Strana 1 z 2

[E39 528i] Total Remake - predane v ramci klubu

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:28
od Rottwa
VIN number :WBADD51000BP16447
Region: Europe
Factory / Manufacturer: Dingolfing
Mark: Bmw
Model: 528i
Version: E39 ()
Year: 1997
Body: Saloon
Engine: 2800 cm3
Power: 142kw
Gearbox: manual
Wheel Drive: rear-wheel drive
Serial Number: BP16447

Auto bolo dovezene na SVK v Marci 2010 zo Svajciarska po prvom majitelovi s cca 230 000 km na budiku a kedze malo povodny M-kovy podvozok s este dobrymi tlmicmi a bolo v uplne seriovom stave, tak som tomu udaju dalo doverovat. Prave zadne dvere boli gitovane a pravy spodny prah asi utrpel ranu od obrubnika alebo auto preslo po zdvihaku, zvysok bol nedotkuty s povodnym lakom.

Takto vyzeralo auto na KO:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Upravy za posledne tri roky (nie su chronologicky):

Ako prve bolo potrebne spojazdnit klimu a vymenit prasknutu a zle zvarenu hlinikovu trubku:

Obrázok

Obrázok

Klima vsak stale nesla, kvoli odpalenym odporom na ventilatore klimy, takze nasledovala vymena odporov a vycistenie ventilacneho systemu motora:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Bola taktiez idealna moznost na vymenu predneho naraznika za M paketovy od Martina46

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Na rad prisla vymena upchateho separatora oleja z odvetravania kluky, kde som nazistil ze upchaty, ale je nalomena hadica, kvoli comu obcas triasol motor na volnobehu:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Prisiel rad aj na vymenu sviecok:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Vsimol som si ze motor straca asi deci oleja na 1000 km, a nech si hovori kto chce co chce o tom ze BMW motory zeru olej a je to v norme, rozhodol som sa vymenit simeringy ventilov, kedze po 200 000 km uz museli byt urcite tvrde ako kamen. Samozrejme som sa pri rozhodovani rozbehol rozsirit to na GO motora a auto dostalo aj nove kruzky (absolutne ziadna ovalita valcov a hydrostely ako nove- uzasne motory z 90-tych rokov), ojnicne loziska, hlava dostala vybrus a pretlakovanie, vsetky nove kladky a remene, atd...co k tomu patri (vymena oleja v prevodovke a difiku). Taktiez Vanos dostal nove mekucke gumicky.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Nova Vanos hadicka, ktora uz slzila:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Filtrik pre ciste pluca:

Obrázok

No a spojka uz tiez trocha vyssie zaberala, prisiel novy Luk, ktory som za 2 tyzdne spalil, ked som ja idiot smykal s tymi valcami namiesto zadnych pneumatik, teraz je tam Sachs uz pol roka - spojka drzi a ja sa krotim:

Obrázok

Ok, motor ako srdce auta bol porieseny, spotreba klesla z priemernej kombinovanej 9,5 na 8,3 (! bez srandy, realne vypocitana) a mimo mesta chodim pod 8 litrov (7,9999 :D) a motor za poslednych 30 000 km si nevypytal ani kvapku oleja naviac. Na rad prisiel podvozok a brzdy:

Zadne tlmice uz mali dost a kedze som mal v plane auto znizit (slam to the ground) v dobrej cene sa mi dostal do ruk stelovatelny podvozok (nikdy viac stelovak nekupim, aj tak som dal nakoniec auto hore, kvoli zlej ceste na chatu a do garaze kde som skrtal brucho kazdy raz):

Obrázok

Obrázok

bolo to fakt velmi nizko:

Obrázok

Vsetky nove ramena, tycky stabilizatora, silentblocky dopredu aj dozadu (aj tie velke kurvy vzadu - to bol porod):

Obrázok

Obrázok

Brembo kombinacia ft. cerveny Alkyton:

Obrázok

Vymena brzdoveho systemu musela pockat na nove loziska, ktore uz bolo pocut a aj ked by sice vydrzali este nejakych 50 000 km bez problemov, radsej vymienam veci preventivne:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

(listy boli na skusku, vratil som povodne cierne)

Obrázok

Chcelo to krajsi zvuk, tak prisiel na rad vyfuk (ano ano viem, je prilis nizko a trci, ale potrebujem ho nechat zatial takto kym ho budem napasovavat po M-kovy naraznik) - Remus racing + zvuk

Obrázok

Obrázok

takto nejako som si to predstavoval

Obrázok

povodny bol plny vody

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Videjko so zvukom:



Na rad prisiel exterier:

Povodne opieskovane svetla von, nove DEPO dnu (musel som upravovat parabolu, aby to lepsie svietilo, lebo origo to svieti ako lampasik pocas svatojanskej noci). Povodne diodky som dal na vianocny stromcek a osadil som svetla LED diodami - nepasovalo mi to vsak, pripominalo mi to nove bavoraky a ja mam radsej klasiku, takze dnes su tam zlte CCFL na ktorych este planujem dorobit fade out efekt:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Zadne svetla klasika:

Obrázok

Obrázok

Kolesa na leto Rondel 58, vpredu 225/40/18 a vzadu 255/35/18. Na zimu mam 16" Style 33 na 225/55

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

predny naraznik som uz spominal vyssie, na rad prisli este folie a ladvinky

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Co sa tyka kozmetiky, pouzivam klasiku, zatial ziadny detailing. Kapota aj tak potrebuje prestriekat a zvysok poriadne osetrenie laku.

Obrázok

Prisiel na rad interier. Takto to vyzeralo ked som auto kupil:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

latkove tmavo sive sedacky, soferova potrhana

Obrázok

Obrázok

najprv prisla na rad folia (tu neskor nahradi cierna alebo klasika karbon, tento vysledok sa mi nepaci) a ako nahrada sivy latkovy interier (na ten povodny som sa nemohol pozerat)

Obrázok

Obrázok

Potom som sa vsak dostal k veeeeeelmi peknym zachovalym ako novym komfortom v ciernej kozi s dofukmi a vyhrievanim + tapacirung:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

zadne ulomene drziaky poharov vymenene (porod zohnat neposkodene)

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

nove madlo paky

Obrázok

pre istotu som uz preventivne dorobil odpor na senzor obsadenia spolujazdcovej sedacky

Obrázok

Obrázok

Obrázok

kruzky budikov

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Kontrolou presli aj hlavne relatka:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

ako posledna uprava prisli na rad M-kove pedale (nemam ich este nafotene) - porod vybrat plynovy pedal, 2 hodiny kym som prisiel na ten system a 4 vrtaky umreli na brzdovom pedali

Obrázok

Toto je iba maly suhrn okrem ineho, co sa na aute robilo (vymeny oleja, dosticiek, ziaroviek,...). Potreboval som nieco zbuchat na zaciatok. Vybava nie je bohata, majitel mal auto od zaciatku, kupil ho vtedy v prepocte za 1,580,000 slovenskych korun, malo M-kovyvolant, M-kovy podvozok, automaticky klimu - ako stvorene pre jazdenie. Auto sa denne vyuziva a rocne robim cca 20 000 km. Motor ide ako hodinky, nic nebucha, nevrzga, robi mi radost, tak som sa chcel s vami podelit a v pribehu budem dalej pokracovat po kuskoch.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:40
od Peťkooo
nádhera :thumbup: teším sa na pokračovanie príbehu.

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:05
od ROKI49
Poviem len, ze klobuk dole, sikovny si....

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:10
od Avenger
Paradna zmena :thumbup:

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Piatok, 26. Júla 2013, 12:14
od Rottwa
Zastavim pred domom a pocujem silne sycanie. Pozeram po kolesach a zrazu v lavej zadnej na 3x zapichnute nejake zelezo. Musel som to chytit tesne pred prijazdom. Nastastie mam blizko pneuservis tak som sadol do auta a na umierajucej pneu vybehol na zdvihak, kde mi to bez problemov za 20,- opravili do pol hodinky. Pneu zatial drzi, tak som zvedavy ci nezacne stracat tlak.

V blizkej dobe ma caka vymena stieracov, zadnych kotucov + oblozenia + pakne rucnej a popritom sa zvezie asi lipko na kufor a predlzenie strechy.

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Piatok, 26. Júla 2013, 13:57
od hellrider
Paradicka, klobuk dole.

Chcem sa opytat ako si upravoval tie paraboly, nakolko mam rovnake DEPO svetla, a normalne sa skoro bojim soferovat po zotmeni :lol:

Nech sa dari a auto robi len radost :thumbup:

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 05:13
od Rottwa
No to bolo vela hodin hrania sa pred regloskopom. Podla mojej skusenosti staci posunut drziak ziarovky asi o 1 mm smerom dozadu. Mal som pocit ze svetlo je velmi rozptylene, takto je viac sustredene. Inak do tych svetiel staci dat poriadne ziarovky (ziadne studene farby ako biela a modra !) a svietia uplne normalne. Ja tam mam klasiku Phillips zlte a v noci vidim v pohode.

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 10:16
od m4x
:thumbup: takto ma vyzerat starostlivost :thumbup:

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 11:10
od SurrendeR
:shock: :shock: :shock: len cumim co si s tym porobil :shock: :shock:
:thumbup: paradna pracicka..

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 21:40
od serwo
Dobra robota a super zmena, chvalim generalku motora :thumbup: Ale trochu ma zaujal ten havo na sedackach. Nic v zlom, ale ja bych to auta v zivote nevpustil a rovnako ani do domu. Peace :wink:

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 05:07
od Rottwa
Rotvajlera si vozim v tejto bezpecnostnej plachte od Kleinmetall-u. Samozrejme s postrojom a pasom a miluje cesty autom. Stale trci hlava vonku. A ked je doma, spi so mnou v posteli a my s frajerkou sa musime tlacit. A to ti nehovorim o lizackach co si davame ked pridem domov z prace \:D/

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 05:58
od SOLBERG
parada! super zmena,sikovne ruky.. :thumbup:

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 06:57
od Rottwa
Dakujem, ale ja sa taktiez musim podakovat osobam tu z fora:

Martin46 - za velku ochotu a rychle dodanie dielov
MaTuLooo a faceman - Presovcata ktore ma zasobuju nezohnatelnymi dielmi - taktiez velka chota a super pristup (prides, vymontujes si, zaplatis a ides domov)
ice.blade - za dodanie diagnostiky so super navodom na INPA-u
jararak - za sprehladnenie tem, kde som cerpal vedomosti a taktiez jeho pribeh, kde som sa vyvaroval veciam, ktorymi si on musel prejst pri rieseni podvozku a vymeny silentov (aj ked vacsinou z bimmerfestu a M5boardu)
crumar - za interierove a exterierove doplnky
Pity777 - susedovi, ktoreho ex E39 mi bola vzorom co sa tyka vzhladu

Za tyzden mam 2 tyzdne dovolenku, tak konecne bude cast pustit sa do zanedbanych veci ako vymena klaksonu (low tone nefunguje), vycistenie priestoru motora, vymena palivoveho filtra (menim kazde 2 roky), vycistenie klimatizacie (do tohto sa mi vobec nechce pustat) a vymena zadnej brzdovej sustavy

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 15:44
od serwo
Rottwa napísal:
Rotvajlera si vozim v tejto bezpecnostnej plachte od Kleinmetall-u. Samozrejme s postrojom a pasom a miluje cesty autom. Stale trci hlava vonku. A ked je doma, spi so mnou v posteli a my s frajerkou sa musime tlacit. A to ti nehovorim o lizackach co si davame ked pridem domov z prace \:D/
Jaj, no dobre. Som sa zlakol, ze sa tam povaluje len tak na sedackach. :D

Re: [E39 528i] Novy pribeh - veeeeeela fotiek na zaciatok

Napísané: Sobota, 3. Augusta 2013, 20:30
od SurrendeR
inak som rad ze je medzi nami dalsi psychopat :mrgreen: v dobrom zmysle slova 8)
nadhera, stale sa na to mozem pozerat.. uplna parada..

inak v tom motori si co vsetko vlastne robil? a ako si precistil piesty? ci to su komplet nove?