Strana 1 z 1

Vymena hmloviek

Napísané: Utorok, 7. Októbra 2008, 07:19
od pibi
Zdravim vas,
chcem si vymenit ziarovky v hmlovkach na Xe.Ray Ultra White. Este som hmlovky nemenil a nechcem pri tom nieco zlomit, poskodit a podobne, tak sa pre istotu chcem spytat na postup. Poradi niekto sikovny postup?

Napísané: Utorok, 7. Októbra 2008, 08:51
od alfi666
Ak ti zalezi aj na funkcii hmloviek a nie len na efekte, tak si nechaj klasicke halogenky ;) biele svetlo do hmloviek nieje odporucane... skor svetlo do zlta ;)

Napísané: Utorok, 7. Októbra 2008, 09:39
od Peppo
ked to chces na efekt tak skus HID prestavbou sadu - xenony...

viditelnost v hmle nic moc, zlte svetlo je predsa len lepsie ale efekt je paradny

inak hmlovky sa na E92 daju vymontovat odspodu a odzadu.
Kryt motora dole aj kusok podblatnika - netreba ho davat dole staci iba uvolnit a odchylit. odporucam to robit na dvihaku.

vid moje

Obrázok

Obrázok

hmm

Napísané: Utorok, 7. Októbra 2008, 23:16
od TT-SIMIK
Efekt....PERFECTO...xenony..ale funkcia na hovno....:-)))Ide o to či chceš jazdit na hmlovkách v bežnej premávke, alebo v hmle....Ak v bežnej tak si daj xenony, ale zelenáči idu po tom,ked svietiš kedy nemaš...mal som tu čest,ale naštastie som ho presvedčil že je hmla a že mu nesvietim naschval na križovatke do zrkadiel...:-)))))....Ak chceš funkciu nechaj klasiku....viditelnosť lepšia...ako sa tu už povedalo..... :lol: :lol: 8) 8)

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 17:59
od lajooriginal
to su teda napady...xenony do hmloviek... :roll:

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 18:07
od Mimo
ako, pre efekt celkom fasa 8) v hmle to asi moc nepomôže ale i tak hmlovky tak často nepoužívam... a ešte k tomu ani nevidím rozdiel ked mám zapnuté hmlovky a keď nemám :oops: furt vidím houby :lol:

hmm

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 18:24
od TT-SIMIK
Mimo napísal:
ako, pre efekt celkom fasa 8) v hmle to asi moc nepomôže ale i tak hmlovky tak často nepoužívam... a ešte k tomu ani nevidím rozdiel ked mám zapnuté hmlovky a keď nemám :oops: furt vidím houby :lol:


Presne mám ten isty počit že žiaden rozdiel to nieje.....jediny rozdiel je tam že vidím protiidúcemu auto skorej hmlvové svetlá ako stretávačky....a o to asi ide....:-))))) 8)

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 22:22
od Martin46
chalani tak asi je to brutal rozdiel ci je v hmlovke xenon alebo halogen!!!

*peppo tam ma 6000K, ale aj to musi v hmle svietit super(v ba je mozno smog husty tak to az tak nepresvecuje:)
*ak nejde len o efekt tak daj 4300K xenon do hmloviek a budes spokojny
*alebo sa v tom nesprtaj a radsej kup lepsie-drahsie gumy;)

pibi: neviem preco ti radim, kedze si JEDINY co ma na tomto fore O**BAL... ti to nezabudnem

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 22:26
od Mimo
mno však volakedy boli celé hmlovky žlté.. v tejto modernej dobe všetko číre,všetko xenon 8) :roll: chcelo by to test. ale myslím,že také svetlo cez žlté sklo svieti lepšie do hmly.. IMHO :oops:

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2008, 22:30
od alfi666
Mimo napísal:
myslím,že také svetlo cez žlté sklo svieti lepšie do hmly.. IMHO :oops:


je to presne tak ;)

trochu citacie:

"Question: Why are fog lights yellow? Does it help that they are? Does it matter if you are driving in city or countryside?

Answer: My understanding is that it is important for fog lights to be one color
(rather than white, which is all colors) because the different
wavelengths(colors) of visible light scatter off the fog droplets
differently. This phenomenon is known as "dispersion," because the
different colors of light in an image will separate from each other,
causing the image to "disperse." If you illuminate the road with only one
wavelength (color) of light, the images of the objects you see will still
become somewhat blurry because of the scattering of light by the fog, but
at least you won't have extra problems from dispersion. So, if we want to
use just one wavelength of light, which wavelength should we use? It turns
out that light with short wavelengths scatters more than light with long
wavelengths (short to long: violet, indigo, blue, green, yellow, orange,
red). So, a long wavelength light will be best. There's another thing to
consider, too: our eyes are not equally sensitive to all colors. It turns
out that we are most sensitive to yellow and green light. So, our best
compromise between sensitivity for our eyes and a long wavelength for least
scattering is yellow light.
"

Napísané: Streda, 15. Októbra 2008, 08:02
od Peppo
alfi666 napísal:
je to presne tak ;)

trochu citacie:

"Question: Why are fog lights yellow? Does it help that they are? Does it matter if you are driving in city or countryside?

Answer: My understanding is that it is important for fog lights to be one color
(rather than white, which is all colors) because the different
wavelengths(colors) of visible light scatter off the fog droplets
differently. This phenomenon is known as "dispersion," because the
different colors of light in an image will separate from each other,
causing the image to "disperse." If you illuminate the road with only one
wavelength (color) of light, the images of the objects you see will still
become somewhat blurry because of the scattering of light by the fog, but
at least you won't have extra problems from dispersion. So, if we want to
use just one wavelength of light, which wavelength should we use? It turns
out that light with short wavelengths scatters more than light with long
wavelengths (short to long: violet, indigo, blue, green, yellow, orange,
red). So, a long wavelength light will be best. There's another thing to
consider, too: our eyes are not equally sensitive to all colors. It turns
out that we are most sensitive to yellow and green light. So, our best
compromise between sensitivity for our eyes and a long wavelength for least
scattering is yellow light.
"


tieto uplynule dva dni bola v BA a okoli riadna hmla - samozrejme v kolone hmlovky nepouzivam avsak isiel som neskoro vecer po dialnici domov - zapnute hmlovky - ako poznamenal Martin 6000k s viditelnost porovnatelne lepsia ako s halogenom... Doteraz som si myslel ze xenon v hmlovkach je iba na efekt ale teraz som sa utvrdil o funkcnosti tejto prerabky. a hlavne ked svieti xenonom v hmlovkach a rychlo sa priblizujes k autam - vsetci uhynaju....

poznamka autora: bolo sucho, na mokro to moze byt horsie, lebo cierny asfalt skor pohlti biele svetlo.

Napísané: Streda, 15. Októbra 2008, 16:03
od Martin46
dnes sa daju zohnat aj xenony s 3000K, to je vyrazne zlte svetlo, xenon ma jednoducho dvojnasobnu svietivost takze svieti lepsie. Peppo ma pravdu ze 6000K uz na mokrej ceste nie je najidealnejsi ale tych 4300K eventualne 3000K je vyrazny prinos;)

takze ak ide o efekt dat 6000K a ak o funkcnost 4300K a nizsie;)