[E90 325i] Rodinne auto do mesta. St.36 - zapalka v servise
Napísané: Piatok, 25. Júla 2014, 12:22
Zdravim vospolok, tak po dlhsom case (cca 4 roky) som spat
Prvé BMW bola E90 330i manuál, ktorého príbeh mám dole v podpise.
Výber auta bol doslova pôrod :) Kandidátov nebolo vela, spomeniem napríklad A4 2008+ 2,7TDI multitronic. Jedna co sme boli vyskusat v Impe bola fajn, vybava naffulovana, cena pred 3 mesiacmi bola vyssia a ked som to porovnal s Jettou last generation co ma manzelka, tak to bolo v podstate to iste.
E39 525i LPG z E39 co boli v ponuke sa mi pacila len jedna, imola rot, mpacket, bolo tam treba robit servis s motorom a nedohodli sme sa s klubakom na cene, tak to padlo.
X5 E53 FL par ich bolo v ponuke ale ziadna ma tak neslovila, ze by som ju chcel...hlavne, ked vacsina boli vylietane šopy, do kazdej by trebalo dat tak 1,5-2,5 litra (popripade skladat polku noveho auta viz niektore X5ky z pribehov).
E91 330d bola jedina schopna - klubakova strieborna co ju tu mal aj v ponukel ale po tom co som sa previezol na Dodovej, mi to prislo ako male auto.
Potrebujem aj auto, v ktorom mozem odviezt pohodlne 4 ludi, respektive plan je zalozit si rodinu tak 6tka z vyberu vypadla...a rozhodnute bolo pre E60/E61. Už len nájsť vhodný kus...
Večná téma KM, to som v podstate neriešil, po skúsenostiach čo som vlastnil, tak napr 18 mesačná SuperB mal 105 tisic KM, 9 ročná A6 305 tisic ked som ju predával a išla pekne...snažil som sa zohnať auto s ORIGO KM (realnymi aj podla SEKA,KO..) a udžať sa v psychologickej hranici 300.000km.
Hladanie ,,vysnívaného,, BMW zhrniem do pár príkladov
1. sem zhrniem len NET CHECK, kde 7-12ks prepadlo kvoli stoceniu 70-120 tisic KM. Veď klasickí slovenská nátura bazáristov/predávajúcich = 10 ročné auto, musí mať to do 200 tisic = nech sa ludia o to pobijú. Medzi nimi bola aj slavna 535d strieborna s packetom donesena z italy, co bola tu v ponuke = X-krat striekana, km sa dali len tipovat atd. Dalsie boli vyradene z dovodu, ze ho mal clovek tyzden az mesiac...
2. BA- strieborny mpacket 525d - vnutro zachovale, km 205, samozrejme ze stocene, realne tak 300, tipek ho mal ,,od stryka,, co ho priniesol na SK, pritom v technicaku bolo auto na firmu v ktorej on len pracuje a auto malo 3 majitelov na sk :)
3. BA-Bazar, 530d kombi, zachovaly interier, 270tisic km, cena ok, len motor mal strasny zvuk, tieklo turbo, na druhej strane motora tiez nieco slzilo a tieklo
4. Hlohovec bazar - sedan sedy, 210 tisic km, realne tak 290, interier krasny oranzove sportove sedacky, HUD atd...motor ok, hydromenic na vymenu = 600e, vnutro ok ale STRASNE doskrabane tlacitka, mala ho zenska posledne 2 roky, zvonku tiez doskrabane, svetla na vymenu, naraznik skrabnuty, striekana polovica auta, spatne zrkadla sklicka na vymenu, ten trojuholnik co drzi spatak tiez, opadaval z toho lak.
5. 530i modra, sedy interier z AAA :) myslim, ze netreba to viac rozoberat, svetla na vymenu, predy zadny naraznik prelakovat, motor vydaval divny zvuk, stocene o 100.000km, dokonca to aj predajca z AAA sam povedal
Na záver som sa dostal k jednému kúsku ktorý mal klubák cca 1,5 roka, co sa tykalo servisu bolo tam toho porobeneho dost co sa tyka motora, co bolo pre mňa hlavné. Tak isto vstrekovače nové+repasované, prevodovka radila pekne, výbava obsahovala VŠETKO čo som tam chcel mať. Exteriér vyzeral tiez zachovalo, dvere strecha atd gut, jediné predný a zadný nárazník sú ošúchané, plus bez MPacketu to vyžerá ako škaredé káčatko...Treba sa mu trocha povenovať posnaziť sa ho dostať do tip top stavu.
