[E30 318 IS] Moje prvé auto
Napísané: Utorok, 18. Februára 2014, 23:07
Tento príbeh sa začal písať v roku 2012. S autom som sa dostal do styku už nejakú dobu pred tým, ako som sa stal jeho majiteľom, pretože patrilo môjmu dobrému kamarátovi. Ten sa ho po určitej dobe jeho vlastníctva rozhodol predať, čiže som dal dokopy vcelku smiešnu sumu (vzhľadom na dnešnú cenu týchto aut), vzhľadom na to, že som ho kupoval od kamaráta a v júli 2012 som sa stal majiteľom auta ja. Bohužiaľ sa mi ho podarilo nabúrať už po prvých 500 km. Odniesla si to predná kapota, blatníky a svetlá. Vtedy padlo rozhodnutie, že sa nevymenia iba poškodené diely, ale že sa auto bude "renovovať" celé. Renovovať je v úvodzovkách, pretože som chcel a stále chcem v najväčšej možnej miere auto dávať dokopy, opravovať a vylepšovať svojpomocne napriek môjmu nulovému oficiálnemu technickému vzdelaniu v oblasti áut
(gymnázium a študujem ekonómiu).
Teraz trošku z histórie auta (to čo sa mi poradilo zistiť). Auto je z roku 1989 a je to kupé s motorom 318 IS. Podľa KO auto bolo dovezené na Slovensko v roku 2008 zo Švajčiarska. Podľa fotografií z KO auto bolo podľa môjho názoru vo veľmi dobrom stave a predovšetkým sériové. Pekný béžový interiér, kockované anatomy, volant Mtech 1, povôdné rádio atď. Po dovezení malo najazdených 217 xxx a v aute bola servisná knižka do 217 xxx (vrátane rôznych pôvodných brožúriek a katalógov E30).
Fotografie z KO v roku 2008 (snáď ich sem môžem dať)






V čase, keď som sa stal majiteľom, auto malo najazdené rovných 230 000, KO však ukazuje manipuláciu s KM, čiže netuším či má auto za sebou 250, 290 či 370 tisíc kilometrov. Kedže bolo na Slovensku v tej dobe zhruba 4 roky a myslím že ho sem nikto nevozil na to, aby na ňom jazdil služobné cesty, tak to snáď nebude viac ako 300 tisíc. Podľa toho čo viem, tak som minimálne štvrtý majiteľ na Slovensku. Výbava absolútne žiadna, no jediné čo ma fakt trápi a chýba mi je servo, bez neho je to fakt na ......
Čo sa týka auta samotného, tak bohužiaľ po štyroch rokoch na Slovensku a X majiteľoch auto vyzeralo značne inak, ako na foto z KO.
Kontkrétne :
originál lak lazur-blau metalic pravdepodobne premaľované celé auto štetcom (našiel som stekance
)
preliačiny, ťukance, škrabance všade možne
kapoty v čiernej matnej (vpredu zahladený znak, vzadu chýbajúci)
pokrivené predné čelo
prasknuté obe hmlovky
nejaká číra optika + xenony
výfuk ala V12
podvozok TA-TECHNIX (zníženie netuším)
predné drážkované kotúče (asi ATE)
športový filter "+50PS"
hand-made hydraulická ručka
OMP volant, hlinikove pedále, UNKNOWN radiaca (stredový panel je fuč)
rádio s CD + nejaké repro
komplet celý interiér olivovo-zelený a sedačky tie najhnusnejšie čo sa robili do E30 (viete ktoré), samozrejme dotrhané a do****né
auto bolo vyvárané pod pedálmi a zadné čelo (profi robota to asi nie je)
a čo ma doteraz najviac udivuje - podbehy, všetky vnútorné blatníky, zadné čelo (pod nárazníkom) a komplet podlaha vo vnútri natretá troj-centimetrovou vrstvou gumoasfaltu
posledná vec čo ma napadne je maximálne do****né strešné okno, ktoré sa nedá ani otvoriť, ani zavrieť (opraví to snáď len kúzelník)
Takto pravdepodobne auto vyzeralo v rokoch 2008-2012. Bohužiaľ mám len foto, ktoré som našiel tu na fóre alebo na internete (dúfam, že nikoho nenahnevám, keď ich sem vložím)


Takto auto vyzeralo po tom, čo som sa stal majiteľom.




Momentálne je auto z veľkej časti rozobraté. Zatiaľ som kúpil a zohnal predné čelo, predné svetlá, blatníky, kapota, Mtech 2 volant a nejaké drobnosti. Karoséria je v štádiu tmelenia a odstraňovania všetkých preliačin, kapoty sú hotové, dvere (totálne zhnité zospodu) už takmer tiež, predok už bol poskladaný a dopasovaný.
Zopár foto po búračke



Veci, ktoré je nutné urobiť, je vyrovnať zadné čelo v okolí výfuku (netuším ako), alebo vyrezať krivú časť a navariť rovnú (ak niekto vie pomôcť budem veľmi vďačný), odstrániť zo všadiaľ ten gumoasfalt, kde ešte ostal, dotmeliť, dobrúsiť a strieknuť do základu opravované miesta a samozrejme začať auto kompletizovať a skladať. Čo s mŕtvym šíbrom je zatiaľ otázne. Auto pôjde nateraz do fólie, pretože lak chcem až keď sa auto bude renovovať štýlom, že sa rozoberie do šrubky, celé opieskuje, motor komplet zrepasuje a pod., lenže na takúto renováciu momentálne prostiedky nemám a na aute chcem jazdiť a užívať si ho, takže preto nateraz fólia, koniec koncov je dočasná.

Teraz trošku z histórie auta (to čo sa mi poradilo zistiť). Auto je z roku 1989 a je to kupé s motorom 318 IS. Podľa KO auto bolo dovezené na Slovensko v roku 2008 zo Švajčiarska. Podľa fotografií z KO auto bolo podľa môjho názoru vo veľmi dobrom stave a predovšetkým sériové. Pekný béžový interiér, kockované anatomy, volant Mtech 1, povôdné rádio atď. Po dovezení malo najazdených 217 xxx a v aute bola servisná knižka do 217 xxx (vrátane rôznych pôvodných brožúriek a katalógov E30).
Fotografie z KO v roku 2008 (snáď ich sem môžem dať)






V čase, keď som sa stal majiteľom, auto malo najazdené rovných 230 000, KO však ukazuje manipuláciu s KM, čiže netuším či má auto za sebou 250, 290 či 370 tisíc kilometrov. Kedže bolo na Slovensku v tej dobe zhruba 4 roky a myslím že ho sem nikto nevozil na to, aby na ňom jazdil služobné cesty, tak to snáď nebude viac ako 300 tisíc. Podľa toho čo viem, tak som minimálne štvrtý majiteľ na Slovensku. Výbava absolútne žiadna, no jediné čo ma fakt trápi a chýba mi je servo, bez neho je to fakt na ......
Čo sa týka auta samotného, tak bohužiaľ po štyroch rokoch na Slovensku a X majiteľoch auto vyzeralo značne inak, ako na foto z KO.
Kontkrétne :
originál lak lazur-blau metalic pravdepodobne premaľované celé auto štetcom (našiel som stekance

preliačiny, ťukance, škrabance všade možne
kapoty v čiernej matnej (vpredu zahladený znak, vzadu chýbajúci)
pokrivené predné čelo
prasknuté obe hmlovky
nejaká číra optika + xenony
výfuk ala V12
podvozok TA-TECHNIX (zníženie netuším)
predné drážkované kotúče (asi ATE)
športový filter "+50PS"
hand-made hydraulická ručka
OMP volant, hlinikove pedále, UNKNOWN radiaca (stredový panel je fuč)
rádio s CD + nejaké repro
komplet celý interiér olivovo-zelený a sedačky tie najhnusnejšie čo sa robili do E30 (viete ktoré), samozrejme dotrhané a do****né
auto bolo vyvárané pod pedálmi a zadné čelo (profi robota to asi nie je)
a čo ma doteraz najviac udivuje - podbehy, všetky vnútorné blatníky, zadné čelo (pod nárazníkom) a komplet podlaha vo vnútri natretá troj-centimetrovou vrstvou gumoasfaltu
posledná vec čo ma napadne je maximálne do****né strešné okno, ktoré sa nedá ani otvoriť, ani zavrieť (opraví to snáď len kúzelník)
Takto pravdepodobne auto vyzeralo v rokoch 2008-2012. Bohužiaľ mám len foto, ktoré som našiel tu na fóre alebo na internete (dúfam, že nikoho nenahnevám, keď ich sem vložím)


Takto auto vyzeralo po tom, čo som sa stal majiteľom.




Momentálne je auto z veľkej časti rozobraté. Zatiaľ som kúpil a zohnal predné čelo, predné svetlá, blatníky, kapota, Mtech 2 volant a nejaké drobnosti. Karoséria je v štádiu tmelenia a odstraňovania všetkých preliačin, kapoty sú hotové, dvere (totálne zhnité zospodu) už takmer tiež, predok už bol poskladaný a dopasovaný.
Zopár foto po búračke



Veci, ktoré je nutné urobiť, je vyrovnať zadné čelo v okolí výfuku (netuším ako), alebo vyrezať krivú časť a navariť rovnú (ak niekto vie pomôcť budem veľmi vďačný), odstrániť zo všadiaľ ten gumoasfalt, kde ešte ostal, dotmeliť, dobrúsiť a strieknuť do základu opravované miesta a samozrejme začať auto kompletizovať a skladať. Čo s mŕtvym šíbrom je zatiaľ otázne. Auto pôjde nateraz do fólie, pretože lak chcem až keď sa auto bude renovovať štýlom, že sa rozoberie do šrubky, celé opieskuje, motor komplet zrepasuje a pod., lenže na takúto renováciu momentálne prostiedky nemám a na aute chcem jazdiť a užívať si ho, takže preto nateraz fólia, koniec koncov je dočasná.