[E90 318d] pribeh ukonceny
Napísané: Streda, 26. Februára 2014, 13:50
Zdravím všetkých rozhodol som sa pripojiť svoj príbeh o mojej e90 - už okolo toho tancujem pol roka a až teraz som sa prinútil
.
Je to e90 318d, M47N2 90kw, výroba 25.07.2007, dátum prvej evidencie 26.03.2008.
Auto som kúpil od 1. majiteľa keď malo 58 000km, ktorý ho kupoval nové na SR. Auto sa už nejaký čas nepoužívalo keďže majiteľ si kúpil nový POZOR passat 2.0 tdi 4motion v dosť plnke (aj na ňom prišiel) No neni to blb? E90 bola v garáži zapadaná prachom zvonka aj zvnútra (zvláštna taktika pri predaji ale zjavne mu bolo jedno či predá alebo nie). Rozhodol som sa auto zobrať kilometre mi potvrdili v BMW aj technik čo mi autá servisuje mi potvrdil, že auto je úplne v pohode.
Tak prišla vo februári 2012 (bolo asi mínus 20) domov, úplne sériová ničím nevýnimočná e90. Aspoň výbava má potrebné veci ako: tempomat, xenóny, vyhrievané sedačky, profesional rádio, pdc....
Hneď po kúpe som dal spraviť najtmavšie fólie aké u nás robia kedže v tom bolo teplo už v marci a kúpil som 17ky z e60 a nové gumy a predal tie otrasné sériové 16ky.
Fotky pôvodného výzoru bohužial nemám tu mám nejaké z minulého roku už s 17kami a fóliami. Auto malo už keď som ho kúpil spravený čip rls-prešov na 115kW a 340 Nm, takže dynamika bola v celku ok skoro ako 320d.
Následne mi začal prekážať tenký volant tak som ho dal obšiť, vypchať, prirobiť bicepsy a M logo. Ďalej som prišiel na to, že ho chcem trochu odlíšiť a vylepšiť, tak som objednal radiacu páku a madlo ručnej brzdy origo m paket (pri trhaní radiacej páky von som si ňou naklepal čelo
). Teraz uvažujem o výmene sedačiek za sportsitze ale zatiaľ sa nič pekného nenašlo. Takže ak niekto má sedačky (prípadne aj tapacíre) do e90 z m paketu rád sa s ním dohodnem na cene. Okrem spomínaných vecí som na aute stihol ešte pár či už nutných alebo chcených zmien.
Ďalšie vylepšenia, ktoré už na aute sú (na fotkách nie) okrem bežného servisu a menenia toho čo bolo treba :
- struny eibach pro kit,
- tlmiče SACHS m-technik,
- nové prepružovacie elementy,
- nové uloženia tlmičov,
- predná maska čierna matná,
- turbo z 320d,
- egr off.
Auto bolo vždy bezproblémové až prišiel na psa mráz a pred cca 6. týždňami (140 000 km) mi pri ceste do Nových Zámkov zakvíkalo turbo pričom nikdy nevykazovalo znaky vadnosti (netiekol olej, nevydávalo zvuky a išlo vždy pekne). Situáciu som vyriešil objednaním nového originál turba ale samozrejme z 320d m47, nech sa mu lepšie žije
. Rozdiel bolo cítiť na sile aj na chode to 318kové turbo bolo oveľa menej kultivované. Keďže som pri rozoberaní motora pri výmene turba uvidel aký bordel sa nahromadil v saní rozhodol som sa pre odstránenie EGR a pri tej príležitosti sa zhodilo sanie a kompletne sa vyčistilo aj s egrom a pretesnilo novými tesneniami. Auto ide od vtedy veľmi pekne a od spodných otáčok má oveľa lepší ťah.
To sú zatiaľ všetky veci, ktoré so mnou auto absolvovalo do blízkej budúcnosti plánujem:
- zajtra striekať disky na čierno sprejom Foliatec
- športový filter KN
- pár najviac namáhaných silentblokov vymeniť za powerflex
- na zadnú nápravu podložky
- nové kola 18 a 17 nechať na zimu.
Hneď po tom ako nastriekam kola do čiernej matnej a prehodím ich namiesto zimákov pridám ďalšie aktuálne foto spolu s nejakými fotkami interéru atď. Kto došiel v čítaní až sem tak mu ďakujem za pozornosť.

Je to e90 318d, M47N2 90kw, výroba 25.07.2007, dátum prvej evidencie 26.03.2008.
Auto som kúpil od 1. majiteľa keď malo 58 000km, ktorý ho kupoval nové na SR. Auto sa už nejaký čas nepoužívalo keďže majiteľ si kúpil nový POZOR passat 2.0 tdi 4motion v dosť plnke (aj na ňom prišiel) No neni to blb? E90 bola v garáži zapadaná prachom zvonka aj zvnútra (zvláštna taktika pri predaji ale zjavne mu bolo jedno či predá alebo nie). Rozhodol som sa auto zobrať kilometre mi potvrdili v BMW aj technik čo mi autá servisuje mi potvrdil, že auto je úplne v pohode.
Tak prišla vo februári 2012 (bolo asi mínus 20) domov, úplne sériová ničím nevýnimočná e90. Aspoň výbava má potrebné veci ako: tempomat, xenóny, vyhrievané sedačky, profesional rádio, pdc....
Hneď po kúpe som dal spraviť najtmavšie fólie aké u nás robia kedže v tom bolo teplo už v marci a kúpil som 17ky z e60 a nové gumy a predal tie otrasné sériové 16ky.
Fotky pôvodného výzoru bohužial nemám tu mám nejaké z minulého roku už s 17kami a fóliami. Auto malo už keď som ho kúpil spravený čip rls-prešov na 115kW a 340 Nm, takže dynamika bola v celku ok skoro ako 320d.
Následne mi začal prekážať tenký volant tak som ho dal obšiť, vypchať, prirobiť bicepsy a M logo. Ďalej som prišiel na to, že ho chcem trochu odlíšiť a vylepšiť, tak som objednal radiacu páku a madlo ručnej brzdy origo m paket (pri trhaní radiacej páky von som si ňou naklepal čelo

Ďalšie vylepšenia, ktoré už na aute sú (na fotkách nie) okrem bežného servisu a menenia toho čo bolo treba :
- struny eibach pro kit,
- tlmiče SACHS m-technik,
- nové prepružovacie elementy,
- nové uloženia tlmičov,
- predná maska čierna matná,
- turbo z 320d,
- egr off.
Auto bolo vždy bezproblémové až prišiel na psa mráz a pred cca 6. týždňami (140 000 km) mi pri ceste do Nových Zámkov zakvíkalo turbo pričom nikdy nevykazovalo znaky vadnosti (netiekol olej, nevydávalo zvuky a išlo vždy pekne). Situáciu som vyriešil objednaním nového originál turba ale samozrejme z 320d m47, nech sa mu lepšie žije

To sú zatiaľ všetky veci, ktoré so mnou auto absolvovalo do blízkej budúcnosti plánujem:
- zajtra striekať disky na čierno sprejom Foliatec
- športový filter KN
- pár najviac namáhaných silentblokov vymeniť za powerflex
- na zadnú nápravu podložky
- nové kola 18 a 17 nechať na zimu.
Hneď po tom ako nastriekam kola do čiernej matnej a prehodím ich namiesto zimákov pridám ďalšie aktuálne foto spolu s nejakými fotkami interéru atď. Kto došiel v čítaní až sem tak mu ďakujem za pozornosť.
