Strana 1 z 5

[E36 318ti Compact] -> 323ti -> 328ti

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:36
od kindlosch
Tak mě Foxi318ti přemluvil,ať se zde také podělím o své slasti a strasti při této přestavbě


Začalo to klasicky,první auto,které už mám dneškem přesně 2 roky,je E36ka v Compactu z roku 95 s motorem M43B16,takový malý Individuál.Barva Santoriniblau(compactů v této barvě bylo vyrobeno cca 500ks).Interiér v modré polokůži.Auto bezproblémové(až na servo),ale postupem času s nedostatkem výkonu,který by mě uspokojil.Začal jsem uvažovat o přestavbě na 323ti,už jsem měl skoro koupené 323ti ohlé o strom,za hubičku.Ale samozřejmě se v té době vysralo servo a rovnou se s tím udělala GO přední nápravy.Tenkrát jsem byl ještě na škole a totálně to vyčerpalo můj rozpočet.Mezitím ona bouraná 323ti byla fuč.Už jsem to vzdával a byl rozhodnut,že prodám auto a koupím prozatím 318ti.

Obrázok

Pak mi jednoho dne zavolal Oskar,že mu někdo nabízel motor z 323ti a má i celou 323ti na díly.Chytil jsem druhý dech,ihned volal onomu chlapíkovi s motorem,motor byl v autě a neměl čas ho vyndat.Mezitím jsem narazil na inzerát na pěkné 318ti,Cosmosschwarz metalíza,facelift,po prvním majiteli(pán r.n. 1947) z německa,ale motor nestartoval a navíc na něj spadla na jednu stranu omítka...Už se jelo směrem pro dalšího prcka.K autu jsem dostal ještě plno ND z jiného 318ti a malý svořící objekt :) Původně jsem chtěl auto kuchnout - zahojit tak tím šrámy na modrém compactu(blatníky s masko) a hlavně zadní kotoučovku,kvůli implantaci M52.Zbytek jsem chtěl rozprodat....

Obrázok

Při odstrojování auta jsem přehlížel,jak je auto zdravé oproti modrému compactu(který byl původně vybrán za oběť k přestavbě,protože nebyl moc "sežraný")...abych to zkrátil,tak kromě pomlácené pravé strany(blatník,dveře,trochu kapota a lehce střecha a C-aloupek) jsou na autě pouze 3 malé puchýřky,které jsem objevil po sundání plastových prahů(jsou kolem děr v prahu na přichycení plast.prahů).Jinak na autě není absolutně náznak koroze)

Bylo rozhodnuto,modrák zůstane Daily car a černému se otevřou brány pekelné.Tak motor ven(mimochodem,původně tam byla M44,při koupi tam byla nabastlená M42 s ohořelou el. kolem startéru a s původní EWS II jednotkou z M44)Mezitím jsme sjeli pro motor(byli jsme domluveni,že bude komplet nastrojený) - samozřejmě to bylo holátko,ale aspoň se sáním,klapkou,svazkem a jednotkou.Pro zbytek jsem se měl později stavit,ale to už jsem nedovolal a nemůžu dovolat(od cca května)

Mezitím jsem sháněl nějaké věci na vzhled auta,konkrétně věci z M-Paketu,Přední originální nárazník jsem již měl,ale objevil se inzerát na další 318ti v M-Paketu z výroby,ale s velkou korozí, skoro zadarmo...jelo se směr Náchod,kde jsme na jednom kruháči špatně odbočili a ocitli se omylem v Polsku,tak po hodině jsme to našli.Auto bylo docela terno kompletní M-Paket(interiér i exteriér)vyhřívané polokožené sedačky,klima,šíbr,BMW Hifi - 10x repro se zesilovačem,sportovní podvozek,podložky H&R a krásnej chladič.Ale jinak je to hnída,motor cvrlikal jak luční kobylka.Teď je v něm M42 z černého compactu,ale mám rozkódovaný jediný klíč co k tomu mám,tak jsem motor ještě neslyšel.

