[E36 316i Compact] Never Ending Trouble
Napísané: Štvrtok, 28. Marca 2013, 02:26
Tak zdravím všetkých BMW nadšencov... K svojmu prvému BMW som prišiel ako slepý k husliam. V roku 2011 sa mi podaril menší obchod kde sme boli s kamarátmi pobehať trošku Bratislavské bazáre až sme skončili v AAAčku nakoľko kamarát odtiaľ chcel kúpiť octáviu
... lenže vtedy sme sa nejako zaplietli do oddelenia výkupu vozidiel za protiúčet na nákup nového a akurát tam jednému chlapíkovi ponúkali 200 euro za jeho citroen Xantiu 2.0 Hdi r.v. 2000... Povedal som si že je to pekne svinstvo nakoľko keď tam človek príde s tým že tam neha staré auto a kúpi nove a je pod ošiaľom na akom aute odíde tak tam to povodne auto aj za takú chabú sumu nechá ... Tak sme sa mu prihovorili a ponúkol som mu 300 euro že aspoň 100 euro zarobí (tiež svinstvo ale aspoň v môj prospech ) .. :) hold a tak som prišiel k autu ako 18 ročný ešte vtedy nepracujúci
... Poviem to len takto trištvrte roka som na tom aute jazdil bez servisu každý deň pri spotrebe 4l/100km a potom som to predal za 1200 euro
a konečne som mal finančný základ pre splnenie sna vtedy ešte nerozhodnutého či to bude E36 / E30 / E34 samozrejme podľa aktuálnej ponuky... a tak začalo hľadanie. Hľadali sme asi mesiac až sme našli krásnu E34-ku bohužiaľ 2,4td ale aj tak vyzerala krásne a ja som bol rozhodnutý že ju chcem. Tak som zavolal majiteľovi dohodol stretnutie v jednej dedinke blízko Trenčína a išli sme po ňu ... Došli sme na miesto bolo to niečo neskutočné.. vyzerala krásne jediná hrdza na pravých dverách dole no proste hovorím bráchovi že nech ju preväze a po jazde uvidíme či ju zoberieme ... Tak sme to naštartovali a poviem vám Zetor z roku 5 by bol asi tichší no ale zvuk (rozlágrovaného) dieselu ma ešte až tak neodrádzal ale keď brácho potom vyšiel z parkoviska rozbehol sa na ceste mal zaradenú štvorku s otáčkami okolo 2500 a ja som kráčal pešo vedľa auta... tak to bola už riadna haluz
.. Na otázku čo to má znamenať nám majiteľ odpovedať nevedel jedine čo povedal že to asi preto že bol studený motor
tak sme to od parkovali naspäť nakoľko sme sa ani ďaleko nedostali potom nám ešte povedal že nevie čo tomu je že poslednú dobu na tom jazdil len jeho syn... a keď som ho zbadal (jeho syna
) hneď som mal jasno. Škoda len takého pekného auta a tak sme sa rozlúčili so slovami ,,ešte sa ozveme,,
... A tu sa konečne začína môj príbeh
našťastie som si pred odchodom z domu uložil tel. kontakt na ďalších pod favoritov z Okolia Trenčínu a tak už stačilo len volať... hneď ako druhé som mal vyhliadnutú E36 Compact 1,6i montrealblau metallic z Nového mesta nad Váhom na ktorého som hneď aj volal a našťastie bol chlapík doma a mal čas sa stretnúť tak sme razili do NM. Došli sme na miesto auto vyzeralo super až na to že to bol compact a sami dobre viete že nie každému sa compact páči a aj ja som tiež patril medzi tých ktorý skôr pozerali po coupe a sedanoch ale nikdy ma ani nenapadlo že by som išiel do compactu ... A tak som si to šikovne malé autíčko prezrel trošku bližšie ...
Auto bolo v dobrom stave až na fušerský dojeb... lak neviem či stým jazdili rally (je to ale 1,6 tak to asi ne ) ale predok úplné posiaty malinkými bodkami a tie bodky zatreté lakom na nechty (asi zobral mamke
) sem tam nejaká ta hrdza a pri brzdení triaslo volantom (s krivene kotúče aj keď majiteľ vravel že sú to tlmiče
) ... Motor bol ale v dokonalom stave. A tak sme si povedali že ho berieme, spísali KPZ a odchádzal som na ňom domov...
Po príchode samozrejme prišiel servis a ten obsahoval : Vzduchový filter K&N, Nové sviečky NGK, Olej castrol 5w-40, zavarenie výfuku :) Nové brzdové kotúče FERODO a platničky ATE, prezretie podvozku ktorý je vo výbornom stave a taktiež motor.
Po rozlúčení sa so snehom ktorý nám tento rok nejako nechce dať pokoj ma čaká geometria, vyváženie kolies, oprava mechanizmu sťahovania okien, sem tam blbne ukazovateľ paliva niečo s kontaktom stačí ťuknúť po palubovke a ide to zas na chvíľu
A to je asi z chybičiek všetko ..
Nechcem tu rozpisovať všetko čo na aute budem robiť nakoľko sami sa to dozviete a uvidíte na fotkách nižšie ale určite ma čaká noví lak, disky a podobne .
Síce compact ale určite sa máte na čo tešiť :)
Nejaké to foto :
Toto je tá Xka ktorou to celé začalo :)

