... [E34 528iT] off [E34 530i/5q] off [E36 328iT] on
Napísané: Utorok, 11. Marca 2014, 02:48
Nakoľko viacerí chceli vidieť môj nový budget car, a tak zakladam svoj všeobecne very first príbeh. Je to obyč vymrochtená 07/97 320i s motorom M52B20 v sedanovej kasni. Je to asi najzhnitejšia a najlacnejšia e36ka v akej som sa kedy vozil a aku som kedy mal.
Síce je podvozok neskutočne dobrý (lauf vyzerá ako keby som ho práve vybral z pukacej fólie v Mnichove pred 17timi rokmi), nikde neprehníva ako e34rky. Jediné čo je olízané je kôš na diff a opendiff samotný (netečie). Držiaky stabíka boli už naštastie robené, celkom obstojne - iba jedna strana je na picu navarena. Samozrejme kocky nie sú najpevnejšie a čo je hlavné tak je viďás že plechy volačo zažili tiež. Je badať stopy dávnej (možno nie) búračky spredu, maska je ňáka matná ako z druhovýroby, kapota zlomená, blatníky mohli byť zložené lepšie. Celkový stav je ale viac ako uspokojivý - keď som to umyl mal som dojem, že sa aj leskne. Kde tu sú důlky a hlbšie škrabance do základu, ale k celkovému vzhľadu dailymissilecar sa to celkom hodí.
Auto nemá hmlovky (
), svetlá svietia podozrivo dobre na to ako sú plasty omlátené - sú to bezčočky H7. Som síce skôr fanúšik čočkových svetiel, ale riešiť to budem asi až keď budem niekomu vypoistkovávať zadný nárazník. Zadné svetlá sú popraskané tiež, ale to mi je tiež voľné. Nieje tam paket, ani široké lišty, ani prahy pod ktoré by sa dobre schovala hrdza. Chýba taktiež šíber (veľká škoda), sklá nemajú zelené tónovanie (asi, stále niesú umyté), zo zadného okna trčí GSM anténa pre Nokia hardlyfree sadu.
Interiér je už o inom, sú tam vyhrievané (hrejú iba operadlá) manuálne čierne koženné sedačky, čierny koberec, všetky okná v elektrike, lakťovka, smokerpackage (
), dvojzonova klima, digi hodiny s aussentemperaturanzeige, AUC, ASC ktoré z nejakého dôvodu nieje vo vin výpise, tempomat, lichtpaket, predpriprava na hifi, samostmievacie zrkadlo, trojramenný volant, 4 airbagy, remote control na central (mal som len asi 3 bmw s tymto fičurom, naposledy asi pred rokom tak si to uživam), zadnú opierku s držiakmi na nápoje. Vo výbave boli aj BMW Business CD RDS a biele bľinkre, bohužiaľ časom to dakto zlikvidoval. V tomto je to asi najstatočnejšia e36ska akú som kedy mal, všetky ostatné mali max polokožové športy a klimu.
Čo sa týka vecí čo robia e36ku e36stkou, tak motor jezdí na 5 valcov za tepla - jedna cievka KO. Je tam dočasne cievka z M62B44, z M60B40 nesedela, majú iné rozteče na šrúfky. Inak kým ide kompletne tak je lahodný. Vždy som si myslel, že M43B18 je idealny motor do tej kasne na prevadzkove naklady vs. pozitok, tak teraz by som som to netrvrdil. Tí čo hejtujú 20i v 36ke, že to nejde a žerie, resp. sa viac oplatí 28i, nemajú až takú pravdu, auto je dobre živé a má fajn zvuk aj s dvojtretinovým objemom. Tempomat, ABS a ASC nejdú tiež, je vadné čidlo na jednom zo zadných kolies (treba zrobic). Vodičove el. okno je tiež ohne funktion, bol vymenený pantograf s motorčekom za nové z bmw, treba ešte vymeniť tesnenia a vodiacu lištu. Klíma tiež nerobí nič, a mám taký dojem, že ani kúreniu samotnému sa nechce, momentálne je ale dobré počasie, tak neirituje. Rádio je off, dieru zapláta pripravené Euroštekerové Professional RDS. V aute bol vozený labrador, tak je tam mrte chlpov, cikačiek, kakačiek a grcačiek čo nevytiahne ani 1900W vysávač, ktorý pozdravuje z kufra. Čo ma ale asi irituje najviac je nefunkčný display budíkov, kôli ktorým netuším koľko auto žerie a koľko má nabehané. Svíeti mi ABG kontrolka, podla počítača senzor na spolujazdcovej sedačke, tak treba naletovať odpor. Auto nemá durchladesystem (
), dokonca je poškodená vnútorná výplň kufra nejakym zosilovačom, tubovým woofrom, kabelažou a kapacitorom, ktore našťastie nebudem musieť vyhadzovať do koša - s nepochopiteľnou radosťou ich chce bnykolass do dejlykary.
