[E46 330xi + LPG] Moja Bavaria
Napísané: Sobota, 21. Februára 2015, 13:08
Zdravím všetkých, ktorí sa dostali sem k môjmu príbehu. Som tu už dosť dlho členom a našiel som tu kopu dobrých rád a inšpirácie, tak trošku prispejem aj ja :)
Po roku používania VW Golf IV 1.9 TDI 66kw som si povedal, že by to chcelo nejaké "ozajstné" auto :)
Pred kúpou som bol rozhodnutý, že to bude BMW E46 po facelifte, sedan, najideálnejšie 330i a jednoznačne manuál. Na farbe a ostatnej výbave mi veľmi nezáležalo, mne sa E46-ky všeobecne páčia. Samozrejme som bol (a stále som
) finančne obmedzený a tak som o novšom alebo drahšom aute ani neuvažoval.
Tak som teda tieto moje požiadavky predniesol pánovi, s ktorým ohľadom auta spolupracujeme a povedal "No skúsim". O týždeň na to som mal telefonát, že by mal pre mňa auto presne podľa mojich predstáv a dokonca aj niečo naviac.
Bola to krásna E46-ka, taká, akú som si vysníval. Bonusom bolo 4x4 a LPG oficiálne zapísané v techničáku, s ktorým som sa zo začiatku veľmi nestotožňoval, k tomu ale neskôr. Čerešničkou na torte bola čierna farba.
O niekoľko dní, keď sa mi podarilo dať dokopy peniažky, prišiel čas zoznámiť sa s Bavariou.
V skratke: 100%ná spokojnosť.
pár slov k LPG:
Keď som si aj pozeral na bazároch autá a videl som motorizáciu + LPG, prišlo mi to ako šporák na kolesách, kde si nejaký domáci kutil navaril trubky a buchol do kufra nejaký splyňovač len aby jazdil lacnejšie. Po osobnej skúsenosti nemám voči plynu žiadne výhrady, samozrejme sa aj mne páči jazdiť za menej keď sa dá. Na 40l nádrž (cca 25€) dokážem urobiť pri normálnej bežnej jazde okolo 340km. Nepočítam do toho počiatočné kilometre, kedy po naštartovaní ide auto na benzín, pokiaľ sa nezahreje na normálnu teplotu. Dostával som otázky, či je auto rovnako výkonné keď idem na plyne rovnako ako na benzíne. Po čase cítim, že maličký rozdiel tam predsa len je. Benzín samozrejme ťahá o niečo lepšie.
Zhrnul by som to tak, že tento motor + LPG je najlepšia možnosť, aká môže byť.
Nevýhoda: Papá mi o niečo viac oleja.
Niečo o tom, čím som si už prešiel:
Auto malo nabehané 280.000km, bolo od chalana z BA, Vrakuňa. Ak ho niekto spozná, rád si vypočujem názory :)
Nájazd nebol pre mňa pri kúpe veľmi dôležitý, veril som kvalite starých dobrých R6 atmosér. Keďže si plánujem auto nechať pokiaľ budem dýchať, prebehla mi hlavou myšlienka vymeniť niekedy v budúcnosti motor. Nebral som to nejako vážne, predsa len, je to dosť finančne náročné.
Nebudem rozpisovať, čo všetko k tomu viedlo, no už niekoľko týždňov si vysmiaty behám s druhým motorom. Verím svojmu mechanikovi, resp. známemu, ktorý to všetko riešil a podľa jeho slov mi teraz pod kapotou bije motor z UK verzie s 116.000 míľami (po prepočte 185.600km), takže mám dušu na mieste a s čistým svedomím sa môžem pustiť do vyšperkovania svojho tátoša :)
Asi ako každý, ani ja som sa nevyhol klasickým problémom, ktorými zvyknú trpieť E46-ky.
Prvý išiel "pod nôž" kardán, konktétne jeho uloženie. Pri rozbiehaní, či už pomalom alebo svižnejšom, bolo zozadu počuť zakaždým 5x tu-tu-tu-tu-tu. Pripomínalo mi to pípanie. Na cenu si nespomínam, myslím že okolo 150€, vyriešené.
Ďalší problém bolo osvetlenie ŠPZ - 50€, vyriešené
Výmena motora - spolu 1500€ (zahŕňa motor, hadice chladenia - tými to všetko začalo a robota)
Plány do budúcna:
- xenóny + angel eyes
- celkové ošetrenie laku (oškreté blatníky, "ďobance" od kamienkov...) a oprava preliačeniny na kufri
- M-packet
- vymeniť disky
- vyčistenie interiéru
Chudobný zoznam výbavy
Modellbezeichnung: 330XI
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EW51
E-Code: E46 (4FL)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M54 - 3,00l (170kW)
Antrieb: Allrad
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Black Sapphire Metallic (475)
Innenraum: Standardleder/naturbraun (N6NG)
Produktionsdatum: 25.04.2002
Werk: Regensburg
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S351A BMW LM Rad Sternspeiche 89
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S473A Armlehne vorne Armrest front
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A Bordcomputer On-board computer
S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment
S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard
S203A Allradantrieb 4-wheel drive
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S302A Alarmanlage Alarm system
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S441A Raucherpaket Smoker package
S464A Skisack Ski bag
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S855A Sprachversion italienisch Language version Italian
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation
S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S928A Reifensteuerung Tire control
Po roku používania VW Golf IV 1.9 TDI 66kw som si povedal, že by to chcelo nejaké "ozajstné" auto :)
Pred kúpou som bol rozhodnutý, že to bude BMW E46 po facelifte, sedan, najideálnejšie 330i a jednoznačne manuál. Na farbe a ostatnej výbave mi veľmi nezáležalo, mne sa E46-ky všeobecne páčia. Samozrejme som bol (a stále som

