Strana 1 z 1

BMW 7Series a X6 Active Hybrid Oficiálne

Napísané: Štvrtok, 13. Augusta 2009, 10:16
od lovebmw
BMW ACTIVEHYBRID 7 OFICIÁLNĚ

BMW zahajuje invazi nových hybridů sedmičkovou řadou. Další budou následovat.

Aby BMW zabránilo úniku dezinformací a pokroucených faktů, rozhodlo se předčasně oficiálně odhalit nové hybridní modely. V první vlně přichází BMW řady 7 ActiveHybrid a BMW X6 ActiveHybrid. Nejprve se podívejme na hybridní BMW řady 7.

Nejedná se o podobný hybridní systém, jaký pohání například Lexusy. BMW řady 7 má malý elektromotor, který je mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, takže spalovacímu motoru ulehčuje, což prozpívá spotřebě zejména při akceleraci. Tento hybridní systém byl vyvíjen ve spolupráci s Mercedesem.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec pod přední kapotou o rozloze Vatikánu má nyní výkon 440 koní a 650 Nm. Je tedy trochu výkonnější než stejný motor v BMW 750i. Elektromotor přidá 15 koní výkonu a 50 Nm točivého momentu, takže výsledná čísla 455 koní a 700 Nm znějí tak trochu „neekologicky“. Spotřeba je však v kombinovaném režimu o 15 % nižší než v případě BMW 750i.

Narozdíl od nikl-metal hydridových akumulátorů v BMW X6 používá BMW ActiveHybrid 7 lithium-ion akumulátory o napětí 120 V.

BMW ActiveHybrid 7 zvládne stovku do pěti sekund a rozjede se na obligátních 250 km/h. Oficiální představení evropské verze proběhne na autosalonu ve Frankfurtu. Na trhu se má hybridní sedmička objevit na začátku roku 2010.............

BMW ACTIVEHYBRID X6 TAKÉ OFICIÁLNĚ


BMW X6 je nyní nejvýkonnějším hybridem na světě. S přehledem.

O BMW X6 si můžete myslet, co chcete. Klidně můžete polemizovat nad jeho smysluplností, ale to byste mohli ostatně i u Porsche Carrera GT či Fabie 1.9 TDI Sportline. Prostě berme BMW X6 takové, jaké je.

Nyní dostalo hybridní pohon a tím se dá jeho existence náležitě obhájit. Jedná se totiž o nejvýkonnější hybridní osobní automobil na světě!

Hybridní pohon funguje podobně jako ten v Lexusu či Priusu. BMW ActiveHybrid X6 má velký spalovací motor a dva elektromotory (pro každou nápravu jeden). Dohromady umí celá soustava produkovat až 480 koní výkonu a 780 Nm točivého momentu. Jeden elektromotor má výkon 91 koní a točivý moment 260 Nm, druhý pak 86 koní a 280 Nm.

Velké SUV dosáhne stovky pod šest sekund, rozjede se prozatím na omezovačem hlídaných 210 km/h (to kvůli americkým předpisům, ale evropská verze pojede rychleji) a spotřebuje o 20 % méně paliva než BMW X6 xDrive50i se stejným osmiválcem. To je prima, protože tak aspoň dojedete do práce bez pěti zastávek na tankování.

Hybridní BMW X6 umí jezdit také jen na elektřinu, a to do rychlosti 60 km/h. Tím získává velkou výhodu nad Lexusem RX 450h, který umí jezdit na elektřinu jen do rychlosti 45 km/h. Ve městě tak nebude hybrid od BMW brzdit provoz. Na elektřinu ujede hybridní X6 vzdálenost 2,5 km.

Nezvyklé je, že BMW X6 používá sedmistupňový automat pro přenos výkonu, který může řidič ovládat sám. Sílu od elektromotorů přenáší převodovka ECVT, která pracuje ve dvou režimech. Buď v režimu pro pomalou jízdu umožňující vypínání benzínového motoru, nebo v rychlém režimu spolu s benzínovým motorem.

V nízkých rychlostech funguje BMW ActiveHybrid X6 tak, že vypíná motor a jede pouze na jeden elektromotor. Pokud chce řidič mohutnější akceleraci a vyšší rychlost, připojí se druhý elektromotor, který zároveň roztáčí motor spalovací. Každopádně popsat přesně funkci hybridního pohonu by vydalo na celou knihu. Takže jednom pro vaši představu...

Hybridní BMW X6 má samozřejmě vyspělý systém rekuperace energie při brždění a, podobně jako hybridy od Lexusu, umí brzdit jen pomocí generátoru, takže nezatěžujete brzdovou soustavu a vyrábíte elektřinu. BMW X6 umí jen pomocí generátoru vyvinout zpomalení 0,3 g, což stačí k pohodlnému a bezpečnému zastavení.

Na autosalonu ve Frankfurtu se dozvíme přesné specifikace pro evropský trh a také to, kdy se hybridní X6 začne prodávat. Pravděpodobně to bude na jaře roku 2010.