Strana 1 z 1

X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Utorok, 29. Septembra 2009, 20:38
od lovebmw
test bmw X1
Nové BMW X1 se snaží zaplnit prostor na trhu pod svým větším kolegou X3, který v chystané nové generaci pravděpodobně naroste do všech směrů. Svými rozměry lze nové SUV X1 přirovnat ke kombi variantě řady 3 se kterou má například shodný rozvor. Celkové rozměry vozu jsou 4453 x 1798 x 1545 mm, rozvor náprav činí 2760 milimetrů. Neodolali jsme a postavili X1 na parkovišti před továrnou BMW v německém Lipsku hned za kombi řady 3. To je oproti novince o sedm centimetrů delší za což může zejména delší zadní převis. Možná to na fotografiích tak nevypadá, ale nejmenší přírůstek do rodiny x působí velmi sebevědomě i při přímém srovnání s většími zástupci značky.
Po usednutí za volant místo pro řidiče poznáváme – rozmístění důležitých prvků je takřka shodné s řadou 3 jen sedíme o několik centimetrů výše nad zemí. BMW tuto polohu nazývá „Semi Command Position“ a nutno říci že nám naprosto vyhovovala. Zaručuje totiž dobrý výhled (přední sloupky jsou příjemně tenké) a pocit velkého vozu na jedné straně a stále ještě nepotírá choutky na sportovní jízdu na straně druhé. BMW X1 se totiž v zatáčkách chová nejlépe ze všech svých konkurentů, vyšší stavba vozu je sice při ostřejší jízdě znát, ale náklony karoserie jsou opravdu spíše decentní. Dojem trochu kazilo řízení, které se v nižších rychlostech stávalo zbytečně gumovým a bez citu – na vině byl příplatkový posilovač, na který si prý potrpí hlavně klientela v Asii. V rychlostech nad 80 km/h už ale řízení funguje přesně tak jak Evropané vyžadují – je příjemně tuhé, přesné a citlivé. Na SUV a čtyřkolku (i když je možno objednat i verze jen s pohonem zadních kol) opravdu výborný výsledek.

Vyzkoušeli jsme verze se známým vznětovým čtyřválcem s označením xDrive20d, jednou s manuální šestistupňovou a jednou s automatickou převodovkou se shodným počtem rychlostí. V případě automatu opravdu nelze říci jediné křivé slovo, jeho logika je velmi dobrá, změna převodů probíhá velmi rychle a je znát, že si s vozem zkrátka rozumí. U manuálu se sympaticky (na SUV) ergonomicky velmi dobře položenou řadicí pákou je řazení taktéž bezproblémové, zaměření vozu odpovídají o kousek delší dráhy a lehčí chod páky v kulise než je tomu například u řady 3. I díky Start-stop systému se náš průměr na okresních silnicích pohyboval okolo 7 litrů nafty na 100 km.

Ani ostatní cestující se na palubě nebudou cítit špatně. Velkoryse tvarované sedáky i opěradla jsou obyvatelům starého kontinentu šité na míru a tak lze mít výhrady jen k použitým materiálům. Tkanina, kterou byla sedadla testovacích vozů potažena, totiž nepůsobila příliš prémiovým dojmem, po funkční stránce jí ale nelze nic vytknout. Zajímavé bylo také vysvětlení zástupců automobilky, proč byl měkčený plast použit na vrchní část palubní desky a nikoliv na části spodní, které jsou v neustálém kontaktu s dolními končetinami předních cestujících. Mít měkčeny obě zóny (jak tomu pracovně říkají) by bylo nákladné a tak přednost dostala ta zóna, se kterou přijde zákazník do styku nejdříve – aby si udělal kladný první dojem, když usedne za volant a ohmatá plasty před sebou. Tak tomu je i u drtivé většiny ostatních automobilů – výrobci sází na první dojem a vy si pak po několik let opíráte koleno o tvrdý plast...Zavazadlový prostor sice svými základními 420 litry konkurenci neohromí, jeho využitelnost je ale díky pravidelnému tvaru a polohovatelným opěradlům zadních sedadel (dělitelných v poměru 40:20:40) velmi dobrá. Na středovém tunelu nalezneme nový multimediální systém iDrive, který je mnohem logičtěji ovladatelný než byl jeho předchůdce. Místa je na všech sedadlech pro průměrně vzrostlého muže dostatek v příčném i podélném směru, není problém se za sebe posadit. Výrazně vyšší cestující ale budou vzadu kvůli svým delším dolním končetinám lehce trpět. Nad hlavou se centimetry nešetřilo vůbec – častý neduh vozů kategorie SUV se zde nekoná a hlavou o strop se nebudou tlouci ani dlouháni.

Velmi potěšeni jsme byli kvalitou jízdy, kdy podvozek statečně žehlil výmoly i krátké příčné nerovnosti a po skončení testovací jízdy jsme raději šli překontrolovat, zda má testovací vůz opravdu obuty mnohými nenáviděné zabijáky komfortu, tedy pneumatiky Run-flat. Měl.Celkově má, oproti modelovému označení, model BMW X1 mnohem blíže k řadě 3 než k řadě 1. Vzhledem k nepopiratelným kvalitám tohoto vozu a také vzhledem k tomu, že vozy BMW se systémem xDrive jsou nejprodávanějšími čtyřkolkami v prémiovém segmentu, se asi nebude nikdo divit, když modelu X1 předpovíme úspěšnou budoucnost.

Re: X1 fotky z testovania auta(rôzne automobilove stranky)

Napísané: Utorok, 29. Septembra 2009, 21:56
od nanuk
na foto sa mi to páči aj stym narazníkom heh ..naživo som to ešte nevidel ale myslím že je to šupa :o

Re: X1 fotky z testovania auta(rôzne automobilove stranky)

Napísané: Utorok, 29. Septembra 2009, 23:01
od Fleir
Mne sa tie nove BMW nepačia..............naozaj fakt moj nazor............nemusim to počnuc od tej novej 7 :-& ](*,)

Re: X1 fotky z testovania auta(rôzne automobilove stranky)

Napísané: Streda, 30. Septembra 2009, 09:05
od Dogg88
Fleir napísal:
Mne sa tie nove BMW nepačia..............naozaj fakt moj nazor............nemusim to počnuc od tej novej 7 :-& ](*,)

Asi tak

Re: X1 fotky z testovania auta(rôzne automobilove stranky)

Napísané: Streda, 30. Septembra 2009, 10:14
od xtreme
Fleir napísal:
Mne sa tie nove BMW nepačia..............naozaj fakt moj nazor............nemusim to počnuc od tej novej 7 :-& ](*,)

suhlasim.. #-o ](*,)

Re: X1 fotky z testovania auta(rôzne automobilove stranky)

Napísané: Utorok, 6. Októbra 2009, 21:12
od iste
je to ako keby to bolo robene nasilu, aby sa nasytil trh.. je to podlamna take ...no nedojebok.

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Streda, 7. Októbra 2009, 08:47
od Hector
stale sa mi nepaci, nemozem si pomoct... novej 7er prichadzam na chut ale tomuto stale nie. #-o

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Streda, 7. Októbra 2009, 13:51
od lovebmw
Hector napísal:
stale sa mi nepaci, nemozem si pomoct... novej 7er prichadzam na chut ale tomuto stale nie. #-o

treba to vidieť naživo :wink:

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 18:37
od Cicicok
Videl som nazivo, ked som siel do nemecka pre auto :D

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 18:56
od lovebmw
Cicicok napísal:
Videl som nazivo, ked som siel do nemecka pre auto :D

a co pekne? :smile:

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 21:32
od Cicicok
Mne sa paci. Stretol som ho nadranom a vsetky znaky BMW nielen oznacenie X1 boli odstranene. SPZ bola prekvapivo Mnichovska.

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 22:06
od lovebmw
Cicicok napísal:
Mne sa paci. Stretol som ho nadranom a vsetky znaky BMW nielen oznacenie X1 boli odstranene. SPZ bola prekvapivo Mnichovska.

a aká to bola farba? :P

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 23:13
od Cicicok
Ufff to si nepamatam. Este k tomu bolo este aj slabe svetlo. Chcel som ju dobehnut, ale prekvapivo mi usla :D

Btw. Ked sme sa vracali, sli sme okolo fabriky BMW a prave odtial prisiel na dialnicu kamion s 5 GT \:D/

Re: X1 test jednej českej stránky + new foto

Napísané: Nedeľa, 11. Októbra 2009, 23:17
od Lucushka23
namiesto toho aby ucili zeny parkovat im vymyslaju Xko.... trapne!