[E61 530xd] (2006) -ROBi-
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 14:05
Sice jsem to sem chtěl dát ještě za pár dní, až bude čas na pořádný fotky atd., ale napsalo mi tolik klubáků SZ a další psali různě po foru, že to sem tedy nahodím už dneska. Auto jsem si pořídil před pár dny, protože jsem měl v hlavě nějaký zatemnění a říkal jsem si, že E90 půjde už brzy pryč. Prostě jsem to cítil v kostech a světe div se, další den ráno sms, že by byl zájem se na E90 dojet podívat. Tak jsem si říkal, že to tak bude a auto opravdu odjelo.
Co se týče toho nového, tak se jedná o model E61 530d Xdrive. Nejdříve jsem měl velkou nedůvěru, protože dost lidí mě od toho odrazovalo, ale říkal jsem si, že kolem sebe mám lidi, kterým to slouží dobře a tak jsem do toho hupsnul taky. Obrovské díky patří Horysovi, který auto lustroval snad tři hodiny a až jsem se divil, co se všechno dá zjistit. Nějakou malou investici auto potřebuje, ale o tom až dále.
Jedná se o druhou polovinu roku 2006, takže je to sice předfaceliftový model, ale již se startováním tlačítkem a co jsem pochytil, tak by v autě měla být nějaká vylepšená automatická převodovka oproti předchozím rokům výroby. Až se s autem sžiju, tak poreferuju asi víc, ale momentálně na mne auto působí jako obrovský kolos - je cítit váha, ale přitom motor s autem cvičí víc, než jsem původně čekal. Stačí přišlápnout a fakt to jede pěkně. Motor je už faceliftová verze, tedy 170kW. Spotřebu zatím nevím, momentálně tam svítí 16,7 l/100 km
Než jsem se opřel opravdu do nákupu, tak jsem si vytyčil, že bych rád E61, alespoň 525d v kůži s výhřevem a nechtěl jsem ten odporný základní volant. Nájezd jsem chtěl max. 220 000 km - buďme realisti. Jinak jsem šel spíše po stavu, než po výbavě, ale tohle auto je o míle dál tomu, co jsem si představoval. Určitě tam je toho o dost víc, ale ty hlavní prvky, co mě zatím zaujaly: exteriérově 18" OEM kola, natáčecí xenony, elektricky sklápěcí zrcátka, PDC vepředu i vzadu, lightpaket, vzadu nivo (ale to bylo tuším v základu všech E61). Uvnitř je to podstatně zajímavější: příplatkový multifunkční volant, který je elektricky seřiditelný, tempomat, bluetooth propojení s telefonem (už jsem spároval a fakt moc pěkná vychytávka), velký iDrive, komfortní lamací sedačky s pamětí na obou stranách s možností nastavení snad všeho možnýho i nemožnýho, jsou vyhřívané a i větrané, DTC, výsuvná loketka, pod loketkou příprava na telefon, v tapecech osvětlení klik otevírání, 3x 12V zásuvka, ovládání otevírání kufru od řidiče, dešťový senzor, samozatmavovací venkovní zpětná zrcátka i středové vnitřní. Obrovskou radost mi udělalo nezávislý topení - to musím hned teď někdy vyzkoušet :) a parádní věc je i panoramatická střecha. Určitě toho bude víc, ale tohle je zatím takový výčet, co jsem si za tu chvíli všiml.
Auto má najeto 190 000 km a podle diagnostiky a podle VIN se ověřovalo co se dalo, tak snad to sedí. Projeli se všechny jednotky v autě, včetně klíčů a všude stav odpovídá, opotřebení interiéru je také odpovídající. Ročně to doposud teda najelo nějakých 23 000 km, což by teoreticky mohlo být reálný. K autu jsou dva klíče (mýdýlka) a veškerá palubní literatura. Co se týče stavu, tak vše funguje jak má, i když několik chybek se najde. Ale jsou to vesměs drobnosti, které vyřeším během prvotního servisu po vánocích. Jde o nesvítící otáčkoměr, jedno nesvítící AE, KO čidlo hladiny oleje, potom by to chtělo preventivně vyměnit svíčky a samozřejmě oleje a filtry. Přemýšlím, jestli rovnou udělat i výměnu oleje v automatu, nebo ne. U coupe jsem ho dělal při 200 000 km. Z kosmetických věcí to bude chtít lak zadního nárazníku, protože pravým rožkem se trefil při couvání asi nějaký sloupek, protože tam je nárazník odraný. Jinak je auto nebourané - sundavali jsme kvůli tomu vzadu v kufru i tapece a Horys si dal opravdu záležet i všude jinde. Prvotní servis (vyjma oleje v automatu) vidím na nějakých 10 000 Kč, což je podle mě velice příznivá částka. Na autě jsou zánovní desky, kotouče jsou tak v 1/3 životnosti, podvozek tuhý, bez vůlí, bez pazvuků, podle diagnosticky má turbo ideální hodnoty, takže pokud se to nevysype, tak to vypadá zatím dobře.
Fotky jsem cvakl jen mobilem, pro představu. Pak vemu zrcadlovku a nafotím nějaký lepší, ale věřím tomu, že pro spoustu lidí to bude obyčejná nehezká E61, která je ještě ke všemu zaprášená :)



