[E36 318ti Compact] -> 323ti -> 328ti
Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 22:36
Tak mě Foxi318ti přemluvil,ať se zde také podělím o své slasti a strasti při této přestavbě
Začalo to klasicky,první auto,které už mám dneškem přesně 2 roky,je E36ka v Compactu z roku 95 s motorem M43B16,takový malý Individuál.Barva Santoriniblau(compactů v této barvě bylo vyrobeno cca 500ks).Interiér v modré polokůži.Auto bezproblémové(až na servo),ale postupem času s nedostatkem výkonu,který by mě uspokojil.Začal jsem uvažovat o přestavbě na 323ti,už jsem měl skoro koupené 323ti ohlé o strom,za hubičku.Ale samozřejmě se v té době vysralo servo a rovnou se s tím udělala GO přední nápravy.Tenkrát jsem byl ještě na škole a totálně to vyčerpalo můj rozpočet.Mezitím ona bouraná 323ti byla fuč.Už jsem to vzdával a byl rozhodnut,že prodám auto a koupím prozatím 318ti.
Pak mi jednoho dne zavolal Oskar,že mu někdo nabízel motor z 323ti a má i celou 323ti na díly.Chytil jsem druhý dech,ihned volal onomu chlapíkovi s motorem,motor byl v autě a neměl čas ho vyndat.Mezitím jsem narazil na inzerát na pěkné 318ti,Cosmosschwarz metalíza,facelift,po prvním majiteli(pán r.n. 1947) z německa,ale motor nestartoval a navíc na něj spadla na jednu stranu omítka...Už se jelo směrem pro dalšího prcka.K autu jsem dostal ještě plno ND z jiného 318ti a malý svořící objekt :) Původně jsem chtěl auto kuchnout - zahojit tak tím šrámy na modrém compactu(blatníky s masko) a hlavně zadní kotoučovku,kvůli implantaci M52.Zbytek jsem chtěl rozprodat....

Při odstrojování auta jsem přehlížel,jak je auto zdravé oproti modrému compactu(který byl původně vybrán za oběť k přestavbě,protože nebyl moc "sežraný")...abych to zkrátil,tak kromě pomlácené pravé strany(blatník,dveře,trochu kapota a lehce střecha a C-aloupek) jsou na autě pouze 3 malé puchýřky,které jsem objevil po sundání plastových prahů(jsou kolem děr v prahu na přichycení plast.prahů).Jinak na autě není absolutně náznak koroze)
Bylo rozhodnuto,modrák zůstane Daily car a černému se otevřou brány pekelné.Tak motor ven(mimochodem,původně tam byla M44,při koupi tam byla nabastlená M42 s ohořelou el. kolem startéru a s původní EWS II jednotkou z M44)Mezitím jsme sjeli pro motor(byli jsme domluveni,že bude komplet nastrojený) - samozřejmě to bylo holátko,ale aspoň se sáním,klapkou,svazkem a jednotkou.Pro zbytek jsem se měl později stavit,ale to už jsem nedovolal a nemůžu dovolat(od cca května)
Mezitím jsem sháněl nějaké věci na vzhled auta,konkrétně věci z M-Paketu,Přední originální nárazník jsem již měl,ale objevil se inzerát na další 318ti v M-Paketu z výroby,ale s velkou korozí, skoro zadarmo...jelo se směr Náchod,kde jsme na jednom kruháči špatně odbočili a ocitli se omylem v Polsku,tak po hodině jsme to našli.Auto bylo docela terno kompletní M-Paket(interiér i exteriér)vyhřívané polokožené sedačky,klima,šíbr,BMW Hifi - 10x repro se zesilovačem,sportovní podvozek,podložky H&R a krásnej chladič.Ale jinak je to hnída,motor cvrlikal jak luční kobylka.Teď je v něm M42 z černého compactu,ale mám rozkódovaný jediný klíč co k tomu mám,tak jsem motor ještě neslyšel.

