Zdravím vás klubáci . Po vyše roku vlastníctva mojej e39ky som sa po prečítaní pár príbehov na klube rozhodol prispieť aj svojou troškou skúseností a zážitkov . Asi sa trocha rozpíšem tak sa nehnevajte

.
Takže moje prvé vlastné-nevlastné auto bolo Daewoo Nubira , od novoty v rodine , najprv ho mal dedo potom ho prevzala mama a nakoniec skončilo u mňa pri cca 88 tis. km na počítadle . Čo vám poviem hrozné auto už pri tých kilometroch vyzeralo dosť biedne , no dosť veľké zásluhy mali na jeho stave moji rodičia . Mal som ho cca rok , ale musím uznať , že mám s ním veľa zážitkov . Dedo Daewoo nahradil Fordom Fusionom tiež nové , dedo si na tom zakladal . Mal ho cca 7 rokov a potom sa rozhodol , že to chce zase niečo nové tak sme vybrali Citroen C4 . Prosím výber auta neodsudzujte . Daewoo išlo preč a Ford bol môj aj keď neoficiálne .
Ford Fusion s motorom 1.4 Duratec 80 koni , šikovné auto priestranné , dobrý podvozok aj riadenie ,motor pre mňa osobne slabý , ale všeobecne postačujúci a spotreba relatívne vyššia rátam tak 7-8 litrov . No Ford nebolo auto , ktoré by som naozaj chcel asi preto , lebo som ho dostal . Tak som začal vymýšľať a vymyslel som Alfu 159 sw s 1.9 jtd 110 kw . Ford išiel ako protihodnota plus doplatok .
Alfa, to bol zas iný svet . Celkom rýchla , úspornejšia ako Ford a ach ten dizajn to Taliani vážne vedia . Nechcem auto ako celok hodnotiť , pretože som bol sprostý ba až jeb...ý a kúpil som ju v zlom stave , alebo inak povedané bol som mladý a neskúsený , nadšenie porazilo rozum v skratke . Alfa išla po pol roku preč , ak chcete vedieť viac tak sa pýtajte

. Nový výber auta , pozeral som po Mondeu ST 220 . Nakoľko bol v tom čase napredaj na SVK iba jeden a tiež v nie dobrom stave ako som si zistil a Fico daň zabila možnosť kúpiť niečo z CZ . Kritéria boli asi takéto výkon okolo 200 koní , väčšie auto , ktoré by bolo na športovejšiu jazdu , dizajn , skorej benzín ,rozpočet 5500e atď. Mondeo bolo mimo , audiny, ktoré som si mohol dovoliť sa mi nepáčili a tak som sa zameral na Bmw .
E39 sa mi páčila omnoho viac ako E46 a aj ten priestor rozhodol . Tak som hľadal a našiel som pomerne rýchlo . Inzerát znel BMW 525 i so 155 tis . ročník 2003 Kupované na Svk , po prvom majiteľovi , výbava taký podpriemer ale xenóny a aut. klíma mi stačili ako argument . Bolo v ponuke 2 dni , a bál som sa ,že inzerát dá sem a myslím , že tu by sa rýchlo predalo . Tak som neváhal a volal . Pánko znel seriózne a tak sme sa dohodli , že ho na 90% zoberiem . Tak som si z Pezinka spravil výlet do Vranova nad Topľou . Majiteľ ma vyzdvihol na vlakovej stanici pozrel som auto , spovedal ho . Bol som milo prekvapený , že ma pozval do domu na kávu ,tam sme hodili reč a potom už len Polícia a Banka a šlo sa domov . Btw bolo vidieť , že sa mu darilo a bol prvý majiteľ

.
Nedostatky : škrkance na nárazníkoch , hrdza na pravom spojení nárazníka a podbehu a ešte na spolujazdcových dverách , výmena tyčiek stabilizátora a dôkladné pretepovanie interiéru .
Výhody : pôvod a dve sady orig. diskov , jedny zimné 16 s novými pneu. a krásne letné 18 ( pár škrkancov ale bolo ) .
Spravené , vymenené : menil som spomínané tyčky olej a filtre . Komplet vytepované , no moc to nepomohlo . Na leto som kúpil nové pneu Nokian Z line 235/40 r 18 tuším . odstránenie hrdze , prelakovaná kapota . Kedže som chodieval jazdiť s kamarátom na Pezinskú Babu on na Motorke , tak sa mi nezdali náklony a plávanie pri vyšších rýchlostiach . Išiel som na test tlmičov a bŕzd , výsledok predné tlmiče amen a ručná brzda tiež mala pred smrťou . Nové tlmiče Sachs , uloženia Lem.......

a rovno nové silenty powerflex do predných ramien plus tyčky riadenia TRW . Teraz nedávno oprava ručnej- nové pakne , výmena brzdovky ATE racing plus výmena tesnenia pod hlavou ventilov , alebo také niečo .
Do budúcnosti : interiér treba vymeniť ani po funkčnej ani estetickej stránke to nieje ono . Najskôr tam pôjde sportsitze v šedotmavej alcantare z Poľska , M-volant , M- predný nárazník , nejaký motív v štýle Alpina na kasňu ,možno tapacíre . Repas zadnej nápravy . Športový vzduchový filter JR . Všetko bude samozrejme záležať od peňaženky . S mojím Báwom som spokojný , no vždy je čo vylepšovať , hlavne som vďačný , že ma nikde nenechalo zvládli sme aj krízovky a keď človek trocha vie a chce tak si v ňom jazdu vychutná . Osobne by som prijal vyšší výkon , aj som rozmýšlal na čipom od MMracing , ale asi sa to nevyplatí (nechám na diskusiu )a meniť za iné už pri tých investovaných peniazoch nechcem . Ďalšie vozítko by som chcel za 3 , 4 roky Leon Cupru , no je to veľa času aj okolnosti tak nebudem predbiehať .
Toto bol skrátený príbeh no aj tak dosť dlhý , prajem príjemné čítanie . Zdar
P.s - fotky postupne pridám aj ďalšie info keď bude záujem .
P.s 2 - tu je vin kód WBADT31000GN80170 , keď môžte tak sem prosím vás vložte výbavu ja to neviem . Ďakujem
Doplnené foto interiéru.
3.3.2016 - Z úprav, ktoré som tu spomínal nakoniec ostalo len pri rečiach, aj keď mám svoje auto rád je mi ľúto do neho pchať ďalšie peniaze ,predsa len je to 13ročný kúsok.Momentálne som v štádiu pochybnosti, či auto predať alebo ešte niečo preinvestovať s tým, že si ho nechám aspoň 2 roky a to už bude podľa mňa nepredajné.
Preto ho postupne dávam do pozornosti pre možného kupca zatiaľ iba takto v príbehu.
Takže čo sa zmenilo za ten čas auto má cca 172 tis KM,jemne do mňa nacúval jeden pánko na Touaregu asi mal na tom málo kamier a senzorov, takže výsledok toho je veľmi jemne načochraná pravá strana, keď bude záujem pošlem foto. Inak v pôvodnom stave ako som uvádzal tu.
Nedostatky - Ja osobne by som vymenil predný narazník a podblatníky, interiér by bolo buď veľmi, veľmi dôkladne vytepovať alebo vymeniť, chýbajúce pixely na informačnom displeji v prístrojovke.
Väčšina informácií je v príbehu poprípade napíšte správu.Cenu dám len tak z voleja
4799. Dohoda možná