Re: [E46 323i] Troška starosti
Napísané: Pondelok, 25. Marca 2013, 03:56
Zdravím všetkých, ktorým v žilách koluje BMW
. V mojich žilách to nie je inak
, tak prichádzam medzi Vás. Ako som prišiel k BMW??? hm...
Vodičák som si robil dosť neskoro, po skúškach prišla otázka "aké auto"?? Tak felíciu, na ktorej sa naučím jazdiť? Na diskusiách čítam, že blbosť a ešte ak chcete peknú a neprehnitú, tak stojí pekné peniaze. V práci mi kolega BMW-ečkar poradil, že mám ísť do BMW. Len tak pozerám inz. a uf.. E36 sa dajú pekne zohnať. Začítal som sa napr. aj tu do diskusii, či môže byť pre nováčika. Nikto neodporúča, ak áno, tak možno 316 al. 318. V práci mi rozprávali, prečo sa čerstvý vodič trepem do BMW a ešte aj 6-valec. No mňa stále lámal R6. Tak som začal čítať inz. napr. Autobazar.eu a pod. sledoval som ponuky denne aj 6 -8hod. Začala mi hlavou vŕtať modernejšia E46, ktorá sa dala celkom slušne kúpiť, len 6-valec ťažšie zohnať. Do Nemecka a pod. sa skrze registračnú daň nevyplatilo vycestovať, prečítal som aj všetky možné nemecké stránky. S jedným kamošom, ktorý dosť dobre rozumie autám, som začal obvolávať predávajúcich. Výborne, v Žiline je 320i vo výbornom stave, po telef. dohoda, že o 4dni ideme pre auto. Len sklamanie, lebo ženská išla naposledy s ním do práce, no nabúrala BMW. V inz. som našiel 323i, dozvedáme sa, že je po jednej ženskej, ktorá s tým chodila zo Senca do Viedne, auto bolo privezené z Nemecka. Ráno telefonát, rýchla dohoda a po obede vyrážame mrknúť auto. Všetko popozerali, previezli sa, motor výborne, karoseria sem a tam chytená hrdza, interier čistý, uprataný, žiadny bordel... S predávajúcim sme si potriasli pravicami a na aute ideme domov. Išiel na ňom kamoš, ja som sa ešte veľmi neodvážil, bo skúsenosti som mal tak s fiestou, peugeot 308 al. kia rio. na druhý deň som ho dal kamošovi do garáže a porobili základný servis: olej, sviečky, vzduchový filter, palivový filter, brzdová kvapalina, žiarovky v predných svetlách, stierače, ošetrili sa hrdze pod dverami a na pravom blatníku, nech ich zima nepodporuje, inak to nebolo nič hrozné, prezuli sme BMW na zimné gumy, povysávali, vytepovali, oživili palubovku.. a o 3 dni beriem auto domov. Sadnem za volant, uf.. Nejako široké mi prišlo. Na druhý deň som sadol do auta sám, začal jazdiť. Natankovať prvýkrát
a povoziť sa. Prekvapenie!! Vôbec to nebolo tak nebezpečné auto pre nováčika, úplne v pohode sa s ním jazdilo, dalo sa pekne kontrolovať, spojka bola dosť citlivá a hlavne hore. Troška rýchlejšie pustenie spojky, už sa BMW chcelo utrhnúť. Na križovatkách v meste treba viacej točiť, nech to nezdochne, predsa 1,5t. auto. Zdochlo mi a nie raz
. Mám ho 2 mesiace, jazdím s ním bez problémov, najazdil som asi 1000km. Sem a tam som mal na mále, že som sa s niekym ťukol, nie však vždy mojou vinou. Autoškola je pekná teória, no na ceste sa musím prispôsobiť premávke, a to je už niečo iné. Predbieham kamion, debilko ma nechce pustiť, tlačí sa vedľa mňa, v diaľke vidím oproti mne auto.. hm.. tak mu šlápnem z 90km/h na 140km/h, auto zaberie okamžite a bez podradenia. Na dlhej rovinke nikde nikoho, dám sa do stredu cesty a 150km/h vytiahne okamžite. 6 válec počuť do vnútra, pekne "nasraný motor"
.
Teraz tu zodpoviem nejaké otázky, ktoré sa tu točia.
Tankovať na nejakých mini pumpách je blbosť, zlá skúsenosť. Dal som tam OMV 100 maxxmotion. BMW ide o dosť lepšie, motor tak nechrastí, na plyn reaguje okamžite, z výfuku mi tak nedýmil, ako keď som tankoval 95-ku na jednej pumpe. Vtedy sa mi zdalo, akoby odparoval vodu z výfuku. OMV: Spotreba pri 90km/h na rovinke 5,8 - 6,5l(okamžitá spotreba). V meste 11 - 13l a priemernú ukazoval palubný od 6,8 do 7,2. Maxxmotion síce drahší, no vyrovná sa to na najazdených km. Tam s tým benzínom som sa nevedel pod 8l v priemernej dostať. Spotreba nie je vôbec drastická, ako strašia, čo s tým nejazdili a "len počuli".
Ako som napísal.. Nováčik sa nemusí báť, pokiaľ má na pedáloch zdravý rozum a nie ťažké nohy, aj keď ten motor VEĽMI pokúša. Ak ho chce odskúšať, tak s rozumom, tam kde nikoho nie je. S rozumom odhadnúť, čo dokáže za volantom zvládnuť. Inak auto parádne sedí na ceste, stopu drží perfektne, brzdy výborné.