Zpátky k černému compactu,motor už jsem měl,původně byl z automatu.Takže jednoho dne jsem se vydal směr Ml.Boleslav pro motorovou elektriku z manuálu,převodovku,setrvačník se spojkovou sadou a kardan (vše najeto 48tkm)Starou spojku jsem kupoval,kvůli tomu,že jsem neslyšel nastartovaný motor a nechtěl jsem a asi bych na ní v tu dobu ani neměl,kupovat novou,tak jsem koupil tuto na zkoušku.Všechno jsem složil,dávat tam sám špajzku je docela prdel :) Samozřejmě jsem měl blbou konzolu řazení,tak zase shánění...Pak už mi jen chyběla servopumpa,altík,váha a airbox.Už jsem chtěl koupit jednu 323i co byla za 6000,jen kvůli těmto dílům a mít ještě motor do foroty,ale pozdě.Později jsem z toho auta za podobnou částku koupil pouze chybějící díly,napotřetí už jsem neměl kliku.

Motor mám už zkompletovaný skoro 2 měsíce,připravený v autě na zkušebku,ale nemám spárované jednotky a uvízlo to na mrtvém bodě.Tak snad to do prvních vloček nastartuju,aby auto mohlo na rozborku a připravit se na lak..
Plány:
Opravit poškozenou stranu a nový lak
Kompletní M-Paket kromě zrcátek,(nelíbí se mi a jsou nepraktické)
Klimatizaci oželím
Stavitelný podovzek AP fahrwerk (jsou to KW,jen s jinou značkou a barvou,má uchycení pro dlouhý kosti stabíku a cenově si ho mohu ještě dovolit,němci si ho chválí)
Strongflex siláče
Řízení M3 3,0
Opískovat a nalakovat podvozkové díly
Zadní stavitelná náprava s excentry)
Přední brzdy E46 330 (325x25mm)
Zadní větrané Z4 3,0 (294x19mm)
M-paket stabíky(323ti už je má sériově)
X-brace
Interiér uvidíme
na motor přijde taky řada,uvidíme jak na tom bude,až nastartuje,když jsem ho ještě neslyšel.Snad nepoběží jak pumpa na sračky.Od toho se budou odvíjet další plány.

lehce umyto

mračítka jsou jen na zkoušku,že mi ležely doma,gril nárazníku bude taky jiný (převozky jsou z něčeho jiného)

nastrojený,čekající (ten filtr tam je jen kvůli tomu,že mám zatím váhu z M52B20 a nesedí do airboxu)

brzdy
Doufám,že se nezlobíte,že jsem to tu tak zasral a kdyby chtěl někdo podstoupit něco podobného,tak ať koupí celou bořku se vším všudy.Jinak je to past vedle pasti a zbytečné nervy.
Začalo to klasicky,první auto,které už mám dneškem přesně 2 roky,je E36ka v Compactu z roku 95 s motorem M43B16,takový malý Individuál.Barva Santoriniblau(compactů v této barvě bylo vyrobeno cca 500ks).Interiér v modré polokůži.Auto bezproblémové(až na servo),ale postupem času s nedostatkem výkonu,který by mě uspokojil.Začal jsem uvažovat o přestavbě na 323ti,už jsem měl skoro koupené 323ti ohlé o strom,za hubičku.Ale samozřejmě se v té době vysralo servo a rovnou se s tím udělala GO přední nápravy.Tenkrát jsem byl ještě na škole a totálně to vyčerpalo můj rozpočet.Mezitím ona bouraná 323ti byla fuč.Už jsem to vzdával a byl rozhodnut,že prodám auto a koupím prozatím 318ti.

Pak mi jednoho dne zavolal Oskar,že mu někdo nabízel motor z 323ti a má i celou 323ti na díly.Chytil jsem druhý dech,ihned volal onomu chlapíkovi s motorem,motor byl v autě a neměl čas ho vyndat.Mezitím jsem narazil na inzerát na pěkné 318ti,Cosmosschwarz metalíza,facelift,po prvním majiteli(pán r.n. 1947) z německa,ale motor nestartoval a navíc na něj spadla na jednu stranu omítka...Už se jelo směrem pro dalšího prcka.K autu jsem dostal ještě plno ND z jiného 318ti a malý svořící objekt :) Původně jsem chtěl auto kuchnout - zahojit tak tím šrámy na modrém compactu(blatníky s masko) a hlavně zadní kotoučovku,kvůli implantaci M52.Zbytek jsem chtěl rozprodat....

