[E83 X3 3.0dA] 2004 150KW
Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 19:39
Tak som sa po zhliadnutí fóra a zistení že tu nieje príbeh ani jednej E83ky rozhodol pridať môj/náš malý príbeh :)
Na úvod poviem že viem že mnoho ľudí si myslí že X3 nieje skutočné BMW, býval to aj môj názor, a s časti doteraz aj ostal, avšak rovnako som zistil že aj polovičné BMW je lepšie ako zbytok konkurencie :)
Táto X3 nieje moje vlastné auto, svoje Bejbe som predal pred dvoma rokmi, bolo to E36 1,6 Coupe, momentálne auto nemám ale na tejto mašine jazdíme striedavo všetci členovia rodiny ale najviac ja
Predchodcov v našej rodine bolo dosť, cca každé 2-3 roky iné auto, prešli sme si od škody 120, cez favorit, Fiat Regatta, prvé nové auto Daewo Nexia a k nemu Daewo Lanos, potom sa otec dostal kvôli chalupe ku Kia Sportage prvej generácie, opäť sa vrátil k jazdenkám a odvtedy od "SUV" sa nevie odtrhnúť kvôli prehľadu a bezpečnosti. Dalej to boli 2x Suzuki grand Vitara. Doteraz to boli samé benzíny avšak roku 2004 prišla do cesty pre mojho otca zivotna zmena, on zarytý benzínak, zadovážil SantaFe 2,0 CRDi VGT, do páru mu sekundoval Tucson (bolo to úchylné obdobie ping pong značiek avšak nikdy nás nesklamali, takže dodnes nedám dopustit najme na SantaFe). V roku 2008 som si kúpil vlastné E36 coupe 1,6. Toľko ciricculum vitae aby bolo jasné že aké také skúsenosti s porovnaním mám.
V roku 2009 sme sa začali pozerať po "novom" aute, kedze bolo akuráť vrchol krízy, ceny aut sli tak dole ze bolo absolutne nezmyselne kupovať nové auto ked za 2/3 cenu sme mohli mať BMW vo výbave v akej by sa korejcom ani nesnívalo. A tak po pátraní a vylúčení Mercedesu(od dvojokého Ecka podla mna totalne odporne auta, s odpornými interiermi iba s dobrym menom) a Audi(vylepšený WV) nič iné neostávalo ako vysnívané BMW. Rozhodovanie bolo medzi X5 a X3, osobne sa mi X3 veľmi nikdy nepáčila, pre-facelift uz vobec nie, avšak po porovnaní cien a zhodnotení ze az takú kravu ako X5 nám netreba sme vybrali X3. Motor bol jasná voľba, diesel, a 2,0d sme boli skúsiť a zistení že to ide pomalšie ako tucson víťazom bol 3,0. Automat sme nikdy nemali ale už prišiel čas kedy rodicia prestávajú mat dostatocne reflexy a leniveju tak preco im neulahodit
:D Taaaaakze po dlhoom hladaní som narazil na krásnu X3 v totalne full vybave ktorá sa v tej dobe do X3 dávala, nájazd 132 000, 18" kolesá, a za cenu v tej dobe 2,0d v priemernej výbave. Po kontrole VIN, sme sa vybrali hned na západné Slovensko za predajcom, stretli sme sa a bola to láska na prvý pohľad, auto síce značne tvrdšie ako sme boli zvyknutý ale to bol asi jeidný mínus, inak som sa cítil ako keby som presadol s mobilu s ciernobielym displayom do najnovsieho apple
Pán tomu dál plný kotol a bolo to jasné, najviac ma dorazilo že auto mal len 2mesiace donesené z nemecka zo servisnou historiou a predaval ho preto ze zena nevedela pouzivat automat a bola s toho nervna...zaujimave
ale budiz 
Po troch rokoch jazdenia môžem povedať že na dizajn síce si tiez niekedy neviem zvyknut ale kazdy den sa tesim kedy s nim pôjdem, auto nieje pre ľudí ktorí si kupia SUV aby sa citili pohodlne a jazdili dialnice, to nie, ja to povazujem za trošku väčšiu a vyvysenu 3er. Dialnice mu nesedia, stacia male hrbole a skace to ako sproste najmä na 18", v meste citit všetky diery ako v beznom osobnom aute, ale ked toto človeku nevadí a vie že kupuje chce sportové auto, s tvrdým naladením avšak chce sedieť vyššie, nieje čo riešit, toto auto to presne ponuka. Okresky sú jeho raj, to ako toto auto sedí, čo s ním robí motor a akú ma rezervu je niečo neuveritelne, brzy ostre, proste idealne na vyblaznenie. Dlhé cesty sme absolvovali 3000km po taliansku, 1500 do Slovinska a okolie, a raz Nemecko. Človek si zvykne na tú dialnicu ze to skace, a tesi ho najmä motor, avšak poviem pravdu neviem si predstaviť 2,0d to by bolo uz len utrpenie aj na okreskach aj inde, to by som bol nasraty na tu tvrdosť pretoze clovek si vsima negativa ak nema radosť z motora a jazdy.
Výbava úplne full, nebudem vsetko písať proste všetko čo mohlo byť to tam je. Jedine co ma udivuje ze auto tejto kategorie neponukalo ani za priplatok dvojzonovu klimu ?? Podľa ľudí s tempusu ked sme boli na diagnostike po kúpe takútu vybavenú X3 nikdy nepredávali čož ma dosť potesilo že aspon mierna výnimočnosť
Za tri roky neodišlo nič zo známej trojice DPF, vstreky, turbo
klop klop
dúfam ze to tak ete aspon rok ostane. V interieri niž nevrzga, nelame sa, neodpadava a stale vyzera ako nove kedz eje o neho starane, no proste BMW :)
Ospravedlnujem sa za dlhú "recenziu" avšak este tu nieje ziadna X3 tak som to chcel trochu rozpisat aj pre pripadnych zaujemcov :)
Mínusy : - tvrdosť
- pre niekoho spotreba
- tie strasne ale strasne neprakticke prahy, ak mam oblek musim vyslovene vyskocit zo sedadla aby som sa nepošpinil ale v zime sa väcsinou vzdy aj tak zaseriem, chceli sme to dať do bmw ci sa neda spravit vymena za obyčajne avšak chceli za obycajny plnu sumu aj ked tento by sme im tam nechali, tak im nasram.
- 5. st. automat, pyta si to 6 na dialnici
- tvrde zadne sedadla, a tvar tych sedadiel, vzdy ma udivovalo an na X5 aj na X3 a dokonca aj na 3er prečo zadne kozene sedacky su tak odporne rovne ako lavica v čakarni, a tvrde, ked tam sedi nepriputany clovek tak chudak skace pri najmensej diere a smyka sa sprava dolava aj pri miernej jazde.
- ceny nahradnych dielov(ale to clovek ocakava)
Plusy : - všetko ostatné
Este pre spotrebakov : priemerna dlhodoba spotreba z čoho je 75% mesto je 11,3 litra.
Ak sa niečo chcete spýtať skritizovať som otvorený kritike
Postupne pridám foto, bol osm prekvapený že nemam fotky interieru, a exterieru s letnými kolesami.
Na úvod poviem že viem že mnoho ľudí si myslí že X3 nieje skutočné BMW, býval to aj môj názor, a s časti doteraz aj ostal, avšak rovnako som zistil že aj polovičné BMW je lepšie ako zbytok konkurencie :)
Táto X3 nieje moje vlastné auto, svoje Bejbe som predal pred dvoma rokmi, bolo to E36 1,6 Coupe, momentálne auto nemám ale na tejto mašine jazdíme striedavo všetci členovia rodiny ale najviac ja

Predchodcov v našej rodine bolo dosť, cca každé 2-3 roky iné auto, prešli sme si od škody 120, cez favorit, Fiat Regatta, prvé nové auto Daewo Nexia a k nemu Daewo Lanos, potom sa otec dostal kvôli chalupe ku Kia Sportage prvej generácie, opäť sa vrátil k jazdenkám a odvtedy od "SUV" sa nevie odtrhnúť kvôli prehľadu a bezpečnosti. Dalej to boli 2x Suzuki grand Vitara. Doteraz to boli samé benzíny avšak roku 2004 prišla do cesty pre mojho otca zivotna zmena, on zarytý benzínak, zadovážil SantaFe 2,0 CRDi VGT, do páru mu sekundoval Tucson (bolo to úchylné obdobie ping pong značiek avšak nikdy nás nesklamali, takže dodnes nedám dopustit najme na SantaFe). V roku 2008 som si kúpil vlastné E36 coupe 1,6. Toľko ciricculum vitae aby bolo jasné že aké také skúsenosti s porovnaním mám.
V roku 2009 sme sa začali pozerať po "novom" aute, kedze bolo akuráť vrchol krízy, ceny aut sli tak dole ze bolo absolutne nezmyselne kupovať nové auto ked za 2/3 cenu sme mohli mať BMW vo výbave v akej by sa korejcom ani nesnívalo. A tak po pátraní a vylúčení Mercedesu(od dvojokého Ecka podla mna totalne odporne auta, s odpornými interiermi iba s dobrym menom) a Audi(vylepšený WV) nič iné neostávalo ako vysnívané BMW. Rozhodovanie bolo medzi X5 a X3, osobne sa mi X3 veľmi nikdy nepáčila, pre-facelift uz vobec nie, avšak po porovnaní cien a zhodnotení ze az takú kravu ako X5 nám netreba sme vybrali X3. Motor bol jasná voľba, diesel, a 2,0d sme boli skúsiť a zistení že to ide pomalšie ako tucson víťazom bol 3,0. Automat sme nikdy nemali ale už prišiel čas kedy rodicia prestávajú mat dostatocne reflexy a leniveju tak preco im neulahodit




Po troch rokoch jazdenia môžem povedať že na dizajn síce si tiez niekedy neviem zvyknut ale kazdy den sa tesim kedy s nim pôjdem, auto nieje pre ľudí ktorí si kupia SUV aby sa citili pohodlne a jazdili dialnice, to nie, ja to povazujem za trošku väčšiu a vyvysenu 3er. Dialnice mu nesedia, stacia male hrbole a skace to ako sproste najmä na 18", v meste citit všetky diery ako v beznom osobnom aute, ale ked toto človeku nevadí a vie že kupuje chce sportové auto, s tvrdým naladením avšak chce sedieť vyššie, nieje čo riešit, toto auto to presne ponuka. Okresky sú jeho raj, to ako toto auto sedí, čo s ním robí motor a akú ma rezervu je niečo neuveritelne, brzy ostre, proste idealne na vyblaznenie. Dlhé cesty sme absolvovali 3000km po taliansku, 1500 do Slovinska a okolie, a raz Nemecko. Človek si zvykne na tú dialnicu ze to skace, a tesi ho najmä motor, avšak poviem pravdu neviem si predstaviť 2,0d to by bolo uz len utrpenie aj na okreskach aj inde, to by som bol nasraty na tu tvrdosť pretoze clovek si vsima negativa ak nema radosť z motora a jazdy.
Výbava úplne full, nebudem vsetko písať proste všetko čo mohlo byť to tam je. Jedine co ma udivuje ze auto tejto kategorie neponukalo ani za priplatok dvojzonovu klimu ?? Podľa ľudí s tempusu ked sme boli na diagnostike po kúpe takútu vybavenú X3 nikdy nepredávali čož ma dosť potesilo že aspon mierna výnimočnosť

Za tri roky neodišlo nič zo známej trojice DPF, vstreky, turbo


Ospravedlnujem sa za dlhú "recenziu" avšak este tu nieje ziadna X3 tak som to chcel trochu rozpisat aj pre pripadnych zaujemcov :)
Mínusy : - tvrdosť
- pre niekoho spotreba
- tie strasne ale strasne neprakticke prahy, ak mam oblek musim vyslovene vyskocit zo sedadla aby som sa nepošpinil ale v zime sa väcsinou vzdy aj tak zaseriem, chceli sme to dať do bmw ci sa neda spravit vymena za obyčajne avšak chceli za obycajny plnu sumu aj ked tento by sme im tam nechali, tak im nasram.
- 5. st. automat, pyta si to 6 na dialnici
- tvrde zadne sedadla, a tvar tych sedadiel, vzdy ma udivovalo an na X5 aj na X3 a dokonca aj na 3er prečo zadne kozene sedacky su tak odporne rovne ako lavica v čakarni, a tvrde, ked tam sedi nepriputany clovek tak chudak skace pri najmensej diere a smyka sa sprava dolava aj pri miernej jazde.
- ceny nahradnych dielov(ale to clovek ocakava)
Plusy : - všetko ostatné
Este pre spotrebakov : priemerna dlhodoba spotreba z čoho je 75% mesto je 11,3 litra.
Ak sa niečo chcete spýtať skritizovať som otvorený kritike

Postupne pridám foto, bol osm prekvapený že nemam fotky interieru, a exterieru s letnými kolesami.