[E36 318ti] DRIFT COMPACT - ZASE JAZDI BOKOM :-)
Napísané: Pondelok, 10. Septembra 2012, 18:12
Zdravím, konečne mám čas na napísanie príbehu. Odmalička som sa zaujímal o autá. Už ako 14 ročný sme si s kamarátmi kupovali škody 120 a behali na nich, menili motory atď :) . V tom období som na pc hre live for speed spoznal driftovanie a neskôr keď som bol prvý krát pozrieť na KODS strašne sa mi zapáčila jazda bokom a auta zo zadným náhonom. Čoraz viac som chodil tu na fórum a uvažoval o kúpe auta. Chcel som 3-dverovú e36-šestku. Coupe mi pripadalo nepraktické a zbytočne veľké a tak voľba padla na compact. Social 316i ma nelákal ale ani 6-valec 323ti čo by žral veľa a tak som sa rozhodol nájsť pekný kus 318ti s motorom m42b18.
Začiatkom tohto roka výber nebol skoro žiadny všetko samí tuzing alebo hrdziak jedine Foxi318ti predával celkom pekný compact ale riešil stále niečo s motorom a to ma odradilo. Potom som konečne v inzerátoch našiel jeden kus s dobrou výbavou ktorý sa mi na prvý pohľad zapáčil. Asi po 3-4 týždňoch som ho stále pozeral a váhal nakoniec som zavolal. Majiteľ mi na rovinu povedal že auto kúpil búrané a že menil predný nárazník, masku, svetlá, pravý blatník, kapotu, chladič, všetky náplne a filtre, remene, komplet brzdy platničky kotúče vpredu aj vzadu, uchytenie motora a prevodovky, tesnenie pod vekom ventilov, čidlo abs, airbagy, tyčky, držiaky a silenty stabilizátora aj horné uloženie tlmičov vpredu + bola urobená geometria ...ďalej sám ponúkol že mi môže auto dať na zdvihák a že môžem odmerať aj tlaky v motore čo ma príjemne prekvapilo a tak ďalší deň som už išiel vybavený s kompresiometrom a momentovým kľúčom compact pozrieť.
Hneď ako som uvidel interiér v kombinácii s lakom už som bol na 60% rozhodnutý že ho kúpim. Motor naštartoval, na prvý krát, pekne držal otáčky, spredu bolo všetko novo nalakované okrem kapoty, brzdy nové ešte ani nezabehnuté, vypadalo že naozaj bolo hodne dielov pomenených, no vyskakoval 1. prevodový stupeň, bol prasknutý chladič klími a manžeta na poloosi, motor trocha slzil pri kryte rozvodov. Zmerali sme kompresiu kde všetky valce mali 15 barov (+-0.2 bari) a tak v nádeji že auto bolo riadne opravené s nevylágrovaným motorom som ho kúpil aj preto že majiteľ bol BMW fanatik - mal tri e36-šestky, kopu dielov, motorov v garáži, zľavil mi z ceny a dal mi nový chladič klími , manžetu aj farbu.
A teraz pár informácií, je to e36 318ti m42b18 103kw, r.v. 1995-10-10, farba : CORDOBAROT METALLIC (286), kúpil som ho koncom apríla, najazdené bude mať čoskoro 250 000km.
Výbava:
S243A Airbag for front passenger
S255A Sports leather steering wheel
S282A BMW LA wheel, Sport spoke styling II
S315A Rear window wiper
S320A Deleted, model lettering
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S530A Air conditioning
S651A Radio BMW Bavaria C Reverse
S676A HiFi speaker system
S690A Cassette holder
S704A M Sports suspension
L801A National version Germany/Austria
S806A Third stoplamp
S915A Body skin conservation, deletion
S970A BUSINESSPAKET
Roller sun screen - sieťka pod zadným oknom
Dorábané:
Remote control version 2 - centrál na DO
M-packet predný nárazník
BC
rádio BMW BUSINESS RDS + BMW CD CHARGER - 6CD
Začiatkom tohto roka výber nebol skoro žiadny všetko samí tuzing alebo hrdziak jedine Foxi318ti predával celkom pekný compact ale riešil stále niečo s motorom a to ma odradilo. Potom som konečne v inzerátoch našiel jeden kus s dobrou výbavou ktorý sa mi na prvý pohľad zapáčil. Asi po 3-4 týždňoch som ho stále pozeral a váhal nakoniec som zavolal. Majiteľ mi na rovinu povedal že auto kúpil búrané a že menil predný nárazník, masku, svetlá, pravý blatník, kapotu, chladič, všetky náplne a filtre, remene, komplet brzdy platničky kotúče vpredu aj vzadu, uchytenie motora a prevodovky, tesnenie pod vekom ventilov, čidlo abs, airbagy, tyčky, držiaky a silenty stabilizátora aj horné uloženie tlmičov vpredu + bola urobená geometria ...ďalej sám ponúkol že mi môže auto dať na zdvihák a že môžem odmerať aj tlaky v motore čo ma príjemne prekvapilo a tak ďalší deň som už išiel vybavený s kompresiometrom a momentovým kľúčom compact pozrieť.
Hneď ako som uvidel interiér v kombinácii s lakom už som bol na 60% rozhodnutý že ho kúpim. Motor naštartoval, na prvý krát, pekne držal otáčky, spredu bolo všetko novo nalakované okrem kapoty, brzdy nové ešte ani nezabehnuté, vypadalo že naozaj bolo hodne dielov pomenených, no vyskakoval 1. prevodový stupeň, bol prasknutý chladič klími a manžeta na poloosi, motor trocha slzil pri kryte rozvodov. Zmerali sme kompresiu kde všetky valce mali 15 barov (+-0.2 bari) a tak v nádeji že auto bolo riadne opravené s nevylágrovaným motorom som ho kúpil aj preto že majiteľ bol BMW fanatik - mal tri e36-šestky, kopu dielov, motorov v garáži, zľavil mi z ceny a dal mi nový chladič klími , manžetu aj farbu.
A teraz pár informácií, je to e36 318ti m42b18 103kw, r.v. 1995-10-10, farba : CORDOBAROT METALLIC (286), kúpil som ho koncom apríla, najazdené bude mať čoskoro 250 000km.
Výbava:
S243A Airbag for front passenger
S255A Sports leather steering wheel
S282A BMW LA wheel, Sport spoke styling II
S315A Rear window wiper
S320A Deleted, model lettering
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S530A Air conditioning
S651A Radio BMW Bavaria C Reverse
S676A HiFi speaker system
S690A Cassette holder
S704A M Sports suspension
L801A National version Germany/Austria
S806A Third stoplamp
S915A Body skin conservation, deletion
S970A BUSINESSPAKET
Roller sun screen - sieťka pod zadným oknom
Dorábané:
Remote control version 2 - centrál na DO
M-packet predný nárazník
BC
rádio BMW BUSINESS RDS + BMW CD CHARGER - 6CD