Strana 1 z 2

[e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Piatok, 15. Augusta 2014, 15:29
od kamo1969
Caute klubaci,

Radi by sme sa aj my podelili s nasim novym Beamerom.
Jedna sa o rocnik 2001/3, krasne cabrio s modrou strechou po prvom majitelovi zo slovenska.

NADOBUDNUTIE:

Kedze pred tymto autom som jazdil 2 roky na octavii 2 1.9 tdi, bola to dost zmena, hlavne v tahu pod 2000 a v tahu nad 4000 …

Ako sme sa k nemu dostali ? Clovek by povedal ze tym najhorsim receptom na jazdene auto … Ale pekne poporiadku. Ako vobec som sa dostal k znacke bmw. No urcite to bude 530dckom v garazi, ale to je 90% casu v garazi … Bolo to clankom na jednom blogu - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802 kde sa autor velmi krasne rozpisal o bmw motoroch. Je to divne, ale podla doporucenia neznameho cloveka, volba padla na M54B25. Ziadny iny som ani neplanoval hladat, musel to byt 2.5 liter, koli 6tim valcom, spotrebe, spolahlivosti a zvuku.

Takze po predaji octavie, som zadal kriteria na autobazari – bmw 3, cabrio, benzin. Vyslo neuveritelnych 12 vysledkov. Moje bmw bolo presne prve s najnizsou cenovkou (6500). Stav bol na fotkach vyborny. Dokonca hardtop v cene ! Takze sme sa rozhodli ze ho zoberieme. Nasledovala cesta do BA a potom naspat.


VYBAVA:

Nieje to urcite nieco super bohate, ale urcite to ani socialka nieje. Este dodam ze mam hardtop aj windshield.
Mpaket mi vobec nechyba, auto je dostatocne tvrde, a narazniky, ktore sa velmi rady strhavaju vdaka obrubnikom ? Dakujem neprosim
Evidetne auto ma nieaku lepsiu koncovku, ktora bola trafena prave o obrubnik ...

Code Optional Equipment
S169A EU3 exhaust emissions standard
S205A Automatic transmission
S249A Multifunction f steering wheel
S302A Alarm system
S380A Hardtop-preparation
S387A Wind deflector
S391A Softtop, dark blue
S399A Softtop, electromech. all-autom.
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S435A Fine wood trim
S441A Smoker package
S473A Armrest front
S502A Headlight cleaning system
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S662A Radio BMW Business CD
S674A Hi-Fi System Harman Kardon
S785A White direction indicator lights

DOJMY:
Co sa tyka jazdy a auta ako celku, je to vazne DOKONALE, ALE spotreba. Okrem tohoto, nieje tam fakt co vytknut. Mozno ze automat, ale ja to beriem ako technicky zazrak. Tiez ked sa nejde po plyne, tak dost zamyka ten menic, ma to aj adaptaciu, takze no problem.
Auto velmi ale fakt velmi prihaju zrak ludi, coz neviem ci nieje skor nahouby, kombinacia bielej polokoze fakt prvy majitel vychytal.
Po vykonani nutnych investicii, mechanik povedal ze auto je motoricky 100%, takze necakam ziadne investicie (akurat ze automat robi zaujimave kulehy, sem tam (fakt minimalne) auto pri udrziavani konstatnej 60ky "houpe" asi 10s. asi 5x sa mi to prejavilo.

VYKONANE PRACE:
Prvy servis - vymeneny olej v prevodovke, vymeneny klinovy remen, vymenene nieake gumove vecicky na sani, vymenene nieake cievky spatneho vedenia, nakodovanie zamykania po rozjade a denneho svietenia, zadne silentbloky prednej napravy
PNEU - po mesiaci som zistil ze auto mi prislo na zimnych pneu. Takze som nasiel 4x nove nepouzite 16" rovnake disky za 120e !!! a kupil nove pneu na lete - continental contipremiumcontact 5 (kolesa robia auto, ma 4ks, co je idealny pocet, a hovadiny typu 18"+ urcite na to nedam ! nici to kvalitu jazdy, a tie nase cesty ..., lacnejsie gumy, atd atd)
XENONY - uz pri kupe sa mi zdalo ze je to slabe, ale som si povedal ze ok, je to stare auto. Sem tam sa aj ukazovala kontrolka prednych svetiel, ale dalej svietili. Ked sa prvy vypalil, zacal som to riesit. Volba (podla fora HIDplanet) padla na osram xenarc 66240, svietivost sa zlepsila asi 2-nasobne
Zadne svetla - na hmlovkach/ cuvackach sa krytky dali nechtom zdvihnut, prave svetlo bolo tiez dost hnusne. Takze nove LED svetla.

CO MI VADI/ CHYBA:
Odomykanie po vytiahnuti kluca (to som lenivy, co ?), trippling
Radio - mat harman kardon so standardnym radiom ? Pozeram po EONONe, ale to je troska drahe, zas na druhu stranu kompletne riesenie za 370$ (velmi mi chyba BT). AUX grom stoji 110$ ...

SPOTREBA - zatial sa mi ju dari drzat s 100 oktanom okolo/ pod 11L, ale co mozem chciet ked len v meracom cykle ma auto v meste 14L, Skusal som nedavno 30 km jazdu (15 km eco, 15 km stale plyn na podlahe) a vysledok bol 14.4 litra ... coz nechapem, lebo som cakal ovela horsie ...

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Nedeľa, 17. Augusta 2014, 18:26
od michaltt
Ahoj, vitaj. Auto pekne. Nemas tam sportsitze, vsak ? Tie drzia lepsie v zakrute :)
Mam tiez 2,5i s automatom a spotreba je od 6 po 15 takze podla nohy. Pri 130 na dialnici mam nejakych 7,8-8L. Mimo obce sa vies dostat aj pod 8L.

Automat ma sice adaptaciu ale ta funguje trocha divne. :D Co sa tyka zamykania, menic mi zomkne na dialnici na 5ke pri 130kmh/2750ot. Inak som si nevsimol, aby ho zamykalo skor. Skus mi to pozriet, kedy ho zamyka tebe. Zistis to tak ze ak jemne pridas tak otacky nevyletia hore o cca 200-300 ale zacnu sa hybat s rychlostou, popripade najprv chvilku stoja a potom zacnu rast.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 08:10
od kamo1969
Ano, auto je bez sportsitze, zase na druhu stranu, nevsimol som si zeby som vypadaval zo sedacky pocas jazdenia, takze myslim ze je to ok. Asi by som ich skor nazval comfortsitze, velmi prijemne polosportove posedenie.

Ano videl som tvoju 2.5. K spotrebe som uz prispieval do jednej temy. Kedze jazdim po meste 99% (tych 6 km medzi dedinou a mestom pocitam skor ako mesto), ja sa so spotrebou nedokazem dostat pod 11. Minuly tyzden ked som zase natankoval doplna - 96e, snazil som sa ist co najuspornejsie, a dostal som sa prvy krat pod 10 po meste, ale to som fakt siel ekojazdou. Teraz uz po par vytoceni a fakt sviznom jazdeni mam 12.3, coz stale nieje zle, na 2.5 litrovy objem a uz spominany automat ...
Inac co sa tyka rozdiel 100 oktan a 95 oktan, prvu nadrz na aute som mal 95, ostatne uz len 100 oktan, a nieco take ako vsetci hovoria ze auto lepsie bezi, taky pocit nemam, akurat mozno tah sa fakt zlepsil ...
Najdivnejsie je to, ze cestou s autom z BA do KE miestami rychlostou 200 celkovo dost rychlo, spotreba bola len 9L 95ky
Este som si skontroloval 2x ... ja mam EU3, ty mas EU4 ...

Automat fakt funguje divne. Ale robil som si research, a na e46fanatics jeden typek meral s diagnostikou solenoid hydromenica, kde hovoril ze okolo 40 mph (60 kmh) je uz menic ZAMKNUTY (samozrejme, prevodovka ma 100 typov programov, takze ide o to ako jazdis - ci sa adaptovala ako comfort/eco alebo sport :D ).
Pozorujem to aj ja - ako pisem - ked si vsimne ze mu nejdem po krku, menic uz je dokonca zamknuty na 75% okolo 40 a vazne potom hodi pri rovnych tachometrovych 60 5ku ... Ja citim kazde jemne cuknutie :D takze proste citim ze ten menic zamkne, otacky skopne dole o par stoviek ale hlavne, klesne ekonomer asi o 2 litre (z 12 na 10).
Tiez dalsia merna jednotka na zakmnuty menic je, ze po pusteni plynu spadne rucicka ekonomeru na 0 a nie na 2ku.
Este dodam, ze toto je pripad eko rozbiehania, pri tvrdej akceleracii, stale zamnke najneskor pri 70, tam je to fakt citit, ako spadne spotreba a jemne trhne s autom.

Mna skor trapi ina vec. Cca okolo 20 kmh, je pocut taky jemny elektromotorovy zvuk, co je vyslovene z automatickej prevodovky. pri stati na N/P a vytacani to nieje pocut, je to taky pazvuk akoby zvuk rozbiehajuceho sa vlaku (presnejsie jeho elektromotora). Skus pozriet video, tu som testoval ci je na vyhodenie hydromenic (ci postupne zamyka)
https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjNnI5MHFoMzkxb1E/edit?usp=sharing

Okrem toho, este ked akcelerujem bomby z 0-80 a potom po dosiahnuti 80ky odraduje automat z 2 na 3,4,5 tak je pocut take klopnutie pri preradeni.
To su uz vsetky zvuky, ktore som pocul :D

Inac videl som na e46 fanatics, ze to niektory magori fakt bezproblemov prestavali na manual. Dokonca jeden zohnal diely za nieakych 800$, coz je prakticky cena repasu automatu ... Staci prevodovka, kardan, spojka, spojkove valceky, .... je toho vela :D. skor asi robota by bola na tom strasne draha ... Ale da sa to. Linky:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=855303

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 08:43
od michaltt
1. Ten zvuk pri elektromotora rozbehu je normalny, s tym sa netrap.
2. Pocas zamykania menica by ti cukat s autom nemalo
3. Klopnutie pri preradeni - netusim ? To moze byt cokolvek.
4. Spotrebu mas vacsiu pretoze cabrio (ak sa nemylim) ma o 150kg viac. Presne cislo neviem, niekde som cital ze 300kg koli reinforced podvozku pre chybajucu strechu.
5. EU3 a EU4 nema vplyv na spotrebu. Akurat mam v motore o jedno kurvitko viac, ktore som aj tak vyhodil a zaslepil po nom dieru v motore.
6. Som taky vacsi, mam 110kg takze ja v tej sportovej sedacke lietam. Uz som premyslal o skrupine :D

Ta spotreba sa mi zda aj tak dost velka. Takuto 10-12L som mal ked som mal zlu vahu vzduchu. Po vymene to kleslo skoro o 4L.

Ak Ti mozem poradit, repasni si tesnenia Vanosu a daj to na diag. a pozrite vahu na volnobehu. Nakolko nominalna hodnota neexistuje tka sa treba "riadit" tym co ukazuje v idle. A dalsia vec su adaptacie - tam by si velmi pekne odhalil ci ti to niekde prisava vzduch. Ked budes blizko BA tak napis, pozrieme to.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 10:06
od kamo1969
2. necuka, ale je to proste citit, takze potom beriem ze je to ok, super
3. automat mal 174 kkm a nebol v nom meneny olej, az ja som ho vymenil ... takze nieco to muselo poznacit predpokladam.
4. podla auta.vsevedko.sk je rozdiel v pohotovostnej hmotnosti 75kg (325Ci cabrio executive pre-facelift auto a 325i Executiove touring auto), samozrejme z hardtoptopom by som este pridal 40 kg
5. vazne sa tam davala ta vzduchova pumpa, co som cital ? :D
6. tak neviem, ja zo svojimi 61 kg to necitim :D, akurat ze ja mam polokozu, to sa asi menej smyka :D