Obrázok

Zpátky k černému compactu,motor už jsem měl,původně byl z automatu.Takže jednoho dne jsem se vydal směr Ml.Boleslav pro motorovou elektriku z manuálu,převodovku,setrvačník se spojkovou sadou a kardan (vše najeto 48tkm)Starou spojku jsem kupoval,kvůli tomu,že jsem neslyšel nastartovaný motor a nechtěl jsem a asi bych na ní v tu dobu ani neměl,kupovat novou,tak jsem koupil tuto na zkoušku.Všechno jsem složil,dávat tam sám špajzku je docela prdel :) Samozřejmě jsem měl blbou konzolu řazení,tak zase shánění...Pak už mi jen chyběla servopumpa,altík,váha a airbox.Už jsem chtěl koupit jednu 323i co byla za 6000,jen kvůli těmto dílům a mít ještě motor do foroty,ale pozdě.Později jsem z toho auta za podobnou částku koupil pouze chybějící díly,napotřetí už jsem neměl kliku.

Obrázok

Motor mám už zkompletovaný skoro 2 měsíce,připravený v autě na zkušebku,ale nemám spárované jednotky a uvízlo to na mrtvém bodě.Tak snad to do prvních vloček nastartuju,aby auto mohlo na rozborku a připravit se na lak..

Plány:
Opravit poškozenou stranu a nový lak
Kompletní M-Paket kromě zrcátek,(nelíbí se mi a jsou nepraktické)
Klimatizaci oželím
Stavitelný podovzek AP fahrwerk (jsou to KW,jen s jinou značkou a barvou,má uchycení pro dlouhý kosti stabíku a cenově si ho mohu ještě dovolit,němci si ho chválí)
Strongflex siláče
Řízení M3 3,0
Opískovat a nalakovat podvozkové díly
Zadní stavitelná náprava s excentry)
Přední brzdy E46 330 (325x25mm)
Zadní větrané Z4 3,0 (294x19mm)
M-paket stabíky(323ti už je má sériově)
X-brace
Interiér uvidíme

na motor přijde taky řada,uvidíme jak na tom bude,až nastartuje,když jsem ho ještě neslyšel.Snad nepoběží jak pumpa na sračky.Od toho se budou odvíjet další plány.

Obrázok
lehce umyto

Obrázok
mračítka jsou jen na zkoušku,že mi ležely doma,gril nárazníku bude taky jiný (převozky jsou z něčeho jiného)

Obrázok
nastrojený,čekající (ten filtr tam je jen kvůli tomu,že mám zatím váhu z M52B20 a nesedí do airboxu)

Obrázok
brzdy

Doufám,že se nezlobíte,že jsem to tu tak zasral a kdyby chtěl někdo podstoupit něco podobného,tak ať koupí celou bořku se vším všudy.Jinak je to past vedle pasti a zbytečné nervy.

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:37
od kindlosch
něco pro zlepšení stability na přední nápravě
Obrázok
konečně mám obuté všechny 4 disky
Obrázok
Obrázok
pro jistotu mám připravenou ještě jednu sadu
Obrázok

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:42
od Solty
Fotky rozbitých compactov mi neukazuj :( inak vitaj v clube a daj si na ňom záležať inak ten posledný obrázok sú elektróny 18tky ak áno tak s tým už budeš mať problémy, ale sú veľmi pekné :thumbup:

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:43
od kindlosch
tak motor se moc nepředvedl,co jsem taky čekal,když jsem koupil motor,který jsem předtím neslyšel/neviděl nastartovaný......
trochu klepou hydra,z toho si moc hlavu nedělám,je tam ještě starý olej,tak snad se umoudří
ale že je voda v oleji a ten pak přes odlučovač v sání to už mi moc radost nedělá - hulí to ještě hůř,jak to vypadá
Obrázok

Obrázok

Obrázok


--------------------------------------------------------------------------------------------

Tak odlučovač vyměněn,vyčištěno sání a ventildekl,ale po změření tlaků mám vlastně spíš takový HTP,první 3 válce ujdou,4. na odchodu a zbylé 2 jako by tam nebyly(teplý motor).Tudíž na motor teď seru a nejspíš tam přijde něco jiného...