Při odstrojování auta jsem přehlížel,jak je auto zdravé oproti modrému compactu(který byl původně vybrán za oběť k přestavbě,protože nebyl moc "sežraný")...abych to zkrátil,tak kromě pomlácené pravé strany(blatník,dveře,trochu kapota a lehce střecha a C-aloupek) jsou na autě pouze 3 malé puchýřky,které jsem objevil po sundání plastových prahů(jsou kolem děr v prahu na přichycení plast.prahů).Jinak na autě není absolutně náznak koroze)
Bylo rozhodnuto,modrák zůstane Daily car a černému se otevřou brány pekelné.Tak motor ven(mimochodem,původně tam byla M44,při koupi tam byla nabastlená M42 s ohořelou el. kolem startéru a s původní EWS II jednotkou z M44)Mezitím jsme sjeli pro motor(byli jsme domluveni,že bude komplet nastrojený) - samozřejmě to bylo holátko,ale aspoň se sáním,klapkou,svazkem a jednotkou.Pro zbytek jsem se měl později stavit,ale to už jsem nedovolal a nemůžu dovolat(od cca května)
Mezitím jsem sháněl nějaké věci na vzhled auta,konkrétně věci z M-Paketu,Přední originální nárazník jsem již měl,ale objevil se inzerát na další 318ti v M-Paketu z výroby,ale s velkou korozí, skoro zadarmo...jelo se směr Náchod,kde jsme na jednom kruháči špatně odbočili a ocitli se omylem v Polsku,tak po hodině jsme to našli.Auto bylo docela terno kompletní M-Paket(interiér i exteriér)vyhřívané polokožené sedačky,klima,šíbr,BMW Hifi - 10x repro se zesilovačem,sportovní podvozek,podložky H&R a krásnej chladič.Ale jinak je to hnída,motor cvrlikal jak luční kobylka.Teď je v něm M42 z černého compactu,ale mám rozkódovaný jediný klíč co k tomu mám,tak jsem motor ještě neslyšel.

Zpátky k černému compactu,motor už jsem měl,původně byl z automatu.Takže jednoho dne jsem se vydal směr Ml.Boleslav pro motorovou elektriku z manuálu,převodovku,setrvačník se spojkovou sadou a kardan (vše najeto 48tkm)Starou spojku jsem kupoval,kvůli tomu,že jsem neslyšel nastartovaný motor a nechtěl jsem a asi bych na ní v tu dobu ani neměl,kupovat novou,tak jsem koupil tuto na zkoušku.Všechno jsem složil,dávat tam sám špajzku je docela prdel :) Samozřejmě jsem měl blbou konzolu řazení,tak zase shánění...Pak už mi jen chyběla servopumpa,altík,váha a airbox.Už jsem chtěl koupit jednu 323i co byla za 6000,jen kvůli těmto dílům a mít ještě motor do foroty,ale pozdě.Později jsem z toho auta za podobnou částku koupil pouze chybějící díly,napotřetí už jsem neměl kliku.

Motor mám už zkompletovaný skoro 2 měsíce,připravený v autě na zkušebku,ale nemám spárované jednotky a uvízlo to na mrtvém bodě.Tak snad to do prvních vloček nastartuju,aby auto mohlo na rozborku a připravit se na lak..
Plány:
Opravit poškozenou stranu a nový lak
Kompletní M-Paket kromě zrcátek,(nelíbí se mi a jsou nepraktické)
Klimatizaci oželím
Stavitelný podovzek AP fahrwerk (jsou to KW,jen s jinou značkou a barvou,má uchycení pro dlouhý kosti stabíku a cenově si ho mohu ještě dovolit,němci si ho chválí)
Strongflex siláče
Řízení M3 3,0
Opískovat a nalakovat podvozkové díly
Zadní stavitelná náprava s excentry)
Přední brzdy E46 330 (325x25mm)
Zadní větrané Z4 3,0 (294x19mm)
M-paket stabíky(323ti už je má sériově)
X-brace
Interiér uvidíme
na motor přijde taky řada,uvidíme jak na tom bude,až nastartuje,když jsem ho ještě neslyšel.Snad nepoběží jak pumpa na sračky.Od toho se budou odvíjet další plány.

lehce umyto

mračítka jsou jen na zkoušku,že mi ležely doma,gril nárazníku bude taky jiný (převozky jsou z něčeho jiného)

nastrojený,čekající (ten filtr tam je jen kvůli tomu,že mám zatím váhu z M52B20 a nesedí do airboxu)

brzdy
Doufám,že se nezlobíte,že jsem to tu tak zasral a kdyby chtěl někdo podstoupit něco podobného,tak ať koupí celou bořku se vším všudy.Jinak je to past vedle pasti a zbytečné nervy.