Náhradné diely nijako predražené, v rozumnej cene sa dá servisovať a niesu to žiadne poľské diely a pod. Hudba na kazety bola slabučká, dal som tam Pioneer 1500UBA a hudba parádna. Seriovo repro úplne dostačujúce.
Vymenil som manžetu rýchlostnej páky a ručnej brzdy za čierne kožené, dal som si urobiť podsvietenú hlavu rýchlostnej páky.
Natiahol čierne poťahy.
Menil som ešte veľký klínový remeň + napínacie kladky, bo remeň sa roztrhol, kladky zakusnuté. Až bude krajšie počasie, treba vymeniť zadné prachovky + dorazy a platničky na predných brzdách.
Vedel by som parádne porobiť, len som staviteľ rodinného domu, tak My Love sa musí uskromniť.
Ako čítate, som ukecaný chlap
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)


Vodičák som si robil dosť neskoro, po skúškach prišla otázka "aké auto"?? Tak felíciu, na ktorej sa naučím jazdiť? Na diskusiách čítam, že blbosť a ešte ak chcete peknú a neprehnitú, tak stojí pekné peniaze. V práci mi kolega BMW-ečkar poradil, že mám ísť do BMW. Len tak pozerám inz. a uf.. E36 sa dajú pekne zohnať. Začítal som sa napr. aj tu do diskusii, či môže byť pre nováčika. Nikto neodporúča, ak áno, tak možno 316 al. 318. V práci mi rozprávali, prečo sa čerstvý vodič trepem do BMW a ešte aj 6-valec. No mňa stále lámal R6. Tak som začal čítať inz. napr. Autobazar.eu a pod. sledoval som ponuky denne aj 6 -8hod. Začala mi hlavou vŕtať modernejšia E46, ktorá sa dala celkom slušne kúpiť, len 6-valec ťažšie zohnať. Do Nemecka a pod. sa skrze registračnú daň nevyplatilo vycestovať, prečítal som aj všetky možné nemecké stránky. S jedným kamošom, ktorý dosť dobre rozumie autám, som začal obvolávať predávajúcich. Výborne, v Žiline je 320i vo výbornom stave, po telef. dohoda, že o 4dni ideme pre auto. Len sklamanie, lebo ženská išla naposledy s ním do práce, no nabúrala BMW. V inz. som našiel 323i, dozvedáme sa, že je po jednej ženskej, ktorá s tým chodila zo Senca do Viedne, auto bolo privezené z Nemecka. Ráno telefonát, rýchla dohoda a po obede vyrážame mrknúť auto. Všetko popozerali, previezli sa, motor výborne, karoseria sem a tam chytená hrdza, interier čistý, uprataný, žiadny bordel... S predávajúcim sme si potriasli pravicami a na aute ideme domov. Išiel na ňom kamoš, ja som sa ešte veľmi neodvážil, bo skúsenosti som mal tak s fiestou, peugeot 308 al. kia rio. na druhý deň som ho dal kamošovi do garáže a porobili základný servis: olej, sviečky, vzduchový filter, palivový filter, brzdová kvapalina, žiarovky v predných svetlách, stierače, ošetrili sa hrdze pod dverami a na pravom blatníku, nech ich zima nepodporuje, inak to nebolo nič hrozné, prezuli sme BMW na zimné gumy, povysávali, vytepovali, oživili palubovku.. a o 3 dni beriem auto domov. Sadnem za volant, uf.. Nejako široké mi prišlo. Na druhý deň som sadol do auta sám, začal jazdiť. Natankovať prvýkrát



Teraz tu zodpoviem nejaké otázky, ktoré sa tu točia.
Tankovať na nejakých mini pumpách je blbosť, zlá skúsenosť. Dal som tam OMV 100 maxxmotion. BMW ide o dosť lepšie, motor tak nechrastí, na plyn reaguje okamžite, z výfuku mi tak nedýmil, ako keď som tankoval 95-ku na jednej pumpe. Vtedy sa mi zdalo, akoby odparoval vodu z výfuku. OMV: Spotreba pri 90km/h na rovinke 5,8 - 6,5l(okamžitá spotreba). V meste 11 - 13l a priemernú ukazoval palubný od 6,8 do 7,2. Maxxmotion síce drahší, no vyrovná sa to na najazdených km. Tam s tým benzínom som sa nevedel pod 8l v priemernej dostať. Spotreba nie je vôbec drastická, ako strašia, čo s tým nejazdili a "len počuli".
Ako som napísal.. Nováčik sa nemusí báť, pokiaľ má na pedáloch zdravý rozum a nie ťažké nohy, aj keď ten motor VEĽMI pokúša. Ak ho chce odskúšať, tak s rozumom, tam kde nikoho nie je. S rozumom odhadnúť, čo dokáže za volantom zvládnuť. Inak auto parádne sedí na ceste, stopu drží perfektne, brzdy výborné.
Náhradné diely nijako predražené, v rozumnej cene sa dá servisovať a niesu to žiadne poľské diely a pod. Hudba na kazety bola slabučká, dal som tam Pioneer 1500UBA a hudba parádna. Seriovo repro úplne dostačujúce.
Vymenil som manžetu rýchlostnej páky a ručnej brzdy za čierne kožené, dal som si urobiť podsvietenú hlavu rýchlostnej páky.
Natiahol čierne poťahy.
Menil som ešte veľký klínový remeň + napínacie kladky, bo remeň sa roztrhol, kladky zakusnuté. Až bude krajšie počasie, treba vymeniť zadné prachovky + dorazy a platničky na predných brzdách.
Vedel by som parádne porobiť, len som staviteľ rodinného domu, tak My Love sa musí uskromniť.
Ako čítate, som ukecaný chlap
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)