Takže je to rok výroby 1/2005, do prevádzky 3/2005
- E61 530D 218 koní, 500nm
- Automat
- váha cca 1775kg
- exteriér strieborná farba
- interiér čierna koža plus obklad hnedé drevo
- KM ? pane koľko si poviete, toľko Vám natočíme
Ale nie, za 4,5 roka sním nabehali 180tisic. Na SK za prvé 2 roky slušných 80 tisic a dalšie 2 roky necelých 30.
Čo sa týka výbavy, povedal by som, že je to taky sympatický nadštandard.
Výbava:
active steering
panoráma
vnutorné a vonkajšie samostmievacie zrkadlá
sklapatelné zrkadlá
držiaky pohárov
comfort sedadlá s pamaťou
parkovacie senzory pred+zad
Xenóny
automatická klíma
tempomat
športový volant
light package
Navi Profesional
Head-up Display
Voice control
Bluetooth
CD changer 6CD
HiFi speaker system (to je ten stredný)
tlak v pneu
atd.
SERVISná história:
Rok 2013
JAR
olej, filtre Castrol Edge 5W-30
palivovy filter
vzduchovy filter
pelovy-kabinovy filter
ERG termostat+ hlavny termostat
LETO
vymena 5 vstrekovacov
JESEN
vymena brzdovej kvapaliny
vymena brzdovych dosticiek rucnej brzdy
vymena zadnych ramien, silentblokov, tyciek stabilizatora (10 dielna sada)
Rok 2014
JAR
Repas 3 vstrekovacov, vymena 3 vstrekovacov za NOVE
nove vodiace kladky, remene
6x nove zhavice
Vymena separatora oleja
Vycistenie sacej sustavy, intercoolera, vymena tesneni
nový Olej, filter, palivovy filter
čistenie palivovej sustavy/nadrze
Vymena bloku motora za blok s cca 80.000km
Vymena tesneni na vani, tesnenie veka
Plany do buducnosti/upgrade/downgrade/tuning/tuzing
Exterier
- urcite mpacket, na toto auto je to nutnost !
(okrem toho predny+zadny naraznik poškrabany od parkovania) - spravené 8/2014
- vymenit bmw znacky ktore maju uz co to za sebou - spravené 8/2014
- LED Andžel eyes kruzky - spravené 7/2014
- skontrolovať 2 predné parkovacie senzory, ktoré občas ukazjú prekážku aj keď tam žiadna nieje.
- vymeniť čierne ladvinky za chrómové - spravené 7/2014
Interier
- vytepovat cele auto
- osetrit kozu
- led interier - spravené 7/2014
- dreveny dekor out, nejaky svetlejsi carbon in spravené 9/2014
- odstranit drziak telefonu v stredovej opierke - spravené 7/2014
- casom obsit volant do perforovanej koze
- mozno sa hecnem a kupim/spravim cierny strop
- dokódovať nejake drobnosti ako klucom sklapatelne spataky atd. - spravené 9/2014
- servisna zvolavacia akcia na vymenu kabla bateriespravené 9/2014
Motor/podvozok/atd.
Predná náprava búcha - spravené 7/2014
- tlmice - spravené 7/2014
- tycky stabilizatora - spravené 7/2014
- horne ulozenie tlmicov s loziskami - spravené 7/2014
- gumove membrany - spravené 7/2014
- spravit geometriu - spravené 7/2014
- nove brzdove dosticky - spravené 7/2014
- časom chip - spravené 9/2014
- kontrola tesnosti motora/oleja... spravené 10/2014
- podložky nech niesu kolesá utopené - spravené 7/2014
Pár postrehov k autu za krátky čas:
+ motor ide krásne, ten krúťak cítiť
+ výborné polohovateľné sedačky
+ priestor v aute
+ interiér nevŕzga, žiadne pazvuky z kabíny
+ Spotrebu až tak neriešim ale BA obchvat ukazalo za 6,4 (co je inak aj oficialny udaj pre toto auto pre okresky), celkový priemer sa pohybuje 9-9,5
+ kufor s praktickým odkladacím priestorom
- v predu málo odkladacích miest, úzky priestor vo dverách
- prvé 3 dni menší šok zo zvuku diesla, posledné 3 roky som jazidil len benzinové autá
Čo sa týka fotiek, tak zatial pridávam len pár momentiek, kvalitnejšie časom

Výber auta bol doslova pôrod :) Kandidátov nebolo vela, spomeniem napríklad A4 2008+ 2,7TDI multitronic. Jedna co sme boli vyskusat v Impe bola fajn, vybava naffulovana, cena pred 3 mesiacmi bola vyssia a ked som to porovnal s Jettou last generation co ma manzelka, tak to bolo v podstate to iste.
