Strana 1 z 3

[E34 535i] Last Mohican v ///M-packete a [E38 740i] 6q

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 16:48
od renzo776
Je tomu zhruba rok aj pol, čo som sa rozlúčil s mojou sedmičkou, ktorá sa u mňa ocitla dvakrát. Bola to strašne dlhá doba a mne v hlave stále vŕtalo, kedy si zas sadnem do BMWčka, ktoré bude mať v TP zapísané moje meno, lebo kto raz okúsi čaro BMW, toho to už nepustí. A tak som sa príležitostne rozhliadal po nete, čo trh ponúka.. Keďže som na klasiku jasné bolo, že to bude e32 alebo e34. Až asi pred mesiacom som našiel na inzeráte na predaj BMW e34 535i v Mpackete s celkom zaujímavou výbavou. Po dlhšom rozmýšlaní, či si zobrať auto fakt len na víkendy, som ho šiel pozrieť. Auto po estetickej stránke nevyzeralo dobre, čo ma však udivilo, že i po dlhšom státi okamžite naštartovalo a v aute fungovalo všetko čo malo, to bolo kľúčové pri rozhodovaní. Majiteľ povedal, že je veľký záujem o diely a chcel ho rozpredať, čo by bola ale obrovská škoda a myslím, že si to takýto poklad nezaslúži, tak po uvážení a skontrolovaní VINka a výbavy podľa výpisu z netu so skutočnosťou som auto kúpil za viac než symbolickú cenu. Bude na ňom veľa roboty,ale kvôli tomu bolo kupované,aby sa chlapec mal s čím hrať;) Dôvodmi, ktoré pomohli pri rozhodovaní, bolo, že auto je na slovenských značkách a ešte rok a pol má platnú STK/EK. Pri dnešných poplatkoch za prihlásenie je rozumnejšie zobrať takéto auto, ako ťahať tak staré auto z vonka.

K autu:

BMW E34 535i
Dátum narodenia: 4. január 1990
MOTOR: M30 [radový 6valec s 2 ventilovou technikou]
OBSAH: 3430 ccm
VÝKON: 155 kW
KRÚTIACI: 305 Nm
PREVODOVKA: 5 st. manuálna
FARBA: DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Výbava: Mtech 2 volant, el. športové sedačky s výhrievaním, 4 x el. okná, 2 zónová klíma, veľký BC, Radio Bavaria C, el. šíber,Mtech podvozok, viac vo výpise podľa VIN:

S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S335 M TECHNIC SPORTPAKET
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests, rear, mechanically adjustable
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight aim control
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S570A STAERKERE STROMVERSORGUNG Reinforced power supply
S655A BMW BAVARIA C BUSINESS Radio Bavaria C Business
S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M sports steering wheel leather
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
S932 WINTERREIFEN ZUSAETZLICH
S933 RADKAPPEN FUER WINTERRAEDER

Kto sa kus rozumie, musí uznať, že auto s takouto výbavou sa len tak ľahko nenájde, čo ma teší, že je takmer v pôvodonom stave, až na širokú masku a kapotu a NON Mtech predný nárazník (auto bolo jemne ťuknuté). V kastlíku som našiel starý TP, auto bolo na Slovensko dovezené z Nemecka v roku 1997, od vtedy vraj bolo servisované len v BMW servise do nejakého roku 2006-2007, čomu aj zodpovedá stav, potom to išlo s autom dole vodou, len stálo a nebolo oň starané, avšak všetko funguje a auto jazdí.

Popis chýb:
-diera v podlahe vľavo pri vodičových nohách, mierna povrchová korózia (spodky dverí, okolie veka nádrže)
-synchrón na 3. rýchl. stupni nefunguje (3.ka ide zaradiť,ale chce to prax)
-klíma nešla ani nepamätá, po pokuse ju zapnúť sa začal od kompresora ozývať otrasný škrípavý zvuk
-deravý výfuk
-nutné naštelovať ventily
-výrazné chyby laku
-neporiadok v interiéry, čalunenie na výmenu, najmä A stlpiky, stropnica a zadné pláto
-zablokované rádio
-nápravy, tyč riadenia (nič nie hrozná, potrebné skontrolovať)

Určite som na niečo zabudol, s autom sa ešte len zoznamujem, ale postupne to tu bude pribúdať, i keď nečakám, že za rok to bude cukor.

