[E39 528i] Total Remake - predane v ramci klubu
Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:28
VIN number :WBADD51000BP16447
Region: Europe
Factory / Manufacturer: Dingolfing
Mark: Bmw
Model: 528i
Version: E39 ()
Year: 1997
Body: Saloon
Engine: 2800 cm3
Power: 142kw
Gearbox: manual
Wheel Drive: rear-wheel drive
Serial Number: BP16447
Auto bolo dovezene na SVK v Marci 2010 zo Svajciarska po prvom majitelovi s cca 230 000 km na budiku a kedze malo povodny M-kovy podvozok s este dobrymi tlmicmi a bolo v uplne seriovom stave, tak som tomu udaju dalo doverovat. Prave zadne dvere boli gitovane a pravy spodny prah asi utrpel ranu od obrubnika alebo auto preslo po zdvihaku, zvysok bol nedotkuty s povodnym lakom.
Takto vyzeralo auto na KO:



Upravy za posledne tri roky (nie su chronologicky):
Ako prve bolo potrebne spojazdnit klimu a vymenit prasknutu a zle zvarenu hlinikovu trubku:


Klima vsak stale nesla, kvoli odpalenym odporom na ventilatore klimy, takze nasledovala vymena odporov a vycistenie ventilacneho systemu motora:






Bola taktiez idealna moznost na vymenu predneho naraznika za M paketovy od Martina46












Na rad prisla vymena upchateho separatora oleja z odvetravania kluky, kde som nazistil ze upchaty, ale je nalomena hadica, kvoli comu obcas triasol motor na volnobehu:





Prisiel rad aj na vymenu sviecok:





Vsimol som si ze motor straca asi deci oleja na 1000 km, a nech si hovori kto chce co chce o tom ze BMW motory zeru olej a je to v norme, rozhodol som sa vymenit simeringy ventilov, kedze po 200 000 km uz museli byt urcite tvrde ako kamen. Samozrejme som sa pri rozhodovani rozbehol rozsirit to na GO motora a auto dostalo aj nove kruzky (absolutne ziadna ovalita valcov a hydrostely ako nove- uzasne motory z 90-tych rokov), ojnicne loziska, hlava dostala vybrus a pretlakovanie, vsetky nove kladky a remene, atd...co k tomu patri (vymena oleja v prevodovke a difiku). Taktiez Vanos dostal nove mekucke gumicky.
















Nova Vanos hadicka, ktora uz slzila:




Filtrik pre ciste pluca:

No a spojka uz tiez trocha vyssie zaberala, prisiel novy Luk, ktory som za 2 tyzdne spalil, ked som ja idiot smykal s tymi valcami namiesto zadnych pneumatik, teraz je tam Sachs uz pol roka - spojka drzi a ja sa krotim:

Ok, motor ako srdce auta bol porieseny, spotreba klesla z priemernej kombinovanej 9,5 na 8,3 (! bez srandy, realne vypocitana) a mimo mesta chodim pod 8 litrov (7,9999
) a motor za poslednych 30 000 km si nevypytal ani kvapku oleja naviac. Na rad prisiel podvozok a brzdy:
Zadne tlmice uz mali dost a kedze som mal v plane auto znizit (slam to the ground) v dobrej cene sa mi dostal do ruk stelovatelny podvozok (nikdy viac stelovak nekupim, aj tak som dal nakoniec auto hore, kvoli zlej ceste na chatu a do garaze kde som skrtal brucho kazdy raz):


bolo to fakt velmi nizko:

Vsetky nove ramena, tycky stabilizatora, silentblocky dopredu aj dozadu (aj tie velke kurvy vzadu - to bol porod):


Brembo kombinacia ft. cerveny Alkyton:

Vymena brzdoveho systemu musela pockat na nove loziska, ktore uz bolo pocut a aj ked by sice vydrzali este nejakych 50 000 km bez problemov, radsej vymienam veci preventivne:



(listy boli na skusku, vratil som povodne cierne)

Chcelo to krajsi zvuk, tak prisiel na rad vyfuk (ano ano viem, je prilis nizko a trci, ale potrebujem ho nechat zatial takto kym ho budem napasovavat po M-kovy naraznik) - Remus racing + zvuk


takto nejako som si to predstavoval

povodny bol plny vody






Videjko so zvukom:
Na rad prisiel exterier:
Povodne opieskovane svetla von, nove DEPO dnu (musel som upravovat parabolu, aby to lepsie svietilo, lebo origo to svieti ako lampasik pocas svatojanskej noci). Povodne diodky som dal na vianocny stromcek a osadil som svetla LED diodami - nepasovalo mi to vsak, pripominalo mi to nove bavoraky a ja mam radsej klasiku, takze dnes su tam zlte CCFL na ktorych este planujem dorobit fade out efekt:












Zadne svetla klasika:


Kolesa na leto Rondel 58, vpredu 225/40/18 a vzadu 255/35/18. Na zimu mam 16" Style 33 na 225/55




predny naraznik som uz spominal vyssie, na rad prisli este folie a ladvinky




Co sa tyka kozmetiky, pouzivam klasiku, zatial ziadny detailing. Kapota aj tak potrebuje prestriekat a zvysok poriadne osetrenie laku.

Prisiel na rad interier. Takto to vyzeralo ked som auto kupil:




latkove tmavo sive sedacky, soferova potrhana


najprv prisla na rad folia (tu neskor nahradi cierna alebo klasika karbon, tento vysledok sa mi nepaci) a ako nahrada sivy latkovy interier (na ten povodny som sa nemohol pozerat)


Potom som sa vsak dostal k veeeeeelmi peknym zachovalym ako novym komfortom v ciernej kozi s dofukmi a vyhrievanim + tapacirung:




zadne ulomene drziaky poharov vymenene (porod zohnat neposkodene)




nove madlo paky

pre istotu som uz preventivne dorobil odpor na senzor obsadenia spolujazdcovej sedacky



kruzky budikov



Kontrolou presli aj hlavne relatka:



ako posledna uprava prisli na rad M-kove pedale (nemam ich este nafotene) - porod vybrat plynovy pedal, 2 hodiny kym som prisiel na ten system a 4 vrtaky umreli na brzdovom pedali

Toto je iba maly suhrn okrem ineho, co sa na aute robilo (vymeny oleja, dosticiek, ziaroviek,...). Potreboval som nieco zbuchat na zaciatok. Vybava nie je bohata, majitel mal auto od zaciatku, kupil ho vtedy v prepocte za 1,580,000 slovenskych korun, malo M-kovyvolant, M-kovy podvozok, automaticky klimu - ako stvorene pre jazdenie. Auto sa denne vyuziva a rocne robim cca 20 000 km. Motor ide ako hodinky, nic nebucha, nevrzga, robi mi radost, tak som sa chcel s vami podelit a v pribehu budem dalej pokracovat po kuskoch.



Region: Europe
Factory / Manufacturer: Dingolfing
Mark: Bmw
Model: 528i
Version: E39 ()
Year: 1997
Body: Saloon
Engine: 2800 cm3
Power: 142kw
Gearbox: manual
Wheel Drive: rear-wheel drive
Serial Number: BP16447
Auto bolo dovezene na SVK v Marci 2010 zo Svajciarska po prvom majitelovi s cca 230 000 km na budiku a kedze malo povodny M-kovy podvozok s este dobrymi tlmicmi a bolo v uplne seriovom stave, tak som tomu udaju dalo doverovat. Prave zadne dvere boli gitovane a pravy spodny prah asi utrpel ranu od obrubnika alebo auto preslo po zdvihaku, zvysok bol nedotkuty s povodnym lakom.
Takto vyzeralo auto na KO:



Upravy za posledne tri roky (nie su chronologicky):
Ako prve bolo potrebne spojazdnit klimu a vymenit prasknutu a zle zvarenu hlinikovu trubku:


Klima vsak stale nesla, kvoli odpalenym odporom na ventilatore klimy, takze nasledovala vymena odporov a vycistenie ventilacneho systemu motora:






Bola taktiez idealna moznost na vymenu predneho naraznika za M paketovy od Martina46












Na rad prisla vymena upchateho separatora oleja z odvetravania kluky, kde som nazistil ze upchaty, ale je nalomena hadica, kvoli comu obcas triasol motor na volnobehu:





Prisiel rad aj na vymenu sviecok:





Vsimol som si ze motor straca asi deci oleja na 1000 km, a nech si hovori kto chce co chce o tom ze BMW motory zeru olej a je to v norme, rozhodol som sa vymenit simeringy ventilov, kedze po 200 000 km uz museli byt urcite tvrde ako kamen. Samozrejme som sa pri rozhodovani rozbehol rozsirit to na GO motora a auto dostalo aj nove kruzky (absolutne ziadna ovalita valcov a hydrostely ako nove- uzasne motory z 90-tych rokov), ojnicne loziska, hlava dostala vybrus a pretlakovanie, vsetky nove kladky a remene, atd...co k tomu patri (vymena oleja v prevodovke a difiku). Taktiez Vanos dostal nove mekucke gumicky.


