[E39 540iA] Moja druhá láska
Napísané: Piatok, 22. Februára 2013, 16:30
Tak, konečne sa našiel čas založiť nový príbeh o mojom novom autičku, Je to BMW 540i s automatickou prevodovkou, r.v. 3/1998 Je tam klasický bezvanosový motor. Auto je v zaujímavej zlatej farbe, ktorú som ešte na E39 nevidel, zo začiatku sa mi nepáčila ale už som si zvykol a teraz by som povedal už, že je krásna
Nieje pobitá po krúpoch jak moja prvá aj keď isté nedostatky laku tam sú, určite tam je menej gitu a viem, že len pravá strana bola lakovaná podľa KO. Auto bolo roku 2010 dovezené z Česka, vraj to bolo ministerské vozidlo, či je to pravda neviem, ale viem z diagnostiky, že má najazdené niečo okolo 984 000 km. Jasné, že na Slovensku je časový posun a keď to auto prekročilo hranice tak sa posunulo v čase o 600 000 km dozadu
Pravdupovediac neviem, ktorý som majtieľ, pretože som to kúpil od chlapca, ktorý ho mal asi mesiac ale zistil, že ho nedokáže uživiť, tak aj preto bola na ňom cenovka 2100 € Zdalo sa mi podozrivo nízka ale po dôkladnej kontrole auta (nie jak pri mojom prvom
) aj keď bez mechanika som vedel do čoho idem. Na mieste som zistil, že predná náprava je totál rozmlátená, chlapec tvrdil, že za studena auto štartuje na 7 valcov no nevedel mi to ukázať, keďže auto nestálo viac ako 12 hodín, chod motora bol kľudný, po predvádzacej jazde som zistil, že jedno ložisko je zlé a jedná výbojka svieti na ružovo. Chyby karoserie dve preliačiny na C stlpiku a dve na kapote ma vôbec nezaujímali. Tak a po prevezení som zistil, že to auto je stvorené pre mňa tak sme sa dohodli spísali zmluvu a 19.11.2012 už som sa viezol domov na V8 :) ten zážitok by som doprial každému čo ešte nemá V8 lebo je to niečo brutálne. Tu pridám zopár foto pri kúpe auta.




cestou domov sa nám podarila taká spotreba :)
No jak auto prišlo domov, hneď som si zistil výbavu na aute, čo tam všetko má byť
VIN WBADE61020BU89054
Type code DE61
Type 540I (EUR)
E series E39 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M62
Displacement 4.40
Power 210
Drive HECK
Transmission AUT
Colour KASCHMIRBEIGE METALLIC (301)
Upholstery SOFTLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E38 (N9SN)
Prod.date 1998-03-12
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S223A Electronic Damper Control (EDC)
S261A Side airbags for rear passengers
S296A BMW LA wheel, Classic
S339A Shadow-Line
S352A Insulating double-glazing
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S609A Navigation system Professional
S629A Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD changer for 6 CDs
S710A M sports steering wheel, multifunction
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S260A Side airbag for driver/passenger
S411A Window lifts,electric,front/rear
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
S540A Cruise control
S555A On-board computer V with remote control
S602A On-board monitor with TV
S694A Provisions for BMW 6 CD changer
Navyše to má ešte aj bočné stmievateľné spätné zrkadlá a dažďový senzor. Tri veci mi tam chýbaju PDC strešné okno a skivak, ktorý tento víkend plánujem urobiť.
Hneď nato sa išlo s autom na diagnostiku, aby som vedel čo presne treba na ňom urobiť.
Diagnostika vypísala veľa chýb ale starých, nefungoval servotronic, kvôli grundmodulu ale už funguje
termostat je tam vraj vadný ale motor sa neprehrieva takže neviem čo by mohlo byť na ňom vadné
jedna lambda sonda odišla
a membrána separátora oleja
tak zisitli sme dôvod prečo auto na voľnobehu triaslo a za studena štartovalo na 7 valcov. Medzitým som sa trošku pošantil na tých starých letných gumách keďže sa išlo prezúvať a takto dopadla pneumatika

a potom nasledovali detailné opravy interieru ako výmena panelu sťahovania okien, či zapaľovača aodkladacieho priestoru pri ňom, oprava držiakov nápojov vpredu a vzadu a výmena popraskaných tlačidiel na klimapaneli



potom sa vymenili nastavovacie tyčky svetiel a zajazdil som si v mrazivej hmle

potom začalo svietiť na palubke, že treba vymeniť brzdové obloženie, tak sa objednalo a bol som prekvapený keď som tie staré dosky vybral
veď sa pozrite samí.



