Strana 1 z 2

[E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Utorok, 18. Februára 2014, 23:07
od SIDE9000
Tento príbeh sa začal písať v roku 2012. S autom som sa dostal do styku už nejakú dobu pred tým, ako som sa stal jeho majiteľom, pretože patrilo môjmu dobrému kamarátovi. Ten sa ho po určitej dobe jeho vlastníctva rozhodol predať, čiže som dal dokopy vcelku smiešnu sumu (vzhľadom na dnešnú cenu týchto aut), vzhľadom na to, že som ho kupoval od kamaráta a v júli 2012 som sa stal majiteľom auta ja. Bohužiaľ sa mi ho podarilo nabúrať už po prvých 500 km. Odniesla si to predná kapota, blatníky a svetlá. Vtedy padlo rozhodnutie, že sa nevymenia iba poškodené diely, ale že sa auto bude "renovovať" celé. Renovovať je v úvodzovkách, pretože som chcel a stále chcem v najväčšej možnej miere auto dávať dokopy, opravovať a vylepšovať svojpomocne napriek môjmu nulovému oficiálnemu technickému vzdelaniu v oblasti áut :D (gymnázium a študujem ekonómiu).

Teraz trošku z histórie auta (to čo sa mi poradilo zistiť). Auto je z roku 1989 a je to kupé s motorom 318 IS. Podľa KO auto bolo dovezené na Slovensko v roku 2008 zo Švajčiarska. Podľa fotografií z KO auto bolo podľa môjho názoru vo veľmi dobrom stave a predovšetkým sériové. Pekný béžový interiér, kockované anatomy, volant Mtech 1, povôdné rádio atď. Po dovezení malo najazdených 217 xxx a v aute bola servisná knižka do 217 xxx (vrátane rôznych pôvodných brožúriek a katalógov E30).

Fotografie z KO v roku 2008 (snáď ich sem môžem dať)

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

V čase, keď som sa stal majiteľom, auto malo najazdené rovných 230 000, KO však ukazuje manipuláciu s KM, čiže netuším či má auto za sebou 250, 290 či 370 tisíc kilometrov. Kedže bolo na Slovensku v tej dobe zhruba 4 roky a myslím že ho sem nikto nevozil na to, aby na ňom jazdil služobné cesty, tak to snáď nebude viac ako 300 tisíc. Podľa toho čo viem, tak som minimálne štvrtý majiteľ na Slovensku. Výbava absolútne žiadna, no jediné čo ma fakt trápi a chýba mi je servo, bez neho je to fakt na ......

Čo sa týka auta samotného, tak bohužiaľ po štyroch rokoch na Slovensku a X majiteľoch auto vyzeralo značne inak, ako na foto z KO.

Kontkrétne :

originál lak lazur-blau metalic pravdepodobne premaľované celé auto štetcom (našiel som stekance :D )
preliačiny, ťukance, škrabance všade možne
kapoty v čiernej matnej (vpredu zahladený znak, vzadu chýbajúci)
pokrivené predné čelo
prasknuté obe hmlovky
nejaká číra optika + xenony
výfuk ala V12
podvozok TA-TECHNIX (zníženie netuším)
predné drážkované kotúče (asi ATE)
športový filter "+50PS"
hand-made hydraulická ručka
OMP volant, hlinikove pedále, UNKNOWN radiaca (stredový panel je fuč)
rádio s CD + nejaké repro
komplet celý interiér olivovo-zelený a sedačky tie najhnusnejšie čo sa robili do E30 (viete ktoré), samozrejme dotrhané a do****né
auto bolo vyvárané pod pedálmi a zadné čelo (profi robota to asi nie je)
a čo ma doteraz najviac udivuje - podbehy, všetky vnútorné blatníky, zadné čelo (pod nárazníkom) a komplet podlaha vo vnútri natretá troj-centimetrovou vrstvou gumoasfaltu
posledná vec čo ma napadne je maximálne do****né strešné okno, ktoré sa nedá ani otvoriť, ani zavrieť (opraví to snáď len kúzelník)

Takto pravdepodobne auto vyzeralo v rokoch 2008-2012. Bohužiaľ mám len foto, ktoré som našiel tu na fóre alebo na internete (dúfam, že nikoho nenahnevám, keď ich sem vložím)

Obrázok
Obrázok

Takto auto vyzeralo po tom, čo som sa stal majiteľom.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Momentálne je auto z veľkej časti rozobraté. Zatiaľ som kúpil a zohnal predné čelo, predné svetlá, blatníky, kapota, Mtech 2 volant a nejaké drobnosti. Karoséria je v štádiu tmelenia a odstraňovania všetkých preliačin, kapoty sú hotové, dvere (totálne zhnité zospodu) už takmer tiež, predok už bol poskladaný a dopasovaný.

