[E46 320iT +E60 523i] Cervena je dobra, ale siva tiez nie je zla (plus non BMW foto)
Napísané: Streda, 3. Decembra 2014, 14:43
Ahojte,
Kedze som tu uz nejaky ten piatok zaregistrovany, a sem tam sledujem aj pribehy, patrilo by sa konecne prispiet.
Moja cesta k BMW zacala, ked prisla domov jedna dost znicena e46-ka 328Ci, automat. Podla toho, ze sa museli dat dokopy ramena, nejake silentbloky a pozvarat tri disky, aby aspon jazdila, to vyzeralo tak, ze sa byvaly majitel snazil ucit driftovat. A velmi mu to neslo.
Auto som nejaky rok pouzival ja na cesty po Ba a podla potreby, a bolo to celkom navykove...hlavne ten zvuk a tah motora pri kick-downe. Potom si auto vzal na nejaky cas otec.
Nakoniec sa dostalo az bratovi, ked isiel otec do X3 35d (koli polovackam
), kde odisla prevodovka a zacalo si pytat vela servisu, ktory otec odmietol platit. Takze islo z domu, ale meni sa prevodovka a dava si ho jeden mechanik do poriadku.
Presiel som si roznymi autami, od Mitsubishi Lancer (paradny podvozok), Citroen C2, Audi TT, spominana 328ma po Daihatsu Feroza a Toyota Rav 4. vsetko to boli auta, ktore neboli moje, no kratsi, ci dlhsi cas som ich mal k dispozicii.
Az prisiel cas si zadovazit svoje a nezneuzivat rodicov. Povodne to malo byt nieco mensie, typu C2 VTS, Fiesta ST, Clio Sport a podobne, potom kabrio, ale kedze by to bolo na ukor motorky, prisla volba na nieco praktickejsie a teda e46 coupe. Nasla sa krasna cervena 328ma, do ktorej som sa zalubil na prvy pohlad. Dost blbe, kedze to bolo prve auto, co som bol pozriet a vseobecne prve, co som kedy isiel kupit. Takze ziadne komplexne preverenie. Ale slovo dalo slovo a islo sa na nej domov. Toto bolo pred styrmi rokmi.
Za ten cas sa vymenili litre oleja, kopy filtrov, tekutiny a podobny spotrebak, tesenenie Vanosu, predne brzdy (dierovane Zimmermany), dorobil sa multifuncny volant, ktory som dal nanovo obsit a zhrubnut (DTomik), skivak, ktory som nakoniec nikdy nepouzil a podobne veci. Pred rokom sme menili komplet silenty, dalsie podvozkove diely a dorazy tlmicov, ale kedze travim 90% casu po Ba, tak uz by to bolo pomaly treba robit znova, spolu s tlmicmi...
Ale kedze casy sa menia, tak nam zacalo byt kupecko tesne, hlavne z dovodu, ze sa zacali zadne sedadla pouzivat pravidelne, zenu prestalo bavit cakat na mna, kym vystupim aby mohla aj ona, a mna prestalo bavit hrat tetris, pri nakladani juniora v sedacke, dozadu. Takze volba padla na kombik. Hladal som nieco novsie, napr. e91, benzin, sestvalec, sportove sedadla, tempomat, aspon ako-tak zdokladovana historia a nieco navyse.
Kedze najst taketo auto nebolo jednoduche, sem tam som znizil hladany rocnik a cuduj sa svete. Nasla sa e46, najmensi benzinovy sestvalec, dovezena z Nemecka, ale v peknej vybave. Sice je to vyhovorka, ale na blbnutie mam motorku, takze ten motor vazne staci, aj ked je to vykonovy krok spat:).



Medzitym, po dlhom odhodlavani sa a s tazkou dusou sme sa rozhodli a dali kupecko na predaj...Stale je moznost, ze sa nepreda a budeme si ho musiet nechat a zakonzervovat. Mozno ho s hrdostou odovzdam synovi k osemnastke a v dobe, ked bude vsade vladnut downsizing a 0,8l turbomotory, sa prevezie v poriadnom aute.
predaj-auta-bmw/e46-328ci-t97329.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktualne auto...
e46 320iT
Motor: M54 - 2,20l (125kW)
Farba: Imolarot 2
Datum vyroby: 28.6.2004
Pri kupe malo nieco cez 181 000 km
Nieco z vybavy
Bixenony
Svetelny a dazdovy senzor
M-packet vonkajsi, aj vnutorny
Vyhrievane sedadla
3 pedale...a tym to asi aj hasne
A svihadla v zadu...trochu zamrzelo, ale mozno, ked nebude co robit, sa nahodi elektrika...


Lepsie fotky pribudnu neskor, ked sa mi ho podari nafotit po umyti...
Asi dva tyzdne po kupe sa robil zakladny servis, a to konkretne:
Olej a olejovy filter
Vzduchovy filter
Palivovy filter
Kabinovy filter
Sviecky
Tesnenie veka ventilov (slzilo)
Predne brzdove kotuce - daval som dierovane Zimmermany, ako na kupecku
Brzdove platnicky
Senzor ABS, ktory mi odisiel na ceste domov, hned po kupe
Potom sa robil servis klimy, vymenit olej v kompresore aj chladivo, plus dezinfekcia (zaroven to iste aj na kupecku)
Menil som predny znak a hlavicu radiacej paky.
Podvozok je zatial ok, uvidime ako dlho vydrzi na bratislavskom tankodrome. Ale predpokladam, ze na jar sa bude robit mozno aj generalka.
Bude treba osetrit trocha hrdze na poslednom stlpiku.
Sem tam vypadava soferov reprak. Dufam, ze je problem v repraki samotnom a nie v kabelazi...
Precalunit volant podobne ako na kupecku a to na bokoch s perforovanou kozou
Odzmolkovat alcantaru na vodicovej sedacke.
A kedze zacina zima, tak sa robila zimna priprava, cize kompletne umytie, dekontaminacia laku a dve vrstvy carnaubskeho vosku. Plus impregnacia alcantary. Nech zimu prejdeme bez ujmy.
Edit: Stylistika a gramatika
Kedze som tu uz nejaky ten piatok zaregistrovany, a sem tam sledujem aj pribehy, patrilo by sa konecne prispiet.
Moja cesta k BMW zacala, ked prisla domov jedna dost znicena e46-ka 328Ci, automat. Podla toho, ze sa museli dat dokopy ramena, nejake silentbloky a pozvarat tri disky, aby aspon jazdila, to vyzeralo tak, ze sa byvaly majitel snazil ucit driftovat. A velmi mu to neslo.
Auto som nejaky rok pouzival ja na cesty po Ba a podla potreby, a bolo to celkom navykove...hlavne ten zvuk a tah motora pri kick-downe. Potom si auto vzal na nejaky cas otec.
Nakoniec sa dostalo az bratovi, ked isiel otec do X3 35d (koli polovackam

Presiel som si roznymi autami, od Mitsubishi Lancer (paradny podvozok), Citroen C2, Audi TT, spominana 328ma po Daihatsu Feroza a Toyota Rav 4. vsetko to boli auta, ktore neboli moje, no kratsi, ci dlhsi cas som ich mal k dispozicii.
Az prisiel cas si zadovazit svoje a nezneuzivat rodicov. Povodne to malo byt nieco mensie, typu C2 VTS, Fiesta ST, Clio Sport a podobne, potom kabrio, ale kedze by to bolo na ukor motorky, prisla volba na nieco praktickejsie a teda e46 coupe. Nasla sa krasna cervena 328ma, do ktorej som sa zalubil na prvy pohlad. Dost blbe, kedze to bolo prve auto, co som bol pozriet a vseobecne prve, co som kedy isiel kupit. Takze ziadne komplexne preverenie. Ale slovo dalo slovo a islo sa na nej domov. Toto bolo pred styrmi rokmi.
Za ten cas sa vymenili litre oleja, kopy filtrov, tekutiny a podobny spotrebak, tesenenie Vanosu, predne brzdy (dierovane Zimmermany), dorobil sa multifuncny volant, ktory som dal nanovo obsit a zhrubnut (DTomik), skivak, ktory som nakoniec nikdy nepouzil a podobne veci. Pred rokom sme menili komplet silenty, dalsie podvozkove diely a dorazy tlmicov, ale kedze travim 90% casu po Ba, tak uz by to bolo pomaly treba robit znova, spolu s tlmicmi...
Ale kedze casy sa menia, tak nam zacalo byt kupecko tesne, hlavne z dovodu, ze sa zacali zadne sedadla pouzivat pravidelne, zenu prestalo bavit cakat na mna, kym vystupim aby mohla aj ona, a mna prestalo bavit hrat tetris, pri nakladani juniora v sedacke, dozadu. Takze volba padla na kombik. Hladal som nieco novsie, napr. e91, benzin, sestvalec, sportove sedadla, tempomat, aspon ako-tak zdokladovana historia a nieco navyse.
Kedze najst taketo auto nebolo jednoduche, sem tam som znizil hladany rocnik a cuduj sa svete. Nasla sa e46, najmensi benzinovy sestvalec, dovezena z Nemecka, ale v peknej vybave. Sice je to vyhovorka, ale na blbnutie mam motorku, takze ten motor vazne staci, aj ked je to vykonovy krok spat:).



Medzitym, po dlhom odhodlavani sa a s tazkou dusou sme sa rozhodli a dali kupecko na predaj...Stale je moznost, ze sa nepreda a budeme si ho musiet nechat a zakonzervovat. Mozno ho s hrdostou odovzdam synovi k osemnastke a v dobe, ked bude vsade vladnut downsizing a 0,8l turbomotory, sa prevezie v poriadnom aute.
predaj-auta-bmw/e46-328ci-t97329.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktualne auto...
e46 320iT
Motor: M54 - 2,20l (125kW)
Farba: Imolarot 2
Datum vyroby: 28.6.2004
Pri kupe malo nieco cez 181 000 km
Nieco z vybavy
Bixenony
Svetelny a dazdovy senzor
M-packet vonkajsi, aj vnutorny
Vyhrievane sedadla
3 pedale...a tym to asi aj hasne
A svihadla v zadu...trochu zamrzelo, ale mozno, ked nebude co robit, sa nahodi elektrika...


Lepsie fotky pribudnu neskor, ked sa mi ho podari nafotit po umyti...
Asi dva tyzdne po kupe sa robil zakladny servis, a to konkretne:
Olej a olejovy filter
Vzduchovy filter
Palivovy filter
Kabinovy filter
Sviecky
Tesnenie veka ventilov (slzilo)
Predne brzdove kotuce - daval som dierovane Zimmermany, ako na kupecku
Brzdove platnicky
Senzor ABS, ktory mi odisiel na ceste domov, hned po kupe
Potom sa robil servis klimy, vymenit olej v kompresore aj chladivo, plus dezinfekcia (zaroven to iste aj na kupecku)
Menil som predny znak a hlavicu radiacej paky.
Podvozok je zatial ok, uvidime ako dlho vydrzi na bratislavskom tankodrome. Ale predpokladam, ze na jar sa bude robit mozno aj generalka.
Bude treba osetrit trocha hrdze na poslednom stlpiku.
Sem tam vypadava soferov reprak. Dufam, ze je problem v repraki samotnom a nie v kabelazi...
Precalunit volant podobne ako na kupecku a to na bokoch s perforovanou kozou
Odzmolkovat alcantaru na vodicovej sedacke.
A kedze zacina zima, tak sa robila zimna priprava, cize kompletne umytie, dekontaminacia laku a dve vrstvy carnaubskeho vosku. Plus impregnacia alcantary. Nech zimu prejdeme bez ujmy.
Edit: Stylistika a gramatika