E39 525i LPG z E39 co boli v ponuke sa mi pacila len jedna, imola rot, mpacket, bolo tam treba robit servis s motorom a nedohodli sme sa s klubakom na cene, tak to padlo.
X5 E53 FL par ich bolo v ponuke ale ziadna ma tak neslovila, ze by som ju chcel...hlavne, ked vacsina boli vylietane šopy, do kazdej by trebalo dat tak 1,5-2,5 litra (popripade skladat polku noveho auta viz niektore X5ky z pribehov).
E91 330d bola jedina schopna - klubakova strieborna co ju tu mal aj v ponukel ale po tom co som sa previezol na Dodovej, mi to prislo ako male auto.
Potrebujem aj auto, v ktorom mozem odviezt pohodlne 4 ludi, respektive plan je zalozit si rodinu tak 6tka z vyberu vypadla...a rozhodnute bolo pre E60/E61. Už len nájsť vhodný kus...
Večná téma KM, to som v podstate neriešil, po skúsenostiach čo som vlastnil, tak napr 18 mesačná SuperB mal 105 tisic KM, 9 ročná A6 305 tisic ked som ju predával a išla pekne...snažil som sa zohnať auto s ORIGO KM (realnymi aj podla SEKA,KO..) a udžať sa v psychologickej hranici 300.000km.
Hladanie ,,vysnívaného,, BMW zhrniem do pár príkladov
1. sem zhrniem len NET CHECK, kde 7-12ks prepadlo kvoli stoceniu 70-120 tisic KM. Veď klasickí slovenská nátura bazáristov/predávajúcich = 10 ročné auto, musí mať to do 200 tisic = nech sa ludia o to pobijú. Medzi nimi bola aj slavna 535d strieborna s packetom donesena z italy, co bola tu v ponuke = X-krat striekana, km sa dali len tipovat atd. Dalsie boli vyradene z dovodu, ze ho mal clovek tyzden az mesiac...
2. BA- strieborny mpacket 525d - vnutro zachovale, km 205, samozrejme ze stocene, realne tak 300, tipek ho mal ,,od stryka,, co ho priniesol na SK, pritom v technicaku bolo auto na firmu v ktorej on len pracuje a auto malo 3 majitelov na sk :)
3. BA-Bazar, 530d kombi, zachovaly interier, 270tisic km, cena ok, len motor mal strasny zvuk, tieklo turbo, na druhej strane motora tiez nieco slzilo a tieklo
4. Hlohovec bazar - sedan sedy, 210 tisic km, realne tak 290, interier krasny oranzove sportove sedacky, HUD atd...motor ok, hydromenic na vymenu = 600e, vnutro ok ale STRASNE doskrabane tlacitka, mala ho zenska posledne 2 roky, zvonku tiez doskrabane, svetla na vymenu, naraznik skrabnuty, striekana polovica auta, spatne zrkadla sklicka na vymenu, ten trojuholnik co drzi spatak tiez, opadaval z toho lak.
5. 530i modra, sedy interier z AAA :) myslim, ze netreba to viac rozoberat, svetla na vymenu, predy zadny naraznik prelakovat, motor vydaval divny zvuk, stocene o 100.000km, dokonca to aj predajca z AAA sam povedal

Na záver som sa dostal k jednému kúsku ktorý mal klubák cca 1,5 roka, co sa tykalo servisu bolo tam toho porobeneho dost co sa tyka motora, co bolo pre mňa hlavné. Tak isto vstrekovače nové+repasované, prevodovka radila pekne, výbava obsahovala VŠETKO čo som tam chcel mať. Exteriér vyzeral tiez zachovalo, dvere strecha atd gut, jediné predný a zadný nárazník sú ošúchané, plus bez MPacketu to vyžerá ako škaredé káčatko...Treba sa mu trocha povenovať posnaziť sa ho dostať do tip top stavu.