Zopár foto po búračke

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Veci, ktoré je nutné urobiť, je vyrovnať zadné čelo v okolí výfuku (netuším ako), alebo vyrezať krivú časť a navariť rovnú (ak niekto vie pomôcť budem veľmi vďačný), odstrániť zo všadiaľ ten gumoasfalt, kde ešte ostal, dotmeliť, dobrúsiť a strieknuť do základu opravované miesta a samozrejme začať auto kompletizovať a skladať. Čo s mŕtvym šíbrom je zatiaľ otázne. Auto pôjde nateraz do fólie, pretože lak chcem až keď sa auto bude renovovať štýlom, že sa rozoberie do šrubky, celé opieskuje, motor komplet zrepasuje a pod., lenže na takúto renováciu momentálne prostiedky nemám a na aute chcem jazdiť a užívať si ho, takže preto nateraz fólia, koniec koncov je dočasná.

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Utorok, 18. Februára 2014, 23:25
od heroe
Toto auto som chcel kupit ked sa v roku 2008 predavalo na autobazare, buduci tyzden ti sem postnem fotku, jednu mam niekde na notase, stalo vtedy 50000 sk

Drzim palce

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 08:31
od Kraken
Obrázok

vtedy to auto šoférovala nejaká slečna, bolo to na zraze v Klčove


Tak len ho daj pekne dokopy, držím palce :thumbup:

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 08:45
od Kraken
a ešte jednu momentku som našiel

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 17:36
od Arnold
Nejako sa tu tie tricky množia :D Veľa šťastia s opravami :wink:

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 18:08
od bassspencer
tou momentkou si to poriadne zabil :D krása

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 18:58
od Kraken
Neviem či nemám aj sedačky z toho auta doma, tiež sú to sivé kockované anatomy a sa mi zdá že sú tiež prepálené na tom mieste ako na foto z KO.

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 19:07
od jararak
Tak ta dopadla, pametam, bola fesna. Tusim to bola segra nora kovacika, ale niesom isty

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 19:17
od 2RBA
nebola to jeho sestra ale bola to sestra člena :thumbup: auto bolo krasne akurat po krupobití ale to bolo zanedbatelne od kedy ho nika predala tak v ke vystriedalo asi 5 majitelov a neviem či som nepovedal malo :lol:

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 19:24
od Lada Drifter
auto prestriedalo majitelov viac nez dost a nie zrovna takych ktory auto setrili prajem vela stastia nech roby radost roboty na nom bude urcite viac nez dost

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 21:09
od SIDE9000
Ďakujem všetkým za povzbudenie :D Ako vravíte, auto vystriedalo mnoho majiteľov a je na ňom kopec roboty, ale dúfam že sa to zvládne a hlavne čo najskôr lebo už sa chcem strašne voziť (samozrejme nie na úkor kvality opráv) . Pridávam ešte nejaké foto čo som našiel.

Takto auto vyzeralo cca mesiac pred kúpou

Obrázok

Dopasovávanie predku

Obrázok

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 21:11
od Mishroom
Gratulujem ti k skvelemu autu. 318is e30 bolo mojim prvym bmw a uzil som si s nim mnozstvo zabavy az kym sa neodobralo na onen svet. Napriek tomu ze som vystriedal od vtedy nielolko aut e30 is-ko povazujem stale za najzabavnejsie a najlepsie ake som kedy mal. Este raz gratulujem.

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Streda, 19. Februára 2014, 21:28
od joho6891
tiez sa pridavam ku gratulaciam aj ked auticko uz mas nejaku dobu...ako uz bolo spominane roboty je na nej viac ako dost ale ako vidiet vedel si do coho ides a o to viac sa to ceni...zachran ju!! drzim palce!!

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Štvrtok, 20. Februára 2014, 11:08
od Dendo
:) Vzdy ma potesi ked tu pribudne pribeh v ktorom ma niekto snahu zachranit nejaku staru masinku. Ta momentka tu uz na klube bola, neviem preco som si vtedy myslel ze to je 335i. Kazdopadne drzim palce aby sa ti darilo vratit jej povodnu krasu =D>

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Napísané: Štvrtok, 20. Februára 2014, 11:19
od Mishroom
Ak by si chcel ostal mi originálny klaksón (e30 IS dovoz itália) takže je trochu smiešny ako ta Dejdarova e30 čo bola v slunce seno, ďalej by som mal mať remus tlmič aj s vyrobeným uchitením. Neslubujem či to nájdem ale ak by si mal záujem pohľadám a podarujem. Je mi to nanič.