Strana 1 z 1

Zaškripotanie pri štarte...

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 20:23
od BA:VOR:AK
Cafte ludia ... mám taky problém ... Už cca dva týžne si všímam že pri štarte mi niečo zaškrípe v motori. Občas ked je motor už zohriatý to prestane robit a štartuje normálne .. Ale inak to robý stále ... Inak pri štartoch chytá bez problémov len to zaškrípanie mi robý vrásky. Nemáte niekto tušenie o čo by približne mohlo ist ?...

Diki za niake tie tie rady ...

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 21:19
od Peped
Nemôže to robiť startér?!

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 21:44
od BA:VOR:AK
No nevilučujem tuto možnost. Jeden známi mi povedal že jemu to na štarter nepripadá a hovorí že skôr niake čerpadlo ale netuším .. Diki aj tak

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 22:57
od starML
Je to startérem, pozdě se zasune pastorek starteru. Řešil jsem to tady na českém fóru .............
Řešil jsem stejný problém, asi v září 2006 při tacho cca 175 tis. km. Přidám i trochu teorie - odborníci prominou. Převod síly elektrického starteru na ozubený věnec u 6 a víceválcových benzínů a dieselových BMW zabezpečuje malá planetová převodovka (=uvnitř startéru), na jejímž konci je pastorek. Takže otáčky rotoru startéru jsou mnohem větší, než pastorku. Ten má potom větší sílu a startér může být menší.
Zasunutí (ještě stojícího !!) pastorku do záběru věnce zabezpečuje elektromagnet, ovládaný (někdy přes relé) klíčkem zapalování. Po vysunutí pastorku dojde (uvnitř startéru) k sepnutí kontaktů přívodu +12V na vinutí a dojde k jeho roztočení. Když se ozubený věnec začne otáčet rychleji než pastorek startéru, zabezpečí volnoběžka a spirálový hřídel vysunutí pastorku ze záběru. Takže vlastně i odpojení napětí od vinutí. V tomto okamžiku i řidič pouští klíček z polohy startování. Takže ani neříkám, že držíš dlouho klíček v poloze START, startér by si i s tím měl poradit.

Příčinou, že se pastorek po nastartování motoru okamžitě nevysune, je prach. Ten způsobí zadírání mechanických dílů a jejich zpomalenou reakci, i když vratné pružiny jsou v pořádku. Prach se do startéru dostane v průběhu provozu a vzniká uvnitř i sám opotřebením uhlíků. Vyfoukání stlačeným vzduchem bez demontáže nepomůže, startér je nutno vymontovat z vozu, rozebrat a vyčistit - t.j. prach, zbytky vazelíny. Nejlépe stlačený vzduch + štětec, planety, spirálovou držážku v hřídeli, páku elektromagnetu, smirkovým papírem očistit komutátor, zkontrolovat uhlíky, já je měl OK. Pohyblivé části velmi lehce natřít olejem, ne vazelínou. Ta zatuhne a ve spojení s prachem vzniká problém opakovaně.

Největším problémem ale je demontáž startéru z vozu (nutno odpojit baterii). Velmi obtížně se ke všemu dostává. Auto na zvedáku nebo lépe na kanále, něco odspodu po sejmutí podmotorového krytu, něco od hora. Odpojit silový kabel, 2x slabší kabely od elektromagnetu, startér je upevněn 2 šrouby s Torxovou hlavou a nahoře je ještě vodící trn, ze kterého je nutno startér stáhnout. Vyjmutí poměrně zručnému mechanikovi trvalo 1,5 hodiny, vyčištění 20 min, zpětná montáž asi 45 min. Kromě Torxových klíčů byly třeba i ohebná prodloužení, zrcátko - je tam blbě vidět, asistence druhé osoby. Při zapojení nutno zkontrolovat polohu přívodních kabelů a zajistit je na klipové záchyty nebo panduitem, aby nedrhly o LP kolo při levém rejdu. Prostě vyčištění startéru zvládne každý trochu zručný, ale s de/montáží jedině k odborníkovi s vybavením. Přeji hodně úspěchů.

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 23:43
od BA:VOR:AK
Dakujem ti velmi pekne za tvoj odborný prejav velmi si mi pomohol a tak uz viem asi ze to bude ten starter dakujem velmi pekne ..

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2008, 19:57
od BMW 444
ja mam tento problem pri teplote pod -10c raz som sa to pokusal vybrat /starter/ ale sa mi to nepodarilo pre nedostatok casu tak som to poskladal pritom som mal vsetko povolene z hora aj z dola ale proste nesiel von .ale tuto zimu sa tomu asi nevyhnem.. :?

Napísané: Piatok, 12. Decembra 2008, 23:49
od tomanez
ja som to mal tiez ale ked som mal dolu hlavu tak som pre istotu rozobral aj starter a tie zvuky boli preto ze bol uplne suchy. stacilo premazat a slape ok.

Napísané: Sobota, 13. Decembra 2008, 01:39
od RALF
toto nebude starter, keby to bol ten neskoro vysunuty pastorek tak naprazdno pretoci starterom s takym neprijemnym zaskripanim a nenastartuje, ty vravis ze startuje na prvy krat. problem bude niekde inde

Napísané: Nedeľa, 14. Decembra 2008, 01:09
od sesto
Mozno nejake suche lozisko bud v Altiku alebo v klime.
Najlepsie zistit vymenit a poriadne namazat aby sa ti niekde nerozletelo ked to najmenej budes chciet.