Príbeh začal už hodne dávno keď som sa zamiloval do tej bielej vrtulky na kapote.
Prešlo pár rokov, 105ka, kawasaki ninja, až nakoniec ma situácia prinútila kúpiť combi a diesel... tak som za facku kupil escort 1.8TD...
čo čert nechcel prerazil som olejovu vaňu a vďaka inžinierom vo forde ktorý vymysleli tesnenie vane od spojky som povedal A DOSŤ!
prišlo teda na rad hľadanie... podmienky ostali tie isté a ja som listoval jeden inzerát za druhým. na bazoši na 36 strane som ju zrazu uvidel! e36 čo je môj obľúbený model 1,8tds a tour

<3 a cena? 850€ ! no nekúp to

keď som zavolal, tak chalan ma upozornil na niektoré veci ako, že odišla vodná pumpa, vyklepané uloženie predných tlmičov, a nie pôvodné dvere. na pôvodných bolo zlomené tiahlo kľučky a blatník tiež nebol pôvodný lebo ten bol prehnutý.
skôr než som tam šiel som sa rozhodol kúpiť pumpu. teda je jasné, že už moje srdce pišťalo za bembe a kúpil by som ju aj keby fúriky padali.
chalan mi poukazoval a ja som sa tešil... abs, 2zónová automat. klíma, centrál s DO, el. oklá a zrkadlá. dohodli sme sa na 700€ a moje srdiečko bolo spokojné.
bez vodnej pumpy 80km? to asi nie a tak ma otčím ťahal za svojou 406tkou spoza prievidze až do žiaru.
na druhý deň som menil pumpu a zistil som, že pôvodná je ok aj keď už mala svoje za sebou. odišiel termostat a keď ho nechal otvorený zle odvzdušnil systém a preto mu znova vyvrelo. horné uloženie som kúpil nové no pôvodné je ok a nabehá ešte 100t km no do budúcnosti mi ostane nové. je potrebné spraviť predné ramená, takže za chvílu idem znova investovať.
a tak som sa pustil do výmeny dverí a prehodenia čriev. no prplačka na dva dni... ale stálo to za to. okrem toho vymieňali čelné sklo svojpomocne a zatekalo dnu od speťáku. jedna tuba drahého tmelu na olejovú vaňu však dokázala zaceliť čo bolo treba takže už aj bez dáždnika sa dá jazdiť

bude chcieť nové kolieska keďže som na zimákoch ale to bude až po oprave čapov a silen blokov.
okrem toho musím dať opraviť preliačiny a lak.