[E46 330i] Prvé auto- prvá láska
Napísané: Utorok, 27. Marca 2012, 20:22
Zdravím všetkých fanúšikov vrtule
Asi každý chalan vo veľmi mladom veku má v izbe vyvesené plagáty svojich automobilov snov. V tej mojej bol svojho času spomedzi iných aj plagát BMW (M3, rad 8 a pod.). Teda už od malička som túžil po automobile aj tejto značky. Pár mesiacov po absolvovaní výšky som sa rozhodol pre kúpu môjho prvého auta- jazdeniny (dovtedy som jazdil na rodinnej Fabii 1.2- mimochodom do mesta čiperné a spoľahlivé auto- 100 000 km bez poruchy vrátane čiastočného zdemolovania mojou blbosťou).
Pred kúpou som samozrejme strávil asi 4 mesiace na internete a pred avízami, už mi priateľka trochu vyčítala, že som viac na ponukách ako s ňou :) Zvažoval som rôzne údaje: značka, model, vek, najazdené km, motorizácia. Favoriti boli Mercedes- Benz C, BMW 3 E46, BMW 3 E90, chvíľku som rozmýšľal aj nad Alfou 159, ktorú som nakoniec zavrhol. A keďže mi doma deti neplačú, bola voľba motora viac-menej jasná. Musí to mať silný motor.
Jedného dňa pri rutinnom browsovaní na nete som našiel neodolateľnú ponuku- BMW E46 330i 2002 s rozumnými kilometrami, vo full výbave, čiernym interiérom, M podvozkom, čiernou metalízou a dobrou cenou. Prečítal som si fóra, poradne, prezrel ceny náhradných dielov a iné. Po konzultovaní s kolegom, kamarátom a členom BMW klubu zároveň a pri vhodných časových podmienkach popri práci to bola spontánna voľba.
Po prezretí KO a debate so skúseným lakérnikom/ karosárom, ktorý schválil odchýlky vo vrstvách laku som volal majiteľovi auta.
Nastala nedeľa, s dvomi spomínanými osobami a priateľkou sme sa vybrali za autom. Ako čakáme na parkovisku pred Tescom, elegantne sa zvrtla v zákrute pomalým tempom Black Beauty, pristavila sa na parkovacie miesto, s majiteľom som sa zvítal až keď som si pozbieral z asfaltu oči. Obzreli sme kasňu, pár zalakovaných púčikov sa na niektorých dieloch nachádzali, ale žiadne teátro. Otvoril som kapotu, položil ruku na motor a kochal som sa chodom motora bez vibrácií- lahodný 6-valec. Po prezretí servisnej knižky bol zrejmý pravidelný servis v DE v BMW, jeden štempel zo SR. Koža síce staršieho dáta, ale veľmi zachovalá. Pri skúšobnej jazde bola zrejmá výmena spojky, zadné platničky už len pri pohľade bolo treba vymeniť. Ale ten rozprávkový zvuk motora ma dostal na kolená. Vpredu letné gumy, vzadu zimné, všetky buď staré alebo zjazdené. Suma-sumáru mierne vysoké počiatočné investície. Po dohode na cene sme sa dohodli: zajtra prídem s peniazmi a zmluvou. A stalo sa tak. Po vybavení poistky a všetkých byrokracií som bol auto nahlásiť a stal sa tak hrdým majiteľom Krásnej Ligotavej Čiernej Silnej Bavárie.
Pre istotu som aj tak vymenil všetky filtre, olej, sviečky ako aj spomínané diely.
Teraz som terčom zábavy pre kolegov a známych, pretože mám údajne žrúta. Oproti mne, čo jazdím na 3.0 litri s kombinovanou spotrebou 10l/100 km oni jazdia buď na 1.8, ktoré im žerú 8,5 l/100 km a výkon nikde, alebo na 1.9 (2.0) VW group, čo im žerie 6 litrov na 100 km a zároveň riešia problémy s turbom a vstrekovačmi, čomu som sa ja vyhol.
Koniec koncov, keby že mi ide o spotrebu, tak si kúpim Octaviu 1.6 TDI Greenline a neriešim. Ale ja som chcel AUTO. A nevymenil by som ho za nič.
Asi každý chalan vo veľmi mladom veku má v izbe vyvesené plagáty svojich automobilov snov. V tej mojej bol svojho času spomedzi iných aj plagát BMW (M3, rad 8 a pod.). Teda už od malička som túžil po automobile aj tejto značky. Pár mesiacov po absolvovaní výšky som sa rozhodol pre kúpu môjho prvého auta- jazdeniny (dovtedy som jazdil na rodinnej Fabii 1.2- mimochodom do mesta čiperné a spoľahlivé auto- 100 000 km bez poruchy vrátane čiastočného zdemolovania mojou blbosťou).
Pred kúpou som samozrejme strávil asi 4 mesiace na internete a pred avízami, už mi priateľka trochu vyčítala, že som viac na ponukách ako s ňou :) Zvažoval som rôzne údaje: značka, model, vek, najazdené km, motorizácia. Favoriti boli Mercedes- Benz C, BMW 3 E46, BMW 3 E90, chvíľku som rozmýšľal aj nad Alfou 159, ktorú som nakoniec zavrhol. A keďže mi doma deti neplačú, bola voľba motora viac-menej jasná. Musí to mať silný motor.
Jedného dňa pri rutinnom browsovaní na nete som našiel neodolateľnú ponuku- BMW E46 330i 2002 s rozumnými kilometrami, vo full výbave, čiernym interiérom, M podvozkom, čiernou metalízou a dobrou cenou. Prečítal som si fóra, poradne, prezrel ceny náhradných dielov a iné. Po konzultovaní s kolegom, kamarátom a členom BMW klubu zároveň a pri vhodných časových podmienkach popri práci to bola spontánna voľba.
Po prezretí KO a debate so skúseným lakérnikom/ karosárom, ktorý schválil odchýlky vo vrstvách laku som volal majiteľovi auta.
Nastala nedeľa, s dvomi spomínanými osobami a priateľkou sme sa vybrali za autom. Ako čakáme na parkovisku pred Tescom, elegantne sa zvrtla v zákrute pomalým tempom Black Beauty, pristavila sa na parkovacie miesto, s majiteľom som sa zvítal až keď som si pozbieral z asfaltu oči. Obzreli sme kasňu, pár zalakovaných púčikov sa na niektorých dieloch nachádzali, ale žiadne teátro. Otvoril som kapotu, položil ruku na motor a kochal som sa chodom motora bez vibrácií- lahodný 6-valec. Po prezretí servisnej knižky bol zrejmý pravidelný servis v DE v BMW, jeden štempel zo SR. Koža síce staršieho dáta, ale veľmi zachovalá. Pri skúšobnej jazde bola zrejmá výmena spojky, zadné platničky už len pri pohľade bolo treba vymeniť. Ale ten rozprávkový zvuk motora ma dostal na kolená. Vpredu letné gumy, vzadu zimné, všetky buď staré alebo zjazdené. Suma-sumáru mierne vysoké počiatočné investície. Po dohode na cene sme sa dohodli: zajtra prídem s peniazmi a zmluvou. A stalo sa tak. Po vybavení poistky a všetkých byrokracií som bol auto nahlásiť a stal sa tak hrdým majiteľom Krásnej Ligotavej Čiernej Silnej Bavárie.
Pre istotu som aj tak vymenil všetky filtre, olej, sviečky ako aj spomínané diely.
Teraz som terčom zábavy pre kolegov a známych, pretože mám údajne žrúta. Oproti mne, čo jazdím na 3.0 litri s kombinovanou spotrebou 10l/100 km oni jazdia buď na 1.8, ktoré im žerú 8,5 l/100 km a výkon nikde, alebo na 1.9 (2.0) VW group, čo im žerie 6 litrov na 100 km a zároveň riešia problémy s turbom a vstrekovačmi, čomu som sa ja vyhol.
Koniec koncov, keby že mi ide o spotrebu, tak si kúpim Octaviu 1.6 TDI Greenline a neriešim. Ale ja som chcel AUTO. A nevymenil by som ho za nič.