K tej spotrebe si ma potesil ... viem to zmerat napr akceleraciou ? Ci to potrebujem diag ? Pozeral som kable, a chystal som sa v blizkej dobe to kupit. Potom by som asi vedel nieako zmerat hodnoty ... Kazdopane bmw mechanik mi povedal ze auto je teraz motoricky v perfektnom stave. Tiez premeral vanos, zevraj je to v poriadku. Poviem to tak, ze ked sa mi podarilo dostat pod 10, na 1.9 tdi som mal takouto jazdou (minimalne brzdenie, vyuzivanie obchvatov, konstantne udrziavanie rychlosti) 5L

Ake trasy najcastejsie jazdis pri spotrebe 6-8L NA AUTOMATE ??? Lebo s este napr. 530dA po meste mam 9-10L ... Nehovorim ze neverim, ale chcem vediet kde je u mna chyba :D

Do od BB po ba vobec nenavstevujem. Mam mechanika v dvoriankach bmwdielna.sk , on aj meral hodnoty, resp. ho cele skontroloval po kupe.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 10:15
od michaltt
Kruzky na Vanose mas urcite K.O. To ma vacsina aut koli unave materialu, preto sa vyrabaju nahrady. Precitaj si o tom na http://www.beisansystems.com/index.html. U mna po vymene riadne ozila 2jka,3jka a 4ka. Ten zvuk elektromotora je vazne OK, neries.

Spotrebu 6-8 samozrejme mimo mesto. 50/90kmh. Pri 90kmh na tempomate mam 5,8-6 na rovinke. Pred vymenou vahy vzduchu to bolo 9-10. V meste mam samozrejme 9-15 v zavislosti od toho, co mi hraje v radiu. :D Hore som ti pisal, ze na dialnici pri 130 mam aktualku okolo 8. Rozdiel vahy som pozeral a fakt je to 150kg+- ale presny udaj som nenasiel.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 10:45
od kamo1969
takze vanos ... Cital som o tom vela, velmi to neklepe a verim svojemu mechanikovi ...
Vyplati sa mi to objednat rovno za 60$, alebo aj s opravou klepania, aj ked to neklepe ?

Spotreba pri rychlostiach do 60 sa pri dlhsej rovinke pohybuje okolo 6-7.

Inac som zabudol uplne poznamenat k svojmu autu...
Jedna sa o velmi velmi specialny turbo zvuk :D, ktory zasadne nastava iba pod plnym plynom nad 4500ot. Je to velmi vysoky zvuk podobny turbu. ked tocim do 6000 bez plneho plynu, nieje ho pocut ...
Musim to natocit, lebo nikde to nieje na nete. Pytal som sa mechanika a povedal ze je to neriesitelny problem, ktory nema vplyv na funkcnost.

Este jedna dalsia dolezita vec, ked auto stoji v garazi a nestartujem ho 2-3 dni, studeny start na prvu supu proste zdochne. strasne tvrdo ide motor, ked tuknem do plynu, vyleti do 1500-2000 (beh sa vyrovna, uz bezi tak ako zohriaty), drzi sa tam a pozvolne klesa, vyotcim ho k 3500 ot. 2x a potom uz aspon drzi volnobeh ale dost aj tak hadze s autom ...
Mylsim ze je to dost podstatne info :D, ale ked sa uz zohreje, do najblizsieho zaparkovania a studeneho startu sa to uz neprejavi.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 10:50
od michaltt
Niekde Ti to prisava a dam gule do ohna ze ti to nechodi ako ma. Koli tomu aj ta spotreba a zvuk. A mechanikovi verit nemusis, vanos mas na salat urcite. Neviem co tam meral ale ked to chce merat tak treba pozriet co to robi cez live data s notebook na nohach pocas toho ako jazdis. Po svojich skusenostiach viem ze tu sa do BMW vynza velmi malo ludi a samozvanych mechnikov som zazil uz milion. Vela ludi tvrdi, ze ich mechanik je najlepsi :)

Samozrejme nic proti nemu, ak sa vyzna tak bud rad ale tie tesnenia ocenis. A ano, oplati sa ti to kupit za 60e. Lenze anti rattle kit sa vacsinou kupuje do m54b30 a nie do b25.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2014, 11:00
od kamo1969
Takze tu je prvy krat kedy sa ukazuje ta lepsia spolahlivost B25 ...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=524336 tu je asi prave ten majitel tej stranky co si mi poslal a jasne pise ze to DME sa snazi pomocou vanosu viac zorhiat, ale miesto toho sa zakucna motor (popis presne sedi). Nieje to drahsia investicia, takze v tom pripade co najskor objednavam, uz len nech sa najde niekto v okoli ke z klubu, co to vymeni za normlanu cenu. Ten mechanik ma na brane nalepenu nalepku bmw klub, na dvore pravidelne stoja minimlane 3 bmw a dalsie v dielni, takze podla mna to nebude len tak ...

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 8. Septembra 2014, 12:12
od kamo1969
Tak refreshnem tu nove poznatky s autom.
Kedze VANOS tesnenia uz mam, len cakam kedy pridu zvysne (vanos tesnenie, tesnenie pod veko, atd), tak velmi na nom nejazdim, lebo ta spotreba je fakt brutalna.

Ale mam komplet novy poznatok s automatickou prevodovkou.
Vcera prsalo v KE fakt brutalne, na ceste boli centimetre vody. Ja s myslienkou "nemecku techniku nic neznici" som sa rutil 70kou po ceste, z blatnikov sa mi liala voda na boky celneho skla (mimochodom strecha tesnila perfektne). Takuto jazdu som praktizoval asi 1 km. Potom som odbocil na benzinku, vypol asc, zaradil 1ku v manual rezime (chcel som sa otocit) a zrazu trhnutie a vedla Dcka sa mi ukazalo ozubene koliesko a vykricnik !!! CHYBA PREVODOVKY ?!?!
Takze som este troska loudal po meste, auto malo stale zaradenu 4ku a akcelerovalo stale smykanim - rucicka sa od 20ky velmi nepohla. Potom som odstavil auto na polhodinu s hlavou smutku. Nastastie mal som pri sebe diagnostiku. Diagnostika mi ukazala chybu P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction. Spolujazdec kamarat tvrdil ze je to voda, ale ja som neveril, uz som sa chystal na manual prestavbu (rozumej - financna sebevrazda).
Po polhodinovou odstati (to uz neprsalo prave tu polhodinu) aby som zistil ci netecia nahodou olej z prevodovky, auto som nastartoval a s radostou spravil 3 kolecka s plne funkcnym automatom na parkovisku lidl s velmi hlasitym smiechom.


Poucenie - nedoporucujem jazdit rychlo po vode s automatom ... cakal by som ze sa utopi motor, ale praveze to schytala prevodovka.

Poucenie 2 ... nikdy v zivote som nesiel s autom ktore sa dokazalo samo pokazit cestou do destinacie a opravit este pred prichodom domov. Milujem to auto, uz len ten vanos nech je hotovy ...

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Sobota, 27. Septembra 2014, 14:11
od kamo1969
Takze VANOS pretesneny, zabralo to nieco okolo 2.5 hodiny, cakal som ze to bude kratsie.
Rozdiel je viac nez markantny. Konecne dokazem pri ustalenej 60ke drzat aktualku okolo 5L a koencne sa da ist mimomesto rozumne - zatial vysledok 8.5 L
Co sa tyka volnobehu, nieako mam pocit ze sa mi zvysili otacky, ale to este musim odsledovat, ale hlavne uz vobec s autom netrasie, dokonale jemny beh, tak ako sa to traduje (a mechanicky to tak aj je) o radovych 6 valcoch ...
Zaroven koecnen som mal moznost vyskusat 0-180, takze bude aj video.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Štvrtok, 11. Júna 2015, 22:30
od kamo1969
Zazivam cas, kedy ma nieako chyta ta dokonalost e46. Ale treba sa o nu starat

Po 3ch mesiacoch malojazdenia, zase je cas trocha sa milacikovy venovat, predsalen blizi sa leto a cabrio vie vazne velmi siroko kuzlit usmev, vsetky pocity z jazdy su znasobene. A chcem aby prezilo cestu na dovolenku. Vsade sa smejem udrzbe dieslov ale aj benzinaky treba udrziavat ...

3000km dozadu :
- menil olej v motore, olejovy filter
- vzduch filter
- olej vdiferenciale
- vpredu magneticky brusene polske + polske dosticky - predna strana po 3000 km - SUPER !!! doporucujem. za cca 40e jeden kotuc + dosticky za 35e obe strany nieje vobec zle. Vzadu kotuce ate. Polske dosticky - neskutocne lava piska, fakt neskutocne. Prava dosticka klepe, miestami ako vrak. OBJEDNANE NOVE ZADNE
- menil som tesnenie pod vekom venitovov. nedporucujem pouzivat cisnke tesnenia, po polroku sa rozpadnu. motor bol cely od oleja
- menila sa jedna z hadic pre vanos.
- opravena hadicka na koleno ku skrtiacej klapke
- mnou cisteny volnobezny ventil

Co riesim teraz pred sezonou: dnes po stati 3 hodiny pred nemocnicou koli sadrovaniu, auto sa rozhodlo ist pocas 10 km presunu na 5 valcov. Chovanie je podobne ako niektore volnobehy ktore predvadza - hadze s autom. Pocas 5 valcovej prevadzky to bolo riadne znasobene. zatial5 valec na diagnostike ukazuje velku hodnotu korekcie 0.80.

Co potrebujem ZATIAL menit, aby bolo vsetko v poriadku, dufajuc ze sa vyriesi problem so studenym startom a volnobehom:
- sviecky (ziadne sracky)
- olejovy senzor (od kupy nefunkcny)
- lambda (od kupy nefunkcny predhrev)
- vanos oil line hadica zakoncena O konektorom (zacina prepustat na spoji)
- palivovy filter (boh zna kedy meneny)
- zadne dosky (jedna piska a druha klepe, obe neskutocnym sposobom, hanba)
- servo olej - nepaci sa mi zvuk ked pri vlemi nizkych rychlostiach otacam volantom, tiez mam pocit ze niekedy ide lahsie niekedy tazsie ked idem pomaly
- prava predna strana ked pracuje (koli nerovnostiam) tak huci od nej ako keby z gauca niekto vstaval. zevraj olej do capov pomoze

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Pondelok, 6. Júla 2015, 10:08
od kamo1969
20150703_181213.jpg
Takze auto zase po velkom servise + visual bonus.
Menilo sa:
- sviecky
- vanos oil line hadica
- olejsenzor
- palivovy filter
- 1x monitorovacia lambda sonda
- zadne dosky ATE original
- vzgajuci tlmic vyliecila voda
- premazane vodicove sedadlo, ale stale cvirika
- vymenena 1 hadica pri separatore
- vymenena nieaka hadica pri palivovom filtri pri podtlakovom ventile, nieco na ten sposob

Studene starty - VYRIESENE, auto uz nezdochne po nastartovani.
OBD2 genericka diagnostika pise NO FAULTS, takze takto to treba udrziavat.

- tento tyzden prepastovat, porobit fotky
- sporit do augusta na vodnu pumpu a expanznu nadobu, kedze v chorvatsku fakt nechcem skrivit hlavu. nedajboze cestou.
- vadi mi ze mi teraz parkovacky svieta ze su vypalene, ale ked clovek da na parkovacky a k tym kruzkam sa pridaju smerovky na 50% intenzite je to fakt killer, ludia na TDIgolfoch ukazuju palce hore ...

- domontovanie angel eyes 3.5gen - ale samozrejme, vnutorne kruzky som dal blizsie ku mriezkam, takze troska to nieje doladene, ale vyzera to UZASNE, normlane na to auto sa da pozerat. Krasa. V noci to troska silnejsie svieti, ale ked znamy policajt sa nestazoval, a zaroven zadne LED tiez niesu najslabsie, autom jazdim cez vikendy, nevidim to ako issue. Ale casom to chcem spravit nech sa po zapnuti svetiel stlmia.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2016, 11:14
od kamo1969
Takze to minule leto som pred dovolenkou nechal vymenit:
- expanzku
- vodnu pumpu
- olej
- servoolej
- chladiacu zmes
Auto cestou do chorvatska uplne bez problemov, spotreba 8.5 (automat s dlhou 5kou pomaha), voda nevyvrela ani v budapesti, kde bolo 41 stupnov.


Dalsi velky servis za sebou
- vymenene komplet tlmice za SACHS + ulozenia SACHS
- 1 zadna pruzina bola prasknuta. Na toto u cabrii pozor. Ziadna druhovyroba neexistuje, a kto neveri ako ja na tie nahrady, tak iba original. 1 KS stoji 140e
- vymena predneho znaku, ten stary bol uz rozbity od kamienkov
- vymena periniek motora. Auto prestalo triast, teraz bezi jemne tak ako ma. Krasa.
- vymena periniek prevodovky
- Aktualizacia DME a EGS.

Co ma ale dostalo bola jazda zo servisu domov. Auto zmenilo svoje spravanie asi o 200%. Auto prestalo sa hupat ako keby bolo na vzduchaci, pekne uz citit ze je pribite k ceste, jedinym obmedzenim su teraz 7 rocne runflat zimne pneu, ktore budu dnes vymenene za letne vzhladom na pocasie.
Ale spat k jazdnym vlastnostiam, najlepsie sa to da merat tak, ze ked sa prudko brzi a o kolko klesne hrana xenonov. Pred tym sa az cumak zaboril do zeme, teraz je velmi tazko vsimnutelne ze vobec klesaju, Taktiez celkovo uz nebucha auto a podobe. Takze ak mate povodne tlmice na E46, jazdne vlastnosti su fakt na nic.

Dalej, co by som rad kazdemu odkazal s automatom, je ze doporucujem aktualizovat softver v nom.
Automat sa zacal uplne inak spravat, hlavne pri prudkejsiej akcelarcii, ked tak strasne rad smykal menicom, teraz je citit ze ho viacej zamyka a celkovo uz mam ovela lepsi pocit z automatu.

Takze auto sa uz dostalo do stavu, ked uz pomaly nieje co na aute menit, najblizsie to uz budu len nieake casti podvozku, alebo nedajboze automat krachne.
Auto budem najblizsich dnoch tepovat, chcem odstranit chrastenie vysiek z harman kardon, a na leto si bud kupim z allergra proffesional CD radio s AUX vstupom, alebo nieco na tento sposob. Staci mi aj aux, len nechcem davat neoriginalne humusne radio.

Re: [e46 325CiA Cabrio] moje prve bmw

Napísané: Piatok, 26. Februára 2016, 10:46
od Dodozz
Vyzerá veľmi zachovalo :thumbup:, pozerám že interiér a taktiež elektróny máme tie isté ako na mojej e46 323ci coupé. 8)