Strana 1 z 2

[e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW-SOLD

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2014, 14:06
od pegass325
Ahojte všetci.

Konečne som si našiel čas napísať niečo k môjmu tdsku a aj preto, že konečne sa dá povedať, že to jazdí a vyzerá uspokojivo. Ale vrátim sa k začiatku.

Kúpa:
Niekedy v prvej polovici novembra 2013 som sa stal majiteľom e39 525tds. Pôvodne som hľadal touring e34 tds, no nakoniec som skončil pri tomto. V inzeráte ma zaujali fotky a po hodinovom rozhovore s predávajúcim som bol rozhodnutý ísť na druhú stranu republiky obzrieť si to. Cena bola stanovená na 2900€, dohodli sme sa na 2800 + skoro nové zimné gumy na plechoch k tomu a po asi 2h procese som bol ľahší o pár bankoviek :smile: .

Výbava:
Čo sa výbavy týka nie je top, ale myslím, že nie najhoršie:
1.PNG
1.PNG (14.1 KiB) 2564 zobrazení

2.PNG
2.PNG (37.82 KiB) 2564 zobrazení

3.PNG
3.PNG (9.81 KiB) 2564 zobrazení


Problémy:

Výkon - čerpadlo:
Ako prvý problém bol, že to auto išlo na max 50kw. Proste to nešlo. Dačo potiahlo do 2400ot, potom koniec. Keď som šiel po dialnici a začalo stúpanie tak som spomalil miestami až na 100km/h, nevládalo ťahať. Toto nemohlo takto ostať, takže som sa nakontaktoval na klubáka starynovy, ktorý vyzeralo, že má v tejto oblasti slušné vedomosti. A ukázalo sa, že má nie len vedomosti, ale aj vie čo robí a robí to poriadne a nie len na oko. Takže ako prvé som bol rád, že som našiel tohto človeka a druhý bonus, že obaja sme z rovnakého mesta, dokonca jeho garáž je asi minutu chôdze od môjho bytu, takže z autom som nemusel ďaleko chodiť.
Tak sme sa teda pustili do identifikácie problému. Ako prvé mi nastavil čerpadlo, aby bola istota, že predvstrek a rozvody sú ok. Ďalej som bol navštíviť člena PetoK do Žiliny a napichli sme to na diagnostiku:

Dávka bola 4mg (má byť 5 - 7), ale to nebolo také kritické:
DSC_0349.jpg


Horšie bolo, že riadiaci vstrek hlásil 0° (malo byť 3) a ani pri pridaní otáčok sa nič nemenilo:
DSC_0348.jpg


Teraz bolo potrebné zistiť, čo je príčinou, že je tam stále 0. Vstrek sme vylúčili (po odpojení hlásil chybu), takže prišla rada na čerpadlo. Čerpadlo muselo ísť von no vôbec sa mu nechcelo, niekto to sa poriadne najedol a povedal, si že dotiahnem čo to ide. Asi po hodine sa ho podarilo dostať von. Starynovy to cele rozobral a zistili sme, že čerpadlo je už menené a zrejme tam dali nejakú uloženku z police. Vnútri bolo všetko čierne a niektoré časti chytali hrdzu.
DSC_0356.jpg
DSC_0357.jpg
DSC_0358.jpg
DSC_0359.jpg
DSC_0363.jpg


No kľúčový problém prečo to šlo ako hovno bol v tomto regulátore (neviem presne ako sa to volá):
čerpadlo - Copy.JPG
čerpadlo - Copy.JPG (100.8 KiB) 2564 zobrazení

Bolo to celé zahrdzavné. Proste to niekde hodnú dobu ležalo.