Plánované zákroky:
-výmena prevodovky
-nový výfuk
-výmena čelného skla (doškriabané), výmena skla v šoférových dverách (doškriabané), výmena stieračov
-namontovanie nádržiek na ostrek skla a svetiel
-nová stropnica a iné časti čalunenia a plastov v interiéry
-predný Mpacket nárazník
-výmena náplní
-nastavenie ventilov
-carbon fólia na poškodené miesta (strecha, kapota, zadné krídlo) [dočasné riešenie, kým nebude na celolak]
-časom vyššie spomínaný celolak
-a isto sa toho nájde celá fúra..uvidíme čo príde

Pridávam pár foto ihneď po kúpe:

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 21:05
od 4dams
Pekná e34, len s ňou bude veľa roboty. Držím palce a veľa šťastných kilometrov :thumbup:

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 21:11
od runder
ešte sa s ňou vyhráš ale verím že výsledok bude stáť zato :thumbup: pevné nervy prajem

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 22:27
od smarco22
roboty ako na kostole ale taka vybava a ten motor to je fakt parada :thumbup:

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 22:37
od tke34vt
Presne si ju pamatam z bazosa aj autobazar.eu...

Roboty vela, ale ked si pozries moj pribeh, ty mas jednu super vyhodu oproti mne - auto mas na znackach aj s platnymi STK a EK, ja zacvakam dan...

Vela stastia pri opravach :)

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 18:23
od Wanted
Krasna, zasluzi si reborn, foto interieru by nebolo? :)

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 18:46
od renzo776
Díki chalani, viem že je na nej roboty, ale ako som písal, je to auto na víkendy, nič ma neponáhľa ;) foto interiéru nahodím, keď bude počas dňa viac času. Inak urobil som si radosť, už sú u mňa biele smerovky, keď bude viac času ich nahodím a budem sa vytešovať z maličkosti :D

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 19:29
od bnykolass
Krasa krasa =D>
Vela trpezlivosti a casu samozrejme penazi a bude tu behat dalsia ikona BMW

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 21:54
od herri13
No gratulujem k navratu k BMW, sice dost roboty, ale pekna a super motor.

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 23:33
od BmwDrifter
ale ale co to tu nevydím :P ...autičko keré sem zachránil pred zešrotovaním :-&

toto auto stalo asi tak štyri roky....kamarad mi spominal majitela že ma nake stare Bmw a chce to dat šrotovat tak sem ho byl kuknut a hned sním dohodel a kupil aby neskončilo v šrote škoda by ho byla hlavne kuli tej vybave a sem rád že sa mi zámer podaril a že skončilo v dobrých rukách kere sa postaraju o jeho budúcnosta a aj to že ostalo tu na klube medzi nami :lol: ..osobne sem ho kupil len aby sem ho posunul dalej nekomu nakolko e34 neni moja srdcovka to je totiž e30 takže sem nejake opravy atd neriešil iba sem sa raz prevezel sním :mrgreen:

.. ked sa nenahneváš hodím sem nejake foto interieru ked bylo ešte umna pre tych co ponych tak slintaju a nevedá sa dočkat :thumbup: :P :P

inak auto bylo dovezene z ameriky a zpredu len jemne tuknute nakolko majitel dostal šmyk a oprel o stlp trochu :mrgreen: ....byl na nem robeny celolak ale robil to asi nejaky lajk proto ten lak tak vypada :^o ....prajem štastnu cestu pri jeho oživení a vela štastných kilometrou :twisted: :twisted:

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 09:08
od renzo776
Tak už viem kto ho mal pred Peťom (medzi majiteľom čo to sem doviezol). Inak auto podľa mňa z ameriky dovezené nebolo, nakoľko i v starom technickom je uvedený dovoz z Nemecka. Auto nespĺňa požiadavky na prevádzku v USA, jedine ak by bolo vyrobené pre európsky trh a odtiaľ si ho niekto doviezol do ameriky a potom z ameriky si to niekto dovezie sem (to všetko v časovom horizonte 7 rokov) čo si myslím je viac než nereálne. To s tým ťukancom napredok sedí, lebo je menená celá karosárčina i blatníky a chýba Mpacket (škoda :( ). Lak bol premeraný chalanmi z AutoDetail a sedí to čo píšeš, bol tam celolak,ale dosť nepodarený. Dokonca predná kapota má na sebe viac vrstiev ako je zdravé :D A aj to s tým státím je reálne, lebo auto vyzerá ako keby stálo od nejakého 2005 či 2006 roku.

Ale o autíčko bude postarané, v rámci možností, keďže sú aj iné veci potrebné pre život (aspoň moja frajerka to tak tvrdí :D ).