Nova Vanos hadicka, ktora uz slzila:




Filtrik pre ciste pluca:
No a spojka uz tiez trocha vyssie zaberala, prisiel novy Luk, ktory som za 2 tyzdne spalil, ked som ja idiot smykal s tymi valcami namiesto zadnych pneumatik, teraz je tam Sachs uz pol roka - spojka drzi a ja sa krotim:

Ok, motor ako srdce auta bol porieseny, spotreba klesla z priemernej kombinovanej 9,5 na 8,3 (! bez srandy, realne vypocitana) a mimo mesta chodim pod 8 litrov (7,9999

Zadne tlmice uz mali dost a kedze som mal v plane auto znizit (slam to the ground) v dobrej cene sa mi dostal do ruk stelovatelny podvozok (nikdy viac stelovak nekupim, aj tak som dal nakoniec auto hore, kvoli zlej ceste na chatu a do garaze kde som skrtal brucho kazdy raz):


bolo to fakt velmi nizko:

Vsetky nove ramena, tycky stabilizatora, silentblocky dopredu aj dozadu (aj tie velke kurvy vzadu - to bol porod):

Brembo kombinacia ft. cerveny Alkyton:

Vymena brzdoveho systemu musela pockat na nove loziska, ktore uz bolo pocut a aj ked by sice vydrzali este nejakych 50 000 km bez problemov, radsej vymienam veci preventivne:


(listy boli na skusku, vratil som povodne cierne)
Chcelo to krajsi zvuk, tak prisiel na rad vyfuk (ano ano viem, je prilis nizko a trci, ale potrebujem ho nechat zatial takto kym ho budem napasovavat po M-kovy naraznik) - Remus racing + zvuk


takto nejako som si to predstavoval

povodny bol plny vody






Videjko so zvukom:
Na rad prisiel exterier:
Povodne opieskovane svetla von, nove DEPO dnu (musel som upravovat parabolu, aby to lepsie svietilo, lebo origo to svieti ako lampasik pocas svatojanskej noci). Povodne diodky som dal na vianocny stromcek a osadil som svetla LED diodami - nepasovalo mi to vsak, pripominalo mi to nove bavoraky a ja mam radsej klasiku, takze dnes su tam zlte CCFL na ktorych este planujem dorobit fade out efekt:











Zadne svetla klasika:

Kolesa na leto Rondel 58, vpredu 225/40/18 a vzadu 255/35/18. Na zimu mam 16" Style 33 na 225/55

predny naraznik som uz spominal vyssie, na rad prisli este folie a ladvinky



Co sa tyka kozmetiky, pouzivam klasiku, zatial ziadny detailing. Kapota aj tak potrebuje prestriekat a zvysok poriadne osetrenie laku.

Prisiel na rad interier. Takto to vyzeralo ked som auto kupil:
latkove tmavo sive sedacky, soferova potrhana


najprv prisla na rad folia (tu neskor nahradi cierna alebo klasika karbon, tento vysledok sa mi nepaci) a ako nahrada sivy latkovy interier (na ten povodny som sa nemohol pozerat)


Potom som sa vsak dostal k veeeeeelmi peknym zachovalym ako novym komfortom v ciernej kozi s dofukmi a vyhrievanim + tapacirung:




zadne ulomene drziaky poharov vymenene (porod zohnat neposkodene)




nove madlo paky

pre istotu som uz preventivne dorobil odpor na senzor obsadenia spolujazdcovej sedacky



kruzky budikov



Kontrolou presli aj hlavne relatka:



ako posledna uprava prisli na rad M-kove pedale (nemam ich este nafotene) - porod vybrat plynovy pedal, 2 hodiny kym som prisiel na ten system a 4 vrtaky umreli na brzdovom pedali

Toto je iba maly suhrn okrem ineho, co sa na aute robilo (vymeny oleja, dosticiek, ziaroviek,...). Potreboval som nieco zbuchat na zaciatok. Vybava nie je bohata, majitel mal auto od zaciatku, kupil ho vtedy v prepocte za 1,580,000 slovenskych korun, malo M-kovyvolant, M-kovy podvozok, automaticky klimu - ako stvorene pre jazdenie. Auto sa denne vyuziva a rocne robim cca 20 000 km. Motor ide ako hodinky, nic nebucha, nevrzga, robi mi radost, tak som sa chcel s vami podelit a v pribehu budem dalej pokracovat po kuskoch.