Podvozok tak ako je, je celkom v obstojnom stave, nápravy sú tuhé, máločo búcha. Jeden zadný tlmič je na doraze, pridala sa k nemu aj pružina (e36 klasika). Cukajú poloosi. Treba vymeniť silentbloky na stabíky - voľba bude asi žltý strongflex. Taktiež ten guľatý falus na konci trojuhoníkového ramena je už odtrhnutý na oboch stranách, tak pôjdu buď M3 plné alebo červené strongflexy. Čapy sú síce MOOG ale nakrivo nalisované, tak uvidíme koľko im bude trvať kým sa rozsypú. Zadné kostičky stabíka KO.
Chvíľu som si myslel, že je spojka pred výmenou, po zabehnutí možno 250km, začala pekne brať a dokonca aj zapalovať pneu pri powershifte do 2q. Prevodovka bude musieť ísť ale aj tak dole, treba vymeniť gufero na radenie, bohvie či nieje viac oleja na nej ako v nej. Motor tečie iba s pod veka ventilov, pod olejovou konzolou a to by snad mohlo poriešiť unik oleja. Občas kvápe nemrzka aka. voda z vodovodu z chladiča, ak je auto naklonené na spolujazcovu stranu, čiže asi to expanzka nebude. Visko je po zenite. Odvetrávanie a silenty motora snáď (!) tiež, občas si auto pošklbne tak by to mohlo vyriešiť ono. Vanos a hydroštely rachotili iba keď som auto priniesol bez oleja až do BA. Zadné brzdy boli tiež prvý deň pocitovo na výmenu, s nefungujúcim ABS im stačilo dať párkrát kakauko a jsou libový. Ručka to bohužiaľ nerozdýchala a s prvým a posledným massivewheelspin driftom sa odtrhla.
Inak je to celkom pecka kára, nečudujem sa, že mladý fakani čo nechcú veľa investovať chcú práve e36ku, je to také ideálne everyday hipster bmw.
Medzi plány do budúcna sa ráta viac menej len vychytanie chýb čo som rozpísal. Tlmiče nebudem kupovať iba zadky s pružinami, kúpim všetky štyri. Bilsteiny B8 ako na 328i alebo Sachsy SuperTouringy ako na 318i riešiť nebudem, rozhodujem sa medzi pevným TA podvozkom 60/40 a štelovaciou variantou. Rozhodujúce pre mňa je či bude mať štelovak uloženia gratis, a či na 60/40 dám Styling 37 z e38čky - predky 8J R18 ET13 s pneu 215/40 a zadky 9,5J R18 ET 25 s pneu 245/35. Bejzbolka sa už dáka požičia ak bude treba. To už je ale otázka na true-to e36 fanz. #SWAG #YOLO
Síce je podvozok neskutočne dobrý (lauf vyzerá ako keby som ho práve vybral z pukacej fólie v Mnichove pred 17timi rokmi), nikde neprehníva ako e34rky. Jediné čo je olízané je kôš na diff a opendiff samotný (netečie). Držiaky stabíka boli už naštastie robené, celkom obstojne - iba jedna strana je na picu navarena. Samozrejme kocky nie sú najpevnejšie a čo je hlavné tak je viďás že plechy volačo zažili tiež. Je badať stopy dávnej (možno nie) búračky spredu, maska je ňáka matná ako z druhovýroby, kapota zlomená, blatníky mohli byť zložené lepšie. Celkový stav je ale viac ako uspokojivý - keď som to umyl mal som dojem, že sa aj leskne. Kde tu sú důlky a hlbšie škrabance do základu, ale k celkovému vzhľadu dailymissilecar sa to celkom hodí.
Auto nemá hmlovky (

Interiér je už o inom, sú tam vyhrievané (hrejú iba operadlá) manuálne čierne koženné sedačky, čierny koberec, všetky okná v elektrike, lakťovka, smokerpackage (

Čo sa týka vecí čo robia e36ku e36stkou, tak motor jezdí na 5 valcov za tepla - jedna cievka KO. Je tam dočasne cievka z M62B44, z M60B40 nesedela, majú iné rozteče na šrúfky. Inak kým ide kompletne tak je lahodný. Vždy som si myslel, že M43B18 je idealny motor do tej kasne na prevadzkove naklady vs. pozitok, tak teraz by som som to netrvrdil. Tí čo hejtujú 20i v 36ke, že to nejde a žerie, resp. sa viac oplatí 28i, nemajú až takú pravdu, auto je dobre živé a má fajn zvuk aj s dvojtretinovým objemom. Tempomat, ABS a ASC nejdú tiež, je vadné čidlo na jednom zo zadných kolies (treba zrobic). Vodičove el. okno je tiež ohne funktion, bol vymenený pantograf s motorčekom za nové z bmw, treba ešte vymeniť tesnenia a vodiacu lištu. Klíma tiež nerobí nič, a mám taký dojem, že ani kúreniu samotnému sa nechce, momentálne je ale dobré počasie, tak neirituje. Rádio je off, dieru zapláta pripravené Euroštekerové Professional RDS. V aute bol vozený labrador, tak je tam mrte chlpov, cikačiek, kakačiek a grcačiek čo nevytiahne ani 1900W vysávač, ktorý pozdravuje z kufra. Čo ma ale asi irituje najviac je nefunkčný display budíkov, kôli ktorým netuším koľko auto žerie a koľko má nabehané. Svíeti mi ABG kontrolka, podla počítača senzor na spolujazdcovej sedačke, tak treba naletovať odpor. Auto nemá durchladesystem (

Podvozok tak ako je, je celkom v obstojnom stave, nápravy sú tuhé, máločo búcha. Jeden zadný tlmič je na doraze, pridala sa k nemu aj pružina (e36 klasika). Cukajú poloosi. Treba vymeniť silentbloky na stabíky - voľba bude asi žltý strongflex. Taktiež ten guľatý falus na konci trojuhoníkového ramena je už odtrhnutý na oboch stranách, tak pôjdu buď M3 plné alebo červené strongflexy. Čapy sú síce MOOG ale nakrivo nalisované, tak uvidíme koľko im bude trvať kým sa rozsypú. Zadné kostičky stabíka KO.
Chvíľu som si myslel, že je spojka pred výmenou, po zabehnutí možno 250km, začala pekne brať a dokonca aj zapalovať pneu pri powershifte do 2q. Prevodovka bude musieť ísť ale aj tak dole, treba vymeniť gufero na radenie, bohvie či nieje viac oleja na nej ako v nej. Motor tečie iba s pod veka ventilov, pod olejovou konzolou a to by snad mohlo poriešiť unik oleja. Občas kvápe nemrzka aka. voda z vodovodu z chladiča, ak je auto naklonené na spolujazcovu stranu, čiže asi to expanzka nebude. Visko je po zenite. Odvetrávanie a silenty motora snáď (!) tiež, občas si auto pošklbne tak by to mohlo vyriešiť ono. Vanos a hydroštely rachotili iba keď som auto priniesol bez oleja až do BA. Zadné brzdy boli tiež prvý deň pocitovo na výmenu, s nefungujúcim ABS im stačilo dať párkrát kakauko a jsou libový. Ručka to bohužiaľ nerozdýchala a s prvým a posledným massivewheelspin driftom sa odtrhla.
Inak je to celkom pecka kára, nečudujem sa, že mladý fakani čo nechcú veľa investovať chcú práve e36ku, je to také ideálne everyday hipster bmw.
Medzi plány do budúcna sa ráta viac menej len vychytanie chýb čo som rozpísal. Tlmiče nebudem kupovať iba zadky s pružinami, kúpim všetky štyri. Bilsteiny B8 ako na 328i alebo Sachsy SuperTouringy ako na 318i riešiť nebudem, rozhodujem sa medzi pevným TA podvozkom 60/40 a štelovaciou variantou. Rozhodujúce pre mňa je či bude mať štelovak uloženia gratis, a či na 60/40 dám Styling 37 z e38čky - predky 8J R18 ET13 s pneu 215/40 a zadky 9,5J R18 ET 25 s pneu 245/35. Bejzbolka sa už dáka požičia ak bude treba. To už je ale otázka na true-to e36 fanz. #SWAG #YOLO