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 13:14
od renzo776
Takže stále mi vŕtalo hlavou čo s poškodeným a zoxidovaným lakom, či to je len natreté čiernym základomalebo sa pod tým ukrýva farba.

Zbehol som do najbližších farieb-lakov a kúpil si TurtleWax Metallic, ako som tak skúšal, tak normálne časti sa začali pekne lesknúť, čo som bol psokojný,ale čo na to inkriminovaná kapota? Pomaly, po častých opakovaniach sa začal objavovať lak :) Keďže to robím popri robote, zo zvedavosti si to všimli chalani z AutoDetailu, ktorý mi priniesli na vyskúšanie vosk P1 na ručné voksovanie od Gtechniq, vyskúšal som a ide to s ním určite lepšie a rýchlejšie. Avšak zanecháva v prasklinkách bielu stopu, čo turtle nerobí (detail, po umytí nič nebude vidieť, len na fotke to je vidno).

Pripájam foto, na ktorých vidno v strede neošetrený, zoxidovaný povrch, naľavo turtle a napravo P1 ..teším sa keď bude viac času a pustím sa do toho ;) Som zvedavý na výsledok.

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 14:29
od jozefvorisek
Tak to bude fuška, ale držím palce :)

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2012, 18:48
od renzo776
Takže dnes len malá prejíždka po BA, ale už na svojich ŠPZ (nemyslite si, že by som si dal skutočnú špz na foto,no nie?:D )

Niet väčšej radosti ako si ju šoférovať, konečne mám opäť Auto ;)

Zo zadu vyzerá isto lepšie než spredu, až na tú nálepku na nárazníku :D Spredu vidno rozdiel na kapote po leštení (nebol čas v tom dnes pokračovať)

A z domu som si doviezol i origo puklice, lebo tie TESCO tuning mi dosť vadili :D (mám i origo styling 31, len zháňam nejaké zimné gumy na ne, samozrejme jazdené, keďže auto bude dosť dlho stáť a len občas vytiahnuté na malú projížďku okolo garáže -takže ak sa niekomu z Vás váľajú doma nejaké 225/60/R15 (alebo obdoba) s nejakými 4-5 mm, píšte).

A ešte vymenené rozbité zrkadlo spolujazdcovho spätného ;)

Re: [E34 535i] aneb jak som si urobil radosť ;)

Napísané: Pondelok, 26. Novembra 2012, 20:38
od renzo776
Tak dnes sme sa dopracovali k poznatku, že baterka v aute už nemá síl ani na pretočenie :D Nemá niekto z BA požičať nabíjačku? :)

A ako som tak blúdil po internete našiel som toto:

"Když baterka slábne, je dobré ji nejlíp před zimou "zformovat", takže nabíjet pomalu malým proudem, v pohodě doma. Stůl nedoporučuju, když vyšroubuješ víčka, vystřikují při nabíjení drobné kapičky kyseliny. Nejlíp je šoupnout ji v koupelně nebo na záchodě na dlažbu. Při nabíjení se uvolňují páry kyseliny, ale i elektrolýzou uvolněný kyslík a vodík, proto se ty víčka odšroubovávají. Nekouřit!! Ty páry skutečně můžou bouchnout. Baterka má někde označení pro maximální a minimální hladinu elektrolytu. Když ho nenajdeš, pomůžeš si třeba nudličkou papíru: desky musí být pod hladinou cca 0,5 - 1 cm. Na těch průhledných bývají rysky na boku, nebo je v otvoru pod víčkem nálisek, ke ktrému má sahat maximální hladina. Před nabíjením je potřeba dolít destilku tak, aby elektrolyt byl na maximální výšce. Při formování je třeba kontrolovat hustoměrem hustotu elektrolytu. Po dolití destilky hustoměr většinou ukáže, že je hustota velmi nízká. Když se dobíjí malým proudem (kolem 1 A) trvá to i několik dní, ale rozloží se přitom sulfit navázaný na desky a obnovuje se tím původní kapacita. Při dobíjení je nutné kontrolovat koncentraci elektrolytu - zvyšuje se, jak se odpařují vodní páry, ale tím se zase snižuje hladina - takže znovu dolít destilku a to celé dokola. Výsledný stav je takový, když je elektrolyt skoro na maximální hladině, koncentrace na 100% a napětí se po odpojení nabíječky drží někde kolem 14V. Zašroubovat víčka, baterku ve vaně osprchovat a utřít. Jemným smirkem očistit kontakty. No a pak můžeš klidně parkovat venku i za mrazu."

Myslím, že užitočné info pre každého, hlavne majiteľov starších batérií v tomto prichádzajúcom zimnom období :D ;)