[E86 M Coupé] & [E71 X6] Bastard's Car Collection
Napísané: Streda, 3. Októbra 2012, 16:13
2008 M Coupe
Kúpené v máji 2011 ako self-given darček na moje 25 narodeniny

Začalo to pomerne dávno, keď som mal priblížne 19-20 rokov. Vtedy jazdil kamarát cez leto na Z3 Coupe 2.8 a bola to úplná beštia! Boli to časy, keď boli "ilegály" veľmi populárne a my sme samozrejme nemohli chýbať. Z3 sa mi zapáčila, lebo bola malá dravá a vyzerala tak trocha ako také zbastardené auto. Vzadu, na tú dobu, široké pneumatiky, vo vnútri malý volant a (aspoň keď som prestúpil z Oktavie) veľmi priame riadenie.
Daľší kamarat jazdil jedno leto na Z3 Roadster 1.9 v dosť zlej fialovej farbe a ešte horších chromových doplnkoch, auto bolo napriek malému motoru stále agilné, ale už vtedy som vedel, že som Coupé človek.
Problém v tej dobe boli samozrejme financie a tak kým som si mohol Z3 dovoliť, už sa mi zdala príliš stará. Vtedy som začal pozerať po Z4, a odkedy som zbadal Coupé verziu - o Roadstri som ani nepomyslel. Troj litrový motor a 265 koní znelo viac ako postačujúce a o kupovaní M-ka som ani nesníval. Ale čím viac som čítal, tým viac som začal byť presvedčený, že M Coupe je tá správna voľba. 1652 vyrobených kusov (+ 1801 pre US a 1054 s volantom vpravo), posledný vývojový stupeň legendárneho, päť krát oceneného motora roka, S54 a posledné rádové atmostferické M-ko boli dostačujúce argumenty na kúpu.
Pôvodne som chcel kúpiť biele, alebo čierne, ale keď som uvidel jedno v Sepang Bronze, ktorých je celosvetovo (mimo US) iba 88 kusov a spĺňalo všetky moje podmienky, nebolo čo riešit. Auto bolo kúpené v BMW Nürnberg v rámci Premium Selection, malo nabehaných 43 tisíc kilometrov, presne 3 roky staré a z vonka aj z vnútra vyzeralo ako nové.


Hneď po kúpe som začal robiť menšie optické zmeny ako čierne obličky a menšia anténa. Ikeď niesom nejaký nadšenec tuningu, myslím, že trocha individualizmu nezaškodí. Neskôr boli správené veci ako Clutch Stop, Advan Neova AD08, OEM vzpera, lahšie disky - APEX ARC-8 a to všetko iba kvôli dosiahnutiu lepších časov na Slovakiaringu. V poslednej dobe bol ešte nahodený AP racing BBK a Powerflex silentbloky. Na budúcu sezónu sa vymenia pneumatiky za Michelin Pilot Sport CUP semi-slicky a pravdepodobne sa vymení aj podvozok za KW Competition. Potom by som rád ešte porobil niečo so zvukom a máličko viac výkonu, to by sa malo dosiahnúť s Eisenmann Race výfukom, karbonovým airboxom a optimalizáciou radiacej jednotky.


TODO:
2010 X6 xDrive30d
Kúpené v septembri 2012

Príbeh X6-tky je oveľa pragmatickejší, potreboval som auto na zimu, do ktorého hodím 2 snowboardy a nezastaví ho ani trocha hlbší sneh.
Pôvodný plán bola X5, 2008+, menej ako 80 tisíc kilometrov, priamo od BMW - takpovediac rozumná kúpa za málo peňazí. Ale ako ste sa mohli dočítať, začal som sa pýtať na fóre a známych akú výbavu a ročník kúpiť. Motor som chcel 35d s 286 koňmi, kamarát (zhodou okolností ten istý čo mal Z3 Coupe) má X5 3.0sd a ide to slušne. Najskôr padlo rozhodnutie na 2009+ kvôli označeniu vozidiel (xDrive...) s myšlienkou lahšieho predaja niekedy neskôr, potom CIC navigácia, ktorá sa začala robiť od septembra 2009, ciže som pozeral v podstate na 2010+. Dvojročné autá sa však hladajú pomerne tažko, pretože drtivá väčšina leasingov beží na 3 roky a auto som chcel kupovať iba priamo z BMW. Okrem toho som mal predtým v hlave xDrive35d, ktorý sa však začiatkom 2010 prestal vyrábať a nahradil ho xDrive40d. Kombinácia týchto parametrov poslala cenu mojej "rozumnej kúpi za málo peňazí" oveľa vyššie ako som pôvodne plánoval. Okrem toho som sa nejakým spôsobom strašne namotal na X6-tky, možno aj vďaka opät môjmu (tomu istému) kamarátovi, ktorého otec ma X6M. Kamarát ma však presvedčil, že tie nové xDrive30d s 245 koňmi niesu vôbec zlé, a že spolu s novou 8-stupňovou prevodovkou to ide pomerne rovnako ako "starý" 35d.
Nakoniec nejakou náhodou som našiel 04/2010 (2011 model) X6 xDrive30d so 60 tisíc kilometrami priamo od BMW ..., ale BMW z Belgicka. Bol som skeptický, ale nakoniec som ju zobral, doteraz dúfam, že to nebola chyba. Auto práve dostalo značky, bol spravený servis a nahodil som performance obličky. Okrem toho som objednal LUX H8 V3, LED hmlovky, LED osvetlenie interiéra a momentálne pozerám zimné disky a pneu. Po zime je na pláne dať nastriekať letné disky do matnej gunmetal, ale hlavne zbehnúť na optimalizáciu radiacej jednotky.


TODO:
Kúpené v máji 2011 ako self-given darček na moje 25 narodeniny

Začalo to pomerne dávno, keď som mal priblížne 19-20 rokov. Vtedy jazdil kamarát cez leto na Z3 Coupe 2.8 a bola to úplná beštia! Boli to časy, keď boli "ilegály" veľmi populárne a my sme samozrejme nemohli chýbať. Z3 sa mi zapáčila, lebo bola malá dravá a vyzerala tak trocha ako také zbastardené auto. Vzadu, na tú dobu, široké pneumatiky, vo vnútri malý volant a (aspoň keď som prestúpil z Oktavie) veľmi priame riadenie.
Daľší kamarat jazdil jedno leto na Z3 Roadster 1.9 v dosť zlej fialovej farbe a ešte horších chromových doplnkoch, auto bolo napriek malému motoru stále agilné, ale už vtedy som vedel, že som Coupé človek.
Problém v tej dobe boli samozrejme financie a tak kým som si mohol Z3 dovoliť, už sa mi zdala príliš stará. Vtedy som začal pozerať po Z4, a odkedy som zbadal Coupé verziu - o Roadstri som ani nepomyslel. Troj litrový motor a 265 koní znelo viac ako postačujúce a o kupovaní M-ka som ani nesníval. Ale čím viac som čítal, tým viac som začal byť presvedčený, že M Coupe je tá správna voľba. 1652 vyrobených kusov (+ 1801 pre US a 1054 s volantom vpravo), posledný vývojový stupeň legendárneho, päť krát oceneného motora roka, S54 a posledné rádové atmostferické M-ko boli dostačujúce argumenty na kúpu.
Pôvodne som chcel kúpiť biele, alebo čierne, ale keď som uvidel jedno v Sepang Bronze, ktorých je celosvetovo (mimo US) iba 88 kusov a spĺňalo všetky moje podmienky, nebolo čo riešit. Auto bolo kúpené v BMW Nürnberg v rámci Premium Selection, malo nabehaných 43 tisíc kilometrov, presne 3 roky staré a z vonka aj z vnútra vyzeralo ako nové.


Hneď po kúpe som začal robiť menšie optické zmeny ako čierne obličky a menšia anténa. Ikeď niesom nejaký nadšenec tuningu, myslím, že trocha individualizmu nezaškodí. Neskôr boli správené veci ako Clutch Stop, Advan Neova AD08, OEM vzpera, lahšie disky - APEX ARC-8 a to všetko iba kvôli dosiahnutiu lepších časov na Slovakiaringu. V poslednej dobe bol ešte nahodený AP racing BBK a Powerflex silentbloky. Na budúcu sezónu sa vymenia pneumatiky za Michelin Pilot Sport CUP semi-slicky a pravdepodobne sa vymení aj podvozok za KW Competition. Potom by som rád ešte porobil niečo so zvukom a máličko viac výkonu, to by sa malo dosiahnúť s Eisenmann Race výfukom, karbonovým airboxom a optimalizáciou radiacej jednotky.


TODO:
- 01 -done- čierny matný grill02 -done- Stubby Antenna03 -done- fólie na okná04 -done- Clutch Stop05 -done- Yokohama ADVAN Neova AD08 245/40/18 265/35/1806 -done- BMW Strut brace #51710305114 (vzpera)07 -done- APEX ARC-8 18" 9x42 & 10x25 Anthracite 08 -done- AP racing BBK #CP5575-1010 (brzdový kit)09 -done- Powerflex - Rear Trailing Arm Bushing (zadné silentbloky)10 -done- Pagid Yellow R29KW Competition 2 wayPowerflex - Front Lower Control Arm BushingUltimate PedalsRogue Engineering - Reinforced Transmission MountsUUC Short Shift Kit with DSSR (http://store.uucmotorwerks.com/ultimate ... -p395.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)Michelin Pilot Sport CupEisenmann Race Exhaust 4x83mmEvolve CSL Airbox & Tune (http://www.evolveautomotive.com/z4m_654 ... take_1130/" onclick="window.open(this.href);return false;)?? Zeckhausen CDV delete?? Macht Schnell - Competition Stud Conversion Kit?? OS Giken Super Lock Limited Slip Differential Unit?? Rogue Engineering - Performance Engine Mounts?? MotorSport Motor Mount Bolts - #07119913653, #07119913673, #07119903078
2010 X6 xDrive30d
Kúpené v septembri 2012

Príbeh X6-tky je oveľa pragmatickejší, potreboval som auto na zimu, do ktorého hodím 2 snowboardy a nezastaví ho ani trocha hlbší sneh.
Pôvodný plán bola X5, 2008+, menej ako 80 tisíc kilometrov, priamo od BMW - takpovediac rozumná kúpa za málo peňazí. Ale ako ste sa mohli dočítať, začal som sa pýtať na fóre a známych akú výbavu a ročník kúpiť. Motor som chcel 35d s 286 koňmi, kamarát (zhodou okolností ten istý čo mal Z3 Coupe) má X5 3.0sd a ide to slušne. Najskôr padlo rozhodnutie na 2009+ kvôli označeniu vozidiel (xDrive...) s myšlienkou lahšieho predaja niekedy neskôr, potom CIC navigácia, ktorá sa začala robiť od septembra 2009, ciže som pozeral v podstate na 2010+. Dvojročné autá sa však hladajú pomerne tažko, pretože drtivá väčšina leasingov beží na 3 roky a auto som chcel kupovať iba priamo z BMW. Okrem toho som mal predtým v hlave xDrive35d, ktorý sa však začiatkom 2010 prestal vyrábať a nahradil ho xDrive40d. Kombinácia týchto parametrov poslala cenu mojej "rozumnej kúpi za málo peňazí" oveľa vyššie ako som pôvodne plánoval. Okrem toho som sa nejakým spôsobom strašne namotal na X6-tky, možno aj vďaka opät môjmu (tomu istému) kamarátovi, ktorého otec ma X6M. Kamarát ma však presvedčil, že tie nové xDrive30d s 245 koňmi niesu vôbec zlé, a že spolu s novou 8-stupňovou prevodovkou to ide pomerne rovnako ako "starý" 35d.
Nakoniec nejakou náhodou som našiel 04/2010 (2011 model) X6 xDrive30d so 60 tisíc kilometrami priamo od BMW ..., ale BMW z Belgicka. Bol som skeptický, ale nakoniec som ju zobral, doteraz dúfam, že to nebola chyba. Auto práve dostalo značky, bol spravený servis a nahodil som performance obličky. Okrem toho som objednal LUX H8 V3, LED hmlovky, LED osvetlenie interiéra a momentálne pozerám zimné disky a pneu. Po zime je na pláne dať nastriekať letné disky do matnej gunmetal, ale hlavne zbehnúť na optimalizáciu radiacej jednotky.


TODO:
- 01 -done- čierny matný grill02 -done- H8 NSSC03 -done- BMW 232 style 19" v matnej čiernej (zima)04 -done- LED osvetlenie na ŠPZH&R podložky 25mm vpredu aj vzaduBMW 214 style 20" nastriekať do matnej gunmetal (leto)MM racing chiptuning?? Akrapovic Carbon Fiber Exhaust Tips?? Performance volant?? Audio upgrade - subwoofer 13" plytký pod kufor + zosilovač ..