Prehodil mi to z iného čerpadla, všetko vyčistil, poskladal, namontoval do motora. Začali sme odvzdušňovať vysokotlaké vedenie od čerpadla ku vstrekom. Točíme, točíme a stále netlačilo, navyše som vymlátil baterku, ktorá už aj tak bola na p... Tak sme skončili, že sa vrátime k tomu ďalší deň. Zistili sme, že z nejakého nevysvetliteľného dôvodu odišiel solenoid (shut-off ventil, či ako sa tomu nadáva), ktorý otvára/zatvará výstup z čerpadla. Takže sme mohli točiť koľko sme chceli.No dobre, tiež mi to prehodil z iného čerpadla. Baterku som medzitým nabil, tak ideme znovu skúsiť a jeeeb, ledva to krútilo, po možno treťom otočení kľúča už len cvakalo - príčina? Odišiel štartér :smile:
Tak davaj štartér von, zistili sme, že niekto tam menil uhlíky a vodiče z uhlíkov pripajkoval k držiaku uhlíkov, čo samozrejme dlho nevydržalo, celé sa roztavilo a rozpadlo, keď sme to vybrali. Inak vyzeral štartér ok. Niekde na internete mi našiel celý držiak uhlíkov aj s uhlíkmi. Ok, vymenené, namontované. Medzitým tam už ale dal svoju baterku, lebo moja už bola na nič. Auto konečne štartovalo. Po nasadení sania sme to teda išli vyskúšať. V aute sa konečne prebudilo tých 105kw.
No dlho sme sa neradovali. Asi po 100-200m po zošliapnutí plynu začalo strašne klepať v motore (veľmi nezdravý zvuk). Zhodili sme sanie, ukázalo sa, že klepe ventil na piatom valci, akokeby poriadne nedosadal. Po znovu prekontrolovaní rozvodov a uistení sa, že mechanicky nehrozí žiadne poškodenie neostávalo nič iné ako dúfať, že prejde. Tak sme sa vybrali na cestu, asi po 1km pri zvýšených otáčkach zrazu ticho a už sa to nikdy nezopakovalo. Zrejme niečo prisalo, ale odpadol kus bordelu zo sedla ventilu a ventil netesnil.
Takže auto konečne malo výkon, išlo tak ako sa na ten motor patrí.

Nasledovala znovu diagnostika u PetoK. Údaje v norme, riadiaci vstrek hlásil 2,9°, čo bolo v tolerancii. Už skôr som si všimol, že žhaví aj pri zohriatom motore. Cez diagnostiku sme zistili, že RJ hlási teplotu motora 40°C. Nasledovala výmena čidla, no problém pretrvával. Pozrel som do WDS, aby sme vedeli ktoré káble prekontrolovať. Problém bol jasný, medzi čidlom a RJ sme namerali o 1kohm viac ako malo byť. Preto si RJ myslela, že motor má 40°C. Niekto sa v tom už hrabal a zaradil do cesty 1kohm rezistor. Rezistor sme vybrali a vuala, nežhavilo.
O asi hodinu neskôr (keď som šiel naštartovať) som zistil, prečo tam niekto dal rezistor :lol: . Čerpadlo bolo už tak vybehané, že keď som dlhšie postál a teplota nebola tak nízka, aby žhavilo, štartoval som 10s, možno aj viac.
Čerpadlo šlo znovu von, menili sme tú "kocku" vzadu na čerpadle odkiaľ idú výstupy za inú použitú, no nie až tak vybehanú. Rozhodilo to aj dávku paliva, takže mi starynovy nastavil dávku. Čo sme nastavili presne nevieme, chcelo by to napichnúť zas na diagnostiku, no myslím, že sa trafil. Aktuálny stav je taký, že za studena štartne na prvý pokus, za tepla podľa toho ako dlho stojím no max asi 3-4s. No to už lepšie nebude pokiaľ nekúpim nový diel, čo nekupím :), alebo nezoženiem v lepšom stave, čo je tiež malá pravdepodobnosť.
Myslím, že to by aj stačilo, čo sa motora a jeho najdôležitejších vecí týka. A aby som nezabudol, EGRko je vyradené.

Zadný stierač a ostrekovač:

Ako je dobre známe pri touringoch, veľa majiteľov má problém s nefunkčným zadným stieračom, alebo ostrekovačom, alebo oboma naraz. Problém často býva v polámaných káblových zväzkoch, ktoré vedú cez pánty piatych dverí. No prekvapivo toto nebol môj problém. Ako prvé som vybral, vyskúšal a zistil, že motorček zadného ostrekovača je KO. Vymenil som, no žiadna zmena. Ďalej som zistil, že stierač je v prechode cez okno celý zatuhnutý, absolútne s tým nešlo pohnúť, to sa mi podarilo rozhýbať (nejde to úplne ľahko, ešte to skúsim celé rozobrať neskôr) a stierač sa začal konečne hýbať. Čo som bol prekvapený, že endžinéri z bawarie dali zadnému stieraču a ostrekovaču vlastnú RJ. Na jednej strane mi to príde zbytočne sofistikované, na druhej strane vďaka tomu mi asi nezhorel motor, keď sa snažil pohnúť zapečeným stieračom. Dobre, takže stierač by šiel no ostrekovač stále nie. Tak som znovu nahliadol do WDS, aby som vedel ako je to pozapájané a ako si to odkontrolovať. Zistil som že signál na ostrekovač ide až do piatych dverí a niekde tam bol prerušený, až za pántom, teda v mieste, kde sa vôbec neohýba. Proste nejaký vadný kábel. Takže som natiahol nový od RJ stierača cez útroby piatych dverí až po miesto kde som ešte nameral kontakt a hurá už to striekalo.

Klíma
Tiež som riešil klímu, nešla lebo nebol tlak, chýbalo chladivo. Tak som to dal prečistiť, naplnili sme to na 500g (celá náplň 1200g) aj s UV farbivom. Ak to uniká budeme vidieť kde a nevyfučí mi to všetko ale len tých 500g. Uvidím ako to pôjde, zatiaľ chladí, ak účinok bude časom klesať, je zrejmé, že to niekde uniká.
Ďalší častý problém E39tok je nefunkčný prídavný ventilátor klímy. Sú dva druhy, jeden je 4pinový, má tri rýchlosti, rýchlosť je určená dvoma výkonovými rezistormi zapojenými do okruhu. Druhý typ je 3pin, kde je rýchlosť už riadená elektronikou a nedá sa to opraviť. Mám šťastie, že tam mám ten jednoduchší. Musím vymeniť jeden rezistor, lebo mi to nejde na najnižšiu rýchlosť. Momentálne tam mám taký "bypass", že keď mi to má ísť na prvú rýchlosť ide v podstate hneď na druhú.

Čo sa ďalších úkonov týka nedávno sme menili olej v motore, olej v diferenciali, komplet chladiacu kvapalinu za modrú (niekto tam nalial červenú) a expanzku a také drobnosti ako bočné smerovky a vnútornú kľučku, ktorú som urval.

V najbližšej dobe sú na rade zadné brzdové kotúče, platničky, pakne ručnej brzdy, bovdeny no a samozrejme choroba týchto E39tok - hrdza na piatych dverách.

Ďalšie moje úpravy:

Smerovky: Na maminu E30ku som raz robil automatické blikanie smeroviek pri ťuknutí do páčky, tak ako to má väčšina dnešných áut. Tak som si na to zvykol, že som si to spravil aj na E39. Znovu dobrý pomocník WDS mi povedal čo je ako pozapájané a kde sa napojiť.
Najprv som si vyrobil dvojitý časovač s NE556:
2014121220712.jpg


Potom to bolo treba zapojiť do okruhu smeroviek. Plus pól som ťahal zo spínačky - fialový.
2014122154407.jpg


Mínus pól z konektora páčky - hnedý.
Potom som prerušil káble ktoré vedú z páčky do lightmodulu: modrý a sivohnedý a medzi to som zaradil ten časovač.
2014122161006.jpg
2014122163352.jpg


A hotovo, kedže je to časovač, viem si nastaviť ako dlho (teda koľkokrát) má bliknúť smerovka. Väčšinou to býva 3x, ja som si dal na 4x, 3 sa mi zdá byť málo 5 už veľa. Ak by mal niekto záujem spravím podrobenejší návod.

AUX vstup pre pre mp3:
Hľadal som spôsob ako si púšťať mp3 v aute. Nad FM transmitterom som ani neuvažoval, mám s tým svoje skúsenosti. Ďalšia možnosť bola kúpiť Xcarlink alebo Yatour a napojiť miesto CD meniča, ale 100€ viem aj inde investovať, tak som to spravil po svojom. Ako, to už tu vysvetlovať nebudem, napísal som návod do sekcie návody: AUX input NAVI 4:3 - BMW BUSINESS RDS.

Lak:
Lak už má čo to za sebou, zrejme to v minulosti bolo moc umývané na kefách a oxidácia laku tiež spravil svoje. Voskovanie síce pomohlo, ale len na chvíľu. Tak som sa teda rozhodol, že si spravím radosť a dám si to preleštiť (okrem toho kufra, ktorý musím najprv vyspraviť). Leštilo sa len jednostupňovým brúsením. S výsledkom som spokojný, lak chytil nový nádych. Samozrejme nie je to cukrík, kde tu sú nejaké odreniny, hlbšie škrabance, ale zas taký náročný nie som z toho spravil cukrík a finančné možnosti sú tiež obmedzené.
Ukážka pred a po:
10169370_622324217821907_564267206_n.jpg


No a konečne nejaké aktuálne foto:
image2.jpg
image3.jpg
image4.jpg
image6.jpg
image8.jpg
image9.jpg
image10.jpg
image11.jpg
image12.jpg


Toľko asi na teraz, napísal som toho naraz trochu viac, trochu sa mi to časom nakopilo :).
Veľká vďaka patrí klubákovi starynovy, ktorý mi dal dokopy motor.

