybu vo vedení, relé.
Napísané: Pondelok, 15. Decembra 2008, 23:45
od matko_kubko
Ahoj, dik za rady.
Dnes som skontroloval motor, kontroloval som olej, aj som nakukol cez dolievanie oleja a olej je cisty, ziadne biele zrazeniny ani ine.
Asi bol trosicku nedotiahnuty kryt chladica a vyprskol...
Motor sa neprehrial, teda aspon podla pristrojovky, teplotu kontrolujem za jazdy velmi casto (takmer vzdy ked checkujem rychlost) a vobec sa nepohla.
Idem vymenit komplet celu nemrznucu zmes za uplne novu (ktovie kedy to robil niekto predomnou) a uvidime teda ci ten chladic tecie alebo je to ok. Na to tesnenie hlavy to ale tiez nevyzera..
Co sa tyka zadneho okna, meral som a na privodnych kabloch je 12V, a aj cez okno bolo 12V... takze to nejak nechapem, vsetko je pod napatim ako ma byt, ale vobec to nehreje, resp okno sa neodhmlieva...
Prud som ale nemeral, je mozne ze by bol nejaky prilis maly?
Odpor celeho okna je nizky, asi ako obyc.kablu, moze to byt problem?
Napísané: Pondelok, 15. Decembra 2008, 23:57
od Max-Max
vymen vicko na chladici, nedrzi... dalej by ma zaujimalo, co tam mas za maglajz kvapalinu, ked vidim cervene stopy... bud je tam G12 a to je uplne zle a hned to vymen za G11 alebo je tam voda z vodovodu a to je este vacsi pruser
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 00:00
od Max-Max
okno - mas zapojene na oboch spodnych rohoch okna napajacie konektory?
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 11:33
od matko_kubko
Je to fakt hnusny maglajs, je to take hrdzave ale mastne, takze nejaka nemrznuca zmes tam asi bude, menit to idem za uplne novu vo stvrtok, u mechanika, ten to aj vyfuka a vycisti uplne od stareho sajrajtu.
A asi mas pravdu s vickom na chladici, vyzera to tak.
Co sa tyka okna, samozrejme su oba kable pripojene na okno, a vsade je 12V ako ma byt, preto mi to nejde do hlavy (ze nefunguju aspon nejake pasiky)
Viete mi niekto poradit co presne za nemrznucu zmes tam ide? V obchode co kupit (co ma byt presne napisane na flaske), lebo neviem, nasiel som niekde Antifreeze NF (alebo SF), mechanik spominal nejaky Glisantin...
(E30, 1986, motor M10, Ljet, kat.)
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 12:10
od popo
Max-Max napísal:hned to vymen za G11
Už ti ujo Max-Max napísal ze akúúú

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 14:15
od jollyjoker
ja mam podobny problem na mojom compacte. mne ale nevytlaca cez zatku chladica ale cez ovzdusnovak.
v strede ovzduskovaka je mala dierka cez ktoru vidno ako to buble von. takto musim stale dolievat. neviete kde moze byt problem?
fotka:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 14:32
od Max-Max
matko_kubko napísal:Je to fakt hnusny maglajs, je to take hrdzave ale mastne, takze nejaka nemrznuca zmes tam asi bude, menit to idem za uplne novu vo stvrtok, u mechanika, ten to aj vyfuka a vycisti uplne od stareho sajrajtu.
A asi mas pravdu s vickom na chladici, vyzera to tak.
Co sa tyka okna, samozrejme su oba kable pripojene na okno, a vsade je 12V ako ma byt, preto mi to nejde do hlavy (ze nefunguju aspon nejake pasiky)
Viete mi niekto poradit co presne za nemrznucu zmes tam ide? V obchode co kupit (co ma byt presne napisane na flaske), lebo neviem, nasiel som niekde Antifreeze NF (alebo SF), mechanik spominal nejaky Glisantin...
(E30, 1986, motor M10, Ljet, kat.)
velmi strucne povedane - zelenu kapalinu.. nikdy, fakt nikdy tam nedavaj cervenu...
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 14:33
od Max-Max
matko_kubko napísal:Co sa tyka okna, samozrejme su oba kable pripojene na okno, a vsade je 12V ako ma byt, preto mi to nejde do hlavy (ze nefunguju aspon nejake pasiky)
teraz neviem ci mne to dnes nezapaluje ale 12V mas na oboch kablikoch voci kostre?
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 18:30
od matko_kubko
Ja som tam ziadnu zmes nedaval, auto som kupoval pred par mesiacmi a len som skontroloval stav. Co tam daval ten chalan predomnou netusim... Dakujem za radu, G11 zelenu kupim :) vymenim celkom 6l pomer 1:1, auticku sa ulavi. Inac teplota bola furt na ciarke "75%" odkedy auto mam (po zohriati motora).
S tym oknom: na lavej strane som rozpojil kablik a okno. Na pravej som nechal spojene. Medzi lavym privodovym kablikom a kostrou je 7V fakt divna hodnota. Medzi oknom (pravy kablik je pripojeny, elektrika zapnuta) a kostrou 0.02V. Medzi oknom a pravym kablikom je 12V.
Potom sa mi posral voltmeter

( odisla poistka (2A) druhu stranu teda zatial nemam zmeranu.
Takze by bol niekde skrat na kostru?
Samozrejme dakujem ujovi max-maxovi a ostatnym za rady :)
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 20:29
od Max-Max
kde je u teba 75% ? aby sme to dobre pochopili...
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 23:32
od matko_kubko
Ty si borec :) Rozmyslal som ze to odfotim, ale takto mozem napisat ze je to ta ciarka u 109, byva to milimeter nalavo od nej, alebo sa prekryva, iba raz presla cez nu v lete v zapche...
Ale chlad.zmes idem komplet vymenit, teraz vidim ze to je uplne zle.. ma byt pekna zelena a nie hrdzavy sajrajt. Urcite sa to zlepsi... vymenil by som to sam ale mechanik vravel ze oni to nejak prefukaju, ci precistia a to bude lepsie nechat ich to spravit aby tam bolo vsetko pekne ciste.. keby tam bol este nejaky problem tak oni ho skor odhalia.
Urcite ale napiste ak mate nejaky comment..
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 23:36
od Max-Max
no urcite sa ti pravara voda.... pravdepodobne mas totalne zaneseny chladic.... dobre funkcna sustava je na 83/88 C, na strede budiku... na 3/4 mas za jazdy mimo mesto alebo ked ides pomaly po meste?
Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 23:41
od matko_kubko
Proste v kuse. Akonahle sa motor zahreje, v lete ci v zime, mesto ci mimomesto, rychlo aj pomaly. Je to vzdy na 109, co chapem ze je 109C a tym padom mi jasne ze sa prevara voda... nevedel som ze to je tak vela...
Ako je mozne to vycistit? chemicky? ci myslis ze to zvladne ten automechanik? ak mas nejake doporucenie tak mozem ho navrhnut..