Tak som teda tieto moje požiadavky predniesol pánovi, s ktorým ohľadom auta spolupracujeme a povedal "No skúsim". O týždeň na to som mal telefonát, že by mal pre mňa auto presne podľa mojich predstáv a dokonca aj niečo naviac.
Bola to krásna E46-ka, taká, akú som si vysníval. Bonusom bolo 4x4 a LPG oficiálne zapísané v techničáku, s ktorým som sa zo začiatku veľmi nestotožňoval, k tomu ale neskôr. Čerešničkou na torte bola čierna farba.
O niekoľko dní, keď sa mi podarilo dať dokopy peniažky, prišiel čas zoznámiť sa s Bavariou.
V skratke: 100%ná spokojnosť.
pár slov k LPG:
Keď som si aj pozeral na bazároch autá a videl som motorizáciu + LPG, prišlo mi to ako šporák na kolesách, kde si nejaký domáci kutil navaril trubky a buchol do kufra nejaký splyňovač len aby jazdil lacnejšie. Po osobnej skúsenosti nemám voči plynu žiadne výhrady, samozrejme sa aj mne páči jazdiť za menej keď sa dá. Na 40l nádrž (cca 25€) dokážem urobiť pri normálnej bežnej jazde okolo 340km. Nepočítam do toho počiatočné kilometre, kedy po naštartovaní ide auto na benzín, pokiaľ sa nezahreje na normálnu teplotu. Dostával som otázky, či je auto rovnako výkonné keď idem na plyne rovnako ako na benzíne. Po čase cítim, že maličký rozdiel tam predsa len je. Benzín samozrejme ťahá o niečo lepšie.
Zhrnul by som to tak, že tento motor + LPG je najlepšia možnosť, aká môže byť.
Nevýhoda: Papá mi o niečo viac oleja.
Niečo o tom, čím som si už prešiel:
Auto malo nabehané 280.000km, bolo od chalana z BA, Vrakuňa. Ak ho niekto spozná, rád si vypočujem názory :)
Nájazd nebol pre mňa pri kúpe veľmi dôležitý, veril som kvalite starých dobrých R6 atmosér. Keďže si plánujem auto nechať pokiaľ budem dýchať, prebehla mi hlavou myšlienka vymeniť niekedy v budúcnosti motor. Nebral som to nejako vážne, predsa len, je to dosť finančne náročné.
Nebudem rozpisovať, čo všetko k tomu viedlo, no už niekoľko týždňov si vysmiaty behám s druhým motorom. Verím svojmu mechanikovi, resp. známemu, ktorý to všetko riešil a podľa jeho slov mi teraz pod kapotou bije motor z UK verzie s 116.000 míľami (po prepočte 185.600km), takže mám dušu na mieste a s čistým svedomím sa môžem pustiť do vyšperkovania svojho tátoša :)
Asi ako každý, ani ja som sa nevyhol klasickým problémom, ktorými zvyknú trpieť E46-ky.
Prvý išiel "pod nôž" kardán, konktétne jeho uloženie. Pri rozbiehaní, či už pomalom alebo svižnejšom, bolo zozadu počuť zakaždým 5x tu-tu-tu-tu-tu. Pripomínalo mi to pípanie. Na cenu si nespomínam, myslím že okolo 150€, vyriešené.
Ďalší problém bolo osvetlenie ŠPZ - 50€, vyriešené
Výmena motora - spolu 1500€ (zahŕňa motor, hadice chladenia - tými to všetko začalo a robota)
Plány do budúcna:
- xenóny + angel eyes
- celkové ošetrenie laku (oškreté blatníky, "ďobance" od kamienkov...) a oprava preliačeniny na kufri

- M-packet
- vymeniť disky
- vyčistenie interiéru
Chudobný zoznam výbavy

Modellbezeichnung: 330XI
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EW51
E-Code: E46 (4FL)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M54 - 3,00l (170kW)
Antrieb: Allrad
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Black Sapphire Metallic (475)
Innenraum: Standardleder/naturbraun (N6NG)
Produktionsdatum: 25.04.2002
Werk: Regensburg
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S351A BMW LM Rad Sternspeiche 89
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S473A Armlehne vorne Armrest front
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A Bordcomputer On-board computer
S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment
S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard
S203A Allradantrieb 4-wheel drive
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S302A Alarmanlage Alarm system
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S441A Raucherpaket Smoker package
S464A Skisack Ski bag
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S855A Sprachversion italienisch Language version Italian
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation
S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S928A Reifensteuerung Tire control