Strana 1 z 2

Vzduchový filter demontáž/montáž

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 19:30
od BA:VOR:AK
Čavte ludia , potreboval by som pomôcť v oblasti vzduchového filtru ...
Už dlhšiu domu sa chystám kúpiť vzduchoví filter respektýve ,,šišku´´
Pozeral som vela tém co tu su popísane ale všade sa riešilo len čistenie .. a ja by som potreboval vedieť ako je to s výberom vzduchového filtru a montážou ...
Pozeral som niake takéto filtre ...
http://www.tuning.sk/dokument-sportove-filtre-green-filter-do-motora-sanie-vlozky-sisky-storm-


no a k tej montáži/demontáži ...
Má tu niekto s tým niake skúsenosti ... ja mam E36 320i rok 1995 110Kw
môj motor teras vyzerá niak takto ...
Obrázok
Obrázok


a co som pozeral u tipkou co to už menili tak to vyzeralo niak takto ...

Obrázok
Obrázok

No a chcel by som vedieť ci je tam niečo na čo by som si mal dávať pozor pretože čítal som tu niekde že tam je aj niaka váha vzduchu možno je to kktina ale také niečo sa mi mari ... tak pls poradte všetci co s tejto oblasti nieco viete dakujem ...
Najlepsie by bolo keby ste mi sem bachli niaky postup ...
thx moc ..

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:05
od Mimo
váha vzduchu je tá kktinna čo máš na prvom obrázku v krúžku 1 :D
inak to vyzerá clekom fajn, aj izolácia od motora tam je tak by nemal byť problém :roll:
ja by som vyberal z K&N,King dragon alebo ten Green... tieto sú určite fajn :D

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:20
od BA:VOR:AK
diki moc ale nevies nahodou ako je to z montážou ze ci budem musiet nieco premontovavat s tou vahou vzduchu alebo mi bude stacit kupit new filter a len ten starý proste zhodit a nahodit nový ?

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:23
od Mimo
no podľa obrázkov budeš potrebovať asi nejaké hadice a trubky :lol:

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:32
od BA:VOR:AK
No pozeral som že čo sa týka toho nového filtra tak už k nemu väčšinou dávajú niake tie prepojovacie hadice a ak nie tak to by sa zohnalo ...
Len kam pripojím tu váhu vzduchu po pripojení toho nového filtra ? Ostáva tam ako obvikle ? lebo na fotkch kde majú chalni už nahodené tieto nové filtre majú tu váhu uloženú niak inak ... Prehodit starý za nový by som vedel len kam potom s tými prkotinami ohladom váhy vzduchu ?

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:38
od BMino
najlepsie to mas nahodit tak, ze vahu vzduchu nechas tam kde je a pokracujes od nej, len si daj pozor na privod vzduchu, az ho tam mas dostatok, moze sa stat, ze zvuk ti to zmeni ale vykon pojde dole

a na zimu by som sisku vobec nedaval, bude mu trvat dlhsie nez sa zahreje

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:48
od BA:VOR:AK
No jasné diki moc, Spravím to zrejme tak že váhu nechám tam kde je . Aj tuto to tak tuším je ..

Obrázok
Obrázok

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 20:56
od darty
myslim ze posledny obrázok nem dobre, neni oddeleny od motora a je blizko a asi nema ani napor vzduchu.

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 21:06
od BA:VOR:AK
No jasné všimol som si že je tam trocha natesno ... :D :D Ale tak to tam natlačit zas neplánujem .. ja som ten obrázok dal len kôli tej váhe vzduchu

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 21:29
od jararak
to ze si si vsimol rozdiel v motore tvojeho od spodneho je v par detailoch a to takom ze je to evolucne iny motor hoc obe su 2litre. ty mas b52 - pofacelifotvy 2liter s vanosom - to je taka bozula vpredu to druhe je stara 50 bez vanosu, hoc mozno 2,5l, nevravim ze to nema vykon.
inac tak ako ti tu radia, pokracuj od vahy vzduchu, inac videl som komplet kity presne na nase auta (mam tiez pofacelift ale 2,5l) avsak nikde v tom kite nieje oddelenie od motora, to si budes musiet urobit sam, najlepsie z niecoho nehorlaveho - plech alebo nejaky plast tomu usposobeny a dalsia vec chce to mrte vela cisteho vzduchu, bez neho to nema vyznam. inac vies ze ti to pekne dvihne spotrebu?

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 21:51
od R0nnIe
Uvazujem nad sportovym filtrom, najprv som rozmyslal nad normalnou vlozkou, ale uvazoval som aj nad siskou. Mam 325TD, je blbost tam davat sisku, alebo nie? Moja predstava by bola taka, ze odstranit povodni filter, a na privodne (diel 6) potrubie namontovat sisku. Ako by to ovplivnilo vykon, a zvuk auta?

Obrázok

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 21:53
od BA:VOR:AK
No tie obrázky čo som pridal su čisto ilustračné ani na jednom nieje moje auto nemal som totiž tak tobre odfotený ten filter tak som použil fotky z netu .. Fotka mojho motora je v mojej galerii ale nieje tak dobre odfotená ...
No budem sa s tým musiet zrejme pohrat viac ako som si prectavoval tu váhu nechám tam kde je a pojdem od nej ..

No o tom že by to niak rapidne dvihlo spotrebu som nevedel, čítal som skôr o opaku .

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 21:57
od R0nnIe
jararak napísal:
.............. inac vies ze ti to pekne dvihne spotrebu?

Sportovy filter zdvihne spotrebu? to sa mi nezda, nevidim ani dovod na to preco by mal. Prave opacne by to malo byt nie?

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 22:00
od BA:VOR:AK
Napríklad aj tu sa píše že sa pomocou filtra môže znížit spotreba..
http://www.auto.sk/spravy/?clanok=894&strana=2



alebo aj tu
http://www.atmag.sk/komponenty/sportove-vzduchove-filtre---jr-filterssportove-vzduchove-filtre---jr-filters/


Výhody športového vzduchového filtra:
- umožňuje lepšiu akceleráciu a pružnosť motora vďaka zvýšeniu výkonu a krútiaceho momentu (zvýšenie max. 3 - 7 % pri extrémne znečistených pôvodných filtroch), nižšiu spotrebu paliva.

Samozrejme pre mna nieje poctatné aby mi to niak znížilo spotrebu stačí ked ostane taká aká je . :D

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 22:08
od jararak
to je napriklad problem surrendera, jemu to spotrebu dvihlo, ale je mozne ze vahu odfajcil. mne mojich 170 konikov zatim postacuje :)