Takže je to rok výroby 1/2005, do prevádzky 3/2005
- E61 530D 218 koní, 500nm
- Automat
- váha cca 1775kg
- exteriér strieborná farba
- interiér čierna koža plus obklad hnedé drevo
- KM ? pane koľko si poviete, toľko Vám natočíme

Čo sa týka výbavy, povedal by som, že je to taky sympatický nadštandard.
Výbava:
active steering
panoráma
vnutorné a vonkajšie samostmievacie zrkadlá
sklapatelné zrkadlá
držiaky pohárov
comfort sedadlá s pamaťou
parkovacie senzory pred+zad
Xenóny
automatická klíma
tempomat
športový volant
light package
Navi Profesional
Head-up Display
Voice control
Bluetooth
CD changer 6CD
HiFi speaker system (to je ten stredný)
tlak v pneu
atd.
SERVISná história:
Rok 2013
JAR
olej, filtre Castrol Edge 5W-30
palivovy filter
vzduchovy filter
pelovy-kabinovy filter
ERG termostat+ hlavny termostat
LETO
vymena 5 vstrekovacov
JESEN
vymena brzdovej kvapaliny
vymena brzdovych dosticiek rucnej brzdy
vymena zadnych ramien, silentblokov, tyciek stabilizatora (10 dielna sada)
Rok 2014
JAR
Repas 3 vstrekovacov, vymena 3 vstrekovacov za NOVE
nove vodiace kladky, remene
6x nove zhavice
Vymena separatora oleja
Vycistenie sacej sustavy, intercoolera, vymena tesneni
nový Olej, filter, palivovy filter
čistenie palivovej sustavy/nadrze
Vymena bloku motora za blok s cca 80.000km
Vymena tesneni na vani, tesnenie veka
Plany do buducnosti/upgrade/downgrade/tuning/tuzing
Exterier
- urcite mpacket, na toto auto je to nutnost !

- vymenit bmw znacky ktore maju uz co to za sebou - spravené 8/2014
- LED Andžel eyes kruzky - spravené 7/2014
- skontrolovať 2 predné parkovacie senzory, ktoré občas ukazjú prekážku aj keď tam žiadna nieje.
- vymeniť čierne ladvinky za chrómové - spravené 7/2014
Interier
- vytepovat cele auto
- osetrit kozu
- led interier - spravené 7/2014
- dreveny dekor out, nejaky svetlejsi carbon in spravené 9/2014
- odstranit drziak telefonu v stredovej opierke - spravené 7/2014
- casom obsit volant do perforovanej koze
- mozno sa hecnem a kupim/spravim cierny strop
- dokódovať nejake drobnosti ako klucom sklapatelne spataky atd. - spravené 9/2014
- servisna zvolavacia akcia na vymenu kabla bateriespravené 9/2014
Motor/podvozok/atd.
Predná náprava búcha - spravené 7/2014
- tlmice - spravené 7/2014
- tycky stabilizatora - spravené 7/2014
- horne ulozenie tlmicov s loziskami - spravené 7/2014
- gumove membrany - spravené 7/2014
- spravit geometriu - spravené 7/2014
- nove brzdove dosticky - spravené 7/2014
- časom chip - spravené 9/2014
- kontrola tesnosti motora/oleja... spravené 10/2014
- podložky nech niesu kolesá utopené - spravené 7/2014
Pár postrehov k autu za krátky čas:
+ motor ide krásne, ten krúťak cítiť
+ výborné polohovateľné sedačky
+ priestor v aute
+ interiér nevŕzga, žiadne pazvuky z kabíny
+ Spotrebu až tak neriešim ale BA obchvat ukazalo za 6,4 (co je inak aj oficialny udaj pre toto auto pre okresky), celkový priemer sa pohybuje 9-9,5
+ kufor s praktickým odkladacím priestorom
- v predu málo odkladacích miest, úzky priestor vo dverách
- prvé 3 dni menší šok zo zvuku diesla, posledné 3 roky som jazidil len benzinové autá

Čo sa týka fotiek, tak zatial pridávam len pár momentiek, kvalitnejšie časom