Uploaded with ImageShack.us
Prvá foto cestou z NM ešte na TN spz :) ...

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Mám ho cca pol roka zatial ziadne vážnejšie závady až na tu motorizáciu... samozrejme že 1,8 alebo taká poriadna 2,3ti by bola rozumnejsia volba ale aj tá 1,6 via niekedy zaujimavo prekvapit :) a zatial ma to auto nikdy nesklamalo a verím že ani nesklame
Viem že investície do tochto auta sa mi nikdy nevrátia a tuzingovat sa to nechystam nemajte strach :)
Toď vše z môjho príbehu postupne pridám viac :)
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)








Auto bolo v dobrom stave až na fušerský dojeb... lak neviem či stým jazdili rally (je to ale 1,6 tak to asi ne ) ale predok úplné posiaty malinkými bodkami a tie bodky zatreté lakom na nechty (asi zobral mamke


](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Po príchode samozrejme prišiel servis a ten obsahoval : Vzduchový filter K&N, Nové sviečky NGK, Olej castrol 5w-40, zavarenie výfuku :) Nové brzdové kotúče FERODO a platničky ATE, prezretie podvozku ktorý je vo výbornom stave a taktiež motor.
Po rozlúčení sa so snehom ktorý nám tento rok nejako nechce dať pokoj ma čaká geometria, vyváženie kolies, oprava mechanizmu sťahovania okien, sem tam blbne ukazovateľ paliva niečo s kontaktom stačí ťuknúť po palubovke a ide to zas na chvíľu

Nechcem tu rozpisovať všetko čo na aute budem robiť nakoľko sami sa to dozviete a uvidíte na fotkách nižšie ale určite ma čaká noví lak, disky a podobne .
Síce compact ale určite sa máte na čo tešiť :)
Nejaké to foto :
Toto je tá Xka ktorou to celé začalo :)

Uploaded with ImageShack.us
Prvá foto cestou z NM ešte na TN spz :) ...

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Mám ho cca pol roka zatial ziadne vážnejšie závady až na tu motorizáciu... samozrejme že 1,8 alebo taká poriadna 2,3ti by bola rozumnejsia volba ale aj tá 1,6 via niekedy zaujimavo prekvapit :) a zatial ma to auto nikdy nesklamalo a verím že ani nesklame

Viem že investície do tochto auta sa mi nikdy nevrátia a tuzingovat sa to nechystam nemajte strach :)

Toď vše z môjho príbehu postupne pridám viac :)