Strana 1 z 2

tlakuje mi system???

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 11:51
od patres007
nazdarek, deje sa mi taka vec, nalejem vodu do chladica, odvzdusnim, par dni vsetko v pohode a potom mi prestane kurit kurenie a cca na dalsi den sa mi zacne prehrievat motor - neni dost vody.. necham motor vychladnut a ked je uplne studeny (na druhy den) tak otvorim veko a zacne mi z expanzky tiect voda ako keby bol motor este teply (ale samozrejme tecie studena voda). Na olejovom viecku nemam ten biely sajrajt a ani sa mi nezda ze by mi sla voda z vyfuku. Chcem sa opytat, co vsetko to moze byt? Iba tesnenie pod hlavovou, alebo aj prasknuta hlava, alebo este nieco ine???

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 12:01
od luky2208
najlacnejšie bude ak v prvom rade pozrieš termostat a potom už asi zostava len hlava ale možeš pozrieť aj vodnú pumpu ale ta bude asi dobrá ked tvrdíš že na tom paru dní jazdíš a až potom to vytlačí vodu ale istota je istota :wink:

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 14:01
od 2bad
ja mam podobny problem...
Nalejem vodu do chladica presne na rysku max a o par dni mam asi o 10cm nizsie vodu.... ale motor sa mi neprehrieva, a voda nikdy neklesne nizsie... moze to byt diera v expanzke? alebo co? ked otvorim veko expanzky pri teplejsom motore, tak vyfukne vzduch, takze to asi nebude derava expanzka :-/
prepac ze som si nezalozil new temu, ale je to dost podobne...

BTW je to 320i e36 94rok.. :) vanos

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 14:45
od killian
2bad napísal:
ja mam podobny problem...
Nalejem vodu do chladica presne na rysku max a o par dni mam asi o 10cm nizsie vodu.... ale motor sa mi neprehrieva, a voda nikdy neklesne nizsie... moze to byt diera v expanzke? alebo co? ked otvorim veko expanzky pri teplejsom motore, tak vyfukne vzduch, takze to asi nebude derava expanzka :-/
prepac ze som si nezalozil new temu, ale je to dost podobne...

BTW je to 320i e36 94rok.. :) vanos

toto je dufam normalne lebo mne to robi to iste a kedze voda neklesa nizsie tak tomu nevenujem pozornost

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 20:41
od Kallon
killian napísal:
toto je dufam normalne lebo mne to robi to iste a kedze voda neklesa nizsie tak tomu nevenujem pozornost


jjj. toto robi aj mne. ked dolejem studenu chladiacu zmes po rysku ako ma byt tak behom tyzdna (cca 5 dni) mi klesne hladina o 10 cm. dalej mi uz neklesne. skusal som viackrat doliat a furt mi to vytlaci chladiacu zmes cca o 10 cm nizsie ako je ryska (KALT). motor sa mi neprehrieva a tak sa tomu nejak extra nevenujem. :roll:

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 20:46
od chembos
Kallon napísal:
jjj. toto robi aj mne. ked dolejem studenu chladiacu zmes po rysku ako ma byt tak behom tyzdna (cca 5 dni) mi klesne hladina o 10 cm. dalej mi uz neklesne. skusal som viackrat doliat a furt mi to vytlaci chladiacu zmes cca o 10 cm nizsie ako je ryska (KALT). motor sa mi neprehrieva a tak sa tomu nejak extra nevenujem. :roll:

hmm len ma tak napadlo, naahodou ti to netece cez nadobku? neni derava?
bo sa mi nezda ze by to vzdy tak isto ostalo stat
aalebo ked natlakuje system tak ti niekde pusta nejaky diel a ked cosik odtecie tak klesne tlak(bo vzduch je stlacitelny) a uz sa to cez netesnost nedostane :wink: mozno

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 21:08
od killian
chembos napísal:
hmm len ma tak napadlo, naahodou ti to netece cez nadobku? neni derava?
bo sa mi nezda ze by to vzdy tak isto ostalo stat
aalebo ked natlakuje system tak ti niekde pusta nejaky diel a ked cosik odtecie tak klesne tlak(bo vzduch je stlacitelny) a uz sa to cez netesnost nedostane :wink: mozno

neriesim:) ked som to mal nove som dolieval kazdy tyzden a tym padom som myslel, ze voda niekde vyteka alebo ju "spalujem". Prestal som dolievat a voda prestala miznut :lol:

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 21:43
od habinho
..mal som presne podobny problem, mizla mi voda cca kazdych 250 km mi zacala svietit kontrolka vody, tak som dolieval..bolo mi povedane nezavisle od par mechanikov ze to bude tesnenie pod hlavou motora alebo skryvena hlava (kedze konzistencia oleja a olejova ryska bola rovnako tak bola vylucena prasknuta hlava a ked mi natlakovali nadobku chladica tak nevytekala voda takze nebola nikde diera ani hadice ani chladic)..nerobil som si hlavu lebo mi bolo povedane ze ta voda sa spali v motore a neni to az tak surne spravit a hlavne oprava by trvala 3 dni, tak som to nechaval zatial..asi po dvoch mesiacoch sa mi zacal prehrievat motor (odysiel mi termostat) a asi den nato mi voda zacala miznut tak ze nastartoval som a za 5 minut klesol plavak v nadobke o 5 cm, takze okamzite servis a mechanik zistil ze som mal prasknuty chladic vyfukovych plynov..vymenil mi termostat a ten chladic a voda prestala miznut..napisal som to sem kvoli tomu aby ste aj s touto moznostou pocitali predtym jak sa pustite rozoberat cely motor aby ste vymenili tesnenie pod hlavou motora ktore moze byt ok..

Napísané: Nedeľa, 19. Októbra 2008, 23:10
od patres007
mmm...no, tak asi to dam pozret do neakeho servisu, viete mi odporucit niekoho spolahliveho a nie moc draheho v Ba? Inak je pravda ze mam aj trosku deravy chladic, ale koli tomu mi to asi nebude tlakovat expanzku, ze? a termostat musi byt dobry ked mam horuci chladic, nie? aj vodna pumpa, lebo ked odpojim privod vody do chladica a stlacim plyn tak mi voda prudom tecie s tej hrubej hadice

Napísané: Pondelok, 20. Októbra 2008, 10:41
od lajo
A aký máš motor?
habinho napísal:
..mal som presne podobny problem, mizla mi voda cca kazdych 250 km mi zacala svietit kontrolka vody, tak som dolieval..bolo mi povedane nezavisle od par mechanikov ze to bude tesnenie pod hlavou motora alebo skryvena hlava (kedze konzistencia oleja a olejova ryska bola rovnako tak bola vylucena prasknuta hlava a ked mi natlakovali nadobku chladica tak nevytekala voda takze nebola nikde diera ani hadice ani chladic)..nerobil som si hlavu lebo mi bolo povedane ze ta voda sa spali v motore a neni to az tak surne spravit a hlavne oprava by trvala 3 dni, tak som to nechaval zatial..asi po dvoch mesiacoch sa mi zacal prehrievat motor (odysiel mi termostat) a asi den nato mi voda zacala miznut tak ze nastartoval som a za 5 minut klesol plavak v nadobke o 5 cm, takze okamzite servis a mechanik zistil ze som mal prasknuty chladic vyfukovych plynov..vymenil mi termostat a ten chladic a voda prestala miznut..napisal som to sem kvoli tomu aby ste aj s touto moznostou pocitali predtym jak sa pustite rozoberat cely motor aby ste vymenili tesnenie pod hlavou motora ktore moze byt ok..

Napísané: Pondelok, 20. Októbra 2008, 16:44
od patres007
vedeli by ste mi teda odporucit neaky servis v ba nie moc drahy a spolahlivy?popripade ak si niekto trufate to spravit, tak nemam problem :D

Napísané: Pondelok, 20. Októbra 2008, 22:47
od patres007
no, nakoniec som zmenil plan, skusim vymenit tesnenie pod hlavou a uvidime co s toho bude..a dam si aj zrovnat hlavu rovno..otazne je teda uz len par veci: kde najlacnejsie kupim tesnenie pod hlavu, tesnenie pod ventildekel, sadu srobov na hlavu???A mam si dat na nieco pri tej vymene hlavy pozor, okrem momentov, poradia srobov a cistych zavitov? treba neakym sposobom zaistovat vlozky valcov alebo nieco podobne zakerne? alebo proste len vybere sroby, vymenit tesnenie, dam zrovnat hlavu, nasadim, utiahnem, vymenim olej, kvapalinu, odvzdusnim a ficim? Nemali by ste niekto cas kto to viete robit aspon asistovat pri tom(jasne ze nemyslim zadarmo)?

Napísané: Štvrtok, 23. Októbra 2008, 16:44
od patres007
halooo, to tu neni nikto kto vie menit tesnenia pod hlavou? spravil by som to aj sam, ale dnes ma v servise presvecili ze to neni moc dobry napad ked som to este nerobil...ale v servise xceli dost vela penazi za vymenu...neni tu nikto kto to vie spravit?

Napísané: Štvrtok, 23. Októbra 2008, 22:44
od crumar
patres007 napísal:
halooo, to tu neni nikto kto vie menit tesnenia pod hlavou? spravil by som to aj sam, ale dnes ma v servise presvecili ze to neni moc dobry napad ked som to este nerobil...ale v servise xceli dost vela penazi za vymenu...neni tu nikto kto to vie spravit?


Napisal si uz tolko prispevkov a v ani jednom o aky motor sa jedna.

Menil som tesnenie a neskor aj samotnu hlavu na M43, tak ak mas rovnaky typ, nieco by som vedel poradit...

Napísané: Piatok, 24. Októbra 2008, 06:36
od patres007
no, jedna sa o m42, ale ja ani tak nepotrebujem poradit ako to mam spravit, ale skor pomoct s tym..