Jinak tady na té fotce pěkně vyniká barva:

Co se týče toho nového, tak se jedná o model E61 530d Xdrive. Nejdříve jsem měl velkou nedůvěru, protože dost lidí mě od toho odrazovalo, ale říkal jsem si, že kolem sebe mám lidi, kterým to slouží dobře a tak jsem do toho hupsnul taky. Obrovské díky patří Horysovi, který auto lustroval snad tři hodiny a až jsem se divil, co se všechno dá zjistit. Nějakou malou investici auto potřebuje, ale o tom až dále.
Jedná se o druhou polovinu roku 2006, takže je to sice předfaceliftový model, ale již se startováním tlačítkem a co jsem pochytil, tak by v autě měla být nějaká vylepšená automatická převodovka oproti předchozím rokům výroby. Až se s autem sžiju, tak poreferuju asi víc, ale momentálně na mne auto působí jako obrovský kolos - je cítit váha, ale přitom motor s autem cvičí víc, než jsem původně čekal. Stačí přišlápnout a fakt to jede pěkně. Motor je už faceliftová verze, tedy 170kW. Spotřebu zatím nevím, momentálně tam svítí 16,7 l/100 km

Než jsem se opřel opravdu do nákupu, tak jsem si vytyčil, že bych rád E61, alespoň 525d v kůži s výhřevem a nechtěl jsem ten odporný základní volant. Nájezd jsem chtěl max. 220 000 km - buďme realisti. Jinak jsem šel spíše po stavu, než po výbavě, ale tohle auto je o míle dál tomu, co jsem si představoval. Určitě tam je toho o dost víc, ale ty hlavní prvky, co mě zatím zaujaly: exteriérově 18" OEM kola, natáčecí xenony, elektricky sklápěcí zrcátka, PDC vepředu i vzadu, lightpaket, vzadu nivo (ale to bylo tuším v základu všech E61). Uvnitř je to podstatně zajímavější: příplatkový multifunkční volant, který je elektricky seřiditelný, tempomat, bluetooth propojení s telefonem (už jsem spároval a fakt moc pěkná vychytávka), velký iDrive, komfortní lamací sedačky s pamětí na obou stranách s možností nastavení snad všeho možnýho i nemožnýho, jsou vyhřívané a i větrané, DTC, výsuvná loketka, pod loketkou příprava na telefon, v tapecech osvětlení klik otevírání, 3x 12V zásuvka, ovládání otevírání kufru od řidiče, dešťový senzor, samozatmavovací venkovní zpětná zrcátka i středové vnitřní. Obrovskou radost mi udělalo nezávislý topení - to musím hned teď někdy vyzkoušet :) a parádní věc je i panoramatická střecha. Určitě toho bude víc, ale tohle je zatím takový výčet, co jsem si za tu chvíli všiml.
Auto má najeto 190 000 km a podle diagnostiky a podle VIN se ověřovalo co se dalo, tak snad to sedí. Projeli se všechny jednotky v autě, včetně klíčů a všude stav odpovídá, opotřebení interiéru je také odpovídající. Ročně to doposud teda najelo nějakých 23 000 km, což by teoreticky mohlo být reálný. K autu jsou dva klíče (mýdýlka) a veškerá palubní literatura. Co se týče stavu, tak vše funguje jak má, i když několik chybek se najde. Ale jsou to vesměs drobnosti, které vyřeším během prvotního servisu po vánocích. Jde o nesvítící otáčkoměr, jedno nesvítící AE, KO čidlo hladiny oleje, potom by to chtělo preventivně vyměnit svíčky a samozřejmě oleje a filtry. Přemýšlím, jestli rovnou udělat i výměnu oleje v automatu, nebo ne. U coupe jsem ho dělal při 200 000 km. Z kosmetických věcí to bude chtít lak zadního nárazníku, protože pravým rožkem se trefil při couvání asi nějaký sloupek, protože tam je nárazník odraný. Jinak je auto nebourané - sundavali jsme kvůli tomu vzadu v kufru i tapece a Horys si dal opravdu záležet i všude jinde. Prvotní servis (vyjma oleje v automatu) vidím na nějakých 10 000 Kč, což je podle mě velice příznivá částka. Na autě jsou zánovní desky, kotouče jsou tak v 1/3 životnosti, podvozek tuhý, bez vůlí, bez pazvuků, podle diagnosticky má turbo ideální hodnoty, takže pokud se to nevysype, tak to vypadá zatím dobře.
Fotky jsem cvakl jen mobilem, pro představu. Pak vemu zrcadlovku a nafotím nějaký lepší, ale věřím tomu, že pro spoustu lidí to bude obyčejná nehezká E61, která je ještě ke všemu zaprášená :)









Jinak tady na té fotce pěkně vyniká barva:
