Strana 1 z 3

e30 2.5tds, väčšie turbo GT22

Napísané: Nedeľa, 30. Septembra 2012, 17:03
od zubo12
No,konecne sme sa pustili do vymeny dlho ocakavaneho motora 2.5td (m51) namiesto 2.4d (m21)....Postupne budem pridavat fotky a informacie,ak niekto chce poradit,kludne sa ozvite...motor bezi,len este par detailov treba doladit

Re: e30 2.5td(s)

Napísané: Streda, 3. Októbra 2012, 13:45
od Ahmed
Konecne nieco zaujimave, nahod podla moznosti cim viac fotiek a videii a ako to funguje, kludne sa rozpis :)

Re: e30 2.5td(s)

Napísané: Pondelok, 8. Októbra 2012, 18:49
od zubo12
http://www.youtube.com/watch?v=lybt52X2Kq4&feature=plcp


kvalita nie je dobra,tocil som to rano o 2h. Motor pradie,vyzera to super,neviem sa dockat,ked ho prebehnem...,dufam,ze este tyzden.
Skusim to popisat,ako to prebiehalo od zaciatku. Myslienka,vymenit motor,ma nadchla uz v roku 2008,ale dostal som sa k tomu,este len teraz. Auto som kupil este v roku 2008,je to hladky sest valec non-turbo,z dovodu stavania domu,kedze auto malo namontovane tazne,bola to vyhoda....mozem povedat,ze to uz ma za sebou,e30ky sa mi pacili,este ked som bol v mladsom veku.Mal som ich od 1.6i az po 2.0i cabriolet.Auto doma stalo,bo ja v zahranici a ono doma,rozhodnutie padlo.Zobrat ho zo sebou....,vylet cez celu Europu na 23 rocnom aute,bol prijemny a pohodlny.I ked sme chytili rannu spicku v Parizi cez 3hodiny,inak v pohode.Priemerna spotreba 6,2l/100km,nie zle..?? Auto s tymto motorom neslo zle,2.4d je dobra,pokial sa neponahlate. Clovek nemusel vidiet,ze idem do kopa,spotreba automaticky sla hore a rychlost dole...
k veci,
darcu organov som kupil lacno,kedze bolo prehrdzavene do spiku kosti a stalo 6 rokov pod stromami,podla historie servisu,ma,teda mal by mat necelych 160km,auto muselo byt odtiahnut,z dovodu vymontovania dielov v prednej naprave.
Je to rocnik 1993 e34 525td. Najlepsii darca organov,aky moze byt,z dovodu dobre tvarovanej olejovej vani,325td s ma opacne otocenu. Drziaky na motor su origos z 325tds,daju sa kupit lacno,tusim okolo 50e
Silentbloky som objednaval na e34 m52 520i 24v.Prevodovka pasuje na 100%,nic okolo toho netreba robit.Najhorsiou vecou,ktora ma trapi,je kardan. Musi byt pouzity z e34 alebo e36 tds,samozrejme sa musi skratit a profesionalne zavarit a vyvazit.Diferencial som rozmyslal pouzit moj,koncovy prevod mam okolo 3,45 ak sa nemylim,cize vysoke otacky mi nevonaju,rozhodnutie padlo na e34 tds diff,ktory ma 2,65 koncovy. Treba si zaobstarat,zadny hlinikovy kryt na e30 325i s 8 dierami na sroby,inak sa to nazyva aj medium size diff cover a treba ho prisrobovat na e34kovy diff.

Re: e30 2.5td(s)

Napísané: Pondelok, 8. Októbra 2012, 20:08
od ViktorDDD
pekné, páčia sa mi takéto projekty
ešte mi prezraď, nechal si to na elektrike alebo si tam dal mechanické čerpadlo?

Re: e30 2.5td(s)

Napísané: Pondelok, 8. Októbra 2012, 20:25
od zubo12
zatial som to nechal na elektrike,pouzil som moje cerpadlo a moju ECUcku,uvidim,ako to pojde.Cerpadlo pasouje na 100% do M51 motora. Do buducna by som chcel prehodit na mechanicke. Poznam jedneho chlana,ten mi slubil pridat davku na pocitaci...toz je este daleko

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Štvrtok, 11. Októbra 2012, 09:25
od Little player
drzim palce, nad tymto som rozmyslal cely cas ked som mal 324d

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Štvrtok, 11. Októbra 2012, 10:07
od ViktorDDD
elektrika z prvých tds a z 2,4td by mala byť podobná, takže keď prehodíš TDS kabeláž a TDS čerpadlo s RJ tak by to malo aj fungovať aj to lepšie pôjde, nie som odborník na čerpadlá ale že vraj v tds čerpadlo má väčšiu kapacitu ako to z 2,4

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Sobota, 20. Októbra 2012, 11:44
od zubo12
Noo,musim povedat....,skusobna jazda dopadla nad ramec mojich ocakavanii,sice bez vyfuku,ale dobre,usmev na mojej tvari hovoril sam za seba,pani,odporucam :thumbup:
Neskor pridam video za denneho svetla,bo vsera sme zas skoncili neskoro,Kardan sme vyzdvihli,skrateny a zazvarany.
Sadol ako rit na serbel. Problem bol akurat s jednou tyckou riadenia,skratena o 7mm a zazvarana,cez tyzden by som mal obdrzat novy vyfuk z 325td e36,uvidim,ako sadne,mozno ze nebude treba robit ziadne upravy a zvarania...

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 09:59
od MattyX
vyfuk z E36 na e30 vubec nesedne , je tvarovanej uplne jinak , jsou tam potreba vetsi upravy ;)

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 11:38
od runder
tak to držím palce, vyzerá to naozaj zaujímavo :) budem to tu sledovať

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 17:26
od bjukemen
..fiha toto sa mi pozdava tiez som na to zvedavy :)

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Utorok, 23. Októbra 2012, 18:57
od seky_2611
fotky chceme fotky :)

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2012, 08:05
od GOMEZ
tak tak, hod foto, sme zvedaví :)

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Nedeľa, 4. Novembra 2012, 20:39
od zubo12
!!!PASUJE!!!

vyfuk,sam o sebe pasuje,len sme museli skratit prirubu na turbo o cca 4cm





MattyX napísal:
vyfuk z E36 na e30 vubec nesedne , je tvarovanej uplne jinak , jsou tam potreba vetsi upravy ;)

Re: [E30 325td(s)]

Napísané: Nedeľa, 4. Novembra 2012, 20:44
od zubo12
no,uz som spat po dlhej odmlke.
Pani...,auticko beha....neda sa to porovnat....pravidelny chod,sice dlhsie starty,ale stalo to za to.

Prave som prehodil kozenne sedacky,origos 4door saloon,vyzera to dobre.
Pri kolaudacno testovacej jazdy,mi praskol radiator kurenia pod pristrojovkou,takze som sa tesil marne ju konecne zobrat domov,ale uz je to vymenene...fotky a popis dodam coskoro,skusal som to uploadnut,nejde mi.Skusim este raz...