Váhám zda místo Cosmosschwarz(303) dát Saphirschwarz(475) nebo Schwarz II/Glanzschwarz nebo po americku Jet Black(668)

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:46
od kindlosch
Solty napísal:
Fotky rozbitých compactov mi neukazuj :( inak vitaj v clube a daj si na ňom záležať inak ten posledný obrázok sú elektróny 18tky ak áno tak s tým už budeš mať problémy, ale sú veľmi pekné :thumbup:


Od příště už snad ukážu jen compacta v noém kabátě a děkuji za přivítání :) Kola jsou 17x8" ET35,ale sháním dozadu 17x8,5 ET13 kvůli kterým budu muset zaválcovat hranku na absolutně zdravých lemech.....

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 28. Januára 2012, 12:52
od Foxi318ti
No vidis... som rad ze si to sem dal! Príbeh už nejakú dobu poznám ... a je to mne moc sympaticky pribeh... no a fotky rozbitých compactov? ja som myslel, ze to su len rozobrate compacty :D ... kazdopadne uz som Ti to pisal a hovoril drzim pacle a makaj na svojom super bimmerovi :) zajtra som u Teba na to tesnenie :)

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 00:31
od kindlosch
Pomalu se chystá na lakování,takže odstrojit komplet interiér - původní,nikdy nerozebíraný,nerozvrzaný,tak snad to vydrží i nadále

Sundal jsem všechen asfalt z podlahy,abych se ujistil,že tam nic nekvete(fotky jsou ještě před).
Elektrika ven - budu kontrolovat + předělávat,podle výbavy co si usmyslim a kvůli audiu.BMW Hi-fi budu nahrazovat repro Focal.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 01:46
od majro
velmi pekne :) sa mi paci ako do toho ides.. vela stastnych km.. tie rondelly su parada.. hned by som bral :D

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 08:23
od HAZARD
pekna praca ta "nahradna" sada diskov je neskutocna =P~

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 08:48
od Solty
Pekné disky tie 18tky, ale s tým už budeš mať problémy, čiže dobré nastav pružiny :thumbup:

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 16:00
od kindlosch
děkuji za pochvaly :) a Rondelly jsou 17ky,je to napsané nahoře :)

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 16:24
od Becko
Kolega ty si správny maník !! :smile:
Compactík je model zatracovaný , no som rád že je tu majiteľov týchto modelov čim ďalej tým viac :)
Veľmi som zvedavý na výsledný efekt po dokončení ! :)
Držim palce , nech sa darí...
P.s: tie AZEV-y su fenomenálne !! :thumbup:

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Nedeľa, 5. Februára 2012, 11:57
od johnyfly1
nevymenis auto na pol rok? zeby si aj moje trosku zrenovoval :mrgreen:

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 23:40
od kindlosch
Ano,compact je zatracovaný model,protože většina lidí ho pořád vidí jako vybledlý 316i social,ale stačí na něm zapracovat a dělá divy :smile: kamarád také Compact zatracoval,párkrát jsem mu půjčil auto a teď by compacta bral všemi 10-i....do města praktický,s lehkým zadkem velice zábavný a interiér je mnohem hezčí

Azevy i Rondelly se mi vždycky líbily,tak když byla možnost,tak jsem neváhal.První byly R.O.D a Azev jsem koupil jen,aby mělo auto na čem stát,než zrenovuji R.O.D. a nic menšího jak 17" tam kvůli brzdám nedostanu

Johny:nejdřív musím dodělat svoje,což bude tak za půl roku :D

Re: [E36 318ti Compact] -> 323ti

Napísané: Sobota, 11. Februára 2012, 00:03
od johnyfly1
v poode ja mam cas :mrgreen:
inac hore ten prvy compact..ta farba, super :shock: