Strana 1 z 23

[e32 740d] - d for drift - ukradnute

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 11:08
od F!z:k
Predslov:
Ták konecne sa dokopavam k pribehu. Ako prve, poprosim docitat nazov temy do konca pred tym nez mi napisete ze e32 sa dieslove nerobili alebo mam zly nazov :D Pribeh teda bude o aute, ktore vacsina ludi pri slove drift vidi ako nonsens a prave preto som sa pren rozhodol. Este poprosim ospravedlnte sem tam nizsiu kvalitu foto, dost veci sa robilo uz za sera alebo za tmy po prichode zo zamestnania :smile:

Zaciatok, kupa auta
Cize zacalo to ako inak kupou auta. Najprv som chcel 735 v manuale, po nich sa vsak zlahla zem tak som zo zufalosti pozrel nejake 730 m30 reku ze sa tam prehodi 3.5, m30b35 mam rad, uz som sa s dakym stretol aj ho mal rozobraty, to by vsak stale len tak tak stacilo a nebolo by to ono. Rozhodol som sa teda ist do V8, najlepsie 740. Tie vsak neboli manualove, tak som mal 2 moznosti. Kupit 730 V8 manual a hodit tam 4l alebo kupit 740 a dat tam manual. Ked som vsak zistil ake sumy sa pytaju za take manualne prevodovky a ze by som k tomu potreboval este kardan zotrvak spojku atd. Rozhodol som sa kupit 730i V8 a za smiesnejsiu sumu oproti maunalu zohnat m60b40. Kupil som presne tuto: post751928.html?hilit=SPZ%20je%20dokonca%20paint%20edition,%20PS%20neovladam#p751928
Auto ma vsak na tolko chytilo za srdce ze som mu nemohol spravit nieco take ako vyhadzat interier, zavarit funkcny samosvor a znicit ho na driftoch. Hladal som teda dalej, bol som v nemecku pozret 740i, volaco taketo:

2.JPG
2.JPG (66.24 KiB) 9899 zobrazení


Vyzeralo super, nalozene vybavou ale pseudonemecky poliak do telefonu vravel ze trochu klepe rozvodova retaz. Tak si vravim ze sak trocha klepe kazdy motor co ma stovky tisic. Dojdem tam (800km) a motor jak keby nemal ojnicne loziska, automat sa ledva zacal rozbiehat ked som tocil 2000 otacok.. Este mi povedal ze 300km garantie a ja vravim ze potrebujem ist 800.. chvilu rozmyslal a ze no problem 800km no problem tak vravim ze dik dovi :D

V tej dobe uz dlhsie bola na autobazari 740i z okolia levic. Odfotena z jednej strany, pisane chyby laku (oskreta cela jedna strana), sem tam pise getriebe programm, hrdzave blatniky, predok viac krat rozbity, viac veci nefunkcnych. To chvalabohu kazdeho normalneho cloveka odradilo a taky nenormalny ako ja to isiel a kupil. Zobrali sme to s vizgirligim, jemu siel komplet interier, mne zvysne auto. Takze dalsia 7 do rodiny, po prichode dako pustali kola tak to lahlo a vyzeralo to asi takto: gangstersky nizka, vypodlozkovana cela cierna 7 :D

y24dphmdmua86qe3duxwt2fsnr8hwqzj.JPG


Ako dalsie som rozmyslal že čo. Že dačo treba to prerobit na manual. Pozeral som po manualoch ale nic moc, musel by som kupit kardan, diff, pedalovu konzolu, spojkovy mechanizmus, zotrvak, pritlacnak spojku no more penazi.. ále v hlave sa mi zrodila myslienka: To co modrej ku 100% limousine stavu chybalo bol automat a siber. 740 zas chybal manual tak som sa rozhodol dat tam manual z modrej. K modrej som kupil automat, prestavba tiez bude zpribehovana a do ciernej siel 3l manual.

Prestavba:
Takze zaciname vyberanim manualu z donor caru 730i V8, kto videl uz moj druhy pribeh, bude mu zname moje rozlahle open air pracovisko v prijemnom prostredi:

20130519_143250s.JPG


Manual mame vybraty a sluzil docela dlhu chvilu ako znizovac podvozku v e36:

manual.JPG
manual.JPG (91.71 KiB) 9899 zobrazení


Vybrala sa konzola pedalov, spojkovy valcek a hydraulika a kardan (ten nemam na fotke, vyzera ako kazdy iny). Spojka je riesena brilantne oddelenou nadrzkou - asi priprava pre swap. Zotrvak uz nie je rieseny az tak bravurne. Vid dalej

betale.jpg
betale.jpg (92.32 KiB) 9899 zobrazení


V BMW sa rozhodli, ze niee nedame klasicke sroby ale torxy a rovno spravime special bmw tool a budeme ho predavat za 50 euro. Fuck, treba si spravit vlastny za 7 eur + par minut karbinou :D

tool.jpg
tool.jpg (43.46 KiB) 9899 zobrazení


Koli tomuto je treba tool, sroby nejsu zarovno dier na kluc. Cize kluc musi byt zuzeny aby sa tam dal vobec nasadit

sroub.jpg
sroub.jpg (59.68 KiB) 9899 zobrazení


Takto tam potom sedi

tool2.jpg
tool2.jpg (52.37 KiB) 9899 zobrazení


Cize forever alone style zablokovanie motora a ide sa povolovat

zablokovat.jpg
zablokovat.jpg (82.09 KiB) 9899 zobrazení


A zotrvak mame dole

zotrvakdole.jpg
zotrvakdole.jpg (89.91 KiB) 9899 zobrazení


zotrvak.jpg
zotrvak.jpg (78.7 KiB) 9899 zobrazení


Donor veci by boli tak sa nakupili este nejake drobnosti co sa daju pomenit

wearparts.jpg


Nemam rad pouzivanie starych obhrdzavenych srobov takze skoro vsade nove sroby a matky bud nerez alebo zinok alebo zlty zinok

novesroby.jpg


Manual pripraveny, pome dat prec tu 100 kilovu 5HP30 prevodovku. Tu zacina nightmare :D Zaciname vyfukom, kde siel povolit jeden srob a jeden bol odhnity. Ostatok vsetko pilit malinkou rucnou pilkou kedze karbinou sa tam neda dostat a za domom mi este nespravili pripojku na elektrinu. Takto vyzerali sroby na oboch stranach, z matiek iba poodhnivane kypte bez moznosti povolenia:

kypte.jpg


kypte2.jpg
kypte2.jpg (60.93 KiB) 9899 zobrazení


Takze dlhe hodiny rezania pod autom a konecne rozrezane sroby:

odrezane.jpg
odrezane.jpg (53.65 KiB) 9899 zobrazení


odrezane2.jpg
odrezane2.jpg (89.44 KiB) 9899 zobrazení


Pome teda dalej, tu uz sa pridala parta kamosov lebo s prevodovkou co vazi asi 2x tolko co ja by som sam nepohol :D Auto teda slo na ghetto style jack stands alá tehly, pozadi dendo tríca:

autohore.jpg


autohore2.JPG


Tak pome na ten sakramentsky vyfuk:

robenievyfuku.jpg


drzakvyfuku.jpg
drzakvyfuku.jpg (90.44 KiB) 9899 zobrazení


Toto uz nebudeme potrebovat:

odpad.jpg


Chcelo to nejake rany kladivom:

kladivo.jpg
kladivo.jpg (73.12 KiB) 9899 zobrazení


A nasledne vyfuk odpadol na zem

vyfukdole.jpg
vyfukdole.jpg (68.55 KiB) 9899 zobrazení


Po pade vyfuku sa presunul do skladu

sklad.jpg

Re: [e32 740d] - d for drift ZATIAL NEPRISPIEVAT

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 12:43
od F!z:k
Tak a ide do tuheho, kardan je dole, zas ho nemam odfoteny ale tiez vyzera ako kazdy iny, vyfuk fuc a ideme na tu marhu, kym som este jazdil na worst konfiguracii non turbo+automatic+opendiff, rozjebali sa silenty prevodovky tak som tam dal silony :D:

prevodovka.jpg
prevodovka.jpg (74.95 KiB) 9808 zobrazení


Takto nejako to nezvladli silenty prevodovky, ulozenie kardanu tam z tohto dovodu ani nebolo.. Kardan sa metal zo strany na stranu az sa hardyna drela o kasnu

silenty.jpg
silenty.jpg (93.78 KiB) 9808 zobrazení


Bojova porada ze jak na to. Odsrobovat a pustit na zem :D Takto krasne sa da dostat k vrchnym srobom prevodovky:

srobprevodovky.jpg
srobprevodovky.jpg (75.97 KiB) 9808 zobrazení


Mimochodom hadicka na regulator tlaku benzinu klasicky sprachnivena:

hadicka.jpg
hadicka.jpg (78.6 KiB) 9808 zobrazení


Nejakym sposobom sa nam podarila zdrbat z auta, fotky vsak nejsu lebo uz sa medzi nas team leziaci pod autom nezmestila dievcina s fotakom :D Cize vysledny produkt alebo skor odpad, ked som to doniesol do kovosrotu tak majster len prekvapene zadelil "kurva to z čoho je!?" Je to fakt marha

prevodovkavenku.jpg
prevodovkavenku.jpg (97.57 KiB) 9808 zobrazení


V aute sa medzicasom zacal robit znacny bordel

bordel.jpg

bordel2.jpg

bordel3.jpg


Kedze som si myslel ze hydromenic ma 3 sroby ako aj na 3litri tak nam ostal na aute koli stvrtemu srobu :D Potom ze co to slo tak zle dole..

hydro.jpg
hydro.jpg (81.58 KiB) 9808 zobrazení


Takze hydromenic a flex pláte musia ist pohopitelne prec

flex.jpg
flex.jpg (68.12 KiB) 9808 zobrazení


Prisiel narad diferak.. Povodny 210 bol nepouzitelny koli prirube na kardan a nezmyselnemu pomeru 2.93. Zohnal som teda 4.10 z 735ky, dal zvarit, prehohil input flanž, ktora je na V8 ina, poskladat a nahodit na auto. Zaciname:

difery.jpg


Na povolenie fľemch je dobry takyto special tool, niekto si spozna trubku odvetravania z m20 :D :

difertool.jpg


Pripravene zvarene jadro

jadro.jpg


Jadro treba ocistit od struzky po zvarani nech sa nerozsypu loziska

cistenie.jpg


Flange je dole, dobry cas na vymenu gufera - keby som ho samozrejme mal, takze inokedy :D

flangeprec.jpg


Koli tomuto to treba menit:

flange.jpg


Tak a ideme skladat na operacnom stole:

operacnystol.jpg
operacnystol.jpg (73.7 KiB) 9808 zobrazení


A vysledok:

zlozenydiff.jpg

Re: [e32 740d] - d for drift ZATIAL NEPRISPIEVAT

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:03
od F!z:k
Teraz som zacal uvazovat nad tym, co s rozdrbanou dvojhmotou. Drifty by asi dlho nevydrzala tak som sa rozhodol ju zvarit. V celom okolitom chotari sa nenasiel nikto kto by to vyvazil takze som mohol zvarenu dvojhmotu jebnut do kosa :D Tu je aspon ukazka pokusu, foto zvaru akosi neviem najst ale proste sa to rozobralo, dosadacie plochy sa zarovnali nech to nehadze a zvarilo sa to dokola:

2hmota.jpg
2hmota.jpg (91.09 KiB) 9771 zobrazení

2hmota2.jpg
2hmota2.jpg (76.3 KiB) 9771 zobrazení


Takze co dalej.. treba zotrvak. Ake su moznosti? Nova dvojhmota - na drifty né, blingfactory robi jednohmotu, je lacna ale posielaju ju iba po severe europy a do nemecka a treba specialnu spojku, JB racing - best choice, repasovatelny, dozivotny ale too expensive, UUC - tam tiez su dake problemy s pritlacnakmi nejde tam vsetko a asi najlepsie vychadza od big bavarian beauties. Koli bliziacemu sa zrazu na SK ringu som musel jednat rychlo. Kupil som teda ten, koli buducim planom som kupil rovno pre s62b50 nech je aj v buducnu vyuzitelny. Nejako som sa nedopatral k tomu ci tam sadne moj m60 pritlacnak, ujo z BBB tvrdil ze ano, robievaju to tak. Tak som to zobral aj s novymi srobami reku skusim. Zotrvak teda bol doma na stole do par dni, je to fakt porno zotrvak :shock: :

pornfly.jpg

pornfly2.jpg
pornfly2.jpg (73.2 KiB) 9771 zobrazení


Nasledujuce foto bude trocha uchylne ale ked nejste zvyknuty kupovat jeden diel v hodnote pol auta tak vam z toho trocha prepne :D Cize takto sme si umyvali zuby, ja svoje a on svoj starter ring a nasledne sme sli spat.

umyvazuby.jpg
umyvazuby.jpg (67.92 KiB) 9771 zobrazení

haja.jpg
haja.jpg (72.39 KiB) 9771 zobrazení


Nejak som nevenoval pozornost pritlacnaku ved vraj sedi, ked tu zrazu som si to chcel poskladat na stole. A bakieho, nesedi to :D Zotrvak s62 ma mensiu roztec strediacich pinov pre pritlacnak, asi koli tomu timing ringu..

flyw.jpg
flyw.jpg (68.6 KiB) 9771 zobrazení


Cize co.. kupit pritlacnak pre M5, ten self adjusting nonsens som nechcel takze zase kupit specialny diel, Sachs performance pritlacnak. Kupoval som ho z nemecka nech to tu je cobydup, platil paypalom. Predrbal som si teda peniaze na paypal kartu ze to nadruhy den kupim. Pozrem na druhy den a zotrvak o 100e drahsi. No parada dalsi den spozdeni koli dalsiemu presunu penazi.. No nakonec dosel a kedze som si myslel ze na M5 bude ine aj vypinacie lozisko, kupil som aj to. Za kazdu cenu som musel ist na SK ring, mozem povedat ze lozisko je rozmerovo tak iste len stredovu dieru ma vacsiu cize uplne nepouzitelne a mozem ho hodit do kosa, pouzil som zo 730 :D Tu je pritlacnak aj so spojkou, spojka je pouzita origo 730 V8 koli prevodovkovej mrkve:

sachs.jpg
sachs.jpg (79.17 KiB) 9771 zobrazení

sachs2.jpg
sachs2.jpg (65 KiB) 9771 zobrazení

spojka.jpg
spojka.jpg (90.52 KiB) 9771 zobrazení


Takze zotrvak spojka pritlacnak a nove pilot bearing namontovane na motore, vsetko pekne ciste nove:

zotrvaknaaute.jpg
zotrvaknaaute.jpg (87.4 KiB) 9771 zobrazení


Auto bolo vnutri ako po atomovke cize sa upratalo, nahodil sa volant, pedale a nejaky zaklad palubovky. Kurenie neni kedze som ho mal odlozene v pivnici a daky dobrak mi z neho ocvikal kable s konektormi. Konecne bliklo nejake svetielko nadeje a auto nastartovalo :smile: Zvuk bez vyfuku a rychly nastup otacok vdaka odlahcenemu zotrvaku bol fenomenalny :twisted:

volant2.jpg

volant.jpg

nadej.jpg


Takze ideme najebat prevodovku. Nejak mi pomizli tehly a normalne stojky neboli tak sme museli ist v nudzovom rezime na znizeny pocet tehal, dvihli sme len jednu stranu auta:

safemode.jpg


Potom sme robili uz len za svetla telefonov cize fotky jak tam prevodovka a vyfuck a ostatok je namontovany nejsu :D Mozem len povedat ze ked bolo vsetko namontovane a odvzdusnovali sme spojku, stlacim pedal zrazu cink a valcek v prevodovke.. Takze zase secko dole, o 2 rano piatok sme to dokoncili a sobotu sedma driftila na zraze.

Tu su nejake foto pojazdneho auta:

740.jpg
740.jpg (71.59 KiB) 9771 zobrazení

7402.jpg
7402.jpg (63.84 KiB) 9771 zobrazení

7403.jpg
7403.jpg (68.22 KiB) 9771 zobrazení


Mozte pisat nejake pripomienky, komenty, ze je to velke, na drift nepouzitelne atd. budem rad :D

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:24
od Pežot
Psychopat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: [e32 740d] - d for drift ZATIAL NEPRISPIEVAT

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:25
od F!z:k
Nakoniec podakovanie hlavne dendovi, patovi, risovi, romanovi, tomasovi a teda vsetkym co pomohli aspon podat kluce :D

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:26
od F!z:k
Pežot napísal:
Psychopat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Dakujem, ale radsej mam oslovenie blázon :D

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:34
od matyson
Veľký blázon, ale :thumbup:

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:38
od Pežot
F!z:k napísal:

Dakujem, ale radsej mam oslovenie blázon :D


Nie, blázon je slabé :mrgreen: :mrgreen:

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:42
od jararak
paci sa mi tvoja dielna aj sklad, samozrejme velke :thumbup: za podpery a variabline zdvihaky

tiez sa mi lubi tvoj forewer alone tool na zablokovanie motora ;D

raz darmo, sikovnosti sa medze nekladu :)

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:51
od Dendo
Srandy kopec! :D nebyt tej trubky z m20 tak to auto snad este ani neni dokoncene :lol: . Neprajem nikomu ten pocit ked som pocul cinknut ten spojkovy valcek do prevodovky a uvedomil som si ze je 22:30 a my ideme zas davat dole vyfuk, kardan, a prevodovku , vybrat valcek a zasa setko poskladat naspet :D. Hlavou mi behala len moja klasicka hlaska "Mně snad vomejou...". Ale ten pocit ked som videl jak o pol tretej rano to auto nastartovalo a pohlo sa, stal proste za to. Myslim ze clovek musi zazit nieco aspon podobne tomuto aby si dokazal predstavit kolko potu, spiny, nervov a niekedy aj krvi sprevadza takuto prestavbu. Ale na druhej strane kopec zazitkov, a srandy sme si uzili a som rad ze som sa mohol zucastnit a pomoct ;). Snad sa dopiluju este nejake nedostatky a bude to chodit bokom jak sa patri, auto vyzera ze ma celkom potencial :twisted: .

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 14:12
od Michal_01
Parádní loď :D
A té práce na tom :thumbup:

btw. setrvák v posteli :lol: :lol: :mrgreen:

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 14:18
od JOKO020
no pane obdivujem tvoju obrovskú chuť pracovať na aute ktore si to podla mna už nezasluži (nehovrim ze napad je zly ale kasna a zbytok... ) nehovoriac o kope a prevedení prípravkov a náradí s ktorým pracuješ.... kiežby som mal taku istu chuť, už by som mal doma cuker a nie plnu garaz dielov ktore sa mi nechce montovať (na zhodenie prevodovky z M50 a vymenu zotrvaku sa chystam 2.rok), vravím si že si to to auto už nezaslúži...

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 14:33
od Masa31
Ty jo ses borec ze ses do neceho takovyho pustil a preju ti at se ti dari taky sem skladal auto pres noc a vim co to je za nervy #-o

SES OBROVSKEJ BLAZEN ale ja te obdivuju :thumbup:

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 14:50
od tke34vt
:mrgreen: Nie som natom o nic lepsie ako ty v tom dvihani a opravovani, ale fakt parada a ten zotrvacnik v perine a kupelni, no snad manzelka mala radost =D> :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Re: [e32 740d] - d for drift - dlllllhy pribeh

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 15:06
od lukaslh
konecne poriadny pribeh :thumbup: nie same znizovania a elektrony ... drzim palce , len tak dalej... ja som na tom teraz podobne.. :smile: