Strana 1 z 13

Re: [E39 520i] The end

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 01:19
od pelo
Pred Vianocami sa mi podarilo predat moj stary Compact. Povodne som myslel, ze bude stacit jedna "nova" 525i v rodine, ale situacia sa nahle zmenila a potreboval som dalsie auto. Predaj Compactu bol uz rozbehnuty, tak siel z domu. Vo stvrtok poobede som teda Compact predal, v piatok rano volal na inzerat a vecer som si uz viezol domov novy voz z Nitry. Az 1 den som bol bez auta, strasny pocit :mrgreen: . Vybava je sice trochu social na e39, ale momentalne staci.

Zakladne udaje:
BMW e39 520i saloon (M54)
r.v. 04/2001, v case kupy 305tis. km
Aspensilber metallic

Vybava:
- ABS/DSC
- 6x airbag
- 2-zonova klima
- sportove kozene sedacky
- M-kovy MF volant
- radio BMW reverse RDS
- "maly" BC v budikoch
- tempomat
- dazdovy senzor
- Alarm a el. okna
- laktova opierka vpredu aj vzadu
- drevene obklady
- el. roletka vzadu, bocne roletky

Poruchy pri kupe:
- nefunkcne DSC
- svietiaca kontrolka airbagu -zatazovy snimac
- zvysena spotreba oleja
- termostat
- AUC senzor
- predny snimac pre xenony
- snimac otvorenia prednej kapoty

Opravene/vymenene:
- pretesnenie VANOS - 01/2012
- zatazovy snimac - 02/2012
- AUC senzor - 02/2012
- separátor oleja - 04/2012
- nášlap - 04/2012
- nová DISA - 04/2012
- termostat - 09/2012
- remen alternatora - 09/2012
- rele palivovej pumpy - 10/2012
- GO motora pri 310tis km (tachometrovych)
- zadne pruziny - 01/2013
- zadne tlmice + horne ulozenia a dorazy - 01/2013
- zadne horne ramena - 01/2013
- silentbloky stabilizatorov - 01/2013
- kosti predneho stabilizatora - 01/2013
- skivak - 01/2013
- predne spodne ramena
- palivova pumpa - 06/2013
- brzdova hadica vzadu vpravo - 07/2013
- repas kulisy radenia - 08/2013
- hasiaci pristroj pod sedackou - 08/2013
- pretlakovy ventil na klimakompresore - 08/2013
- naplnena klima - 08/2013
- spotrebak ako oleje, filtre, sviecky a podobne zbytocne nepisem...

IMAG0111.JPG
To tmavsie vlavo je moje :-)
IMAG0111.JPG (57.84 KiB) 21367 zobrazení

IMAG0112.JPG
IMAG0112.JPG (56.37 KiB) 21367 zobrazení

IMAG0113.JPG
IMAG0113.JPG (94.6 KiB) 21367 zobrazení

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 01:25
od pelo
Trocha som sa hral s diagnostikou:
- oklamanie zatazoveho senzora v spolujazdcovej sedacke (povodny majitel vymenil sedacky z Anglickej verzie, takze decka je vo vodicovej sedacke. Musel som prehodit kabelaz medzi sedackami, takisto krabicku snimaca a nasledne ho oklamat diodou a odporom.)

Este pripojim jedno foto z pretesnovania VANOS.
IMAG0202.jpg
IMAG0202.jpg (35 KiB) 21363 zobrazení


Z diagnostiky ostavaju este tieto chyby:
dsc.jpg
dsc.jpg (21.53 KiB) 21364 zobrazení

svetla.jpg
svetla.jpg (17.42 KiB) 21364 zobrazení

klima.jpg
klima.jpg (19.27 KiB) 21364 zobrazení

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 09:53
od maiki
pekna farbba... vyzera tak elegantnejsie ako strieborna ;-)

ale 2,0 v E39... nezere to vela??

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 10:23
od Mi_t_is
ten motor nevyzera moc pekne.. to su na nom také nánosy? Alebo to je olej len neutretý..

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 10:27
od jararak
to nieje 2.0 ale 2.2 a ma to rovnaky vykon ako 523 motor teda 125kw, avsak mensi krutak ktory tam da sa povedat chyba, avsak myslim, ze aj 2l je na to auto dostatocny.

ja som auc kupil z ebayu za 4E, akurat postovne bolo tusim 5, ale aj tak sa oplatilo a hlavny rozdiel je, ze v e39 tie klapky ani naozaj nepocut kedy sa prepinaju a funguje to naozaj brutalne.

to dsc bude asi odfajcena pumpa, kedze tam pise to ten charger, nie prilis obvikla zavada, skus sa popozerat po autach co sa rozpredavaju, snad to niekto bude mat, hoc na druhu stranu, ked si mal e36 bez elektroniky, e39 ti nemoze robit problem, ta sa vyrovnava sama ;)

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 12:06
od eko.fresh
Mi_t_is napísal:
ten motor nevyzera moc pekne.. to su na nom také nánosy? Alebo to je olej len neutretý..


:mrgreen: co si cakal po 300.000km ze bude cisty jak detska prdelka? Daj si svoje veko dole a uvidis to iste...

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 12:14
od pelo
Ako pise jararak, je to vlastne 2,2l. Zerie to rovnako ako 525i (M54), akurat tomu chyba 30Nm, co je dost citit, ale co uz.

Mi_t_is: Motor je relativne dost zakarbonovany, jazdil na Shell Helix 10W-40, veko bolo odspodu dost zle. Ale haluz, ze uplne rovnako bol zakarbonovany aj v 525i, ktory jazdil na LL01 a Castrol Edge 0W-30, vyzeralo to uplne rovnako, pricom ma najazdene o 60tis km menej. Pri najblizsej vymene oleja mu spravim dekarbonizaciu a prejdem na Mobil1.

S tym DSC este vyskusam vycistit kontakty. Lebo ako vidis na tom vypise, tu chybu nacitalo, ked auto stalo. Proste auto stoji, vymazem pamat zavad a za chvilu sa tam ta chyba znova nacita aj ked pumpa nebezi. Co je ale haluz, pumpa ide cez INPA aktivovat a vrci, ako keby isla, takze to asi nebude RJ ABS ale skor bud kontakty alebo teda samotna pumpa, ale neviem, co jej je, ked chybu nacita aj ked nebezi :-k

Re: [e39 520i saloon] Chcelo to zmenu :-)

Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 21:24
od pelo
Tak, AUC "opravene." Nakoniec ho stacilo rozobrat, vycistit snimac cisticom na vahu vzduchu a vycistit kontakty...

Re: [E39 520i] "burning fail cyl 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 09:55
od pelo
Prva "vaznejsia zavada." Vcera vecer pocas statia na volnobeh sa rozsvietila kontrolka vyfukovych plynov. Pri rozjazde auto hupalo a pocas jazdy neskutocne triaslo. Po napichnuti na diagnostiku sa objavila chyba "burning fail cyl 2", cize palim na 5 valcov ](*,)

Prehodil som zapalovacie cievky medzi 2 a 3, ale chyba ostala stale na 2-ke, cize cievku mozem vylucit. Tym padom to ukazuje na sviecku. Podla aktualnych hodnot rough je 2-ka uplne mimo, za nou hned nasleduje aj 1-ka...uz mi to predtym parkrat spravilo, ale po vypnuti a zapnuti motora sa to hned ukludnilo, teraz nie. Overoval som ceny za sviecky u nas a nakoniec som ich objednal cez ebay z USA za polovicnu cenu \:D/

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 10:29
od TomasE36
este to moze byt aj vstrek nezabudaj...
a neber to ako strasenie, treba ist od najlacnejsieho samozrejme...

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 10:36
od pelo
To viem, ale dufam, ze to bude len sviecka. Uz mi to asi 2x spravilo pri jazde na dialnici, ked som akceleroval, ale vzdy stacilo vypnut a zapnut motor a zase isiel normalne...dufam v tie sviecky [-o<

Este vecer, ked vychladne skusim vsetky sviecky vymontovat a uvidime, ako vyzeraju, pripadne ich vycistim, co to spravi...pripadne skusim nakopnut, zhasnut a skontrolovat sviecku, ci bude mokra, cize vstrek by nieco pustal, len sviecka nepalila. Ci spravne rozprasuje, to je uz druha vec...

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 13:46
od pelo
Este ma teraz napadlo, ze posledne dni rano skapinal pri 1. nastartovani. Rano som sadol do auta, nastartoval a hned to skapalo. Na druhy pokus uz neskapal a isiel uz normalne, ani diag nehlasila ziadne chyby. Pevne verim v tu sviecku, ale neviem si predstavit, co by jej asi tak mohlo byt, ze nepali, ked cievka je dobra...alebo by to mohol byt este kabel k cievke na tom valci...(len nech to nie je ten vstrek, lebo ma jebne [-o< )

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 14:02
od Mi_t_is
niekde som tu videl obrázok toho isteho motora po najazdení rovnakeho počtu kilometrov.. jeden s tym istym olejom meneny po 20tisoch a druhy okolo 10 tisic.. vysledok asi taky že ten po tych 20 tisic bol taky ako ten tvoj a ten druhy čistý..

Podľa mna aj ten s via kilometrami môže byť čistý, viď môj M50B25 ma tiež veľa kilometrov a pod vekom nie je taký mazľavý oranžový zanesený..

Dekarbonizaciu chceš robiť čím? V ponuke sú toho haldy :bmwball:

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Streda, 22. Februára 2012, 14:08
od pelo
Dekarbonizaciu chcem spravit s Bishop`s 501 a 560...

Co sa tyka toho stavu, v akom je motor teraz, ja som ho kupil ked mal 305tis, viem akurat, ze tam bol nalievany Shell Helix 10W-40, nic viac. A vravim, v druhom motore bol pouzivany BMW LL-01 a Castrol Edge 0W-30, meneny kazdych 15tis km a vyzera zvnutra uplne rovnako...

Re: [E39 520i] "burning fail cylinder 2" :-(

Napísané: Štvrtok, 23. Februára 2012, 00:14
od Mi_t_is
560 bishop je len ak žerie olej nie? Pripravky si vybral veľmi fajne.. zaujimalo by ma fotky pred a po.. či to niečo spraví. Viditeľne :)