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2014, 14:16
od Suit
Ta farba je :shock:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2014, 14:21
od pegass325
dik, no teraz to už vyzerá fajn, predtým to bolo také nevýrazné, akokeby potiahnuté priesvitnou matnou fóliou.

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2014, 14:31
od starynovy
Keby som to auto nepoznal, tak poviem ze pekne.. ked poliecis tie zadne dvere tak to bude velmi pekny touring, vzdy tam svieti medzi tymi srackami co stoja u vas pred bytovkou. :smile: Snad to uz bude motoricky bez problemov, uzili sme si spolu kopu zabavy kym to trvalo, stale drzi rekord v dlzke "hospitalizacie" u mna. :thumbup:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2014, 16:48
od nadro
pekný touring a aj pekný pribeh. Vitaj :smile:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Pondelok, 31. Marca 2014, 18:19
od pegass325
pár fotiek interiéru:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 09:01
od pegass325
dlho som nič nepridal, ale ani nebolo čo. S autíčkom zatiaľ spokojný. Nesklamalo ani na ceste do HR a späť.

Ale predsa len prednedávnom si pre mňa vymyslelo prekvapko. Idem ráno k autu a sa mi zdalo, že neblikli smerovky pri odomykaní. Sadnem otočím kľúčom, na displeji nič, žiande "PRE-HEATING", zapnem smerovku - nič, rádio, resp. celý BM nič. Jednoducho mi ohluchli budíky (žiadna signalizácia svetiel, smeroviek, hmloviek, info hlášok), ohluchol Board monitor, nedalo sa nič zapnúť, len displey si svietil na bielo (a to som chcel pred tým vyskúšať navoliť kód do BM pre štartovanie, po tejto skúsenosti to už nebudem skúšať :D ).

Prvé čo mi napadlo v panike - LCM modul, lenže sa mi zdalo podozrivé, že by pošlo naraz toľko tranzistorov v module. V tej panike mi nenapadlo ísť sa pozrieť vonku, či svetlá reálne svietia. Po pár správach s PetoK som teda zistil, že svetlá idú, len prístroje sú hluché.

Takže veľké podozrienie na preťaženie K/I-BUS zbernice. Kedže sa táto porucha nedá diagnostikovať, resp. nedá sa zistiť, ktoré zariadenie to spôsobuje, treba sa dopracovať ku kabeláži a premerať napätie na zbernici.

Kabeláž sa nachádza na spolujazdcovej strane - treba vyhodiť odkladaciu skrinku. Za ňou naľavo je taký čierny box, kde končia káble z celého auta pospájané/potriedené podľa farieb.
20140823_162118.jpg


Je tam megazlý prístup, ale treba tam lokalizovať a nejakým krkolomným a rukolomným spôsobom vybrať I-BUS, K-BUS svorkovnicu, alebo ako to nazvať. I-BUS K-BUS môžu byť prepojené (malé budíky) no ja som to mal rozdelené (veľké budíky IKE). Farba káblov: I-BUS bielo-sivý so žltými značkami, K-BUS bielo-červený so žltými značkami.
20140823_161420.jpg


Takže najprv som zmeral napätie medzi K-BUS a zemou (musí byť 12V) a toľko aj bolo, čiže dalšia volba I-BUS. Kedže som sa k tomu nevedel s merákon dostať, celú I-BUS svorkovnicu som vycvakol a vytiahol dopredu:
20140823_161237.jpg


No a po zmeraní som namiesto 12V nameral od 0,6 do 1,6V. Takže som začal káble odpájať meral som hodnotu odporu odpojeného kábla medzi zemou. Nesmie tam byť nič, resp 0 a tu hľa na jednom 160ohm. Tak som ten jeden nezapojil a vuala budíky začali komunikovať, no rádio stále nie. Takže bolo nutné nájsť čo z tej elektroniky vzadu (radio modul, MK mechanika, video modul to blokuje). Vzadu na jednej svorkovnici som našiel tých 160ohm, len už bol včer tak, že sa k tomu vrátim ráno. Na druhý deň som vyhádzal všetky kryty vzadu, že to idem pomerať a kua už som tých problémových 160ohm nevedel namerať. Tak si vravím, že to zapojím späť ten odpojený I-BUS kábel a malo by to ísť. A tak aj bolo. Takže problém viac menej odstránený sám, doteraz neviem, ktorý modul to preťažoval, no viem čo robiť ak sa to stane nabudúce :D . Takže som to poskladal, ale tie I-BUS káble som nezacvakol naspäť, ale nechal poruke (do budúcna), viď foto:
20140823_161841.jpg



A kedže som ma vyhádzané kryty vzadu, tak som si opravil problém so slabým príjmom rádia. Po premeraní koaxiálneho kábla z audiomodulu do zosilňovača som zistil, že tam nie je spoj. A celé problém bol v konektore. Bol odtrhnutý vodič z kolíka konektora, ktorý sa napája do audio modulu. Takže preletované a rádio k spokojnosti hrá.
20140823_151613_6.jpg


Zatiaľ všetko :)

P.S.: vďaka PetoviK za online helpdesk :)

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 13:50
od F!z:k
Heloo ten casovac smeroviek sa vypina ked das packu na druhu stranu? Myslim tak, ze ked ides do lava a hned do prava neblikaju chvilu vsetky naraz? Ked je to ta znama schema "schodistovy" casovac v podstate.. :D

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 16:01
od pegass325
nie. Okamzite sa prepne druha. Princip je presne ten isty ako ked by tam casovac nebol. Dve naraz sa pomocou packy zapnut nedaju, aj keby som to napriamo spojil. Mam odskusane.

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 19:06
od voloda
Zdravim, touring pekny ale neplanujes zosuladit predne/bocne/zadne smerovky?? Ja by som to dal do povodneho stavu (tzn. zlte smerovky,predlc svetla), k zelenej to podla mna aj pasuje... :bmwball:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 20:27
od pegass325
jaaaj, čo jááá by som všetko chcel....na počkanie by som oplieskal 1000€ ako nič. No ale finančná situácia je aká je a navyše táto E39ka nie je srdcovka, takže aj to možno niekedy bude, no momentálne s tým dokážem žiť :).

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 21:10
od starynovy
Keby to bol manual, zbavil by som ta toho a mohol by si kupit srdcovku. :D

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Nedeľa, 14. Septembra 2014, 21:15
od korado
Dnes som čítal zaujímavý článok, ani by som nepovedal, že TDS a automat je taký držiak, veď posúďte sami :wink:

http://www.autobild.de/artikel/bmw-5er- ... 45617.html

takže ja prajem ešte veeeeeľa km bez problémov

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2014, 19:00
od voloda
Ak sa k tomu motoru spravas ako clovek nie ako prasa, tak vie podrzat. "Bezne" chyby ako tecuce cerpadlo (cca kazdych 100tis. km) opravis a behas a behas. Nas manual ma nabehane 352tis., niekde okolo 160tis. km boli menene 4 vstreky, pri 180tis. km bola dole hlava (urvalo remen a vybehla teplota, na to pozor), okolo 220tis bolo raz tesnene cerpadlo, teraz pred 5tis. km druhykrat. Raz menena vodna pumpa+chladic+ termostat pri cca 320tis. km a co sa tyka motora je to vsetko. Hop, este viskospojka. Ked bola hlava dole motor vyzeral ako novy. Turbo povodne, ale uz by chcelo na repas, vidno ze je mastne, od vymeny po vymenu dolievam tak 0,5-1 liter. Podla mna vydareny motor, tak nech drzi aj pegassovi... :bmwball:

Re: [e39 525tds Touring Oxfordgruen Metallic] Peťkove BMW

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2014, 19:19
od pegass325
ďakujem, po úvodných opravách zatiaľ drží. Aj automat zatiaľ drží, samozrejme, že už to nie je tak ako pred 16timi rokmi, preraďovanie už cítiť, ale dúfam, že to bez porúch ešte nejaký čas potiahne.
K motoru sa správam asi tak, že ráno jazdím tak do 2000ot kým sa nezohreje na stred, no ani potom nepreháňam, lebo olej v motore a prevodovke ešte stále nie je poriadne prehriaty. Po zohriatí sa nebránim ani občasnému kik-downu, ale to fakt len výnimočne, ako napr. na Nive :smile: .



IMG_0327.jpg
IMG_0174.jpg