Strana 1 z 2

[E46 330xi + LPG] Moja Bavaria

Napísané: Sobota, 21. Februára 2015, 13:08
od BorisHNR
Zdravím všetkých, ktorí sa dostali sem k môjmu príbehu. Som tu už dosť dlho členom a našiel som tu kopu dobrých rád a inšpirácie, tak trošku prispejem aj ja :)


Po roku používania VW Golf IV 1.9 TDI 66kw som si povedal, že by to chcelo nejaké "ozajstné" auto :)
Pred kúpou som bol rozhodnutý, že to bude BMW E46 po facelifte, sedan, najideálnejšie 330i a jednoznačne manuál. Na farbe a ostatnej výbave mi veľmi nezáležalo, mne sa E46-ky všeobecne páčia. Samozrejme som bol (a stále som :D ) finančne obmedzený a tak som o novšom alebo drahšom aute ani neuvažoval.
Tak som teda tieto moje požiadavky predniesol pánovi, s ktorým ohľadom auta spolupracujeme a povedal "No skúsim". O týždeň na to som mal telefonát, že by mal pre mňa auto presne podľa mojich predstáv a dokonca aj niečo naviac.
Bola to krásna E46-ka, taká, akú som si vysníval. Bonusom bolo 4x4 a LPG oficiálne zapísané v techničáku, s ktorým som sa zo začiatku veľmi nestotožňoval, k tomu ale neskôr. Čerešničkou na torte bola čierna farba.
O niekoľko dní, keď sa mi podarilo dať dokopy peniažky, prišiel čas zoznámiť sa s Bavariou.

V skratke: 100%ná spokojnosť.

pár slov k LPG:
Keď som si aj pozeral na bazároch autá a videl som motorizáciu + LPG, prišlo mi to ako šporák na kolesách, kde si nejaký domáci kutil navaril trubky a buchol do kufra nejaký splyňovač len aby jazdil lacnejšie. Po osobnej skúsenosti nemám voči plynu žiadne výhrady, samozrejme sa aj mne páči jazdiť za menej keď sa dá. Na 40l nádrž (cca 25€) dokážem urobiť pri normálnej bežnej jazde okolo 340km. Nepočítam do toho počiatočné kilometre, kedy po naštartovaní ide auto na benzín, pokiaľ sa nezahreje na normálnu teplotu. Dostával som otázky, či je auto rovnako výkonné keď idem na plyne rovnako ako na benzíne. Po čase cítim, že maličký rozdiel tam predsa len je. Benzín samozrejme ťahá o niečo lepšie.
Zhrnul by som to tak, že tento motor + LPG je najlepšia možnosť, aká môže byť.
Nevýhoda: Papá mi o niečo viac oleja.


Niečo o tom, čím som si už prešiel:

Auto malo nabehané 280.000km, bolo od chalana z BA, Vrakuňa. Ak ho niekto spozná, rád si vypočujem názory :)
Nájazd nebol pre mňa pri kúpe veľmi dôležitý, veril som kvalite starých dobrých R6 atmosér. Keďže si plánujem auto nechať pokiaľ budem dýchať, prebehla mi hlavou myšlienka vymeniť niekedy v budúcnosti motor. Nebral som to nejako vážne, predsa len, je to dosť finančne náročné.
Nebudem rozpisovať, čo všetko k tomu viedlo, no už niekoľko týždňov si vysmiaty behám s druhým motorom. Verím svojmu mechanikovi, resp. známemu, ktorý to všetko riešil a podľa jeho slov mi teraz pod kapotou bije motor z UK verzie s 116.000 míľami (po prepočte 185.600km), takže mám dušu na mieste a s čistým svedomím sa môžem pustiť do vyšperkovania svojho tátoša :)

Asi ako každý, ani ja som sa nevyhol klasickým problémom, ktorými zvyknú trpieť E46-ky.
Prvý išiel "pod nôž" kardán, konktétne jeho uloženie. Pri rozbiehaní, či už pomalom alebo svižnejšom, bolo zozadu počuť zakaždým 5x tu-tu-tu-tu-tu. Pripomínalo mi to pípanie. Na cenu si nespomínam, myslím že okolo 150€, vyriešené.

Ďalší problém bolo osvetlenie ŠPZ - 50€, vyriešené

Výmena motora - spolu 1500€ (zahŕňa motor, hadice chladenia - tými to všetko začalo a robota)

Plány do budúcna:
- xenóny + angel eyes
- celkové ošetrenie laku (oškreté blatníky, "ďobance" od kamienkov...) a oprava preliačeniny na kufri :(
- M-packet
- vymeniť disky
- vyčistenie interiéru

Chudobný zoznam výbavy :(

Modellbezeichnung: 330XI
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EW51
E-Code: E46 (4FL)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M54 - 3,00l (170kW)
Antrieb: Allrad
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Black Sapphire Metallic (475)
Innenraum: Standardleder/naturbraun (N6NG)
Produktionsdatum: 25.04.2002
Werk: Regensburg

S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S351A BMW LM Rad Sternspeiche 89
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S473A Armlehne vorne Armrest front
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A Bordcomputer On-board computer
S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment
S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard
S203A Allradantrieb 4-wheel drive
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S302A Alarmanlage Alarm system
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S441A Raucherpaket Smoker package
S464A Skisack Ski bag
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S855A Sprachversion italienisch Language version Italian
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation
S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S928A Reifensteuerung Tire control

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Sobota, 21. Februára 2015, 16:16
od runder
chcelo by to fotky určite :thumbup: s tou výmenou motora si ma dostal :mrgreen:

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Nedeľa, 22. Februára 2015, 17:22
od nuberian
Začína to pekne. Aj mňa prekvapil ten motor. Pridaj fotky...Nech sa darí :thumbup:

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Utorok, 24. Februára 2015, 22:39
od BorisHNR
Pridávam foto

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Streda, 25. Februára 2015, 08:06
od eld
to auto ma rozlicne kolesa? :D

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Streda, 25. Februára 2015, 09:20
od BorisHNR
eld napísal:
to auto ma rozlicne kolesa? :D


Áno, dobrý postreh :thumbup: Takto som ho dostal. Uznávam, vyzerá to kolotočársky, ale zatiaľ nemám prostriedky :(
Najradšej by som tam videl styling 135 :)

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Streda, 25. Februára 2015, 10:02
od lawbreaker
gratulujem, začína to dobre :thumbup:
vitaj medzi šporákmi :D
inak tá výmena motora ma celkom zaujala...skús detailnejšie rozpísať čo ťa k tomu viedlo

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Streda, 25. Februára 2015, 18:18
od BorisHNR
Výmena motora


Bola polovica decembra, keď som mal zrazu veľmi naponáhlo. Po nasadnutí do auta som asi po 200m vyšiel na diaľnicu a dával mu do 5.500rpm. Nikdy som autu za studena nenakladal, no tentokrát to bol akútny prípad. Nohu na plyne som držal s tým, že nech sa len nič neposerie.
Samozrejme, že sa posralo...

Tlaky nevydržali hadice chladenia a tesnenie pod hlavou valcov, spolu s tým podvihnuté hlavové šróby. Do pôvodných dier sa robila vložka kvôli vytrhnutému závitu + zabrúsenie hlavy.
Keď bolo všetko urobené, nasledoval test, ktorý skončil neúspešne. Vo vyšších otáčkach povolil samotný blok motora, "vďaka" zväčseným dieram. Takže celý motor v p...
Mal som dve možnosti: buď sa to skúsi nejako predať , alebo tam pôjde druhý motor.
A keďže ja som si na radosť z jazdy s týmto autom veľmi rýchlo zvykol, nechcel som sa ho vzdať a tak sa v pomerne krátkom čase podarilo zohnať motor v slušnom stave.
Takže som veľmi predčasne dostal čo som chcel, vďaka čomu teraz jedávam tresku s dvoma rožkami :D

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Štvrtok, 26. Februára 2015, 14:13
od thomaso
Nazdar!

ako povolil ten blok? praskol niekde a zacalo tlakovat vodu? Co je teraz s tym motorom? :)

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Piatok, 27. Februára 2015, 16:29
od BorisHNR
thomaso napísal:
Nazdar!

ako povolil ten blok? praskol niekde a zacalo tlakovat vodu? Co je teraz s tym motorom? :)




keďže sa do bloku robili väčšie diery, aby sa tam dali nanovo dať šróby, predstavujem si to tak (keďže som pri oprave osobne nebol), že v jednom mieste už mohol byť blok oslabený alebo príliš tenký. A ako dostal väčšie tlaky, tak povolil.
O vode neviem nič.

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Piatok, 27. Februára 2015, 18:13
od Junior
pekný "sporák" :mrgreen:
Ja vravievam, že benzín patri do kosačky, plyn do sporáka a nafta do auta :mrgreen: Ale nič to nemení na tom, že budeš mať s auta zachvíľku cukrík :thumbup: V interiéri by som asi vymenil dekor lišty, tá strieborná mi nejako nepasuje ku sedačkám #-o Také svetlé drevečko by tam pasovalo.
A píšeš vyššie o styling 135 - vcelku dobrá ponuka v inzercii: predaj-disky-bmw/predaj-vymena-styling-135-t99814.html

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2015, 16:51
od BorisHNR
update po dlhšej dobe

Za ten čas čo som tu nebol máme za sebou pár úprav /opráv.

stierače Bosch AeroTwin
výmena oleja (7l) - 5W30 namiesto 5W40
Nečakaná výmena čelného skla, čo bol trošku škrt cez rozpočet
Bol som na diagnostike, kde sa nič vážne nezistilo,čo som samozrejme rád :)
okrem hučiacej sahary (odišla RJ) a bude treba ešte vymeniť tlakový spínač klimatizácie.
Elektróny budú onedlho konečne všetky 4 rovnaké, jeden predný disk bolo treba trošičku narovnať.

V štádiu riešenia sú xenóny, ktoré určite oživia predok auta.

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Piatok, 22. Mája 2015, 19:19
od Dr.Užer
Pekne :D

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Piatok, 22. Mája 2015, 20:23
od banned
Sorry, ale co to bolo za uber mechanika, ze chcel VLOZKOVAT ZAVITY V BLOKU MOTORA, KTORE DRZIA HLAVU??? No, ze napis, kde to robili v NR, som velmi zvedavy...

Re: [E46 330xi + LPG] Moja "Bavaria"

Napísané: Štvrtok, 28. Mája 2015, 13:46
od BorisHNR
banned napísal:
Sorry, ale co to bolo za uber mechanika, ze chcel VLOZKOVAT ZAVITY V BLOKU MOTORA, KTORE DRZIA HLAVU??? No, ze napis, kde to robili v NR, som velmi zvedavy...



Nebolo to v žiadnom servise, iba u chalana, čo robí bavoráky. Nebol som pri tom a osobne ho nepoznám.
Keď som počul, že je prasknutý blok, tak som bol s motorom rozlúčený.
Bola to len asi taká posledná nádej, ktorá by podľa môjho laického názoru aj tak dlho nevydržala.
Neviem, dal sa v takomto prípade zachrániť pôvodný motor?