Potom nasledoval Košický zraz tak pár fotiek :)


No a nakoniec, pred týždňom som začal pracovať na menšej generálke motora, resp. vrchnej časti. Prv som vymenil lambdu sondu a potom som chcel vymeniť tú membránu separátora oleja, to bol pôvodne zámer lenže ako viete tak je chujový prístúp k tej membráne u M62ky a torx šrúba sa mi vydrela, takže muselo ísť vonku celé sanie, tak už som povedal, že vymením komplet tesnenia na saní a aj tie z ktorých mi vytekal olej von z motora teda víka ventilov a vaňa. Vymenil som aj sviečky, olej, vzduchový a aolejový filter plus tú membránu a tesnenia okolo nej. Auto bolo týždeň nepojazdné ale stálo to za to auto ide teraz jak nové a anio neštartuje na 7 valcov ani sa netrasie a mám pocit, že má aj vyšší výkon ako predtým :)












a takto vyzeralo už poskladané :)

Olej som tam použil Mobil 5W-40 a sviečky NGK BK6ERUP či jaké
ostatné diely boli objednané z tempusu
no a včera som bol dať vymeniť to hučiace ložisko, keď sa vybral náboj zo zadného kolesa tak z neho povypadali guličky
Teraz už nepočuť nič v aute je dokonalé odhlučnené, za jazdy by ste počuli muchu v ňom bzučať
A dneska som umyl motor :)

toť vsjo zatiaľ k môjmu príbehu, nasleduje predná náprava a letné disky, poraďte nejaké pekné nieOEM R18ky, mám ponuku už na AEZ xylo a jedny BBSky.







cestou domov sa nám podarila taká spotreba :)
No jak auto prišlo domov, hneď som si zistil výbavu na aute, čo tam všetko má byť
VIN WBADE61020BU89054
Type code DE61
Type 540I (EUR)
E series E39 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M62
Displacement 4.40
Power 210
Drive HECK
Transmission AUT
Colour KASCHMIRBEIGE METALLIC (301)
Upholstery SOFTLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E38 (N9SN)
Prod.date 1998-03-12
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S223A Electronic Damper Control (EDC)
S261A Side airbags for rear passengers
S296A BMW LA wheel, Classic
S339A Shadow-Line
S352A Insulating double-glazing
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S609A Navigation system Professional
S629A Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD changer for 6 CDs
S710A M sports steering wheel, multifunction
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S260A Side airbag for driver/passenger
S411A Window lifts,electric,front/rear
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
S540A Cruise control
S555A On-board computer V with remote control
S602A On-board monitor with TV
S694A Provisions for BMW 6 CD changer
Navyše to má ešte aj bočné stmievateľné spätné zrkadlá a dažďový senzor. Tri veci mi tam chýbaju PDC strešné okno a skivak, ktorý tento víkend plánujem urobiť.
Hneď nato sa išlo s autom na diagnostiku, aby som vedel čo presne treba na ňom urobiť.
Diagnostika vypísala veľa chýb ale starých, nefungoval servotronic, kvôli grundmodulu ale už funguje
termostat je tam vraj vadný ale motor sa neprehrieva takže neviem čo by mohlo byť na ňom vadné
jedna lambda sonda odišla
a membrána separátora oleja
tak zisitli sme dôvod prečo auto na voľnobehu triaslo a za studena štartovalo na 7 valcov. Medzitým som sa trošku pošantil na tých starých letných gumách keďže sa išlo prezúvať a takto dopadla pneumatika


a potom nasledovali detailné opravy interieru ako výmena panelu sťahovania okien, či zapaľovača aodkladacieho priestoru pri ňom, oprava držiakov nápojov vpredu a vzadu a výmena popraskaných tlačidiel na klimapaneli



potom sa vymenili nastavovacie tyčky svetiel a zajazdil som si v mrazivej hmle


potom začalo svietiť na palubke, že treba vymeniť brzdové obloženie, tak sa objednalo a bol som prekvapený keď som tie staré dosky vybral




Potom nasledoval Košický zraz tak pár fotiek :)


No a nakoniec, pred týždňom som začal pracovať na menšej generálke motora, resp. vrchnej časti. Prv som vymenil lambdu sondu a potom som chcel vymeniť tú membránu separátora oleja, to bol pôvodne zámer lenže ako viete tak je chujový prístúp k tej membráne u M62ky a torx šrúba sa mi vydrela, takže muselo ísť vonku celé sanie, tak už som povedal, že vymením komplet tesnenia na saní a aj tie z ktorých mi vytekal olej von z motora teda víka ventilov a vaňa. Vymenil som aj sviečky, olej, vzduchový a aolejový filter plus tú membránu a tesnenia okolo nej. Auto bolo týždeň nepojazdné ale stálo to za to auto ide teraz jak nové a anio neštartuje na 7 valcov ani sa netrasie a mám pocit, že má aj vyšší výkon ako predtým :)












a takto vyzeralo už poskladané :)

Olej som tam použil Mobil 5W-40 a sviečky NGK BK6ERUP či jaké

no a včera som bol dať vymeniť to hučiace ložisko, keď sa vybral náboj zo zadného kolesa tak z neho povypadali guličky


A dneska som umyl motor :)

toť vsjo zatiaľ k môjmu príbehu, nasleduje predná náprava a letné disky, poraďte nejaké pekné nieOEM R18ky, mám ponuku už na AEZ xylo a jedny BBSky.